Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 16 van de 55 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 550

Onderwerp: Kennedy Space Center

  1. Top | #151

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Lijkt me ook leuk om bij een grote groep Amerikanen staan. Dat gevoel van saamhorigheid op zo'n moment vind ik prachtig. Ik heb het al 2x eerder meegemaakt. Op Hawaii; Pearl Harbor .. en tijdens de Nascar Night Race, waar het National Anthem werd gezongen (zo mooi) en het overvliegen van F-14 Tomcats .. Die saamhorigheid onder de Amerikanen vind ik zo speciaal op zo'n moment. Ik heb gehoord dat het bij de lancering ook zo is!

  2. Top | #152
    Regelmatige Bezoeker marloes's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    37

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Wij zijn er ook nog net 1 dagje, mocht hij echt vertrekken op 23 oktober dan gaan wij ook kijken.
    Ik had nog nooit van cocoa beach gehoord, dus dat heb ik even opgezocht. Het ligt inderdaad in de buurt van kennedy space center.
    Maar op de dag van de lancering wat is dan de makkelijkste route om daar te komen? Zodat we niet vast staan in files.
    En hoeveel uren voor de lancering vertrokken jullie uit Orlando?

    Marloes

  3. Top | #153
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    81

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marloes Bekijk Berichten
    En hoeveel uren voor de lancering vertrokken jullie uit Orlando?
    Marloes
    Wij zijn om half 4 vanuit Animal Kingdom vertrokken en waren om 17.00 uur op Cocao Beach. Hadden net mazzel met een parkeerplekje en lagen om kwart over 5 op het strand. De lancering was toen om half 7. De heenreis was bij ons niet zo druk.......echter de terugreis naar Orlando is een ramp. Ga maar gerust eerst een hapje eten en daarna pas weer op pad. Wij hebben er toen alsnog 3 uur over gedaan.

  4. Top | #154
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Een paar jaar geleden hebben wij een lancering van de Delta II raket meegemaakt. Wij zagen per toeval 's ochtends op de televisie dat er een lancering zou plaatsvinden. Dus wij zijn naar het Kennedy Space Center gereden. Om er iets van te zien moest je met de tour mee. Dus kaartjes gekocht en we konden gelijk mee. We werden bij een uitkijktoren afgezet, en daar wisten we een mooi plaatsje te bemachtigen om de lancering te volgen. En dan is het wachten en nog eens wachten, maar uiteindelijk begonnen ze met het aftellen. Van 10 naar 1, en "lift off".... maar voordat ze bij de 1 waren was de lancering al begonnen. Een rookpluim en een klein streepje wat de Delta was, maar het was wel leuk om dit een keer mee te maken. Vooral omdat we dit eigenlijk niet gepland hadden en zo werd het een hele verrassende dag. Het is natuurlijk niets vergeleken bij de Spaceshuttle. Een andere optie om een lancering te zien is vanaf Merritt Island National Wildlife Refuge and Canaveral National Seashore. Sommige locaties zijn voor publiek gesloten wanneer er een lancering plaats vindt vanaf "Pad B". Maar er blijven nog veel locaties over waar je wel mag staan.



    Foto van NASA (eigen foto's ingeplakt; had toen nog geen digitale camera)





    !! HIERONDER EEN LINK NAAR EEN SITE DIE ALLE INFORMATIE GEEFT OVER "LAUNCH VIEWING". O.A. TIPS WAAR JE ALLEMAAL KUNT GAAN STAAN EN ALTERNATIEVE 'SPOTS' OM EEN LANCERING TE ZIEN.

    http://www.launchphotography.com/Shu...h_Viewing.html

  5. Top | #155
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Shuttle Launch Kennedy Space Center (23 oktober)

    Ook wij hebben een lancering van de Space Shuttle mogen meemaken en inderdaad het is een onvergetelijke ervaring.
    Ook dit jaar zijn wij in Florida als op 23 oktober een Shuttle wordt gelanceerd. Wij hebben een park ontdekt langs de US1 bij Titusville net een paar mijl ten zuiden van de kruising met de US50. Het park heet, hoe kan het ook anders, John F.Kennedy Park. Het is precies tegenover de lanceer platformen en het VAB. Net naast het park staat een motel waar in de lobby er tijdens en na de lancering een flink aantal leuke souveniers te koop zijn, o.a. éénmaling uitgaves van herdenkings munten en postzegels. Een leuke plek om te staan is op de eerste verdieping van het motel op de gallerij. Tijdens de lancering hoor en zie je alles daar perfect en voel en hoor je de ramen trillen van het geluid van de lancering. Veel Amerikanen zijn daar dan ook en de sfeer is geweldig. Families met BBQ's en van alles en nog wat.
    Één tip: Ga er vroeg heen want de parkeerplaats is niet al te groot en het is er snel druk. Probeer een uur of 4 voor de lancering er te zijn.

    Hier een link naar de locatie op kaart bij Google Maps:
    http://maps.google.com/maps?f=q&hl=n...55323,-80.7963

    Het park ligt tussen de jachthaven en het motel.

  6. Top | #156
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Aalsmeerderbrug ( naast Schiphol )
    Berichten
    3

    Standaard Lancering Discovery 23-10-2007

    Graag hadden we naar de lancering van de Discovery gegaan.Maar van mijn vrienden ter plaatse hoorde ik gisteren dat het bijna onmogelijk is om kaarten er voor te kopen.
    De vorige lancering konden ze niet bereiken om dat ze s'morgens al vast stonden in Orlando om naar Kennedy Space Center te gaan.En dan moet je nog effe een flink stukkie rijden ! Een hotel boeken daar lukt ook al niet meer want alles zit al vol. Dat is dus wel erg jammer, maar in Heel Florida zie je 'm gaan werd er gezegd.

  7. Top | #157
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Lancering Discovery 23-10-2007

    Er bestaat al een draadje over de lancering van 23-10.
    (Tip: gebruik eerst de zoekfunctie voordat je een topic opent, dat voorkomt dubbele vragen)

    Kijk hier:
    http://www.floridaforum.nl/showthrea...6129#post46129

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  8. Top | #158

    Standaard Re: Space shuttle ENDEAVOUR STS-118

    Hoi,


    We ga 20 oktober, en de 23e gaat ie weer. Wij zijn er er bij.


    Joehoeoe.

  9. Top | #159
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Space shuttle ENDEAVOUR STS-118

    Hoi Hellweg,

    Wij zijn er ook de 23ste en gaan naar het J.F. Kennedy Park aan de US1 tegenover het lanceerplatform. We kijken er naar uit want het is één van de gaafste belevenissen van je leven. Enkele jaren geleden hebben wij ook van dichtbij een lancering mee mogen maken en het is onvergetelijk.

    Het is alleen niet de lancering van de STS-118, waar deze topic over gaat. In oktober is het de STS-120 missie, en die wordt uitgevoerd door de Space Shuttle Discovery.
    Bereidt je maar voor op een te gekke ervaring !

    Joehoeoe..... ;-)

    Groetjes,
    Walter

    P.S.: Deze topic gaat over de lancering van 23 Otober

  10. Top | #160
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    29

    Standaard Re: Space shuttle ENDEAVOUR STS-118

    We zijn ook van de partij op 23 oktober !



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •