Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 26 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 253

Onderwerp: Bahama's tripje

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Berichten
    123

    Standaard

    Ik heb die discussie op telegraaf.nl gevolgd en naar mijn idee was die discussie gewoon lachwekkend. Teveel mensen die hun mening ventileerden terwijl ze geen flauw benul hadden van de situatie aan boord.
    Mochten de cruiseliners inderdaad een vast salaris betalen aan de obers dan zal dit uiteindelijk doorgerekend worden in de reissom wat er voor zal zorgen dat deze aanzienlijk zal stijgen. Dit systeem zorgt er ook voor dat de service vrijwel altijd uitstekend is.

    De fooien die je aan het eind van de cruise dient af te rekenen zijn circa 10 a 11 dollar per persoon per dag. De cruise die wij voor komende september (7 dagen caribbean) hebben geboekt had de mogelijkheid de fooien vooruit te betalen. Dit bedrag was 56 euro per persoon. Voor iedereen persoonlijk uiteraard maar zo'n bedrag op het totale bedrag heb ik er graag voor over om ervoor te zorgen dat gedurende een week je nergens druk over hoeft te maken

    Wat mij betreft is een cruise DE ideale vakantie

  2. Top | #22
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard Re: Dresscode 5 daagse cruise Majesty of the seas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veronique
    Weet iemand misschien hoe het zit met de dresscode op het cruiseschip.
    Alvast bedankt voor jullie reacties
    Veronique, dit verschilt ook per schip, wij hebben speciaal voor de Carnival gekozen omdat dit een zogehete Funschip is waar je dus niet bij elke maaltijd strak in het pak hoeft te zitten, ik heb hier ook al eens vragen over gesteld op het forum, bij florida algemeen en dan bij cruise-ervaringen gevraagd, daar heb ik ook heel wat antwoorden op mijn vragen gekregen.
    Het is sowieso voor vrouwen wat makkelijker, een jurk of rok met bloesje en jasje en je bent klaar, alleen voor de mannen die zullen wel een nette broek en colbertje aanmoeten, op de site van het cruise-schip stonden ook de prijzen van het te lenen colbertje, 80 dollar per avond, is wat te heftig, dus daar gaan we dan toch zelf maar voor zorgen, mijn man en zoon van 18 zijn ook totaal geen pakkendragers maar het leek ons toch wel leuk om één keertje zo'n captainsdinner mee te maken dus zal er toch een jasje gekocht moeten worden met een stropdas, ach het is bijna Koninginnedag, wie weet wat we daar allemaal tegenkomen.
    Het enige probleem heb ik een beetje met de schoenen, ik weet niet of je daar op sandalen naar binnen mag en die lopen nou eenmaal lekker, misschien toch maar een paar extra nette schoenen meenemen, het neemt alleen zoveel extra ruimte in in je koffer.
    Heeft iemand trouwens de cruise gemaakt die stopt bij Cozumel, de Kaaiman eilanden en Ochos Rios en daar nog tips over wat wel en wat niet te doen?
    gr. Paula

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker remcozoon's Avatar
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    50

    Standaard Tips Bahama's ?

    Hoi hoi..

    Wij zitten 4 dagen op de bahama's... 1 dag vullen we met de dolfijnen een andere dag zullen we waarschijnlijk door brengen in het natuurpark..
    maar heeft iemand nog leuke tips voor op het Grand bahama eiland,..
    Doe tips of diner tips.. alles is welkom

    groetjes

    Remco


    1992 rondreis ( Miami, Daytona, St Augustine, Orlando , Napels , Key West)2006 Florida( Orlando, Napels, Bonita Springs,Miami)-->Bahama's--> Kauai Hawaii , 2022 back to Florida

  4. Top | #24
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Het is al weer 15 jaar geleden......., maar net buiten Nassau (zal nu wel aan de rand liggen) zat een onderwater observatorium, White Coral something. Was erg leuk.
    Wat je zeker moet doen is een ritje met het OV. Makkelijk te vinden, in het centrum staan (stonden?) in één straat zo´n 100 bussen en busjes opgesteld naar diverse (wel chaotisch) bestemmingen. Zelfs de kleinste minivans hadden zonder uitzondering giga geluidsinstallaties aan boord, met knalharde reggeamuziek. Ze worden helemaal volgeladen, ook in het gangpad zitten klapstoeltjes, dus als je achterin zit en je moet er uit, kan eerst de halve bus uitstappen. Ook past de chauffeur onderweg de route wel eens aan. Naar wens via een liqourstore of een paar kilometer om naar jouw hotel. Met knalharde reggea in een bus vol locals, een schitterende belevenis.
    Je moet er van houden, maar zeevissen op baracuda of merlijn is ook een optie. Of zwemmen tussen de haaien, iets gevaarlijker dan met dolfijnen, maar toch.......
    Let wel op dat als je gaat zwemmen op de wat meer afgelegen, dus rustige, stranden er altijdiemand bij je kleding blijft. Of je moet het verstoppen. Één keer live gezien (en vaker gehoord) dat er een auto stopte op de kustweg, mannetje (of vrouwtje) er uit, kleding, handdoeken en spulletjes onder de arm en wegwezen. En jij (in dit geval gelukkig iemand anders) staat met je snorkelbrilletje 50 meter in zee je eigendommen na te kijken.
    Voor F&B kun je daar bij vele restaurants en bars terecht. Vergeet de rumproeverijen niet :wink:
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Berichten
    123

    Standaard

    Vergeet geen bezoekje te brengen aan het Atlantis Hotel

  6. Top | #26
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    11

    Standaard

    Stel dat ik vanuit Miami naar de Bahama's wil, hoe is dit het goedkoopst te realiseren en aan welke bedragen denken we dan

  7. Top | #27
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Nederland :-(
    Berichten
    11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fotoed
    Stel dat ik vanuit Miami naar de Bahama's wil, hoe is dit het goedkoopst te realiseren en aan welke bedragen denken we dan
    Wij hebben dat vorige eeuw gedaan, een dagtocht vanuit Miami naar de Bahama's. Het was een leuke ervaring, maar je bracht meer tijd door op de boot dan aan land. Nou moet ik zeggen, dat alles aan boord uitermate goed verzorgd was. Volop eten, en 'savonds nog een leuke show.
    Dus wat de prijs betreft, heb ik geen idee meer wat het doen kostte, en als ik dat nog zou weten, had je er toch niks meer aan gehad, want het is gewoon te lang geleden :cry:

  8. Top | #28
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Wij hebben bij het Atlantis Resort gelogeerd en inderdaad, het is de moeite van een bezoek waard. De aquaria alleen al zijn prachtig.

  9. Top | #29
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    belgie
    Berichten
    24

    Standaard Miami - The Bahamas (boottocht met verblijf)

    Ik heb een vraag, bestaat de mogelijkheid er ook in om een boottocht naar the bahamas te maken, dan paar dagen te blijven op de bahamas en dan terug naar miami te keren? ik ben aan het zoeken geweest maar ik zie of vind enkel cruisen waar je dan eigenlijk ook op de boot moet blijven?

    Kan iemand me daar aub mee helpen?

    alvast bedankt

  10. Top | #30
    Vaste Bezoeker remcozoon's Avatar
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    50

    Standaard Re: Miami - the bahamas (boottocht met verblijf)

    Natuurlijk kan dat,,, wij zaten tijdens onze reis.. 2 nachten in miami.. toen 4 nachten op de bahama;s en toen weer 2 nachten in miami... was echt super. daar gezwommen met dolfijnen.. zaten in een echt goed hotel. gewoon een paradijs. voor ons was het het rust moment van de vakantie. dus we hebben niet gecruised over het eiland. maar lekker aan het zwembad en strand gezeten.


    1992 rondreis ( Miami, Daytona, St Augustine, Orlando , Napels , Key West)2006 Florida( Orlando, Napels, Bonita Springs,Miami)-->Bahama's--> Kauai Hawaii , 2022 back to Florida



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •