Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Even voorstellen: Floor

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Berichten
    7

    Standaard Even voorstellen: Floor

    Hallo allemaal,

    Ik ben Floor en ga van maandag 20 augustus tot en met donderdag 30 augustus op vakantie in Florida. Graag wil ik gaan rondtrekken te beginnen in Orlando. Aangezien daar mijn vliegtuig landt. Met de auto wil ik het land in negen dagen gaan verkennen. Ik weet dat het korte tijd is, en wil daarom graag weten wat volgens jullie de ‘must see’ plekken zijn. Of ‘must do’. Aangezien ik een auto wil huren, maar dit nog niet eerder heb gedaan zouden enkele tips handig zijn. Op de planning ligt om een dag (met voorkeur de laatste dag) naar een pretpark te gaan Orlando. Welke is het leukste, mooiste, geweldigte…?
    Wie is bereid om mij wat tips te geven ?

    Groetjes Floor

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Floor

    Welkom op het forum Floor.
    Het hele land verkennen lijkt me een beetje ambitieus. Ook de hele staat Florida is een beetje te groot voor 9 dagen. Met 9 dagen zou ik het toch dicht bij Orlando houden. Om naar bijvoorbeeld Miami te rijden ben je toch weer een dag kwijt aan reistijd (4 uur heen/4 uur terug).
    Wat betreft de pretparken: het is maar net wat je zoekt. Orlando heeft het allemaal.

    Tip: lees eens wat reisverslagen door.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Even voorstellen: Floor

    Welkom op dit zonnige forum Floor.

    De beste tip die je kunt krijgen hefet Njit je hierboven al gegeven, veel lezen. En ik hop dat je echt niet 9 dagen door het land wilt gaan want daar heb je echt wel 9 jaar voor nodig.
    Maar denk eerder dat je dus 9 dagen in Florida wilt gaan rondtrekken. maar vergis je niet in de afstanden, die kunnen best groot zijn en je verkijkt jer erop.

    In ieder geval veel plzier hier en laat eens weten wat je precies gaat doen ;-)

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Even voorstellen: Floor

    Ook namens mij welkom op dit leuke forum.

    Voor wat betreft je vragen over autohuur en pretparken: gebruik de zoekfunctie op dit forum en je zult veel van je vragen beantwoordt krijgen.

    Je geeft aan dat je landt op Orlando maar vlieg je ook vanaf Orlando terug?

    Velen op dit forum hebben een auto gehuurd bij usareisen.de (voordelige tarieven) maar er zijn ook andere maatschapijen waar je hiervoor terecht kan. Over de verschillende pretparken kun je hier meer vinden: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=674

    Welke het leukste/mooiste is, is echt persoonlijk. Het is maar net waar je van houdt. In ieder geval kun je hier veel tips en ervaringen lezen. Succes met beslissen en veel lees- en postplezier hier op het forum.

    Groetjes,
    Sonja
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  5. Top | #5
    Stamgast pieterpostma's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Burgum, The netherlands
    Berichten
    181

    Standaard Re: Even voorstellen: Floor

    Hee Floor, leuk idee. Inderdaad 9 dagen is (te) kort. Je kunt veel zien mits je van autorijden houdt. Met die grote Amerikaanse auto's rijdt je soepel heel veel kilometers. Het leukste en gemakkelijkste vond ik de route langs de kust. Kijk eens op een routeplanner om een idee te krijgen van de afstanden. Je kunt m.i. best van Orlando naar Miami (oostkust) en vervolgens oversteken naar de westkust via de Everglades (Tamiamitrail)
    Dit is de afkorting van Tampa en Miami samen. Als je deze route volgt zie je ook veel en kom je langs leuke kustplaatsen.

    Succes met de voorbereidingen.
    Oant sjen,
    Pieter Postma

    :-\" :-\"

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Berichten
    7

    Standaard Re: Even voorstellen: Floor

    negen dagen is inderdaad erg kort. ik zie steeds meer dingen die ik wil gaan doen.
    het idee is iig om per auto vanaf orlando door florida te gaan. ik wil iig daytona beach, miami, (een) key zien. Ik heb gehoord dat je de mogelijkheid hebt om in een park met alligators een fietstocht te maken. Dit lijkt me erg avontuurlijk.
    Verder heb ik nog geen vaste plannen, maar wilde wel gaan rondtrekken.

    heeft een van jullie nog must see or do things?

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Even voorstellen: Floor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
    negen dagen is inderdaad erg kort. ik zie steeds meer dingen die ik wil gaan doen.
    het idee is iig om per auto vanaf orlando door florida te gaan. ik wil iig daytona beach, miami, (een) key zien. Ik heb gehoord dat je de mogelijkheid hebt om in een park met alligators een fietstocht te maken. Dit lijkt me erg avontuurlijk.
    Verder heb ik nog geen vaste plannen, maar wilde wel gaan rondtrekken.

    heeft een van jullie nog must see or do things?
    Floor, als ik jou was zou ik allereerst naar een boekwinkel stappen, en een gids over Florida halen, dan wordt het wat makkelijker om gerichte vragen te stellen.
    Eric

  8. Top | #8
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Berichten
    7

    Standaard Re: Even voorstellen: Floor

    Ik heb al een aardig gidsje thuis liggen, waar in veel informatie staat.
    Echter ben ik erg nieuwsgierig naar jullie hoogtepunten van jullie trip in Florida, om daar eventuele tips en dergelijke op te doen, die niet vermeld staan in mijn boekje ;-)
    Dus Eric als je nog iets weet....



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •