Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 79

Onderwerp: St. Petersburg / St. Pete Beach

  1. Top | #31
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: St. Petersburg / St. Pete Beach

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimm82 Bekijk Berichten
    Misschien domme vraag, maar is Tampa Bay nou eigenlijk ook officieel een plaats?
    Onder het motto "domme vragen bestaan niet", de naam zegt het al: Tampa Bay = de Baai van Tampa.

    Vergelijk het maar met het Markermeer......

    Overigens zijn de 'wat is de leukste' vragen, gezien het aantal reacties, niet zo polulair. Eigenlijk zijn ze ook nooit te beantwoorden. Het is al vaak gezegd; de een houdt van de moeder, de ander van de dochter en nummer drie kiest voor allebei......\\/

    Maar als het jou nu leuk lijkt om naar Tampa te gaan, wat houdt je dan tegen? Wat kan jou het bommen of anderen het een mooie stad vinden? Wat is trouwens een mooie stad? En wie bepaalt of het strand in Florida mooier/gezelliger is dan dat van, pakweg Cadzand, om maar een buitenplaats te noemen. Beiden hebben hun charme, ik kan Cadzand persoonlijk van harte aanbevelen, anderen willen er nog niet dood gevonden worden.

    Is het er druk, in Tampa? Tsja, wat is druk? Het is een grote Amerikaanse stad zoals er tientallen zijn. Het is een havenplaats (de zevende van de VS) en een vissersplaats. Je kunt er dus vergif op innnemen dat er nogal wat verkeer is, maar chaotisch? De Amerikanen leggen gewoon een zesbaansweg aan....

    Moeilijk, moeilijk, keuzes, keuzes....



  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker kimm82's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    103

    Standaard Re: St. Petersburg / St. Pete Beach

    bedankt Teleton voor je reactie, .....heb er alleen niet zo veel aan, haha! :lol:. Alhoewel, het laatste stukje over Tampa, daar kan ik dan wel een heel klein beetje iets mee.
    Ik begrijp natuurlijk wel dat iedereen een andere smaak heeft, maar het leek me leuk om te weten van mensen die deze 3 plaatsen allemaal bezocht hebben, welke zij het leukst/mooist/gezelligst vonden en het liefst 3 dagen willen verblijven. Soort meeste stemmen gelden ofzo.

    Als iemand aan mij bijvoorbeeld vraagt of ik Clearwater of Vero Beach leuker vind dan kan ik toch ook gewoon antwoorden? Namelijk zo:
    Vero beach, omdat het daar minder toeristisch (en dus veel minder druk) is en je hoeft er niet te betalen om je auto te parkeren. Je hebt er ook een prime outlet en leuke winkeltjes en wij vonden dat gewoon een heel lief, mooi en gezellig plaatsje. Zo kan het toch ook? En of andere daar dan hetzelfde over denken, dat hoeft niet. Ben ook wel eens in een hotel geweest dat door sommige mensen op vakantiereiswijzer de grond in werd gestampt maar waar wij het super vonden. Kortom het ging mij om jullie persoonlijke voorkeur met onderbouwing.

    Ik denk dat we nu gaan kiezen voor St. Petersburg of Tampa. Ben bang dat 3 dagen St. Pete beach te saai voor ons is. We liggen geen hele dagen op het strand en sávonds misschien ook niet veel te doen daar. Wij gaan bijv. graag eens naar de bios of naar de winkels in de avond. Vanuit Tampa of St. Petersburg kunnen we ook makkelijk eens naar het strand en de kerstwinkel in Clearwater rijden.

    Dus, sorry durf het bijna niet meer te vragen:
    St. Petersburg of Tampa. Waar zouden jullie liever een hotel/motel boeken voor 3 dagen? Graag met toelichting. Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door kimm82; 20-01-11 om 18:30.

  3. Top | #33
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: St. Petersburg / St. Pete Beach

    Het lastige is iedereen weer een eigen ervaring heeft in een bepaalde plaats. Zelf al zouden jij en ik op dezelfde dag in St. Petersburg zijn, we zouden er waarschijnlijk allebei iets anders opzoeken, iets anders gaan doen. Voor mijn en de mijnen staat St. Petersburg voor scrapbook-winkels (Whom-so-Doodle) en honkbal (Tampa Bay Rays). En overnachten doen we liever in St. Pete Beach in een hotel direct aan het strand (ontbijten bij een wakker wordende zee .... SUPER), beetje luxe en allerlei dingen bij het hotel te doen (The Grand). En Tampa is voor ons Busch Gardens en vrienden ontmoeten. En deze zomer ook MOSI en nog wat andere zaken. Er is daar zo ontzettend veel te doen, niet voor niets wonen daar ook heel veel mensen.

    Dat zijn dus mijn Tampa, mijn St. Pete Beach en mijn St. Petersburg.

    Over parkeerkosten weet ik niets, dat interesseert mij helemaal niets. En leuke winkeltjes ... tja, wat zijn leuke winkeltjes? In Tarpon Springs heb je m.i. leuke winkeltjes. Dat plaatsje ligt trouwens ook in de Tampa Bay-area, aan de bovenkant. Maar ja, ik ben dan ook weer snel gecharmeerd door Griekse dingetjes. En handgemaakte dingetjes. Maar daarvoor kun je ook .....

    En zo kan ik nog wel een uurtje of 20-30 doorgaan.

    Zoals Teleton hier zo vaak zegt: Florida is too much!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #34
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: St. Petersburg / St. Pete Beach

    Zou niet overnachten in Tampa, grote stad, wel leuke malls de Westshore mall en International Plaza. In Tampa is een bezoek aan Ybor Center erg gezellig, vooral in de avond.
    Persoonlijk vind ik St Pete Beach heel prettig. Mooie stranden, veel restaurantjes, malls. Vlakbij is Fort Desoto Park, dit heeft een van de mooiste stranden van Amerika. Voordelig hotel in St Pete is het Dolphin beach resort, grote kamers en ligt direct aan het schitterende parelwitte strand. Vandaaruit kun je ook makkelijk naar Clearwater voor een tochtje met de Little Toot. In mijn reisverslag heb ik het e.e.a. beschreven.
    Succes met de plannen en laat nog even weten wat het geworden is.

  5. Top | #35
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: St. Petersburg / St. Pete Beach

    Goh laat ik dat Dolphin Beach Resort nou net vandaag hebben geboekt :-D:-D:-D

  6. Top | #36
    Stamgast natascha666's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Zeeuws-Vlaanderen
    Berichten
    209

    Standaard Re: St. Petersburg / St. Pete Beach

    Wij gaan voor de beachcomber resort.....
    Moet me alleen idd nog eens verdiepen in de omgeving...
    Outlets zitten daar toch ook in de buurt?

  7. Top | #37
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: St. Petersburg / St. Pete Beach

    De Ellenton outlet zit op 20 minuten rijden, dan ga je over de mooie Sunshine Skyway bridge. Kijk eens op Google voor afbeeldingen.

  8. Top | #38
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: St. Petersburg / St. Pete Beach

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cloggie68 Bekijk Berichten
    Goh laat ik dat Dolphin Beach Resort nou net vandaag hebben geboekt :-D:-D:-D
    Wel zeuren om een kamer met balkon en zwembad/zeezicht hoor. Anders heb je kans dat je uitzicht het parkeerterrein is. Alle kamers hebben 2 tweepersoonsbedden, ideaal voor gezin met kids. Een nadeel: er was geen wifi, wellicht dat daar inmiddels verandering in is gekomen.
    1 blok verder zit een internetcafe.

  9. Top | #39
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: St. Petersburg / St. Pete Beach

    We hebben Poolview gereserveerd (geen Beachview, was duurder) dus dat moet goedkomen

  10. Top | #40
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: St. Petersburg / St. Pete Beach

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cloggie68 Bekijk Berichten
    We hebben Poolview gereserveerd (geen Beachview, was duurder) dus dat moet goedkomen
    Helemaal goed, je hebt vanaf die kamers ook uitzicht op zee. Rond een uur of vijf is er in de (kleine) poolbar live music, erg gezellig.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •