Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 36 van de 55 EersteEerste ... 26343536373846 ... LaatsteLaatste
Resultaten 351 tot 360 van de 550

Onderwerp: Kennedy Space Center

  1. Top | #351
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Berichten
    21

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Ja dat klopt inderdaad, 14 mei, 16 September en in november is de laatste. De laatste is nog niet bekend gemaakt op welke datum precies.

  2. Top | #352
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ettol Bekijk Berichten
    Ik las ergens dat dit jaar (2010) de laatste lancering is. Weet iemand of dat echt waar is ?
    Klopt als een bus. Ik zit momenteel in Kissimmee en op de TV hebben ze het er ook steeds over. Er komen nog 3 lanceringen, volgende week vrijdag 's middags gaat de Atlantis voor het laatst de lucht in.

  3. Top | #353
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    53

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Misschien echt superdom, maar ik heb er dus nul komma nul verstand van, maar wat gaat er dan daarna met het Space Center gebeuren als er niets meer de lucht in gaat? Of gaan er andere dingen naar de ruimte in de toekomst?

  4. Top | #354
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Is niks doms aan hoor deze vraag.

    Gelukkig zijn er nog genoeg andere activiteiten die ervoor zorgen dat het Space Center gewoon blijft bestaan.
    Aankomende jaren zal het wel rustiger worden maar de plannen zijn er om in de toekomst naar mars te gaan, heeft natuurlijk veel met geld te maken, vandaar dat het nu nog toekomst praat is. Obama heeft gezegd dat daar wel geld voor word uitgetrokken, maar ze beginnen dus rustigjes.
    Even in het kort gezegd nu.

    Er blijven gewoon lanceringen plaats vinden, er zijn nog andere projecten die doorlopen, Satellieten bijvoorbeeld en bevoorrading van het ISS (International Space Station).

    Op de site van KSC is een kalender te vinden met alle komende lanceringen.

  5. Top | #355
    Vaste Bezoeker Bqtje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Mechelen , België
    Berichten
    83

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Volgens de rondleiding die wij verleden jaar in september kregen in het Space Center , zouden ze inderdaad stoppen met het gebruik van de Space Shuttle . Maar ze waren al volop bezig met een nieuwe lanceertoren voor de volgende variatie van "ruimtetuigen" .:-k
    Laatst gewijzigd door Bqtje; 09-05-10 om 18:52.

  6. Top | #356
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Alleen is dat nieuwe programma dus punt van discussie en ziet het er naar uit dat dat in kleinere versie zal worden doorgezet. Hierdoor zullen veel mensen hun baan verliezen in de regio.

    Maar het bezoekerscentrum zal blijven bestaan verwacht ik daar het toch de nodige historie herbergt. Verder zal Cape Canaveral dan nog steeds in gebruik zijn voor andere raketten en Meritt Island (waar de spaceshuttle vertrekt) zal dan voor het nieuwe kleinere ruimtevaart programma gebruikt gaan worden.

    Het is nog even afwachten wat de politiek hier beslist, het kostenplaatje voor het ruimtevaartprogramma is erg hoog en in deze tijd moeilijker verdedigbaar.


  7. Top | #357
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Voor iedereen die de Space Shuttle gaat missen:


    10213 Shuttle Adventure

    Ages 16+
    1,204 pieces
    US $99.99 CA $129.99 UK £ 79.99 DE 89.99 €
    Blast off on an outer space mission!
    Standing 17.5″ (44cm) tall and 10″ (25.5cm) from wing tip to wing tip, this detailed and realistic space shuttle is ready to count down and blast off on its next exciting mission into space! You can take off from the launch pad, separate the detachable fuel tank and booster rockets, and deploy the satellite with unfolding antenna and solar cell panels. Shuttle model features realistic engines, retractable landing gear, an opening cockpit with seats for 2 astronauts, opening cargo compartment with a crane that can hold the satellite and a ground maintenance vehicle. Includes 3 minifigures: 1 male and 1 female astronaut, as well as 1 service crew member.

    • Includes 3 minifigures: 1 male and 1 female astronaut as well as 1 service crew member!
    • Features realistic engines, retractable landing gear, opening cockpit with seats for 2 astronauts and even a ground maintenance vehicle!
    • Take off from the launch pad!
    • Separate the detachable fuel tank and booster rockets!
    • Deploy the satellite with unfolding antenna and solar cell panels!
    • Open the cargo compartment to reveal the crane that can hold the satellite!
    • Shuttle Adventure stands 17.5″ (44cm) tall and measures 10″ (25.5cm) from wing tip to wing tip!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #358
    Vaste Bezoeker FloridaFrankie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Leiderdorp
    Berichten
    105

    Standaard Re: Omgeving Kennedy Space Center

    Ik postte in november een berichtje over mijn (toen aanstaande) bezoek aan Cocoa Beach. Inmiddels twee weken terug, maar nu ik er echt langer dan een dag ben geweest toch nog wat extra reclame voor deze bijzonder leuke standplaats.
    Het is slechts een uurtje van Orlando, maar er hangt een bijzondere sfeer (beetje al la de Keys). Prachtig groot strand, je kunt er shoppen (Avenue Viera, Merritt Square en de super Ron Jon Shop), prima eten (Grill's Seafood, Ron Jon Grill, Simply Delicious, ...), kortom: een prima gelegenheid om bij te komen van al het 'geweld' in Orlando. En de eettips gelden natuurlijk ook voor diegene die na KSC in de buurt lekker willen eten!
    1992 Miami/ Orlando/ Florida Keys 1995 Los Angeles/ San Francisco/ Las Vegas 1997 Washington DC & NYC 2008 Orlando 2009 Orlando april/ mei 2010 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach oktober 2010 Orlando mei 2011 Orlando okt 2011 NYC dec 2011 Orlando zomer 2012 San Francisco/ Las Vegas/ Los Angeles dec 2012 Orlando zomer 2013 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach dec 2013 Orlando / Tampa aug 2014 Orlando / Fort Myers / Treasure Island

  9. Top | #359
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Omgeving Kennedy Space Center

    Je hebt mij helemaal enthousiast gemaakt FloridaFrankie. Je tip staat op mijn to-do lijst voor volgende jaar ;-)
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  10. Top | #360
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Omgeving Kennedy Space Center

    Ja, klopt helemaal, Cocoa Beach is echt een heel leuke plek om eens naar toe te gaan.
    Wij komen er ook elk jaar weer, als is het maar voor een dagje, even relaxen....
    En prima te doen vanuit Orlando/Kissimmee en omgeving.
    SUPER PLEK!!

    Greetz, Remco



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •