Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 55 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 550

Onderwerp: Kennedy Space Center

  1. Top | #101
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Berichten
    6

    Standaard Re: kennedy space center

    Event:Shuttle Discovery• ISS 10A
    Date:10/20/2007
    Time:12:50:00 PM EST

    Details:STS-120 will be the 23rd U.S. mission to the International Space Station. The flight will deliver the Node 2 connecting module to the station that will serve as the portal to the international partners' laboratories.

    Phone:321-449-4444
    Location:LC-39A, Kennedy Space Center, Florida

  2. Top | #102
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: kennedy space center

    Zie de evenementenkalender op het forum en het launch schedule van NASA.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #103
    Stamgast pieterpostma's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Burgum, The netherlands
    Berichten
    181

    Standaard Re: kennedy space center

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door debora79 Bekijk Berichten
    wij willen graag een dag naar ksc toe..
    is dat in het weekend een beetje te doen?
    of kunnen we beter door de weeks gaan?
    Wij zijn er drie weken geleden nog geweest op en doordeweekse dag, weet niet of het in het weekend drukker is, was in ieder geval goed te doen.
    Wij hadden als extra geboekt lunch met een astronaut. Zeer interessant. Hierbij hoort ook een tocht met een bus. Met dit arrangement kom je op plekken waar je met de "normale" bustour niet komt.
    KSC betekent een leuke en leerzame dag.

    Fijne vakantie

  4. Top | #104
    Stamgast wippelgem's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Wippelgem
    Berichten
    136

    Standaard Wie is in de voorbije we(e)k(en) in kennedy space geweest?

    hoi hoi iedereen,

    wie is onlangs in kennedy space geweest?

    stond de raket (lancering begin juni) al klaar op het lanceringsplatform?
    Kan je dat goed zien of heb je al een fototoestel nodig met een telelens om het goed te zien?

    heeft iemand een foto van de lanceringszone getrokken met een gewoon toestelletje zonder speciale lenzen zodat ik eens kan zien hoe dat met zo een toestel eruit ziet?

    ik heb namelijk een leuk toestelletje met de nadruk op het verkleinwoord 'tje'!!!
    en aangezien we veel centjes in onze reis steken hebben we niet veel centjes over voor een nieuw fototoestel!!!

    wie helpt ons?
    2000: New York + Washington 2002: West USA, 2006: Midden + West USA 2007: Florida 2009: juni 7 dagen eurodisney + 10 dagen spanje + Duitsland en Oostenrijk 2010: 2 x Eurodisney

  5. Top | #105
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Wie is in de voorbije we(e)k(en) in kennedy space geweest?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wippelgem Bekijk Berichten
    Stond de raket (lancering begin juni) al klaar op het lanceringsplatform?
    Nee, de space shuttle staat er nog niet. Ze zijn nog bezig met de reparatie in het Vehicle Assembly Building (VAB). Op de website van NASA kun je precies volgen wat de laatste ontwikkeling / status is. Klik hier.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wippelgem Bekijk Berichten
    Kan je dat goed zien of heb je al een fototoestel nodig met een telelens om het goed te zien? Heeft iemand een foto van de lanceringszone getrokken met een gewoon toestelletje zonder speciale lenzen zodat ik eens kan zien hoe dat met zo een toestel eruit ziet?
    Deze heb ik op 11 juli 2005 gemaakt vanaf de toren van de LC-39 Observation Gantry. Maximaal ingezoomd en voor stabiliteit het toestelletje op de railing gezet. Door de "zinderende" hitte (het was zo'n 35-40 graden!!) is het beeld wat waziger.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wippelgem Bekijk Berichten
    Ik heb namelijk een leuk toestelletje met de nadruk op het verkleinwoord 'tje'!!! En aangezien we veel centjes in onze reis steken hebben we niet veel centjes over voor een nieuw fototoestel!!!
    Bovenstaande fotootje is gemaakt met een kleine Nikon Coolpix 4600:

    Die heeft "maar" 3x optische zoom. De afstand tussen de toren is m.i. iets van 2 kilometer, dus met zo'n beperkte zoom moet je zeker geen wonderen verwachten. Als je een mooie / scherpe foto van de shuttle wilt hebben, dan kun je die beter van de website van NASA afhalen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-05-07 om 02:53.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #106
    Stamgast wippelgem's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Wippelgem
    Berichten
    136

    Standaard Re: Wie is in de voorbije we(e)k(en) in kennedy space geweest?

    bedankt michael! kvind je foto echt wel nog goed hoor!!! ik zal tevreden zijn als ik zulk een foto kan trekken!!!
    2000: New York + Washington 2002: West USA, 2006: Midden + West USA 2007: Florida 2009: juni 7 dagen eurodisney + 10 dagen spanje + Duitsland en Oostenrijk 2010: 2 x Eurodisney

  7. Top | #107
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    2

    Standaard Re: kennedy space center

    Hallo,
    Wij willen op 29 mei een bezoek brengen aan KSC.
    We hebben lang voor deze reis gespaart en willen alles zo goed mogelijk voorbereiden.
    Kan iemand me exact vertellen wat het verschil is tussen de "standaard" Kennedy Space Tour en de Up-close tour? Heb al het een en ander gelezen hierover en daaruit is mijn conclusie dat je alleen dichterbij komt bij bepaalde plaaten zoals de lanceerplatforms en de assembly building.
    Is dat het enigste verschil???

    We hebben via het reisbureau een excursie geboekt van Orlando naar KSC, hierbij kon ik alleen de "standaard" kennedy space tour reserveren. Om een Up-close te boeken moest ik van het reisbureau zelf naar KSC bellen om dit proberen om te zetten naar een Up-close tour met natuurlijk de bijbetaling van 21 dollar per ticket. Volgens het reisbureau moet dit geen probleem geven.

  8. Top | #108
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: kennedy space center

    Hallo Giac, als eerste welkom op dit forum.
    De standaard tour is al heel uitgebreid, en je krijgt heel veel te zien.
    Inderdaad komt de up-close tour dichterbij het lanceerplatform, maar dat is eigenlijk alleen interessant als er een shuttle staat.
    Je kunt volgens mij beter wachten tot je er bent, en dan beslissen of je de tour wilt upgraden. Kun je het laten afhangen wat er te zien is, en hoe het weer is.
    Ook bij de standaardtour heb je diverse stops onderweg, waar je zo lang mag blijven als je wilt. Je neemt gewoon een van de volgede bussen voor het volgende traject.
    Het staat ter plaatse allemaal heel goed aangegeven, kun je op je gemak beslissen wat je wilt (en hoeveel tijd je hebt).
    Eric

  9. Top | #109
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    2

    Standaard Re: kennedy space center

    Bedankt Eric voor je snelle reactie!

    Je vertelde dat het alleen intressant zou zijn als er een shuttle zou staan, nu zag ik op de site van KSC dat er 8 juni een shuttle gelanceerd gaat worden, staat deze er dan misschien ook al op 29 mei?? Heb je enig idee?

    Op de site van KSC staat dat je vroegtijdig moet reserveren voor de up-close tour, maar zoals je zegt zou ik dat dus ook nog ter plekke kunnen doen? Of is dat vroegtijdig reserveren alleen een verkoop-praatje?

    Kom je met de gewone tour wel lang het assembly gebouw en kun je dan ook het voertuig zien waarom de shuttle verplaatst wordt?

    Ik hoop dat je me kunt helpen met wat antwoorden.
    Alvast bedankt!

  10. Top | #110
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: kennedy space center

    Ik ben niet echt een KSC expert, wel paar keer geweest.
    Als (met nadruk op als) de lancering op 9 juni doorgaat, heb je inderdaad een kans dat de space shuttle er al staat.
    Dan zou ik waarschijnlijk ook voor de uitgebreide tour kiezen.
    Ik denk dat het inderdaad een verkooppraatje is dat je vooraf moet reserveren, want zover ik heb kunnen zien zijn er bussen en plek zat.
    Maar ik weet dit niet echt zeker.
    Bij de gewone tour kom je vlak langs de crawler (ze hebben er een paar) waarop de shuttle naar zijn plek wordt gereden.
    Ook kom je langs het vehicle assembly building, soms staan de deuren open en kun je naar ninnen kijken, meestal niet.
    Het is een beetje aan je zelf of je de gok wilt nemen, ik heb nog nooit de uitgebreide versie van de tour gedaan, vond het zo al indrukwekkend.
    Succes, Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •