Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 15 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 149

Onderwerp: Pinnen in Florida

  1. Top | #11
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Bank of America rekent fee voor ATM gebruik

    Maar is dat ook zo voor Europese/Nederlandse pasjes ? Ik kan me herinneren dat bij alle bank automaten er altijd stond dat er een fee in rekening werd gebracht, maar in de praktijk werd er bij mij nooit iets ingehouden (behalve kosten van mijn Nederlandse bank). Behalve natuurlijk als je in apparaten in winkels geld pint.

    En dit is nog niet zo lang geleden voor mij. Bij alle pin-automaten van grote banken werd bij mij niets aan extra fee ingehouden. Hoe is jullie ervaring ?
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  2. Top | #12
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    24

    Standaard Re: Bank of America rekent fee voor ATM gebruik

    Zelf heb ik een rekening bij de Postbank (met de uitgebreide pas, dus niet die waarmee je alleen in NL geld kunt opnemen) en heb echt nog nooit een fee betaald voor het opnemen van geld in de USA, behalve inderdaad bij de ATM's die bijv. in winkels en tankstations staan.

    De Postbank bracht vroeger inderdaad zelf wel een klein bedrag aan kosten in rekening, maar dat is volgens mij een paar jaar geleden afgeschaft.

  3. Top | #13
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Bank of America rekent fee voor ATM gebruik

    Ik dacht dat als je je wereldpas gebruikt in het buitenland jouw eigen bank altijd een klein bedrag voor vraagt??
    Volgend de ABNAMRO bank gaat dat om een aantal % van het bedrag dat je afhaalt daarom moet je ineens een groot bedrag afhalen dat is goedkoper zeggen ze??
    Dus bij mij weten kost het je altijd geld als je buiten nederland geld opneemt uit automaten van banken waar jou afbeeldig op staat (die ook op je kaart staat, bv mastercard ofzo iets!!)

    Maar we zullen zien of het zo is.................

    Groetekes Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  4. Top | #14
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Bank of America rekent fee voor ATM gebruik

    Je Nederlandse bank kan wel kosten in rekening brengen. Volgens mij vaak een nominaal bedrag van EUR 2,00 - EUR 2,50 of zo, afhankelijk van je bank. Dus dan is het beter om meer op te nemen, procentueel gezien. Maar ja, als je niet veel nodig hebt, is het ook weer zonde.

    Ik dacht dat alleen Rabobank met zijn wereldpas geen kosten in rekening bracht (ik neem in principe dus altijd geld op met mijn Rabo pas, inderdaad geen kosten). Ik dacht dat zij de enige waren, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik daaraan kom.

    Maar de vraag was of de buitenlandse banken kosten in rekening brengen. Als ik 400 dollar opneem, krijg ik op mijn afschrift 400 dollar, als ik bij gewone pin-automaten van banken heb opgenomen. Ik heb 1 keer bij een apparaat in een winkel geld opgenomen, en toen nam ik 400 dollar op, en werd er 402 dollar van mijn rekening geschreven. Maar bij gewone pin-automaten dus volgens mij niet (of dat moet dus recent gewijzigd zijn).
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    24

    Standaard Re: Bank of America rekent fee voor ATM gebruik

    Alles wat ik heb gepind is ook gelijk van mijn rekening geschreven (helaas). Inderdaad 1x bij de Bank of America (gelijk na aankomst gepind door m'n man...was denk ik nog niet scherp genoeg...) $202,= terwijl hij $200,= had opgenomen, en daarna 2 x bij de Regions Bank gewoon de $ 200,= die ik had gepind; verder geen extra kosten ook niet van de Postbank.
    Ben ik nu een mazzelaar met de Postbankrekening??

  6. Top | #16
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Pinnen (ATM) in de pretparken in Orlando

    Dat is dus mijn vraag: kun je in de parken van Disney, Universal, Sea World etc. pinnen bij een ATM?


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  7. Top | #17
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Kun je pinnen (ATM) in de pretparken in Orlando?

    Ja hoor. Deze staan op de Park Guide aangegeven. Verder kun je op de meeste plekken ook je Credit Card gebruiken (behalve bij de kleine stalletjes die drinken en snacks verkopen).
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #18
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Kun je pinnen (ATM) in de pretparken in Orlando?

    Ja dat kan en niet alleen in de parken ;-)

    Houd er wel rekening mee dat hieraan kosten zijn verbonden afhankelijk van je bank. Dus zou wel even navraag doen hierover.
    Hetzelfde geld voor de CC.

  9. Top | #19
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    5

    Standaard Pinnen in de USA

    Kan je overal in de USA gewoon pinnen? Of moet ik een gevulde ouwe sok mee nemen? Kan ik daar gewoon pinnen zoals in nederland/Europa, of gelden daar andere regels of bijbetalingen?
    Ik hoor het graag!

  10. Top | #20
    Florida Groupie Marjol's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    457

    Standaard Re: Pinnen in de USA

    Je kunt overal in de USA gewoon pinnen met je europas. Geen probleem. Bij sommige banken betaal je wel een aantal euro's voor elke keer dat je pint.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •