Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Even voorstellen: hansem (Marco)

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    11

    Standaard Even voorstellen: hansem (Marco)

    Dag Allemaal,

    Wij zijn van plan dec-jan (07/08) naar Florida te gaan. Dit zal de 2e keer Florida worden, de laatste keer was in oktober 2001. We zijn al vaker in Amerika geweest, Californie en New York.

    Wij vinden het heerlijk om hier de winter te ontvluchten en lekker naar de zon te gaan. Hebben dat al eens gedaan naar Australie en Thailand en dit jaar zaten we te denken aan Maleisie. Maar we hebben ook een dochtertje gekregen die tegen die tijd ruim 1 1/2 is en dan lijkt ons Florida nu nog een betere optie.

    Normaal gesproken houden we wel van rondreizen maar nu zijn we van plan om naar 2 plekken te gaan (we gaan 2 weken). Waar precies weten we nog niet, de vlucht wordt waarschijnlijk met Martinair (een directe vlucht, wel zo fijn met een kleintje). Met een auto natuurlijk.


    Ik hoop op dit forum natuurlijk tips te vinden op welke plek we onze 2 'stops' moeten houden. We zitten te denken aan een resort oid of een soort Homestead (appartement) verblijf, in de buurt van Miami en de andere in de buurt van Naples, maar hier weten we nog niets zeker.

    En verder tips over verblijven met kinderen, wat juist wel te doen, wat juist niet.

    Oh en nog een linkje naar onze reisblog: http://www.tastyweb.nl/blog



    Groeten,
    Marco
    Laatst gewijzigd door hansem; 22-05-07 om 11:27. Reden: Linkje naar onze reisblog

  2. Top | #2
    Stamgast pieterpostma's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Burgum, The netherlands
    Berichten
    181

    Standaard Re: Even voorstellen: Marco

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansem Bekijk Berichten
    Dag Allemaal,

    Wij zijn van plan dec-jan (07/08) naar Florida te gaan. Dit zal de 2e keer Florida worden, de laatste keer was in oktober 2001. We zijn al vaker in Amerika geweest, Californie en New York.

    Wij vinden het heerlijk om hier de winter te ontvluchten en lekker naar de zon te gaan. Hebben dat al eens gedaan naar Australie en Thailand en dit jaar zaten we te denken aan Maleisie. Maar we hebben ook een dochtertje gekregen die tegen die tijd ruim 1 1/2 is en dan lijkt ons Florida nu nog een betere optie.

    Normaal gesproken houden we wel van rondreizen maar nu zijn we van plan om naar 2 plekken te gaan (we gaan 2 weken). Waar precies weten we nog niet, de vlucht wordt waarschijnlijk met Martinair (een directe vlucht, wel zo fijn met een kleintje). Met een auto natuurlijk.

    Ik hoop op dit forum natuurlijk tips te vinden op welke plek we onze 2 'stops' moeten houden. We zitten te denken aan een resort oid of een soort Homestead (appartement) verblijf, in de buurt van Miami en de andere in de buurt van Naples, maar hier weten we nog niets zeker.

    En verder tips over verblijven met kinderen, wat juist wel te doen, wat juist niet.


    Groeten,
    Marco

    Welkom Marco op dit prachtige forum. Fijn dat je er zo lekker tussen uit kunt in Nederlandse winter. Je keus om op twee plekken te verblijven kan ik billijken en ook de twee plaatsen die je noemt. Ja met zo'n kleine vergt het heel wat meer voorbereiding. Ik weet zeker dat je met behulp van de informatie die je hier kunt vinden en wat je niet weet kun je vragen, een supervakantie zult hebben in Florida.
    Alvast veel plezier met de voorbereiding.

    Pieter Postma

    \\/

  3. Top | #3
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Even voorstellen: Marco

    Welkom op het forum Marco.
    Ik zou eerst eens lekker neuzen hier op het forum, en evt. een reisgids en wat reisbureau folders halen, maar ik zou zelf twee heel andere keuzes maken, nl. een week in Sanibel en een week in Orlando.
    Naples is wel mooi, maar duur en je bent er gauw uitgekeken, en Homestead is een woonbuurt, met echt niets in de buurt.
    Eric

  4. Top | #4
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    11

    Standaard Re: Even voorstellen: Marco

    Eens kijken wat Sanibel is.

    Homestead is een keten van 'hotels' die meer lijken op een appartement, met een kleintje lijkt een appartement me makkelijker dan een motelkamer.

    En Orlando vonden we de vorige keer wat minder, daar willen we weer naar toe als Rosalie wat ouder is. Dan komen de pretparken in de belangstelling.
    Laatst gewijzigd door hansem; 22-05-07 om 11:19.

  5. Top | #5
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Even voorstellen: Marco

    Welkom Marco

    Kan je gelijk zien hoe meningen verschillen. Wij gaan dit jaar al voor de zesde keer naar Naples (appartement). Heerlijk naar het strand op de fiets, shoppen. Ik vind het niet duurder dan ergens anders in Florida. Miami vind ik zelf niks aan: te druk en geen mooi strand. Maar een weekje Orlando in een villa doen wij ook elk jaar. Rondreizen met een kleintje vond ik zelf geen probleem. Toen mijn dochter negen maanden oud was zijn we met de auto en tent naar voormalig Joegoslavie geweest. Het jaar daar op naar Portugal. Zo zijn we heel Europa door geweest met de kinderen, wat ons prima is bevallen.
    Je kan ook kijken voor een vlucht heen Miami terug Orlando b.v.. Veel plezier met het uitzoeken van je vakantie!

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    11

    Standaard Re: Even voorstellen: Marco

    Nee hoor, vind het reizen geen probleem met Rosalie. Alleen willen we niet iedere dag een eind gaan rijden, daarom willen we dus geen rondreis gaan doen.

    2 plekken als 'hoofdkwartier' en van daaruit van alles gaan doen afgewisseld met relax dagen.

    We zijn zelf net terug uit Zuid Frankrijk met de auto, en dat was erg leuk. Daar deden we het net zo, de reis zo snel mogelijk. En vanuit Frejus van alles gaan doen, met rustdagen dus.

    Groeten,
    Marco

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Even voorstellen: Marco

    Homestead is een keten van 'hotels' die meer lijken op een appartement, met een kleintje lijkt een appartement me makkelijker dan een motelkamer.
    Homestead is een plaatsje ten zuiden van Miami, wat tijdens de orkaan Andrew vrijwel geheel verwoest is (er stonden voornamelijk goedkopere trailerparken), en waar nu erg veel nieuwe woningen worden gebouwd, maar waar verder niet zoveel te doen is.
    Eric

    ps. Heb even gegoogled, zie nu dat het inderdaad ook een hotel keten is.
    Dus je hebt inderdaad gelijk, maar ga in ieder geval niet naar het plaatsje Homestead, daar is verder niets te beleven, tenzij je van vliegtuigen houd, er zit namelijk een airforce basis.
    Laatst gewijzigd door Eric; 22-05-07 om 11:38.

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Even voorstellen: Marco

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    ... maar ga in ieder geval niet naar het plaatsje Homestead, daar is verder niets te beleven ...
    Tenzij je van autoracen houdt en er toevallig net races op het Homestead Miami circuit zijn .....

    Ook ik kan je een "split" tussen Orlando een een Golf-van-Mexico-plaats aanraden. Hebben wij ook al gedaan (Orlando/Clearwater) en was volgens ons toen een uitstekende combi.

    In Orlando is zoveel te doen buiten de grote pretparken. Sinds onze zoon kan lopen gaan we altijd in Orlando mini-golfen (ik moet oppassen, hij is nu zeven en is bijna beter dan ik ...), naar waterparken (Typhoon Lagoon, Blizzard Beach, Wet 'n Wild en straks het Seaword-waterpark ... allemaal helemaal prima!), shoppen voor leuke spulletjes, naar de Petting Farm (gaaaaaaf, en heel anders dan in NL) en er is nog zoveel meer.

    En dan een weekje uitrusten aan de kust. Clearwater Beach, St. Pete Beach, Ft. Myers/Sanibel Island, Naples .... keus te over. De prachtigste stranden en een helboel rust daar, tenzij je tijdens Spring Break komt =;

    Wat de vlucht betreft zou ik de vluchten met een tussenstop toch net helemaal willen uitsluiten, juist/vooral met een kind. Op de heenweg is het niet veel langer (de douane-zaken doe je allemaal tijdens de tussenstop en in Orlando/Miami kun je meteen doorlopen) en het heeft als grote voordeel dat het eerste stuk niet zo lang duurt. Na een uurtje of acht kom je in de VS aan en mijn ervaring is dat juist de laatste twee uur van de directe vlucht voor kids erg lang duren.
    Op de terugweg maakt het ook niet veel uit: je vertrekt wel een paar uurtjes eerder uit Florida, maar je komt rond dezelfde tijd (vroeg in de ochtend) in AMS aan.

    In ieder geval: veel plezier met keuzes maken!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Even voorstellen: Marco

    Nog één belangrijke tip: Kies een auto uit waar je kind achterin goed naar buiten kan kijken. Ik heb één keer de fout gemaakt met een auto waarbij m'n zoon niet goed "over de rand" kon kijken, en dat heeft hij me dan ook continu medegedeeld. Hij verveelde zich daardoor. Die auto (nog wel een gratis upgrade van intermediate naar full size, een Pontiac Bonneville) ben ik na een paar dagen dan ook gaan omruilen. De (kleinere) Oldsmobile Alero kon wel de goedkeuring van meneertje wegdragen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •