Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Verscherping inreisbeleid Europeanen

  1. Top | #1
    Stamgast pieterpostma's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Burgum, The netherlands
    Berichten
    181

    Standaard Verscherping inreisbeleid Europeanen

    Zojuist las in onderstaand bericht, niet onbelangrijk lijkt me.

    Groet,
    Pieter Postma

    Washington scherpt inreisbeleid Europeanen aan.

    Laatst bijgewerkt op 09 juni 2007, 14:57

    BERLIJN - Mensen die zonder visum naar de VS willen reizen, moeten in de toekomst 48 uur voordat ze naar het land vertrekken daarvan elektronisch opgave doen. Daarbij moet ook een vragenlijst worden ingevuld.

    De Amerikaanse minister van Binnenlandse Veiligheid, Michael Chertoff, maakt de aangescherpte inreisbepalingen bekend in een vraaggesprek met het Duitse tijdschrift Der Spiegel.
    Als reden voor de aangescherpte regels voor Europeanen noemt Chertoff het toenemende gevaar van islamitische extremisten uit Europa. ,,Als we de vlakken bekijken waarop we kwetsbaar zijn, wordt het duidelijk dat de visumvrijstelling voor Europeanen daaronder valt'', aldus de minister.
    Hij liet daarnaast duidelijk weten dat de VS niet zullen buigen in de strijd om de gegevens van passagiers van luchtvaartmaatschappijen. ,,Uiteindelijk zullen de Europeanen moeten erkennen dat we de beslissing wie we ons land binnenlaten nooit aan een andere regering zullen overlaten.''


    function addToFavorites(){document.getElementById('addFav') .submit();}

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker madagat's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    29

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Hoe snel "in de toekomst" gaat dit in? Ik ga op 6 september via washington.
    1998, 2000, 2003, 2004, 2007, 2014, 2016, 2018





  3. Top | #3
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Het was wel te verwachten dat er iets moets gaan gebeuren. Als het alleen maar bij een vragenlijst invullen is lijkt me er niets mee aan de hand. Maar als na het invullen van die lijst ineens blijkt dat je niet meer binnen mag, lijkt me een ander verhaal. We wachten maar af. Echter voor de mede formurs die dit jaar nog moeten gaan lijkt me wel duidelijk dat ze hiervan goed op de hoogte moeten blijven.
    Grz
    Dr. Phlox
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Ze hebben groot gelijk. Deden wij het hier ook maar eens.
    Hier mag iedereen maar het land in, of je nu kwade bedoelingen hebt of niet.
    Je moet er niet vreemd van op kijken als binnen afzienbare periode je gewoon weer een visum moet aanvragen voor Amerika. Zou de boel een stuk veiliger maken.
    En het is toch simpel? Heb je daar geen zin in, niemand MOET naar Amerika.
    Eric

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Zeker niet onbelangrijk en goed om te weten.
    Maar moet wel nog eerst zien wanneer dit echt ingevoerd zal worden. Zeker aangezien ik in september er na toe ga, maar eens afwachten of we snel meer hierover horen.

    Bij deze nog even de bron van dit bericht Nu.nl

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Oja dit is trouwens wel een gevolg van de onderhandelingen die Europa nu voert met USA. De bestaande regeling is als ik het goed is afgelopen op 1 July 2007.

    Europa wil niet langer de gegevens door sturen die de USA vraagt omdat zij vinden dat er teveel gevraagd wordt.

    En dus reageert de USA hier weer op met deze regel, gewoon even laten zien wie de macht heeft.

    Wat trouwens ook wel leuk is om te vermelden is dat wij dus strengere regels krijgen omtrent het binnenkomen en de regels van hoe een paspoort moet uitzien, en nu juist deze week de USA hun eigen regels omtrent de nieuwe regels van het paspoort versoepeld heeft. Dit omdat er problemen zijn met de verwerking van nieuwe aanvragen.
    Bron : CNN.com

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker Wicked Florida's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    73

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Wat een waanzin is dit weer, bah...

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker xl1067's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    60

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Deze maatregeling zal neem ik aan niet per direct van kracht zijn (neem aan van niet)? Lijkt mij wel belangrijk om te weten aangezien wij donderdagochtend vertrekken?

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wicked Florida Bekijk Berichten
    Wat een waanzin is dit weer, bah...
    Waarom waanzin?

    Waanzin is met vier vliegtuigen op het WTC en Pentagon invliegen !!!
    Waanzin is je grenzen openstellen voor bendes OostEuropese criminelen !!!

    Eric

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    De soep wordt niet zo heet gegeten als dat'ie opgediend wordt. Oftewel: stemmingmakerij!

    Op het moment lopen de onderhandlingen over het doorgeven van gegevens tussen de EU en de VS, en dit is gewon een manier van "lobbyen", de druk er bij de europeanen een beetje meer opzetten. Daar zijn de amrikanen heel sterk in.

    Wat namelijk ook nog speelt is dat het aantal europese toeristen dat naar de VS reist de laatste jaren sterk is afgenomen, terwijl dat door de zeer gunstige dollarkoers juist zou moeten toenemen. Als belangrijkste oorzaken van die afname worden de strenge inreisbepalingen en de behandeling bij de amerikaande douane (met superlange wachttijden) genoemd. De amerikaanse toeristenindustrie loopt daardoor enorme bedragen mis, grote schade aan d economie. En vanuit de toeristenindustrie is dus een heel erg sterke lobby gaande om de inreisbepalingen juist te versoepelen, zodat er weer meer europeanen die kant op komen.

    Dus: gewoon even afwachten wat er uit de onderhandelingn gaat komen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •