Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 54

Onderwerp: Tips voor SUV's

  1. Top | #1
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Tips voor SUV's

    Ik heb via Arke een compact car besteld bij Alamo Orlando Intl Airport. Nou zit ik erover te denken om naar een SUV te upgraden als ik bij de Alamo balie op OIA sta. Heeft iemand ervaring met zo'n upgrade? Wat kan het kosten, en welk model SUV is een aanrader? Alamo biedt namelijk maar liefst de keuze uit 7 SUV modellen. De compact SUV lijkt me wel wat, het is een Pontiac Vibe.
    Ervaringen / tips welkom! O
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Tips voor SUV's?

    Leuk wagentje die Vibe.

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Tips voor SUV's?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50 Bekijk Berichten
    De compact SUV lijkt me wel wat, het is een Pontiac Vibe.
    Kans dat je die auto krijgt? Erg laag!! Zoals al heel vaak hier is gezegd: de bij een klasse genoemde/getoonde auto is een voorbeeld van een auto die je in die klasse kan krijgen. Er wordt nooit gegegarandeerd dat je dat merk of dat type ook daadwerkelijk krijgt. Type maar eens het woord "equinoxe" in de zoekfunctie in .... :mrgreen:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Tips voor SUV's?

    Ekkie, begin ook niet zelf over die upgrade, dan betaal je het volle pond, en dat is heeeeel veel.
    Wacht tot de baliemedewerker zelf een upgrade aanbied (doen ze vrijwel altijd), en zeg dan dat je dat alleen wilt, als hiju een of andere special deal aanbied.
    Sla het aanbod minimaal 1 keer af, en doe een tegenbod.
    Reken er wel op, dat over de toeslag ook nog surcharges zoals de tax komen.
    Eric

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: Tips voor SUV's?

    Toen wij de eerste keer naar Orlando gingen hadden we via Dollar een goedkope auto gehuurd.
    Toen we die gingen halen begon die man over een special offer. We konden een ugrade krijgen voor $ 20 per dag.
    Wij wilde dat helemaal niet maar die man begon te zakken met z'n prijs en de auto's werden steeds beter.
    Bij $ 15 per dag extra kregen we een JEEP. Dat zagen we eigenlijk wel zitten en hebben het toch maar gedaan.
    Hij bleek spiksplinternieuw met 8 mile op de teller. Het jaar daarop hoopte we weer op zo'n voorstel maar deze man begon er maar niet over.
    Toen vroegen we het zelf maar. We vertelde wat de deal het jaar ervoor was en zonder probleem kregen we die upgrade weer.
    Dit keer een ander merk ( weet niet meer welk merk).
    Dus missschien het proberen waard. Gewoon zeggen dat je vorig jaar een deal hebt gehad en dat je die weer wil.:-D

    Jackie

  6. Top | #6
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Tips voor SUV's?

    Bedankt voor de tips. Inderdaad Eric, ze beginnen altijd zelf al over upgrades. Ik was zowiezo van plan om er de beste deal uit te slepen door niet meteen op de eerste de beste aanbieding in te gaan. Ik zal eens kijken of men daar zo gek te krijgen is om mij voor 10 dollar per dag iets leuks mee te geven [-o<.
    Lukt het niet, ach, dan kar ik toch lekker met de compact verder :-D. Een paar jaar geleden had ik een Chevy Cobalt, een leuk wagentje.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Tips voor SUV's?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50 Bekijk Berichten
    Ik heb via Arke een compact car besteld bij Alamo Orlando Intl Airport. Nou zit ik erover te denken om naar een SUV te upgraden als ik bij de Alamo balie op OIA sta. Heeft iemand ervaring met zo'n upgrade? Wat kan het kosten, en welk model SUV is een aanrader? Alamo biedt namelijk maar liefst de keuze uit 7 SUV modellen. De compact SUV lijkt me wel wat, het is een Pontiac Vibe.
    Ervaringen / tips welkom! O
    Als je een SUV wilt hebben, dan raad ik je aan dat vanuit Nederland te regelen. M.i. zijn de SUV’s in de Nederlandse reisgidsen over het algemeen redelijk geprijsd. Of dat ook voor Arke geldt weet ik overigens niet. Dat zou je even moeten bekijken. Ter plekke kun je altijd kijken of je binnen de SUV klassen nog een upgrade kunt regelen. De verhuurbedrijven hebben de laatste tijd moeite om de grote benzineslurpers te verhuren. De Amerikanen gaan namelijk steeds vaker voor de zuinige varianten. De kans dat je een van de grotere SUV’s meekrijgt is dan ook redelijk groot.

  8. Top | #8
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Tips voor SUV's?

    Guus, het is uiteindelijk geen SUV geworden maar een fullsize. Die paste nog in mijn budget. Het aantal SUV's op de wegen is overigens duidelijk veel minder dan vorig jaar, toen het wel mode leek om met zo'n bak de weg op te gaan. Maar m'n fullsize beviel ook zeer goed met z'n schuifdakje :-D

    De benzineprijzen daar (rond de 3 dollar p.g.) zijn het gesprek van de dag. De goedkoopste die ik in mijn weekje vakantie (18-25 mei j.l.) zag was RaceTrack met $2,95. Hess kan ook voordelig uitpakken.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker Petr@'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    71

    Standaard Re: Tips voor SUV's?

    Wij hebben vanuit NL een SUV gehuurd en betaalden 56 euro per dag hiervoor, wat ik persoonlijk niet duur vindt voor een SUV.
    Bij een upgrade ter plaatse zullen de kosten ongetwijfeld hoger uitkomen.
    2005: California + Nevada (http://letsgousa.punt.nl)
    2007: Florida (http://letsgoflorida.punt.nl)
    2007: New York

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker Pipo Chris's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    42

    Standaard Re: Tips voor SUV's?

    Hoi,

    Ik heb ooit eens bij Alamo een intermediate gehuurd. Dat zou een Pontiac Grand Am worden.
    Bij de bali een beetje zitten dollen met die mevrouw, of we een gratis upgrade zouden krijgen naar een Hummer en nog meer van dat soort flauwe grappe en vooral erg aardig doen etc. slijm slijm.

    Vervolgens kregen we een folder waarop ze had geschreven: "Of Choice"
    Daarmee naar de parkeerplaats waar de auto stond. Daar vertelden we de man dat we wel een auto wilde waar onze koffers achterin de bak pasten zodat ze niet in het zicht lagen. Toen wees hij dus een SUV aan, ik knikte meteen ja die is goed. Dit was een Buick Rendevous.
    Was erg fijn om in te rijden. Hier reden er ook best veel van rond.

    PC



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •