Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 55 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 550

Onderwerp: Kennedy Space Center

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Ja met jongens is het echt een ander verhaal denk ik. Mijn meiden waren helaas te oud voor het speeltuintje, mochten er niet meer in, maar die van jullie zullen er best lol hebben.

    Bai,

    Maartje

  2. Top | #22
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar mijn zusje, broertje en ik zijn 4 jaar geleden gegaan. Mijn broertje, de jongste, was toen 6. Superdruk, gauw verveeld jongentje. Maar hij heeft zich geen minuut verveeld en vond het echt ge-wel-dig. (Ik overigens, daar niet van)
    Hij werd alleen vervelend in de rij in de hete zon, maar met een flesje Koolaid en een koekje was alles weer goed. :wink:
    Wij vonden het zeer de moeite waard en gaan dit jaar waarschijnlijk weer.

  3. Top | #23
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    KSC is elk jaar vaste prik. En mijn zoontje van nu 5 1/2 jaar gaat al voor de vierde keer naar KSC! Hij krijgt nooit genoeg van al die raketten, de "Space Dots" (ijsbolletjes), de maanlanding, enzovoort.

    En toen hij 2 was wist hij al precies wat een astronaut was, en wat een spaceshuttle is.

    Het is natuurlijk ook belangrijk hoe je er zelf tegenover staat. Ik ben een echte science fictien fan (Star Trek rules!!) en daardoor erg geinteresseerd in ruimtereizen. En dat straal ik uiteraard ook uit naar mijn zoon.

    Neem wel een goede muggenspray mee (met DEET), want KSC is middenin een groot moeras waar nogal eens wat muggen rondvliegen die mij al eens vreselijk te pakken hebben genomen! Dat was geen pretje.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #24
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
    Neem wel een goede muggenspray mee (met DEET), want KSC is middenin een groot moeras waar nogal eens wat muggen rondvliegen die mij al eens vreselijk te pakken hebben genomen! Dat was geen pretje.
    Die zullen we dan zeker meenemen. We zijn tijdens een eerdere akantie al zo te pakken genomen, dat mijn man zijn schoenen niet meer aan kon. Dat lijkt me in Florida geen pretje, bedankt voor de tip.

  5. Top | #25
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Vandaag op CNNtext:

    NASA chief: 'We're ready to go'

    U.S. astronauts will blast back into
    space in a matter of weeks, the head
    of NASA said Tuesday, despite a new,
    critical report questioning the safety
    of this exploration.

    The optimistis assessment from NASA
    administrator Michael Griffin came
    after a task force review said Monday
    that the agency failed to meet key
    safety recommendations that came about
    as a result of the Columbia tragedy.
    De NASA-site geeft aan dat er vandaag en morgen gekeken wordt of alles klaar is voor de vlucht.

    Flight Readiness Review to be Held on June 29 and 30

    Shuttle technicians expect to complete the loading of Shuttle hypergolic propellants this week. The propellants will fuel the orbiter maneuvering system and the forward reaction control system. Discovery's payload doors will also be closed this week.

    Managers will meet on June 29 and 30 to determine if Space Shuttle Discovery is ready for Return to Flight. A launch date may be announced at the end of the review. Shuttle program leaders also concluded during a Debris Verification Review that the potential for debris has been reduced to a more reasonable level.

    Discovery's payloads, including NASA's Italian-built Multi-Purpose Logistics Module Raffaello, were installed into the Shuttle's payload bay June 17. Other cargo includes a new Control Moment Gyroscope for the International Space Station and the orbiter boom sensor system, which will help the astronauts inspect the Shuttle's thermal tiles.
    Zou het dan toch weer gaan lukken met de Discovery?



    Zolang de lancering nou maar voor 29 juli plaatsvindt ....

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #26
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    En nog een link naar een filmpje (op de pagina even op "stream" klikken). Het is het wekelijkse status-repost van NASA-Direct


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #27
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Het zou toch geweldig zijn als je dit kon meemaken. Deze lancering was eerst in mei gepland, tijdens ons verblijf in Florida. Maar helaas is de lancering al een paar keer uitgesteld. We hebben wel eens een raketlancering gezien, dat vond ik al indrukwekkend, laat staan zo'n Space Shuttle!

  8. Top | #28
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Nu heb ik gehoord (of was het gedroomd) dat de lancering wordt uitgesteld tot de derde week van oktober :wink:

    Goh, da´s toevallig, dan ben ik daar ook. Misschien dat we dan toch maar even gaan kijken :lol: .
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #29
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Dream on .... :P

    Ik heb net nog even tarotkaarten laten leggen, mijn hand laten lezen, gebeden tot de goden Kirk en Spock, met m'n wichelroede rondgelopen ende plaatselijke helderziende geconsulteerd: alles wijst er op dat juli gaat lukken. Maar "bewijzen" heb ik iet nodig. Kijk t.z.t. maar naar mijn reisverslag. :P :P :P :P
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-03-09 om 00:57.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #30
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Voor een kind van 3 is het naar mijn mening niet te bevatten, voor een kind van 6 kan het leuk zijn mits het kind zich er interesse voor heeft...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •