Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 55 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 550

Onderwerp: Kennedy Space Center

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    46

    Standaard Kennedy Space Center

    Ik heb net ff op de site van het Kennedy Space Center gekeken. Daar zag ik dat 10 maart een raket (of zoiets dergelijks) de lucht in gaat. Wij zijn in die periode in Florida en het lijkt ons natuurlijk hartstikke gaaf om dit mee te maken. Weet iemand van jullie of het mogelijk is om dat te zien? Kun je als toeschouwer in de buurt van zo'n launch komen om dit hele spektakel te bekijken? Moet je daar dan ook voor betalen? Ik zelf vind die informatie nergens.. Dusse forummensjes help!!

  2. Top | #2
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Je kan een lauch gewoon gratis meemaken... Is ook moeilijk om daar geld voor te vragen: 's nachts kun je zelfs (heel in de verte) de space shuttle zien opstijgen vanaf Orlando!

    Hier kun je meer info vinden. O.a. over de beste plaatsen om te staan tijdens de lauch (niet eronder!! [-X )

    Ik mis hem net; ik ben 3-3 alweer terug ](*,)

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Dongen
    Berichten
    26

    Standaard

    op https://www.patrick.af.mil/launch_viewing.htm staan locaties waar je kunt gaan kijken.

    en op https://www.patrick.af.mil/launch.htm staat informatie over de atlas raket die gelanceerd wordt.

    Daniel

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saskia
    ik wil ook graag weten hoe dat gaat. Begin mei gaat er ook een de lucht in als wij daar zijn, dus wij zijn ook geintreseerd in de antwoorden.
    Groetjes
    Hallo,
    Ik wil jullie niet teleurstellen, maar hoop er niet te veel op dat er een lancering is.
    Lanceringen worden -tig maal uitgesteld of afgelast.
    Het is meer een gelukje als je er net bent dan dat je er op moet rekenen.

    Ik heb het zelf een keer in het donker vanuit het vliegtuig gezien tijdens een vlucht van Washington DC naar Miami. Het is een fantastisch gezicht, een grote vuurbal.

    Ik hoop voor jullie, dat ze precies op tijd zijn.
    Goede reis
    Knaapje

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    46

    Standaard

    Ja met het uitstellen hou ik ook wel rekening. Ik ben tot en met de 19 in Florida, dus een weekje uitstellen mogen ze wel. En wie weet gaat deze keer alles volgens schema en als ik het mis, tja jammer dan.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    17

    Standaard

    De hotel prijzen schieten omhoog, iedereen wil ook in de buurt van Cape zijn, is mijn ervaring !! Maar je hebt dan wel een eigen tvchannel, waarop ze je continu op de hoogte houden..... ik weet niet meer of dit kanaal in Orlando te zien is op tv.

    Wel een belevenis, lijkt me. Ik ben 2 jaar achter elkaar een lancering misgelopen door het uitstellen..... ik was alweer 10 dagen in Ned. toen dat ding EINDELIJK ging!! :cry:

  7. Top | #7
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Een paar jaar geleden hebben wij een lancering van de Delta II raket meegemaakt. Wij zagen per toeval 's ochtends op de televisie dat er een lancering zou plaatsvinden. Dus wij zijn naar het Kennedy Space Center gereden. Om er iets van te zien moest je met de tour mee. Dus kaartjes gekocht en we konden gelijk mee. We werden bij een uitkijktoren afgezet, en daar wisten we een mooi plaatsje te bemachtigen om de lancering te volgen. En dan is het wachten en nog eens wachten, maar uiteindelijk begonnen ze met het aftellen. Van 10 naar 1, en "lift off".... maar voordat ze bij de 1 waren was de lancering al begonnen. Een rookpluim en een klein streepje wat de Delta was, maar het was wel leuk om dit een keer mee te maken. Vooral omdat we dit eigenlijk niet gepland hadden en zo werd het een hele verrassende dag. Het is natuurlijk niets vergeleken bij de Spaceshuttle. Een andere optie om een lancering te zien is vanaf Merritt Island National Wildlife Refuge and Canaveral National Seashore. Sommige locaties zijn voor publiek gesloten wanneer er een lancering plaats vindt vanaf "Pad B". Maar er blijven nog veel locaties over waar je wel mag staan. Helaas had ik toen nog geen digitale camera en mijn eigen foto's zijn al ingeplakt dus die kon ik niet meer scannen. Hier heb ik een voorbeeld gevonden zoals wij het ongeveer gezien hebben.


    Foto is van NASA

    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-03-09 om 00:55.

  8. Top | #8
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    ik kan ook een paar leuke foto's toevoegen van een Shuttle lancering. Gefotografeerd vanuit de voordeur in ..... Kissimmee. Behoorlijk ver weg, maar bij helder weer zie je toch aardig wat, en als de wind je kant op staat weet je niet wat je hoort. Wat een gebulder, en wat een uniek iets om mee te maken.
    Hier de foto's die helaas wat aan de kleine kant blijken te zijn:







    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  9. Top | #9

    Standaard launch

    Volgens mij staat de shuttle nu klaar bij launchpad 39B, er moet nog de nodige (p)reparaties gedaan worden voor een mogelijke lift off op 15 mei, maar wie nu volgens mij ksc bezoekt kan de shuttle bij de launchpad
    zien staan.

    http://www.flatoday.com/apps/pbcs.dl...504070357/1007

    gr, geertk

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    30

    Standaard Lancering op Kennedy Space Center

    Op 23 juni aanstaande is er een lancering op KSC, de enigste van die hele maand... Toevallig precies de dag dat ik daar aanwezig ben...

    Nou vroeg ik me af, die lancering is om 06:13 en dus buiten de bezoektijden om... Kan je hierbij aanwezig zijn? Zijn er kaarten voor nodig? Moet je die van te voren bestellen?

    Mvg,
    Niels



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •