Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 55 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 550

Onderwerp: Kennedy Space Center

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    21

    Standaard Kennedy Space Center en kinderen

    Wie is er al met kleine kinderen naar het Kennedy Space Center geweest? Mijn kinderen zijn 3 en 6 jaar oud en ik vraag mij af, of het wel zin heeft, om het hele stuk vanuit Orlando daar naar toe te rijden. Is het er voor kleine kinderen wel leuk?

  2. Top | #12
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Wij zijn twee jaar geleden geweest, toen onze kinderen beide 7 jaar waren. Het viel ons wel wat tegen. Ze zijn redelijk geïnteresseerd in veel dingen en wij dachten ruimtevaart zal wel spannend zijn. Maar nee, ze vonden er weinig aan. In de bus naar de lanceerplatformen, vervolgens op die platformen zelf; ze vonden het maar niets. En zo'n IMAX film was op zich aardig, maar niet echt de moeite.

    Dit jaar, ze worden nu bijna 10, gaan we weer. Ik denk dat ze het nu wel wat leuker vinden. Maar kinderen van 3 en 6, ik denk persoonlijk dat je ze er niet heel veel plezier mee doet. Maar goed, dat is mijn mening :lol:
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  3. Top | #13
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Mijn zoon vindt het fantastisch!! Toen'ie 2 jaar was zijn we voor het eerst met hem daarheen geweest en hij vond het fantastisch. Met een "echte" astronaut op de foto, echte raketten gezien en ook nog een echte space-shuttle gekregen (voor hem "gekregen", voor ons heeft'ie $ 10 gekost ... :wink: ). Dit jaar is'ie 5 en ook dit jaar gaan we verplicht naar KSC. Vorige keren hebben we wel steeds de IMAX overgeslagen, dat vonden we nog wat te overweldigend voor hem. Komend weekend ga ik met hem naar het Omniversum (wou hij zelf) om een leuke imax-film te kijken. Kan'ie vast wennen ....

    En dat "hele end rijden" valt ook best wel mee. Het is een uurtje/vijf kwartier vanuit de meeste plaatsen in Orlando/Kissimmee. Dat is best door te komen.

    Have fun!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #14
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    37

    Standaard

    Hallo Kiendje,

    Laat jij altijd je kinderen of de beperkingen van de kinderen bepalen waar je heen gaat? Je bent zelf toch ook op vakantie. Gewoon gaan als je het zelf graag wilt zien! Kinderen vermaken zich overal wel. 's Middags kun je nog even naar de noordkant via Titusville naar het strand rijden. Erg veel mooie vogels daar en een leuk strand met mooie golven (om naar te kijken met de kids).
    Je bent al zo beperkt met kleintjes in bv attractieparken, daar pas je je al zo aan aan de kids, neem het er lekker van met een dagje KSC! Vinden de kinderen vast niet erg. Ze moeten zich ook maar eens aan pa en ma aanpassen.

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    21

    Standaard

    Beste Inge,

    De kinderen passen zich uitstekend aan aan ons. Wij kunnen zelfs kerken met ze gaan bekijken. Zelf hebben wij KSC 10 jaar geleden al gezien, dus voor ons zou het niet de eerste keer zijn. Je verdere ideetjes, om dan nog naar het stand te gaan met erg veel mooie vogels doet ons misschien toch wel besluiten om te gaan. En ik moet je zeggen, dat wij in pretparken zelf net kinderen zijn. We vermaken ons daar uitstekend. Anders hadden wij deze vakantie niet geboekt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-03-09 om 00:56.

  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Een paar weken geleden waren we met onze dochters op/in KSC. De meiden zijn 9 en 11, en verstaan nog bar weinig Engels, en zijn ook niet echt van nature bar geïnteresseerd in ruimtevaart. Ze vonden het matig interessant, maar hun vader vond het geweldig! Dit ook om aan te sluiten bij Inge. Het hangt er dus erg vanaf of ze sowieso interesse hebben in raketten en dergelijke. De IMAX-film vonden ze nog het leukste onderdeel, maar ik zat als een soort simultaneous interpreter wel non-stop door die film heen te kwekken om het allemaal een beetje te vertalen. Het niet/nauwelijks Engels kunnen begrijpen was hier voor hun bij alle attracties/rondleidingen een grote handicap. Terugziend was het voor hen de saaiste dag van de vakantie, maar Inge heeft wel een punt als ze zegt dat je ook wel eens aan jezelf mag denken tijdens zo'n vakantie.

    Bai,

    Maartje

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    37

    Standaard

    Wij waren er ook begin mei en onze kinderen vonden het zéker wel leuk. Nou zijn ze 9 en 12 en begrepen toch wel al een hoop van het Engels en niet alles heeft een vertaling nodig. Alle immens grote dingen bij KSC spreken altijd wel tot de verbeelding.

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Even alle vooroordelen bevestigen: mijn ervaring is dat jongens het leuker vinden dan meisjes; ik heb dus twee meiden, die, ondanks alle pogingen het anders te laten verlopen, zeer traditioneel absoluut niet geïnteresseerd zijn in techniek. Zelfs de indrukwekkende grootte van alles wat er ten toon gesteld werd kon ze niet echt boeien.

    Bai,

    Maartje

  9. Top | #19
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    21

    Standaard

    Het gaat bij mij om 2 jongens, die zelf graag dingen ontdekken. Ik weet nog, van de film, die ik van 10 jaar geleden nog heb, dat er een klein speeltuintje bij zat.
    Inge gaf nog het idee, om naar het strand te gaan. Is er een apart stukje strand, waar vogels komen, of is dat langs de gehele kust? En is het een zandstrand of een kiezelstrand? Is er in de zomer ook wat te doen, of is het er net zo stil als bij ons in de winter?

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    37

    Standaard

    Het stukje strand loopt ten noorden van het KSC terrein naar het noorden toe. Er zitten vogels bij het strand maar ook de weg ernaartoe en langs de Wild Life route daar vlakbij. Het is een zandstrand, niet breed en in mei gewoon hier en daar wat mensen, niet druk maar weet niet hoe dat in de zomer is.
    Foto's: http://www.onderwatertjes.nl/Florida2005
    Klik via de index naar het begin van KSC en het strand en de vogels daarna.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •