Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 35 van de 55 EersteEerste ... 25333435363745 ... LaatsteLaatste
Resultaten 341 tot 350 van de 550

Onderwerp: Kennedy Space Center

  1. Top | #341
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Ede GLD
    Berichten
    117

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    That's April 22, 2010 09:00 AM (niet de 21e).

    (Dus voor jullie in Nederland is dat donderdag 22 april om 15:00 uur)
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

  2. Top | #342
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Wijchen
    Berichten
    66

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Op 14 mei zijn we in St. Petersburg, zou je daar ook iets van de lancering kunnen zien? Of is dat toch echt te ver weg ?

    In Orlando kun je er wel iets van zien meen ik wel eens gelezen te hebben.

  3. Top | #343
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dj4ever Bekijk Berichten
    De kaartverkoop voor de lancering begint donderdag 21 april 09:00 uur
    Zie http://www.kennedyspacecenter.com/sp...g-tickets.aspx

    Helaas gaan wij zelf pas 16 mei naar KSC
    De kaartverkoop is uitgesteld naar a.s. maandag vanaf 8 a.m. omdat er technische problemen waren.

  4. Top | #344

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Ik heb idd gezien dat a.s. maandag de kaartverkoop is. Als de lancering nou wordt geannuleerd, kan je dan met dat ticket wel die dag naar het kennedy space center?
    En weet iemand het verschil tussen deze tickets: Launch Viewing from Kennedy Space Center Visitor Complex/ NASA Causeway Launch Viewing Transportation Admission Package. Er zal welverschil zijn vanaf wara je de lancering ziet, maar ik weet niet zo goed wat dat inhoud...
    Laatst gewijzigd door kellebel; 25-04-10 om 09:55.

  5. Top | #345
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    het grote verschil zit hem idd in de plek vanwaar je de lancering kunt gaan zien.
    De NASA Causeway tickets zijn de beste kaartjes die je kunt krijgen om de lancering te kunnen zien, je staat er het dichtstbij. Je hebt vanaf de NASA Causeway vrij zicht op de Space Shuttle, tussen jou en de Shuttle zit voor het grootste gedeelte alleen maar water.

    De Launch Viewing from KSC tickets zijn wat goedkoper en je zit wat verder weg dan de Causeway tickets.
    Het grote verschil bij de KSC tickets is dat je de Space Shuttle niet kunt zien als hij nog op de grond staat, maar daarin tegen is alles te volgen via een videoscherm. Als de Shuttle gelanceerd is dan is deze pas bij de KSC te zien. Naar mijn weten is er bij de NASA Causeway geen video scherm.

    KSC zelf is ook gewoon open als je er kaartjes voor hebt, je kunt je daar dus wat gemakkelijker vermaken, je moet namelijk vrij vroeg aanwezig zijn volgens de aangegeven tijd op je kaartje (parkeerkaart).

    Ik zou zeker voor de Causeway tickets gaan, mooiste plek.
    Je moet wel geluk hebben hoor om die te bemachtigen, de paar duizend kaartjes die ze hebben zijn vaak binnen 2 minuten uitverkocht.
    KSC tickets zijn wat makkelijker te krijgen, die geven ze 20 minuten tot ze zijn uitverkocht.

    Succes iig

    http://www.launchphotography.com/Shu...h_Viewing.html
    Laatst gewijzigd door USAfan; 25-04-10 om 11:22. Reden: Link toegevoegd

  6. Top | #346
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Een space shuttle van heel dichtbij zien? Dat kan! Op de Space Shuttle Plaza in KSC staat de space shuttle Explorer, een replica voor studie-doeleinden. Zie http://www.kennedyspacecenter.com/sp...tle-plaza.aspx Daar kun je een kijkje nemen in het ruimtevaartuig (wat ik overigens niet zo spectaculair vond, het is ten slotte "maar" een soort vliegende vrachtauto). En je kunt binnen en buiten aanrraken waar je bij kunt (cockpit niet, die is afgesloten).

    (dit naar aanleiding van een opmerking in het topic over lanceringen)

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #347

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Ik las ergens dat dit jaar (2010) de laatste lancering is. Weet iemand of dat echt waar is ?

  8. Top | #348
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ettol Bekijk Berichten
    Ik las ergens dat ....
    Vaag. Wat is "ergens"? Wat is je bron? Heb je een link naar een website waar je dat gelezen hebt? Als je dat gelezen hebt, waarom zou het dan niet zo zijn?

    Ben ik erg benieuwd naar.

    Heb je het misschien al even gecheckt op de website van Kennedy Space Center? En .... wat staat daar?


    Ja, het klopt.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #349
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Ze stoppen idd dit jaar met de Space Shuttle.
    In September zou de laatste lancering zijn maar omdat de lancering van 29 Juli is verplaatst naar November is de lancering van November de aller laatste Space Shuttle lancering.

    Er zijn nog wel mogelijkheden om nog 1 of enkele lanceringen te doen maar tot nu toe is dat niet de bedoeling, daarmee is het dus over.

    http://www.spaceflightnow.com/

  10. Top | #350

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Eigenlijk is mijn bron een advertentie van een verzekeringsmaatschappij: 2010 is het jaar dat ... en toen een aantal dingen die in 2010 gingen gebeuren waaronder de laatste lancering van de spaceshuttle.
    Toen dacht ik, zou dat? Ik vind dat niet een heel betrouwbare bron.
    En ja, ik had op de site kunnen kijken, maar nu ik de discussie las, dacht ik er aan. En nu weten we het. Ben ik blij om. Groetjes Ettol.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •