Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 15 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 149

Onderwerp: Pinnen in Florida

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    den haag
    Berichten
    21

    Standaard Pinnen in Florida

    In de states kun je toch gewoon pinnen met je giropas? Of is het moeilijker dan hier. Is het beter om een bankrekening te openen? Aan een credit card ga ik zoiezo niet beginnen.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Dan krijg je het erg moeilijk met het huren van auto, betalen van hotels, kopen van vliegtickets, betalen in restaurants, enz. Je giropas kan je wel gebruiken om te betalen in de supermarkt en om geld uit de muur te halen maar verder kan je er weinig mee.

    Amerika is helemaal ingesteld op credit card. Dat is de meest gebruikte manier van betalen.

    Een bankrekening openen in Amerika is ook moeilijk en dat help je ook niet veel want je krijgt geen credit card omdat je geen credit history hebt.

    Waarom wil je geen credit card gebruiken?
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    102

    Standaard Re: Pinnen in de States

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robijn
    Of is het moeilijker dan hier. Is het beter om een bankrekening te openen? Aan een credit card ga ik zoiezo niet beginnen.
    Lijkt mij nogal veel rompslomp...

    Pinnen kun je hier en daar, maar creditcard naast pinpas is natuurlijk aan te raden. Vooral omdat je deze ook kunt gebruiken als onderpand bij autohuur en hotels.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Pinnen in de States

    Ook hierover zijn al uitgebreide discussies geweest op het forum, kijk maar eens bij zoeken.
    Zonder Creditcard ben je verplicht om een lading contant geld (met alle risico's van dien) bij je te hebben, borg te betalen bij hotels en autoverhuur, gewoon lastig.
    Uiteraard kan het wel, uiteindelijk kan alles als je wilt. Pinnen kan gewoon bij banken overal, met pinpas betalen alleen in supermarkten, dus niet in hotels en restaurants.
    Succes, Eric

  5. Top | #5

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    oosterhout
    Berichten
    10

    Standaard Gratis pinnen met je giropas

    Gisteren kreeg ik van de PTT mevrouw de TIP om een zgn. BETAALPAKKET te nemen.....als je een creditcard plus een giropasje bij de ptt hebt dan betaal je zowiezo 18,95 +9,95 per jaar, als je een betaalpakket neemt heb je deze kosten niet meer EN je pint gratis buiten Nederland (ook in de USA!!!) normaal is dat 1.80 E per keer (het betaalpakket kost 28 E per jaar) als rechtgeaarde zuinige Nederlander wil ik deze TIP graag metjullie delen (ik heb er ook al zoveel van jullie gehad...) Bij deze! Groetjes Karen

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    Postbank, Rabobank en Argenta zijn de enige in NL die gratis pinnen in het buitenland aanbieden. Bij de Rabo hoef je daar geen speciaal pakket voor te nemen.

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Dat klopt Karen,

    we hebben het er al eens eerder over gehad en het is inderdaad voordelig om al je passen onder te brengen in het postbank betaalpakket:

    http://www.postbank.nl/ing/pp/page/p...l?linktype=int

    http://www.postbank.nl/vgn/images/po...tten.pdf?linkt

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    24

    Standaard Bank of America rekent fee voor ATM gebruik

    Wij zijn net terug uit Florida en het viel mij op dat de Bank of America voor het gebruik van de ATM tegenwoordig een fee rekent van $ 2,=.
    Misschien oud nieuws, maar een half jaar geleden deden ze dit nog niet.

    Ben gelijk naar de bank aan de overkant gereden (Regions) die deze kosten niet in rekening brengt.
    Tja..ik blijf tenslotte een Hollander he...:-D

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard Re: Bank of America rekent fee voor ATM gebruik

    Vrijwel alle banken rekenen een fee, als je geen rekening bij hen hebt. Het beste is extra geld opnemen in de supermarkt, dat is altijd gratis.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •