Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 26 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 253

Onderwerp: Bahama's tripje

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    16

    Standaard

    Ben afgelopen zaterdag teruggekomen vanuit Miami, na 's ochtends uitgechecked te zijn van de Majesty of the Seas van Royal Caribbean.
    We hebben de 5-daagse reis naar de Bahama's gedaan;

    1) Nassau (viel volgens ons wat tegen, beetje in het kader van; heb je 1 shop gezien heb je ze allemaal gezien, alleen kleding en juwelen, maar dan ook heeeeele mooie !!)
    2) Coco Cay, heerlijk relaxen op een floatmatje in het water, snorkelen zou ik niet aanraden, is niet echt veel te zien.
    3) Key West, geweldig, je stapt practisch op duval street uit......

    betreffende de cruise, in 1 woord GEWELDIG !!! (Ondanks dat het nu hurricane season is ...en dus nu heel voordelig voor de amerikanen, en je hier door wat "minder" publiek om je heen kunt hebben). Je wordt van 's ochtends tot 's avonds bezig gehouden als je daar behoefte aan hebt. Je hut zal 2x per dag schoongemaakt worden, je badgoed wordt zelfs opgehangen op je waslijntje(waren we een keertje vergeten.....lol, maar de cabin-boy niet)
    geweldig leuke badhandoeken-figuren voorbij zien komen op het bed etc. etc.

    Elke avond varietee, bijv. stand-up comedian shows, soort broadway show enz.

    Betreffende het eten......nouhet is ETEN.....ETEN en nog eens ETEN, zeg eigenijk gewoon maar vreten......en ook nog eens HEEEEl erg Jammie jammie echt voor iedereen wat wils, je kunt buffetten of gewoon in het restaurant bediend worden, wat je maar wilt.....(en dan nog kun je 3 desserts bestellen mocht je dat nodig vinden)
    2 royale zwembaden aan boord (zelfs mijn man die toch boven de 1.85 is kon hier niet staan......) en ook 2 kinderbaden en 2 whirlpools.

    Ik wens iedereen heeeel veeeeel plezier die met de Majesty gaat cruisen, mochten jullie meer info willen, meld het even dan zal ik jullie vragen beantwoorden.


    (eigenlijk was er 1 punt echt negatief........de weegschaal bij thuiskomst :lol: :lol: :lol: )


    Groetjes,

    Paula

  2. Top | #12
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Udenhout (N-Br)
    Berichten
    3

    Standaard Dresscode 5 daagse cruise Majesty of the seas

    Weet iemand misschien hoe het zit met de dresscode op het cruiseschip.
    Ik weet dat je normaal gesproken minimaal een formele avond hebt tijdens het zogenaamd Captain's diner maar mijn man is absoluut geen smoking -drager en ik moet eerlijk zeggen dat ikzelf ook weinig zin heb om al die speciale kleding voor een of twee avonden te moeten meeslepen in mijn koffer. (ik wil meer ruimte overhouden voor al dat leuks wat we ter plaatse kunnen kopen)
    Alvast bedankt voor jullie reacties
    Live to ride
    Ride to live

  3. Top | #13
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Dresscode 5 daagse cruise Majesty of the seas

    Op de site van je cruise maatschappij kun je alles vinden over de kledingvoorschriften op je cruise.
    Smoking is zelden verplicht, wel das en colbert of blazer.
    Eric

  4. Top | #14
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    21

    Standaard

    Wij hebben inderdaad vorig jaar van 30 mei tot 3 juni voor het eerst een cruise gemaakt en wel met Royal Caribean (Majesty of the Seas). VAnuit Miami naar de Bahama's (Nassau en Coco Cay) en Key West.

    De eerste indrukken van het schip waren fantastisch. Je kunt het het beste vergelijken met een 5 sterren hotel dat toevallig schijnt te varen. De ontvangst was netjes en vriendelijk en ook het inchecken ging supervlug ondanks dat we als buitenlanders een aparte behandeling kregen van de US Customs (aardige mensen, gewoon vriendelijk blijven lachen dan komt het vast goed).

    De kamer (binnenhut met nr 4503 op dek vier, als je interesse mocht hebben) was niet echt groot maar wel netjes en schoon. Onze cabin boy kwam al snel langs om zich voor te stellen en om te vragen of alles in orde was. We mochten hem altijd bellen als er iets was (jaja).

    We hebben voornamelijk in het Windjammer cafe gegeten omdat ze daar buffeten hadden wat we zelf erg prettig vinden. Bovendien hadden ze daar een fantastisch uitzicht vanaf de voorkant van het schip. Op de gala avond hebben wij (strak in pak en jurk) gegeten in één van de restaurants van dit schip. Was een leuke ervaring om eens met wat mensen uit de states (Maine) zelf te praten. Ze waren erg nieuwsgierig maar vonden Europa maar een ver van hun bed show.

    Nassau was op zich wel aardig (boottochtje gemaakt naar Hotel Atlantis). Coco cay was een bounty eiland, waar je heel rustig kon genieten als je maar wat verder liep dan waar iedereen zich liet neervallen. Key West was door het slecht weer (voorbode van de eerst Huricane van dat jaar) niet echt gezellig. Maar ja, volgende keer beter.

    Mochten jullie nog speciefieke vragen hebben, laat het mij dan even weten.

  5. Top | #15
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barry1401
    Wat kost zoiets :?: ... zo'n mini cruise :?:
    Linkje

    In juli-september vanaf $229 (binnehut), $258 (Oceanview) of $379 (Deluxe&Suite) voor 3 nachtjes

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    21

    Standaard

    Eten is inbegrepen, drinken niet.

    Koffie thee en dergelijke zijn gratis af te halen tijdens de buffetten.

    We hebben tijdens onze reis wel een "soda-package" genomen omdat je dan voor $6,00 per dag onbeperkt frisdrank kan krijgen.
    Voor de liefhebbers bestaat er ook een wijn-variant.

  7. Top | #17
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barry1401
    ff nog 1 dingetje... eten inbegrepen... nee toch??
    Wat kost de gemiddelde maaltijd?
    Dat verschilt per cruisemaatschappij.

    Eventjes doorklikken op mijn linkje en je vindt het volgende:
    Included: Shipboard accommodations, ocean transportation, most meals, some beverages and most onboard entertainment.

    Not Included: Air transportation**; transfers**; items of a personal nature, such as shore & land excursions**, specialty restaurant fees, some beverages, photographs, gratuities/service fees, medical services, etc.
    ** You can add these during or after the reservation process.
    Wat die "most" meals en "some" beverages inhouden .....

    Over het algemeen zijn alle "normale" maaltijden aan boord inbegrepen. Zodra je aan land gaat zijn alle maaltijden voor eigen rekening, kun je zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
    Drinken is meestal beperkt. Koffie, thee en water is meestal inbegrepen, frisdrank inbegrepen of tegen meerprijs bij te boeken (een paar dollar per dag). Alcoholische dranken meestal exclusief, mede om te voorkomen dat er gasten de hele dag door drinken en andere gasten tot last worden. Vaak is er bij de maaltijd wel één drankje per persoon + water inbegrepen.

    Bij sommige cruises kun je lunchpakketjes voor aan land krijgen, tegen betaling of - als je een bij de cruise horende excursie gaat doen - gratis. Als er geen excursies zijn inbegrepen in de cruise kun je die altijd separaat bijboeken. Dan ligt het maar net aan de excursie / de uitvoerder of er in de prijs eten en drinken is inbegrepen.
    Meals and/or beverages are only included when specified in the tour description.
    Goed nakijken in de voorwaarden dus.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #18
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    NOTE ; Ook niet inbegrepen zijn de FOOIEN, iets waar wij Nederlanders blijkens een artikel in de krant van afgelopen weekend nogal moeite hebben en zelfs panisch vluchtgedrag beleiden om deze te ontlopen.

    Vandaar dat er tegenwoordig ook al all-in cruises zijn, fooien inbegrepen ops:
    Wie zijn dat toch, die zuinige Nederlanders, ik ken ze niet 8)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #19
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Wat een drama wordt er gemaakt van dat fooiengedrag. Ik moet er wel om lachen. Zie het al helemaal voor me, van die Nederlanders die zich uit de voeten maken op het moment dat er fooien uitgedeeld moeten worden ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door www.cruiseplus.be
    NIET inbegrepen zijn de transferten naar / van de inschepinsplaats. De gebruikelijke fooien (10,50 Usd per persoon) aan boord, uw dranken en eventuele excursie's zijn tevens niet inbegrepen. Uw persoonlijke uitgaven en een verzekering zijn eveneens niet inbegrepen.
    Waar zouden ze dat bedrag van $10,50 op baseren?

    Maar ook:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door www.cruiseplus.be
    ALL INCLUSIVE Seadream formule : vol pension (alle maaltijden) tijdens uw Seadream Yacht Club cruise, gastronomische maaltijden en alle dranken (ook champagne, wijnen) à volonté. De fooien en de haventaksen zijn ook inbegrepen bij Seadream.
    en:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door www.cruiseplus.be
    INBEGREPEN :17-nachten ALL-INCLUSIVE cruise aan boord van SilverSea Cruises op basis van een Vista Suite. Fooien aan boord zijn inbegrepen.
    Ze maken het ook niet erg makkelijk voor ons. :evil:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    21

    Standaard

    Bij ons zaten de fooien in de prijs inbegrepen.
    Dit hield in dat wij bij ons welkomstpakket een aantal vouchers kregen die we in de beruchte envelopjes konden steken.

    Vreemd vonden wij echter wel dat wij alleen aan de obers in het restaurant zo'n voucher mochten geven, alhoewel wij daar maar één keer hebben gegeten. Een ober in het Windjamer cafe, waar we bijna altijd aten, mocht je geen voucher/fooi overhandigen. :?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •