Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Wachttijden op vliegvelden

  1. Top | #1
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard Wachttijden op vliegvelden

    Beste Florida-gangers,

    In het licht van de vele vragen over het vliegen, overstaptijden e.d., hier een link voor mensen die willen weten wat de gemiddelde wachttijd is op Amerikaanse vliegvelden (let wel, die is de security check voor binnenlandse vluchten).

    http://waittime.tsa.dhs.gov/index.html

    Veel plezier ermee.

    Danny
    Florida: juli 2001, augustus 2003, juli 2004, december 2004 en februari 2005. Nou maar weer alvast gaan plannen voor november 2005......

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard [Nieuws] Langere wachttijden door nieuwe veiligheidseisen VS

    'Langere wachttijden door nieuwe veiligheidseisen VS'

    11-08-2005

    SCHIPHOL - Passagiers die een vlucht nemen naar de Verenigde Staten worden op Schiphol gedupeerd met langere wachttijden. Dat schrijft luchtvaartjournalist Arnold Burlage in De Telegraaf. Volgens de krant bestaat er kans dat een instapkaart wordt geweigerd als ze niet over de gevraagde gegevens beschikken.

    De Amerikaanse autoriteiten eisen vanaf 4 oktober van alle aankomende luchtreizigers tot in detail alle bijzonderheden van hun verblijfadres(sen), inclusief huisnummers en postcodes. De maatregel wordt als sterk overdreven en verlammend beschouwd, aldus De Telegraaf.

    KLM-directiewoordvoerder Youssef Eddini heeft tegenover het dagblad bevestigd dat Amerika-passagiers extra informatie moeten afstaan. “We verwachten alleen al door de extra administratie en handelingen langere wachttijden”, zei hij.

    Luchtvaartmaatschappijen in de hele wereld worden gedwongen om de Amerikaanse veiligheidsautoriteiten de verlangde informatie nog voor de vlucht via e-mail te zenden.

    bron: www.luchtvaartnieuws.nl
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Hier het stuk uit de Volkskrant (Bron)

    Veiligheidsmaatregel VS treft vliegverkeer

    AMSTERDAM - Lange rijen voor de incheckbalie, passagiers die niet mee mogen, vliegtuigen die geen toestemming krijgen om te landen – het kan allemaal.

    Ook de luchtvaartmaatschappijen weten nog niet precies wat de gevolgen zullen zijn van de verder verscherpte veiligheidsmaatregelen van de Amerikaanse overheid.

    Vanaf 4 oktober moeten zij vóór boarding een lange lijst persoonlijke gegevens van de passagiers doorseinen, inclusief reisplan en adres van het hotel in de VS.

    Het zogeheten API (Automated Personal Information) zal grote verwarring veroorzaken, verwacht de KLM. ‘Passagiers moeten bij het inchecken het Amerikaanse hoteladres bij de hand hebben, anders mogen we ze geen boardingkaart geven’, zegt woordvoerder Youssef Eddini.

    ‘En wie met een camper gaat rondrijden, tja, die moet je denk ik het adres van de verhuurder opgeven. Dat moet je maar net bij de hand hebben.’

    ‘Het kost ons een boel extra werk, hele lijsten moeten we aan de balie afwerken’, zegt Erik van Doeselaar van Martinair (elf vluchten per week naar Florida). ‘Maar ook de passagier wordt getroffen. Waar haal je je huurauto, en waar lever je hem weer in? Wie weet dat uit z’n hoofd?’

    De baliemedewerkers zullen ter plekke de gegevens invoeren. Als dat niet snel verloopt, kunnen lange rijen ontstaan, vrezen KLM en Martinair. De self-service check-in blijft mogelijk, al moet de passagier alle extra gegevens zelf intikken op het toetsenbord – met de koffer tussen de benen. Tikfouten (of leugentjes) voor eigen risico.

    De luchtvaartmaatschappijen moeten het personeel, touroperators en reisagenten voorbereiden – ‘een helse klus’, zegt de KLM. Ook de passagiers zullen worden benaderd, want ‘niemand is zich bewust van de nieuwe regels’.

    Onzeker is nog wat de gevolgen zijn als iemand er toch ‘tussendoor glipt’. Eddini: ‘Misschien wordt de passagier in de VS teruggestuurd, misschien krijgt hij een boete, misschien krijgt de KLM een boete. Dat is nog erg onduidelijk. Maar ik denk niet dat het toestel wordt teruggestuurd.’
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Bij aankomst afgelopen maand in Houston, had ik op mijn Visa waiver de naam van het hotel + de lokatie opgeschreven, toch werd ik uit de rij gepikt, en moest het volledige adres van het hotel in een telefoongids gaan opzoeken, anders mocht ik niet verder.
    Dit ondanks het feit, dat het hotel gewoon op de luchthaven gelegen was, en er dus geen verwarring kon bestaan over welk hotel het was.
    En waag het niet commentaar te hebben, dan kun je rustig een uurtje gaan wachten.
    Nu moet je straks dus eerst op Schiphol het complete adres invullen, en dan bij aankomst ook weer twee keer? Het moet nu nl. ook worden ingevuld op het customs declaration form.
    Ze maken het er niet echt makkelijker op.
    Eric

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    En wat dan met mensen die gewoon elke dag zien waar ze terecht komen en dan pas een hotel zoeken?
    Mag dat dan gewoon niet meer? :?

  6. Top | #6
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Dat mocht al een tijdje niet meer, maar je kon vals spelen, door gewoon een of ander hotel op te geven.
    Maar nu ze de gegevens vooraf willen, kunnen ze je verblijfplaats verefieren, en is dat ook te link.
    Er blijft een mogelijkheid over:
    Dat is vooraf een hotel voor de eerste nacht boeken, dan goed opletten dat je tot 6 pm mag annuleren, en meteen bij aankomst in de VS. dat hotel afzeggen, dan kun je zelf op zoek gaan.
    Maar het blijft allemaal minder leuk dan vroeger.
    Nou moet ik zeggen, dat als je eenmaal de VS. binnen bent, je geen strobreed meer in de weg wordt gelegd, en dat de hele procedure in de VS, inclusief vingerafdrukken en foto, veeel sneller gaat dan vroeger, en ook de douane kijkt bijna niets meer na, omdat de bagage toch al (voor de veiligheid) gechecked is.
    Eric

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Dat gaat dan nog leuk worden wat zelfs als je een villa hebt, weet je nog niet altijd het precieze adres. Ik denk gewoon het adres van een verhuurder geven of any given adres van een hotel op de landingsplaats.

    Ook afgelopen vrijdag weer vingerafdrukken en een fotootje laten maken, bij een zeer vriendelijke imigrationsofficer die uitlegde dat er iedere keer die gegevens gemaakt worden (was onze 2e foto) en die dan vergeleken worden. Ja ja ?
    De procedure verliep erg vlot en duurde niet langer dan de pre foto/vingerafdrukperiode. Het lange wachten lag aan het feit dat bijna de helft van onze medepassagiers hun formulieren niet juist of volledig ingevuld hadden (en dat dus ter plaatse moesten aanpassen). Geen datum, geen handtekening enz., alemaal van die basic dingen, terwijl de formulieren in het nederlands waren en er een duidelijk voorbeeld in het inflight magazine stond En dat terwijl je het groene waiverformulier al bij de boardingpas had gekregen.
    Zijn zij nou zo dom, of ben ik zo slim (bekende uitspraak :wink: )

    Als adres hadden we gewoon Embassy Hotel, Denver Airport ingevuld, verder niets. Was geen probleem, maar zoas gezegd, we hadden een vriendelijke, belangstellende imi-officer.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #8
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Ook ik ben elke keer verbaasd over het feit dat mensen het formuliertje niet goed of helemaal niet invullen. Op zich is het vrij duidelijk, daarnaast als het niet duidelijk is kun je het altijd vragen aan het cabinepersoneel.

    Als je op de bonnefooi gaat lijkt mij het adres van het 1e hotel invullen genoeg. Ik denk dat men bij de Immigration ook wel inziet dat er genoeg toeristen zijn die rondreizen en dus niet bij voorbaat al hun hotels weten.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ach, ik ben wel eens een beetje eigenwijs, zal wel aan de naam liggen denk ik.
    Maar heb jij wel eens geprobeerd het volledige adres op dat ene regeltje te krijgen? Ik ga in oktober weer, maar heb me voorgenomen stickertjes te maken, die ik zo op die formulieren kan plakken. Jullie horen tzt wel van me of dat gelukt is.
    Nog iets anders.
    Als je het land weer verlaat, staan er ook weer "Exit" automaten, waar je weer foto en vingerafdrukken moet maken. Je krijgt dan een soort vrijwaringsbewijs. Mij viel ofgelopen keer op, dat niemand die automaten zag, en dus niemand dat deed. Ik ben benieuwd of die mensen de volgende keer dat ze het land binnenkomen daar dan problemen mee krijgen.
    Iemand daar al ervaring mee?
    Eric

  10. Top | #10
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    nou Eric, dat idee van een stickertje op formulier plakken lijkt mij nogal gewaagd. De gegevens moesten altijd al in blokletters en alleen met bepaalde kleuren (zwart en?) met balpen worden ingevuld in de bijbehorende vakjes en dat deed ik dan ook altijd heel precies (bijna met het zweet op het voorhoofd :wink: ).
    En verder? Toen ik van de nieuwe regels hoorde vond ik ze nou niet direkt wereldschokkend. Voortaan slechts nog meer achter het 1e adres van hotel/motel/villa aanzitten. Maar dat moet je zowiezo weten :lol:
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •