Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 18 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 172

Onderwerp: Universal Studios Resort Orlando: Harry Potter gedeelte

  1. Top | #91
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    12

    Standaard Re: Harry Potter gedeelte in Universal Orlando

    ik vond harry potter erg mooi! eerst wilde ik niet in die forbidden journey..maar iemand van het forum zei ..moet je echt doen hoor! dus toch maar gedaan en ik moet zeggen als geen fan en kenner..ik vond hem super!! 2 keer achter elkaar geweest via single line...hoog uit 15 min overgedaan.de winkeltjes waren belachelijk druk ..dat was wel jammer.

  2. Top | #92
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Vlakbij Zaltbommel
    Berichten
    29

    Standaard Re: Harry Potter gedeelte in Universal Orlando

    Wij waren afgelopen week ook bij de Forbidden Journey. De single riders lane had geen enkele wachttijd, de gewone rij ca. 45 minuten. Helaas bleef mijn partner wel langer weg omdat ook hij de pech had om te blijven steken in de attractie. Hij heeft zo'n 10 minuten half op zijn zij gelegen met zijn hoofd naar beneden !

    De attractie op zich is helemaal geweldig. Het nagebouwde dorp is ook fantastisch, de trein en het station natuurlijk ook. Alleen de wachtrij om een winkeltje in te komen is belachelijk, zeker als je weet dat de toverstokken van ieder speler ook in de winkeltjes bij de uitgang worden verkocht !
    USA reizen: ZW mei 2007 - WDW sept 2007 - ZW mei 2008 - ZW mei 2009 - WDW dec 09/jan 10 - ZW mei 2010 - WDW sept 2010 - WDW jan 2011 - Oost juni 2011- WDW jan 2012- ZW mei 2012 - WDW jan 2013 - ZW mei 3013 - WDW Sept 2013

  3. Top | #93
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Harry Potter gedeelte in Universal Orlando

    TIP!!!!

    Je kunt een kasteel tour doen (dit is langs de stand-by line) en je kunt gewoon zo lang als je wilt naar de scenes kijken.
    Daarna doe je de single riders rij. (hele korte wachtrij) op deze manier hebben wij de hele attractie gedaan in 20 minuten. (en hebben we lang staan kijken bij Ron Harry en Hermelien)

    Echt Super makkelijk en zolang het niet te bekent wordt ben je ook zo door de wachtrij heen.

    Wat wachtrij voor toverstokken betreft (deze zijn op diverse plekken in het park gewoon te koop). De ceremonie in het winkeltje staat een wachtrij voor van 1 uur maar aan de achterkant kun je na 5 minuten gewoon naar binnen (uiteraard zonder de ceremonie) en kun je de stokken ook gewoon kopen. (wel druk)
    Voor boterbier gewoon naar binnengaan bij de drie bezemstelen en daar kopen (veel minder wachtrij) en als je helemaal geen wachtrij wil. Bij de entree van het park is hij ook gewoon te koop.

    @Kathy. Je gaat nergens echt op de kop... Je ligt op je rug bij de boom en je gaat zijwaarts een aantal keer maar op je kop kom je echt niet.... (ik wil niemand bang maken voor deze attractie )

    Overigens vond ik de attractie heel mooi maar blijft Spiderman mijn favoriet...
    Laatst gewijzigd door Bosevents; 17-10-10 om 15:19.
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  4. Top | #94
    Stamgast Chanti's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    195

    Standaard Re: Universal Studios Resort Orlando: Harry Potter gedeelte

    Weet iemand of je beter in de ochtend of in de middag naar het Harry Potter gedeelte kan gaan? Ik las namelijk dat je beter in de avond kan gaan. Zelf heb ik niet zo'n verstand van de Universal crowds. Bij Disney weet ik dat je beter vroeg kan gaan en dat het in de middag pas echt druk wordt. Hoe zit dit hier? Wat is het beste? Want ik wil toch wel graag in de Forbidden Journey en mijn dochter wil graag in de flight of the Hypogriff. En alle winkeltjes bezoeken staat ook op ons lijstje, maar als ik 20 minuten moet wachten om een winkeltje in te mogen waar iedereen hutje mutje op elkaar gepropt staat, denk ik dat ik hier niet veel plezier aan zal beleven :S
    Groetjes Chanti


    verslag april/ mei 2013

  5. Top | #95
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Universal Studios Resort Orlando: Harry Potter gedeelte

    Wanneer gaan jullie? De wachttijden in het hoogseizoen zijn niet te vergelijken met de wachttijden in het laagseizoen.
    Wij hebben in het hoogseizoen een keer voor de deur van park gestaan bij opening. Daarna flink doorstappen naar het Harry Potter gedeelte en directe doorgang in de Forbidden Journey.
    In het hoogseizoen waren de wachttijden overdag enorm lang. We zijn ook een keer in de avond geweest en hebben toen zeker 1 uur in de rij gestaan.
    Voordeel van een langere rij is dat je rustiger door het kasteel zelf heen loopt en dus beter alles kan bekijken.
    In de rij gaan staan voor een winkeltje zou ik ook zeker niet doen ! Meestal is vooral de rij bij Olivander extreem lang. Tips hiervoor zijn al eerder beschreven. In het hoogseizoen waren de toverstokken overigens ook te koop in een stand buiten voor de Forbidden Journey
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  6. Top | #96
    Stamgast Chanti's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    195

    Standaard Re: Universal Studios Resort Orlando: Harry Potter gedeelte

    Wij gaan in de eerste week van December, dus dat is wel redelijk "laag seizoen". Omdat wij met een kleintje zitten (3 1/2) zijn we vroege vogels (vooral de eerste dagen vol jet-lag plezier) en wil ik graag gewoon vroeg beginnen omdat aan het eind van de dag je onze dochter kan opvegen. Maar ik word persoonlijk niet gelukkig van wachtrijen van 90 minuten en meer, dus dan zou ik liever 's avonds gaan als dat scheelt.

    We willen namelijk ook wel even gezellig rond kunnen neuzen. Olivanders vinden we dan nog het minst interessant (al hoewel me dat wel heel leuk lijkt hoor) maar bijvoorbeeld honeydukes willen we toch wel even bewonderen. Maar als je niet eens naar binnen kan of anders zo opelkaar gepakt staat dat je toch niet rustig kan kijken... zie ik niet zo zitten
    Groetjes Chanti


    verslag april/ mei 2013

  7. Top | #97
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Universal Studios Resort Orlando: Harry Potter gedeelte

    Officieel gaat het park om 9h00 open. Voor de gasten van de Universal hotels is de Forbidden Journey een uur vroeger open.
    Mààààr.... ook niet-hotelgasten konden vroeger het park in, echter zij werden via een andere weg naar The Wizarding World gestuurd. En moesten uiteindelijk wachten bij het kasteel van HP tot het 9 uur was.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  8. Top | #98
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Harry Potter gedeelte in Universal Orlando

    Dit alles kan gewoon met de entree tickets van Islands of Adventure.
    (Universal Studios)
    Op het net staan diverse aanbiedingen.
    Wij hadden nog de 7 dagen voor $99,- beide parken maar dat is nu vast duurder...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-11-10 om 22:11. Reden: fqe
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  9. Top | #99
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Universal Studios Resort Orlando: Harry Potter gedeelte

    Ik snap eigenlijk niets van de kasteeltour/stand-bye line !
    Wij zijn 3 keer in de Forbidden Journey geweest maar ik heb geen andere rij gezien dan de wachtrij. (ex single rides)
    Sterker nog, bij een lange wachtrij (voor ons was de langste 60 minuten) valt er met geen mogelijk langs deze rij te lopen. Misschien dat er een optie is dat je de wachtrij voor je daadwerkelijk het kasteel ingaat kan ontlopen ? Desondanks, ook eenmaal in het kasteel is de rij gevuld, daar kan geen mens meer tussen !

    Hoe werkt dit precies ?
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  10. Top | #100
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Universal Studios Resort Orlando: Harry Potter gedeelte

    Duelling Dragons bestaat nog gewoon.

    Wat de kasteel tour betreft.
    Loop richting de uitgang van de attraktie (dit is het winkeltje) hier vind je de locker ruimte. Je kunt deze attraktie nl alleen bezoeken zonder rugzak ed.
    Als je de locker ruimte uitloopt moet je rechts af de "gewone" (standby) wachtrij in.
    Vraag hier aan de medewerker om de kastelen tour. (je kunt dan de attraktie niet in)
    Je loopt dan langs de wachtende mensen en wordt na alle mooie schilderijen ed. naar de uitgang geleid.
    Ga wederom via de lockerruimte en vraag nu aan de medewerker om de single riders line. Ze zal je dan niet rechtsaf laten gaan maar rechtdoor sturen een trap op.
    Je loopt nu binnendoor (dus slechts klein gedeelte door het kasteel) en je bent vrijwel direct aan de beurt
    Ik hoop dat het zo lukt
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •