Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25

Onderwerp: Kleding Florida in .... (maand)

  1. Top | #11
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Maar juist als het warm weer wordt heb je in Florida weer een probleem.
    sÁvonds in de restaurants zetten ze de airco zo laag, dat je ....... er af vriezen.
    ik heb eerder in de zomer, dan in de winter daar een trui nodig !!
    Prettige vakantie, Eric

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Maar juist als het warm weer wordt heb je in Florida weer een probleem.
    sÁvonds in de restaurants zetten ze de airco zo laag, dat je ....... er af vriezen.
    ik heb eerder in de zomer, dan in de winter daar een trui nodig !!
    Prettige vakantie, Eric
    Klopt inderdaad, vorig jaar (september) waren we vaak blij als we 's avonds weer buiten kwamen, heerlijk die warme wind....

    Ik had alleen zo'n 2 weken geleden gezien dat het 's avonds nog heel hard af kan koelen. Als je dan in een Disney park bent en 's avonds ook wilt blijven is het wel fijn om iets warmers mee te nemen. Hopelijk koelt het nu niet meer zo hard af.
    Enneh, die prettige vakante...dat zal wel lukken :wink: Bedankt
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  3. Top | #13
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    in maart kan het met het weer alle kanten op, weet ik uit ervaring. Ik neem altijd een trui mee en een lange broek voor de wat koudere dagen. Als het echt te gek wordt trek ik ook nog een zomerjack aan. Een pet (die neem je toch eigenlijjk mee tegen de zon) kan dan ook het hoofd wat warmer houden.

    Een opvouwbare paraplu is ook handig, maar je kan bijna overal voor een paar dollars een goedkope plastic poncho kopen. Heel veel mensen maken daar gebruik van als het regent. Als het weer droog is kan je de poncho opvouwen tot de afmetingen van een half A4'tje.

    Overigens, de dresscode in Florida is: geen. Je doet aan wat je wilt, wanneer je wilt. Je kijkt dan ook je ogen uit wat je allemaal rond ziet lopen!
    succes.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50
    in maart kan het met het weer alle kanten op, weet ik uit ervaring. Ik neem altijd een trui mee en een lange broek voor de wat koudere dagen. Als het echt te gek wordt trek ik ook nog een zomerjack aan. Een pet (die neem je toch eigenlijjk mee tegen de zon) kan dan ook het hoofd wat warmer houden.

    Een opvouwbare paraplu is ook handig, maar je kan bijna overal voor een paar dollars een goedkope plastic poncho kopen. Heel veel mensen maken daar gebruik van als het regent. Als het weer droog is kan je de poncho opvouwen tot de afmetingen van een half A4'tje.

    Overigens, de dresscode in Florida is: geen. Je doet aan wat je wilt, wanneer je wilt. Je kijkt dan ook je ogen uit wat je allemaal rond ziet lopen!
    succes.
    Ja, klopt allemaal helemaal, alleen zo'n paraplu kan knap lastig zijn in de pretparken, waar je hem meestal niet in de atractie mag meenemen
    Eric

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard

    Vanavond nog even de laatste spullen pakken. Ik heb voor elke weersomstandigheid wel wat bij, en dat toch alles in 1 sporttas.
    Knap he, :wink:

    Ik zie wel wat het weer doet, de voorspelling schommelen behoorlijk, maar, who cares, mocht het te koud voor me worden, vlucht ik bij Donald Duck in zijn armen, desnoods strip ik hem en trek zelf dat pak aan!!! :twisted:

    Disney, here we come!!
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monique
    Vanavond nog even de laatste spullen pakken. Ik heb voor elke weersomstandigheid wel wat bij, en dat toch alles in 1 sporttas.
    Knap he, :wink:

    Ik zie wel wat het weer doet, de voorspelling schommelen behoorlijk, maar, who cares, mocht het te koud voor me worden, vlucht ik bij Donald Duck in zijn armen, desnoods strip ik hem en trek zelf dat pak aan!!! :twisted:

    Disney, here we come!!
    Zolang je zelf maar niet gaat strippen, want dat is niet geoorloofd in muizenland !!!
    Prettige vakantie trouwens.
    Eric

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    17

    Standaard

    Heel veel plezier in Orlando......................

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    23

    Standaard Kleding Florida in september

    (het zou kunnen zijn dat hier al een discussie over is, maar ik kon 'm in ieder geval niet vinden...)

    Wij gaan begin september naar Florida, en ik ben me nu aan het inlezen met gidsen en het internet, maar mis het volgende:
    welke kledingstukken moeten er juist wel/niet mee naar Florida in september?

    Ik heb begrepen dat het overdag een graad of 30 is, met erg hoge luchtvochtigheid en kans op fikse buien.
    Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, dus hier komt de domme vraag:
    Heb ik een echte regenjas met capuchon nodig? of beter een trechcoat? of volstaat een opvouwbaare paraplu misschien ook tijdens zo'n bui?

    Alvast hartelijk dank voor alle suggesties!

  9. Top | #19
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: kleding Florida in september

    Ik ben diverse keren in september in Florida geweest, en heb nog nooit een jas aangehad daar. Diue heb je dus niet nodig. Veel te warm / klam trouwens.

    Als het regent: schuilen!! Het komt dan meestal echt "met bakken tegelijk" naar beneden, een parapluutje helpt dan niet zoveel. De buien duren meestal toch niet zo lang, dus even schuilen (lees=shoppen) is voldoende. In een attractiepark is daar voldoende gelegenheid voor, je kan makkelijk even ergens wat gan eten of drinken, even een shopje in of gewoon een overdekte attractie doen.

    Tref je toevallig een langdurigere bui terwijl je in een park bent? Dan is een plastic regencape een uitkomst. Bij Walmart koop je die voor $0,99 (superklein pakketje, eenmalig gebruik), bij Disney kosten ze rond de $7, met het voordeeel dt als die kapot gaat je gratis een nieuwe kunt halen bij elk verkooppunt.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #20
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: kleding Florida in september

    Ben het eens met Michael66 hierboven, ook ik ben al eens in september geweest.
    September is de nazomer in Florida, nog warm genoeg om in een t-shirt en korte broek rond te lopen.

    Hou er wel rekening mee dat het in de avond wel eens kan afkoelen, dus misschien wat extra kleding meenemen als je naar een park gaat, zodat je daarop voorbereid bent.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •