Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 15 van de 55 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 550

Onderwerp: Kennedy Space Center

  1. Top | #141
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Wij zijn ook op 23 oktober in Florida. En gaan ook kijken bij de lancering, tenminste als die niet uitgesteld wordt. Waar ik niet achter kan komen is of het park nu wel of niet geopend is die dag. Wat ik wel gelezen heb op andere sites is dat je die richting op rijdt 's morgens en dat boeren (tegen betaling) hun land openstellen en dat je van daaruit naar de lancering kunt kijken. Dit schijnt ook heel erg bijzonder te zijn. Ik zal nog eens gaan zoeken, waar ik dit vandaar heb gehaald, er staat namelijk ook een routebeschrijving bij geschreven. Wordt vervolgd!

  2. Top | #142
    Regelmatige Bezoeker ponte007's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    18

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Dat is ook wat:sad:.

    De lancering van 23 oktober stond eigenlijk op 20 oktober gepland.
    We hebben daarom ons reisschema aangepast. Op 22 oktober vliegen wij weer terug. Dus helaas geen lancering van de shuttle.

    Dan maar naar de lancering van Delta 2.

    Zal Gerald leuk vinden[-X



    Orlando: oktober 2001
    Florida: 1 tot 23 oktober 2007

  3. Top | #143

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Als je bij de zoekfunctie lancering intypt zul je info vinden, ook van plaatsen waar je kunt gaan staan.
    Ik heb dit ook in 2006 opgezocht omdat toen wij er waren ook een lancering zou zijn, die werd helaas steeds uitgesteld ivm naderende orkaan.
    (daar moet je wel rekening mee houden, dat het uitgesteld wordt ivm weersomstandigheden)

  4. Top | #144

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Hey fantastisch .. bedankt voor de informatie!

  5. Top | #145
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    81

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Wij zijn op 8 augustus bij de lancering van de Endeavour geweest en het was een geweldige ervaring en belevenis. Wij zijn naar Cocoa Beach gereden en hebben de lancering vanaf het strand bekeken. Als je de kans krijgt om er naartoe te gaan dan moet je het zeker doen!!!

  6. Top | #146
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Op de Site van NASA kan je ook populaire "off-site" locaties vinden (zie bijgaande link) http://www.nasa.gov/centers/kennedy/...w_shuttle.html

    Op deze plekken zijn de lanceringen goed te bekijken en je hoeft er gaan kaartjes voor te kopen . Wij zijn dit keer ook toevallig in de buurt en zijn zeker van plan om op een van deze locaties naar de lancering te gaan kijken.

  7. Top | #147

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Laat even weten waar jullie gaan staan, misschien zien we elkaar wel ... Ons gezin met vier kinderen, kan je moeilijk missen

    Bedankt voor de locatie tip Nickie .. ik las op het allesamerika forum dat iets ten zuiden van Titusville ook goed zicht is. Aan de overkant van het water kun je het platform met spaceshuttle zien waar vandaan de launch plaatsvindt.

  8. Top | #148

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Aloha,

    Wij hebben een lancering gezien vanaf een pier op 5 kilometer afstand of zo, schijnt het punt te zijn waar je het dichtsbij kan komen

    Wel op tijd die pier op (4 uur van tevoren) anders ben je te laat. En eten en drinken mee, want dan kan je er niet krijgen.

    Ben alleen de plaatsnaam vergeten van die pier

  9. Top | #149
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    81

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)



    Bedoel je deze pier soms? Dit was nl. in Cocoa Beach.

  10. Top | #150
    Vaste Bezoeker Leentje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Westerlo - België
    Berichten
    59

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Heb ook een keer een lancering meegemaakt, in mei 1996, was toen ook de Endeavour die werd gelanceerd. We maakten toen een rondreis in Florida (met motels op voorhand vastgelegd) en zaten net op de moment van de lancering in Clearwater Beach aan de Gulf Coast, helemaal aan de andere kant dus. Maar omdat dit zo´n unieke kans was, hebben we "de oversteek" gemaakt, een enkele rit van 250km, wat naar Amerikaanse normen uiteraard peanuts is. Het was zeker de moeite waard, hoewel we ons wel op een afstand van +/-3km bevonden (de precieze plaats weet ik niet meer). Eigenlijk zie je niet veel meer dan een "vuurbal", met achteraf een enorme rookpluim, maar toch was het zeker de moeite waard en zeker een aanrader voor iedereen die in de buurt is op het moment van zo´n lancering



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •