Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: [Reisverslag] Almereontour: aug. 2007

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Almereontour's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    64

    Standaard [Reisverslag] Almereontour: aug. 2007

    Sommige forumleden vroegen of ik ook een reisverslag ging maken. Nou ik zal mijn best doen.
    Maar wij zijn we? Nou, ik ben Richard, getrouwd met Carina en wij hebben twee dochters. Lisa van 13 en Nina van 9. Het wordt voor ons de eerste keer naar Amerika. Zelf ben ik beroepshalve al wel enkele keren in Amerika geweest. Maar nu gaan we als gezin. De meeste dingen zijn geregeld. De vliegreis, zaterdag 14 juli met Martinair naar Miami en maandag 6 augustus terug vanuit Orlando.
    Auto geregeld bij Alamo via onze Duitse vrienden van usareisen.de
    De eerste twee nachten slapen we in Miami in het Dorchester Hotel. Ik lees hier op het forum verschillende reacties over dit hotel. Wij hebben gekozen voor dit hotel vanwege de ligging en de prijs. Ik vertel mijn ervaring wel als we er zijn geweest en wat vergelijkingsmateriaal hebben. Vooral Lisa verheugt zich op Miami. Kan ze haar op school geleerde Spaans toepassen. We zijn benieuwd.
    Daarna gaan we richting Key West. Ook daar hebben we een hotel geboekt voor twee nachten. Het SouthernMost Motel. Ook dit vanwege de ligging. Duval Street is toch “the place to be” in Key West. Daarna zijn we van plan richting de west kust te gaan. Hier hebben we niks geregeld, we zien het wel.
    Als we maandag de 23ste maar in Orlando zijn. Via internet hebben we een villa gehuurd van Engelse mensen voor twee weken. De villa ligt aan de I27 in Four Corners.
    We hebben er ongelofelijk veel zin in.

    In Miami ben ik nog nooit geweest maar in Key West wel.
    Dus wist ik dat Duval Street het centrum is waar bijna alles gebeurd. We gaan natuurlijk nog wat dingen bezoeken in Key West. Mijn dochter wil naar het huis van Hemingway voor de katten. Maar dat ligt allemaal in de buurt zag ik.
    Het forum levert natuurlijk veel nuttige tips op.
    Is de laatste dagen een vast ritueel om alle berichten op dit zonnig forum te checken. Dit verhoogt de voorpret enorm.

    Maandag 18 juni.
    Het aftellen is op dit moment de voornaamste voorbereiding van de reis.
    Afgelopen vrijdag dollars gekocht/opgehaald. Zo, die zijn ook weer binnen.
    En nu wachten op de vliegtickets en de vouchers voor de hotels.
    Voor de meiden is de vakantie het gesprek van de dag. Hoelang nog pa en andere vragen waar ik geen antwoord op weet. Ook al zit ik vaak op dit forum, zelf ben ik natuurlijk niet overal geweest.:-D
    Gelukkig was het gisteren vaderdag zodat de meiden even met iets anders bezig waren.
    En afgelopen zaterdag naar de open dagen van de nieuwe sporthal in Almere-Poort geweest. Maar na een uurtje hadden ze het daar ook wel gezien.
    Gelukkig vallen we qua vakanties onder de regio Noord zodat ze de aankomende dagen/weken nog naar school moeten. Ook daar gebeurt natuurlijk niet echt veel meer, maar ja ze hebben wat te doen en hebben een beetje regelmaat.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 13:36. Reden: 1+1+1

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker Almereontour's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    64

    Standaard Re: Reisverslag Almereontour 14 juli- 06 augustus 2007

    Vervolg verslag. 9 juli 2007

    Nog vijf dagen en dan beginnen we aan ons avontuur.
    De koffers zijn voor de dag gehaald en het pakken is begonnen.
    De vouchers voor de hotels zijn binnen en de villa in Orlando is nu helemaal rond.
    Dat laatste duurde even omdat ik deze via internet had geregeld van mensen uit de UK (Engeland). Alles was betaald maar ik zat te wachten op de laatste informatie zoals de code van de KeyLock. Gelukkig werd ik zonet gebeld vanuit Engeland door Lynne (de verhuurster) met de benodigde informatie. Hun site is overigens: www.4cornersvilla.com
    Ziet er allemaal heel vertrouwd en goed uit.
    Zaterdag vertrekken we met de trein naar Schiphol. Vanuit Almere makkelijk te doen als je niet te vroeg hoeft te vliegen. Wij vliegen, als er geen vertragingen zijn, om 13:40 uur richting Miami. Via SMS net de temperatuur opgevraagd en het is daar nu 31 graden. Celsius wel te verstaan en niet 31 graden Fahrenheit zoals hier nu.
    De kinderen zijn de hele week al niet te houden. Maar ja, wat wil je ook met dit weer en met deze vakantie in het vooruitzicht.
    Nog even een dagje naar Brunssum en dan kan mijn vakantie beginnen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-12-08 om 06:22.

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker Almereontour's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    64

    Standaard Re: Reisverslag Almereontour 14 juli- 06 augustus 2007

    Nog één dag

    Morgen is het zover. De reis gaat beginnen. De koffers zijn zo goed als mogelijk ingepakt. Lisa en Nina ongelofelijk hyper. De laatste dingetjes worden nog snel geregeld.
    En dan kan het feest gaan beginnen. We hebben er ontzettend veel zin in.
    Nou, jullie horen nog van ons.

    Gr. Richard
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-12-08 om 06:22.

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker Almereontour's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    64

    Standaard

    Zaterdag 14 Juli

    Om 9:15 uur hebben we de trein genomen naar Schiphol.
    Voor Miami staat dat je moet inchecken bij desk 21. Deze is leeg en verlaten terwijl desk 20 vol staat met incheckers voor vluchten van Martinair. Blijkt dat iedereen waarnaar toe hier moet inchecken voor vluchten van Martinair. Gevraagd bij inchecken om een stoel met extra beenruimte. Voor een persoon was dit geen probleem en achteraf geen overbodige luxe. Ook bij de Comfort klasse is de beenruimte beperkt.
    De vlucht ging voorspoedig en geen klachten hierover.
    Ook door de douane en customs op Maimi was geen probleem. De koffers waren al van de band en de bus naar Alamo stond klaar.
    Bij Alamo staat wel een flinke rij maar na een uurtje waren we aan de beurt. Bij de “midsize suv’s" vak stond een grote GMC. Dus Lisa riep dat we die gingen nemen en begon al met inladen van de koffers. Helaas kwam een vrouw van Alamo op me af om te vertellen dat deze auto geen sleutels had. Maar als alternatief bood ze ons een Toyota Highlander aan die bij het kantoor stond. Duidelijk ook geen “ Midsize Suv” maar een aanbod dat we met twee handen aannamen. (Voor de rest stonden in Midsize Suv vak alleen nog Jeep Liberty’s.) Koffers erin en op weg naar Miami South Beach.
    Helaas is onze kennis van het Amerikaanse wegennet zo slecht dat we totaal verdwaalden. Na twee uur zoeken kwamen eindelijk aan op Collins Ave. Het was intussen 22:00 uur en South Beach was afgeladen met mensen en auto’s. Dus stapvoets naar ons hotel “ Dorchester”. Hier kregen we een suite, een kamer met twee double beds, een woonkamer en keuken. Dodelijk vermoeid vielen we in slaap.


    Zondag 15 juli Miami South Beach

    Ondanks dat we gisteren dodelijk vermoeid waren slaap ik slecht. Rond 4 uur probeer ik de bank want in de kamer is het lekker koel. Dat lukt ook niet , gelukkig worden wat krantjes voor deur gelegd zodat ik wat te lezen heb. Om 7:30 uur maar op zoek naar koffie. Via dit forum weet ik dat ik bij Starbucks moet zijn. Na even zoeken deze gevonden op Lincoln Ave.
    De rest van de dag hebben we besteed aan acclimatizeren en de omgeving verkennen. Natuurlijk even het Art Deco district bekeken. Helaas geen Miami Vice maar die zijn ook al bijna opa! De vrouwen hebben intussen Lincoln Ave ook ontdekt, dat gaat dus geld kosten.


    Maandag 16 juli Key West

    Vandaag na weer een onrustige nacht op weg naar Key West. Zelf ben ik daar al in 2004 geweest. Deze keer gaat de reis er naar toe wel goed. Waarschijnlijk omdat we de omgeving van Miami de eerste avond al hebben “verkend”. Dus na enkele uren in de auto met een tussenstop Subway en tanken rijden we Duval street in.
    We zijn er om 2 uur en blijken al te kunnen inchecken in ons hotel “ SouthernMost”. Het is nog steeds heet en besluiten om naar het zuidelijkste puntje van de States te lopen. Nina klaagt omdat ik het woord lopen gebruik maar zij weet niet dat het hooguit 500m ver is. Daar even de gebruikelijke foto gemaakt en gelijk maar doorgelopen naar het huis van Hemingway. Vooral omdat Lisa de katten wil zien met de extra teen.
    Achteraf blijken we een paar dagen te vroeg te zijn omdat Hemingway’s verjaardag de 21ste is. Een grote gebeurtenis in Key West met als hoogtepunt de verkiezing in Sloppy’s Joe’s.
    Na een hapje eten Duval Street verkend. Key West is een “must” als je in Florida bent vooral omdat het er heel anders uitziet dan de rest van Florida. Nadeel: de weg er naar toe welke ook weer terug moet rijden om ergens anders te komen. Morgen nog een dag Key West.

    De Dorchester ligt in het drukke maar bruisende South Beach. Een plaats waar kijken en bekeken worden een hoofddoel is.
    De Dorchester zelf is een middelmatig hotel met een zwembad. Het is er goed uit te houden. Voor parkeren bij het hotel betaal je 20 dollar. Als er plaats is natuurlijk. Anders zijn er op Collins Ave nog andere parkeer mogelijkheden. De prijzen lopen dan ook van 8 tot 20 dollar de dag.


    Dinsdag 17 juli Key West

    We zijn nog steeds niet helemaal gewend /geacclimatiseerd. Dus besluiten we het rustig aan te doen vandaag. Een beetje rond de pool hangen en Duval Str verder bekijken. ’s Avonds natuurlijk de zonsondergang bekeken op Mallory Square.


    Woensdag 18 juli Everglades

    Vandaag een drukke dag. We gaan namelijk naar de Everglades (Alligator Farm) en reden daarna door richting de Westkust. Dus rond 10 uur uitgecheckt en richting de Everglades. De bekende weg weer terug. Gelukkig rijden we in een keer goed deze keer en arriveren we bij de farm. Bij deze farm staat ook een tocht op het programma met een airboat.
    Deze tocht vind ik tegenvallen omdat het meer gaat om het varen dan om dieren (alligators) in het wild te ontdekken. Daarom is een airboattocht langs de 41 leuker en meer aan te raden.
    Gelukkig weet je dat je bij de farm zeker alligators en andere dieren ziet en de show is leuk. Om een uur of drie besluiten we de kust te gaan op te zoeken en besluiten daarvoor de 41 te pakken. Gelukkig op tijd getankt want de 41 is een lange weg met weinig tot geen tank stations. Bijna in de bewoonde wereld aangekomen begint de regen. Regen, zeg maar regenstorm. Daarom besluiten we snel een hotel te zoeken. Voor de eerste keer dat we niks geboekt hebben en we hebben in dit weer geen zin lang te zoeken. We besluiten het Sea Shell Motel te nemen langs de 41 in Naples. Een simpel maar redelijk goed hotel.
    We moeten ook nog wat eten en rijden naar Coastland Center. Dit is een grote mall met een food court. Lisa ziet haar favoriete winkel “ Victoria’s Secrets”. Omdat ze in Miami niks heeft gekocht bij deze winkel wil ze nu haar kans grijpen. Helaas voor haar is het al laat en we moeten nog eten. Dus zullen we morgen vroeg terugkomen om haar haar kans te laten grijpen.

    Net zoals het Dorchester in Miami is de ligging van het SouthernMost Hotel in Key West erg gunstig. De kamer is schoon en er is een koelkastje, wat handig is. De kamer is niet al te groot. Maar het leven speelt zich toch op straat (Duval Str) af. Wij zaten op een (1) hoog aan de straatkant. Dacht veel last te krijgen van lawaai van verkeer en buren. Dit was niet het geval. Bij het SouthernMost kan je gebruik maken van drie zwembaden en het strand met beachclub.


    Donderdag, Vrijdag 19 en 20 Juli Ft. Myers Beach

    Vanochtend de Mall nog bezocht. Lisa inkopen gedaan (lingerie) bij Victoria’s Secret. Ja, ze is ook al dertien. Daarna doorgereden naar Ft. Myers. We zijn vroeg en rijden de kustlijn af op zoek naar een hotel. Bijna aan het einde van Ft Myers Beach vlakbij de pier ontdekken we Kana Lai resort. Een beach hotel met shops ,beach bar en eetgelegenheid. Gevraagd naar de prijzen en we worden door de deskmedewerkster zachtjes geinformeerd dat we een coupon moeten halen bij het Waffle House of Mc Donalds. Kijk dat scheelde weer 25 dollar per dag. We besluiten hier twee dagen te blijven.
    Het hotel heeft een sneeuwwit zandstrand en een zwembad. Alleen zijn de Amerikanen die hier te gast zijn erg luidruchtig. Ze zaten bij elkaar maar iedereen kan hun gesprekken letterlijk volgen. Het F-woord vliegt ook bijna iedere seconden door de lucht. ’s Nachts worden we ook al gestoord door burengerucht. Het lijkt wel of we in Loret de Mar zijn. Dit valt tegen dus. Ook dat kinderen (jonger dan 21 jaar) na 9 uur ’s avond niet meer welkom zijn in de bar vinden we een minpunt van dit “ family “ resort.
    Ft Myers Beach is een leuk strand plaatsje.
    Vrijdagochtend besluiten we te ontbijten bij het Waffle House. Wat een smerige bende is het hier. Het eten is er goed . Dat was de eerste keer en laatste keer Waffle House. Zaterdag vertrekken we richting Clearwater.


    Zaterdag 21 juli Richting Clearwater

    Zoals gepland gaan we vandaag naar Clearwater. In Clearwater aangekomen is het duidelijk dat het zaterdag is en dat Clearwater erg populair is. Het is er erg druk. Na wat rond gereden te hebben gaan we op zoek naar een hotel. Alles blijkt stampvol te zitten behalve bij het Gulfview hotel, daar hebben ze voor de aankomende nachten nog kamers. Toen ze de prijzen noemden begrepen we ook waarom, 260 dollar per nacht. We besluiten de kust af te zakken richting Treasure Island. Op het moment dat we de brug over rijden bij Clearwater begint het te stormen. Het opgewaaide zand belet je zicht op de weg. Amerikaanse vlaggen vliegen over de weg. Het blijkt overal druk te zijn. Overal staat NO VACANCY of als we het vragen blijkt er geen plaats te zijn in de herberg.
    Vanwege het weer en de onmogelijkheid een hotel te vinden besluiten we richting Orlando te gaan. Bij Tampa is het weer zo slecht dat veel automobilisten de vluchtstrook opzoeken. (later blijkt dat er een jongen dodelijk getroffen is door de bliksem op Treasure Island) Langzaam geraken we verder. Bij Lakeland besluiten we zo snel mogelijk een hotel te zoeken. Dit wordt een 6 motel. Dit hotel stelt niks voor maar ze hebben bedden en dat is voor dit moment genoeg. Tegenover dit hotel ligt een Roadhouse. We besluiten hier te gaan eten. Dit restaurant doet ons denken aan het vroegere Settlers in Laren. Een cowboy restaurant alwaar je doppinda’s aan tafel krijgt. Voor ons is dit restaurant een toppertje.


    Zondag 22 juli, maandag 23 juli Davenport/Orlando

    We besluiten om maar naar Orlando te gaan en de omgeving te verkennen. We rijden de I-4 op richting Orlando. Bij afslag 55 staat Clermont, Haines City en US 27. De afslag dus waar onze villa aan grenst. De villa ligt in Four Corners. Deze is ook snel gevonden en we gaan even naar onze villa voor morgen kijken. Ziet er allemaal goed uit. Daar gaan we het wel 14 dagen volhouden. Dan richting de 192. Hier is het een stuk drukker met gift shops en restaurants. Ook zien we de afslagen naar de Disney parken. Scheelt hopelijk weer een hoop verkeerd rijden. We besluiten via de I-4 terug te rijden naar de US-27 en daar een hotel voor de nacht te zoeken. De Quality Inn lijkt ons wel wat en we gaan naar binnen voor kamer. Hoera we krijgen zelfs militairen korting zonder ook maar iets getoond te hebben. De kamer ziet er goed uit en bij de prijs zit ook een ontbijt bij inbegrepen.
    ‘s Avonds rijden we naar de Premium Outlets. Dat hadden nog veel meer mensen in gedachten. De parkeerplaats is vrij vol maar als je naar achteren rijd zie nog genoeg parkeerplaatsen. Helaas voor de dames is de mall maar tot 9 uur open. Een opluchting voor mij maar dat we hier nog een keer terug komen is zeker.
    ‘s Ochtends lopen we richting ontbijt. Een simpel maar zeker redelijk ontbijt. Vooral gezien de prijs welke inbegrepen was bij de kamer. Daarna rijden we de 27 af op zoek naar de Wal-Mart. Deze zit net voorbij de afslag naar de 192. Deze winkel wordt onze vaste stek om boodschappen te doen. Dit voor het aanbod, zowel levensmiddelen als kleding, disney spullen en andere items, maar ook voor de prijzen. Daarna gaan we naar de villa.

    De villa
    De villa is een villa met 3 slaapkamers, twee badkamers en een eigen zwembad. Alles ziet er perfect uit. Even moeten zoeken naar de sleutel. Deze zit in een key-lock welke tegen een steunpilaar bij de voordeur zit. Dit hadden we niet helemaal begrepen maar Carien was degene die hem vond. Terwijl ik alle kastjes tegen de villa zitten had proberen te open. Lisa en Nina zien het ook helemaal zitten. Morgen naar Magic Kingdom.


    Dinsdag 24 juli Magic Kingdom

    Vandaag staat MK op het programma. Dus via de 192 op naar de Disney parken. Het parkeren kost bij de parken 10 dollar. We kunnen de auto op loopafstand neerzetten. Aangekomen kan je kiezen om met een boot of monorail naar MK gebracht te worden. Lisa en Nina vinden de monorail wel interessant. De kaartjes hadden we al (10 +6 optie) dus dat scheelt weer tijd. Bij het poortje je vingerafdruk geven en we zijn binnen. Het Disney gevoel is er gelijk. Gelijk richting Space Mountain voor Fast Pasjes. Het is overal al erg druk maar ja het is ook hartje zomer.
    De Splash Mountain is een aktraktie die niet in Parijs was en dus een must is. Het wachten duurt lang. Vooral omdat de Fast Pass bezitters maar blijven komen en de gewone wachtenden niet erg vlug doorgelaten worden.
    Wat opvalt in de parken (ook in de andere Disney parken) zijn de veel te dikke mensen in een elektrisch karretje die gelijk denken dat ze overal voorrang hebben. Ook valt het asociale gedrag op van voornamelijk spaanstalige mensen. Waarom dit is weet ik niet? Want toen ik in Z-amerika was viel vooral hun vriendelijkheid en hoffelijkheid op.
    MK doet duidelijk ouder aan dan MK in Parijs. Maar het ultieme Disney gevoel omarmt je als een warme deken. En dat bij 33 graden.
    Voor de parades komen een andere keer wel terug in de avond. Kunnen we gelijk het vuurwerk zien.

    Woensdag 25 juli Blizzard Beach

    Vandaag wordt het Blizzard Beach . Een waterpark van Disney. Zoals velen al schreven is dit park in het teken van de wintersport. Een leuk park met leuke en snelle glijbanen. Twee minpunten zijn dat het Disney gevoel hier niet aanwezig is. Het tweede minpunt (of het een minpunt is weet ik niet zeker) is dat er geen Fast Pass is. Het wachten op de skischans (naam vergeten) duurt wel erg lang maar dat geldt dan gelijk voor een ieder. Je kan je in dit waterpark volop vermaken. Voor ons was de familie bobsleebaan een hoogtepunt (eigenlijk 5 keer een hoogtepunt:razz.


    Donderdag 26 Juli Rustdag

    Vandaag hangen we wat rond ons zwembad. Wat boodschappen doen en de batterij weer opladen voor de komende dagen. Want slenteren door MK en BB kost toch meer energie dan we hadden verwacht. ‘s Avonds besluiten we om de lichtparade en het vuurwerk te gaan bekijken in MK. Een heel spektakel. Wel erg druk maar bij het vuurwerk ging iedereen op de grond zitten voor het kasteel zodat iedereen het goed kon zien.


    Vrijdag 27 Juli Seaworld

    Op naar Seaworld. Bij Seaworld aangekomen zien we een speciale kassa voor militairen. Bij kassa vragen ze je militair ID en hoeveel entrée kaartjes je nodig hebt. De namen komen op de kaartjes te staan. Op die van mij staat “hero” met daar achter mijn naam. Toch wel een speciaal gevoel.
    Als de show “Believe” begint worden alle militairen met hun families gevraagd te gaan staan waarna een applause van alle aanwezigen volgt. Enigszins beschaamd en bescheiden blijven wij zitten. Maar het gevoel is goed en zelfs een beetje emotioneel. Daar kunnen een heleboel landen van leren hoe ze hier in Amerika met sommige groepen mensen omgaan.
    De show met Shamu (Believe) is een show om nooit te vergeten Gewoon subliem. Heel Seaworld is een hoogtepuntje. Ook Kraken is leuk en eneverend.


    Zaterdag, zondag 28 en 29 juli

    Deze weekenddagen zijn de dagen dat de parken ( en de malls) uitpuilen van de mensen. Daarom nemen wij lekker een paar rustdagen op. Een beetje winkelen bij Wal Mart, wat zwemmen in ons zwembad en zo.
    Zaterdagavond gaan we eten bij T.G.I Fridays. De wachttijd is ong. 20 min. Tijdens dit wachten komen we in gesprek met een groep amerikanen die idolaat zijn van soccer. Voornamelijk Engels voetbal. De Nederlandse spelers passeren al snel de revue. Het eten is goed en voldaan vertrekken we weer richting ons huisje. Nina wil onderweg nog een gift shop bezoeken. Gelukkig zijn er die niet zoveel op 192. De prijzen en kwaliteit van de spullen vallen ons tegen. Disneyspullen zijn in de Wal Mart goedkoper. Dus hier niks gekocht. Nina mag kiezen waar we morgen (maandag) heengaan en zij kiest Animal Kingdom.


    Maandag 30 Juli Animal Kingdom

    Vandaag naar AK. Een park waar ik veel zin in heb. De Tree of Life is al gelijk een hoogtepunt. Bij Expeditie Everest staat een redelijk rij wachtenden maar de weg naar de aktraktie (soort Yeti-museum) doet het wachten minder lang duren. Ook de safari is erg leuk. Wat wij tegen vinden vallen is het treintje. Je verwacht dieren te zien maar op het tussenstation en onderweg is niks echts interessants te zien In de wildwater baan natuurlijk een volledig natpak. Tijdens de vogelshow begint het te onweren en wordt de tot dan toen leuke show afgebroken. AK is een leuk park. Nadeel van AK zijn de paden, deze zijn wat smal voor Disney begrippen zodat het al snel druk en dringen wordt.


    Dinsdag 31 Juli MGM Studio’s

    Vandaag naar de Studio’s. Als we het park binnengaan horen we de eerste mensen al schreeuwen. Waar zal dat vandaan komen? Als we de Belle en the Beast show binnengaan zien we waar het afgrijselijke schreeuwende geluid vandaan komt. Het komt uit Hollywood Hotel oftewel The Tower Of Terror (TOT). De rest bij de musical naar binnen en ik richting Fast Pass TOT. Omdat we na de show (B&B) nog tijd zat hebben gaan we wat andere dingen bekijken voordat we TOT gaan bedwingen. Maar na twee uurtjes is dan toch zover. TOT zal bedwongen worden. TOT is één van de top aktrakties van Disney. Naast mij herken ik minstens drie continu schreeuwende vrouwen. Haha. Hierna willen Lisa en Nina een Turkey Leg proberen. Deze kippenpootjes maar dan in het formaat dinosaurus hadden ze al gezien en geroken in de andere parken. Nadat deze gekocht zijn begint ongelofelijk hard te regenen. Dus de vrouwen trekken de meegenomen poncho’s aan en onder mijn poncho worden deze poten verorbert. Zelf schuil ik onder het afdakje van de verkoopkiosk en dan erbij mijn standpunt is; Alleen “sisi’s” dragen poncho’s.( In veel parken zie je mensen zelfs in waterattracties gaan met poncho’s. Blijf dan lekker thuis.)
    Als de regen wat minder is gaan we verder. De RollerCoaster ligt vanwege het weer tijdelijk stil. Dus gaan we de andere dingen bekijken en komen wel later terug voor deze ride. Tijdens de rondrit langs het stuntgebeuren hebben we een reisleidster die er niet veel zin in heeft en van wie alleen die laatste woorden te verstaan zijn. Gelukkig is de rondrit bijna het zelfde als in Parijs. Maar het monotone, ongeïnteresseerde stemgeluid is erg irritant. De eerste en tevens laatste medewerkster van Disney die we zo meemaken. De rest is op en top vriendelijk en gemotiveerd.
    Net voordat we na huiswaarts keren toch langs de RollerCoaster. Deze is net als die in Parijs erg leuk.

    Woensdag 1 aug Rustdag

    Na twee dagen slenteren door de Disney parken nemen we vandaag een rustdagje. (En ja de attractie heet Tower of ….).
    Dat betekent voor ons uitslapen, zwemmen en in de middag shoppen. Shoppen is niet mijn ding maar met drie vrouwen ontkom je hier niet aan in de States. Vandaag gaan we de Florida Mall (en mijn creditcard) onveilig maken. In de Florida Mall zit één van de drie M&M shops van Amerika. Een winkel waar alles in het teken staat van M&M’s. Erg leuk om te bekijken en misschien wat te kopen.
    Na zo’n dagje shoppen denk ik steeds vaker om zo’n t-shirt te kopen waarbij een dollar biljet uit een bilnaad steekt met de tekst (vertaald): “Mijn dochters denken dat het geld uit mijn …. groeit”. Maar ja ze blijven lief hoor.
    Morgen naar Epcot en vrijdag het laatste waterpark, Typhoon Lagoon.

    Donderdag 2 aug.

    Vandaag zijn we van plan om EPCOT te bezoeken. Dit doen we in de middag om dan t/m het vuurwerk te blijven (21:00 uur).
    Als ik wakker word hoor ik de regen al. En dat in de morgen terwijl meestal het pas eind in de middag begint te regenen. ’s Middags regent het nog steeds zodat we onze plannen aanpassen. Dat wordt dus niet EPCOT maar iets wat overdekt is. Het wordt een Fleamarkt. Dat is een soort zwarte markt. Er zijn er genoeg en wij besluiten die te nemen op de US 192 bij Marker 15. Deze heeft verscheidende hallen met voornamelijk nepartikelen. De echte merknamen staan er ook niet op. Ze zijn iets verbasterd. Na het shoppen gaan we wat eten bij Applebee’s. Degene die wij nemen zit op de 27 bij de Publix. Het eten is niet slecht maar we hebben beter gegeten.


    Vrijdag 3 aug EPCOT

    Het weer is vandaag fantastisch. Dus ’s ochtends lekker verkoelend in ons zwembad. En ’s middags hup naar EPCOT. We gaan rond drie uur. Bij de meeste attracties is het niet druk. Behalve bij SOARIN, een wachttijd van bijna 90 min. De Fast Passes zijn allemaal al uitgegeven. Gelukkig word je tijdens het wachten bezig gehouden met een videospelletje op de muur waar je per vak tegen elkaar speelt. Veel van de SOARIN verwacht maar als we aan de beurt zijn lijkt deze attractie toch veel op een oude kermisattractie. De grote ronde filmtent waarin een film gedraaid werd.
    De andere attracties vergoeden deze enigszinse tegenvaller. Om 9 uur begint een indrukwekkende licht- en vuurwerkshow.


    Zaterdag 4 aug Typhoon Lagoon

    Vandaag schijnt de zon weer maximaal. Dus dat wordt het laatste waterpark. Op de wegen rond de Disneyparken is het vandaag erg druk. Rond 12 uur arriveren bij het waterpark. Na even in de file gestaan te hebben lezen we dat park vol. Ook staat er dat Blizzard Beach vol is. Dat wordt dus rechts omkeer naar ons eigen waterpark. Ook leuk en de verkoelende drankjes zijn in handbereik. Dan maar morgen Typhoon Lagoon proberen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 13:37. Reden: 1+1+1+1



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •