Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Verscherping inreisbeleid Europeanen

  1. Top | #11
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Ja, ach, we weten allemaal een hele tijd van te voren wanneer we gaan, dus als er een visum moet komen regel je dat gewoon van te voren toch?

    groet Sylvia
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  2. Top | #12
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl1067 Bekijk Berichten
    Deze maatregeling zal neem ik aan niet per direct van kracht zijn (neem aan van niet)? Lijkt mij wel belangrijk om te weten aangezien wij donderdagochtend vertrekken?
    Er staat "In de Toekomst" dus dat zal echt niet donderdag zijn!!
    Maak je maar niet druk erom als het zo erg was het je het overal al gelezen nu is het 1 artikel op Nu.nl en verder wordt het nergens vermeld. (Net ook hetzelfde stukje op de Telegraaf gezien van gisteren.)
    Laatst gewijzigd door calypso; 10-06-07 om 12:34. Reden: Vermelding telegraaf

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker Wicked Florida's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    73

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Waarom waanzin?

    Waanzin is met vier vliegtuigen op het WTC en Pentagon invliegen !!!
    Waanzin is je grenzen openstellen voor bendes OostEuropese criminelen !!!

    Eric
    Waanzin is een muur om Nederland. Of moet iedereen die voor een bezoek naar Nederland komt ook maar een paar dagen van te voren zich aanmelden, door scans heen, uren wachten bij grensovergangen etc etc?

    Veilig vliegen, daar ben ik natuurlijk helemaal voor, maar dan invullen van papierzooi (bent u terrorist (geweest?) is imo toch echt een stukje bureaucratische schijnveiligheid.

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wicked Florida;
    Veilig vliegen, daar ben ik natuurlijk helemaal voor, maar dan invullen van papierzooi (bent u terrorist (geweest?) is imo toch echt een stukje bureaucratische schijnveiligheid.
    Hier kunnen we dus eeuwig over discussieren, ik zou geen probleem hebben met een hoge muur om Nederland, maar wel met een poort waar iedereen wordt gecontroleerd...
    En andersom, wie geen zin heeft in die papier rompslomp (even naam en adres invullen, dat is alles) hoeft het toch niet te doen?
    Texel is ook mooi!!
    Eric

  5. Top | #15
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Texel is ook mooi!!
    Over smaak valt te twisten ....

    Niet dat ik dat ga doen .... maar ik ga liever naar Florida. En formuliertjes invullen .... ik werk bij een bank en weet dus niet anders .... :-&

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker Wicked Florida's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    73

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    En andersom, wie geen zin heeft in die papier rompslomp (even naam en adres invullen, dat is alles) hoeft het toch niet te doen?
    Texel is ook mooi!!
    Eric
    M'n naam en adres en alle andere echt relevante informatie staan op m'n paspoort, ook de vliegmaatschappij heeft al m'n gegevens, ik vul een groen formulier in, ik vul een blauw formulierin, m'n schoenen gaan door de scanner, m'n scheerpullen en koppijnpillen in een doorzichtige tas, en desgevraagd antwoord ik ook de stupide vragen die de douane met ter plaatse stelt. En daar komt dit dan ook nog weer eens bij.

    Texel zuigt natuurlijk Het gaat ook niet over mij persoonlijk, ik doe wel mee in die poppenkast als ik m'n zinnen heb gezet op een leuke trip, maar ik ga me echt afvragen waar het einde is.

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker xl1067's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    60

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Geen probleem toch om wat formulieren in te vullen als je naar Amerika wil gaan. Die paar minuten werk op een vakantie van een paar weken stelt niets voor. Ik vind het eigenlijk belachelijk dat de EU vind dat Amerika teveel vraagt. Misschien zijn ze vergeten dat alle aanslagen in de wereld voornamelijk in Europa worden beraamd, bekostigd etc. Ik denk dat we blij mogen zijn dat Amerika tot nu toe nog aardig soepel is geweest. En als ik door deze maatregel met een veiliger gevoel in een vliegtuig kan stappen dan heb ik er dus geen bezwaar tegen.
    Wat mij betreft mogen ze alles van me opvragen/weten want ik heb niets te verbergen (ja ja ik heb zelfs nog nooit een verkeersboete gehad en niet dat ik langzaam in auto's rij :razz.

    Ik heb ergens een keer een onderzoek gelezen over het reizen naar Amerika en het schijnt dat iedereen die het land wil binnenkomen voor vertrek op ongeveer 80 punten wordt nagelopen. Dit gaat natuurlijk over je strafblad en o.a. ook over waar je de afgelopen tijd bent geweest (wel of geen moslimland).
    Laatst gewijzigd door xl1067; 11-06-07 om 10:18.

  8. Top | #18
    Stamgast pieterpostma's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Burgum, The netherlands
    Berichten
    181

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl1067 Bekijk Berichten
    Geen probleem toch om wat formulieren in te vullen als je naar Amerika wil gaan. Die paar minuten werk op een vakantie van een paar weken stelt niets voor. Ik vind het eigenlijk belachelijk dat de EU vind dat Amerika teveel vraagt. Misschien zijn ze vergeten dat alle aanslagen in de wereld voornamelijk in Europa worden beraamd, bekostigd etc. Ik denk dat we blij mogen zijn dat Amerika tot nu toe nog aardig soepel is geweest. En als ik door deze maatregel met een veiliger gevoel in een vliegtuig kan stappen dan heb ik er dus geen bezwaar tegen.
    Wat mij betreft mogen ze alles van me opvragen/weten want ik heb niets te verbergen (ja ja ik heb zelfs nog nooit een verkeersboete gehad en niet dat ik langzaam in auto's rij :razz.

    Ik heb ergens een keer een onderzoek gelezen over het reizen naar Amerika en het schijnt dat iedereen die het land wil binnenkomen voor vertrek op ongeveer 80 punten wordt nagelopen. Dit gaat natuurlijk over je strafblad en o.a. ook over waar je de afgelopen tijd bent geweest (wel of geen moslimland).


    Ik begrijp wel dat men kwaadwillenden wil ontmoedigen, maar ik ben ervan overtuigd dat degen die echt een land binnen wil hier vrijwel altijd ook in zal slagen. Trouwens moet heb je voor het reizen op cruiseschepen naar de VS dezelfde formaliteiten ondergaan als met het vliegen?

    groet,
    Pieter Postma

  9. Top | #19
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieterpostma;
    Trouwens moet heb je voor het reizen op cruiseschepen naar de VS dezelfde formaliteiten ondergaan als met het vliegen?
    groet,
    Pieter Postma
    Ja, exact hetzelfde, zelfs als je met een cruise vanaut Amerika vertrekt naar bv. Mexico dan moet je bij terugkomst weer valles invullen.
    Ook als je met de auto vanuit bv Mexico komt, ga je door de hele molen.
    De grensovergang bioj Canada is wat makkelijker, omdat Canada al iedereen screent.
    Het geld dus voor iedereen, wij uit Europa hebben nog geluk dat de meeste airlines het visumwaiver programma hebben, anderen moeten gewoon eerst een visum aanvragen bij het consulaat.
    Hetzelfde geld trouwens voor in Nederland woonachtigen uit een land wat geen verdrag heeft met de VS.
    Wij gaan ieder jaar met een jeugd-voetbalteam die kant op, maar een flink aantal voetballers (die dus gewoon hier competitiespelen) kunnen daarom niet mee. Het betreft hier kinderen van 45 en 15 jaar.
    Dat zijn nou eenmaal de Amerikaanse regels, en net zoals jij zelf bepaalt wie jouw huis inkomt, hebben de Amerikanen het recht om zelf te zeggen wie hun land binnenkomt.
    Eric
    Laatst gewijzigd door Njit; 18-06-07 om 08:14.

  10. Top | #20
    Stamgast pieterpostma's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Burgum, The netherlands
    Berichten
    181

    Standaard Re: verscherping inreisbeleid Europeanen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Ja, exact hetzelfde, zelfs als je met een cruise vanaut Amerika vertrekt naar bv. Mexico dan moet je bij terugkomst weer valles invullen.
    Ook als je met de auto vanuit bv Mexico komt, ga je door de hele molen.
    De grensovergang bioj Canada is wat makkelijker, omdat Canada al iedereen screent.
    Het geld dus voor iedereen, wij uit Europa hebben nog geluk dat de meeste airlines het visumwaiver programma hebben, anderen moeten gewoon eerst een visum aanvragen bij het consulaat.
    Hetzelfde geld trouwens voor in Nederland woonachtigen uit een land wat geen verdrag heeft met de VS.
    Wij gaan ieder jaar met een jeugd-voetbalteam die kant op, maar een flink aantal voetballers (die dus gewoon hier competitiespelen) kunnen daarom niet mee. Het betreft hier kinderen van 45 en 15 jaar.
    Dat zijn nou eenmaal de Amerikaanse regels, en net zoals jij zelf bepaalt wie jouw huis inkomt, hebben de Amerikanen het recht om zelf te zeggen wie hun land binnenkomt.
    Eric


    Hee bedankt, weer wat geleerd!

    groet,
    Pieter Postma



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •