Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 79

Onderwerp: St. Petersburg / St. Pete Beach

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Tosca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Breda
    Berichten
    98

    Standaard St. Petersburg / St. Pete Beach

    Hallo forummers,

    Wij gaan eind februari / begin maart 2007 weer lekker voor 2 wk. naar orlando. Nu heb ik ook een dagje gepland om naar Crystal River te gaan. (we gaan nl. zwemmen met Manatees) Nu wilden we er maar gelijk een volle dag van maken en zo ook door te rijden naar Clearwater, Sint Petersburg, Tampa en zo 's avonds weer terug naar Orlando.

    Heeft iemand nog tips voor deze kust, zoals wat je echt ff gezien moet hebben daar. Ik ben benieuwd naar jullie reacties, zelf ben ik deze kant nl. nog niet opgeweest.

    Groetjes Tosca :-D

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Tampa / Sint Petersburg

    Ik ga er volgende week heen, dus mocht je iets speciaals willen weten, kun je het nu vragen.
    Eric

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Tampa / Sint Petersburg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tosca Bekijk Berichten
    Nu wilden we er maar gelijk een volle dag van maken en zo ook door te rijden naar Clearwater, Sint Petersburg, Tampa en zo 's avonds weer terug naar Orlando.

    Heeft iemand nog tips voor deze kust, zoals wat je echt ff gezien moet hebben daar.
    Waar gaat je interesse naar uit? Strand? Cultuur? Natuur?

    Wat strand betreft zijn er diverse mogelijkheden, er zijn nl. veel mooie stranden. Wat natuur betreft kun je ook op veel plaatsen terecht. En cultuur .... er zijn een aantal musea die je kunt bezoeken.

    Ik heb hier ooit een onderwerp voor geopend metr een enorme hoeveelheid mogelijkheden. Misschien vind je daar iets tussen: link.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4

    Standaard St. Petersburg

    hoi
    we willen dit keer graag naar st petersburg.is iemand van jullie ooit in het holocaustmuseum geweest??wie kan me iets meer vertellen?alvast bedankt

  5. Top | #5
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: st petersburg

    Je bedoelt St. Petersburg (hoofdletters en punten zijn belangrijk!)?

    Ja, daar ben ik wel eens geweest, en ook in het holocaustmuseum, en ook op andere plekken in deze mooie kustplaats. Wat wil je er van weten?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #6

    Standaard Re: st petersburg

    Wat is een must om te zien daar??En het holocaustmuseum is dus ook zeer de moeite waard?Hoe lang is het ongeveer rijden vanaf Kissimmee??
    Bedankt voor je reactie.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    65

    Standaard Re: st petersburg

    Via de Interstate een kleine 2 uur rijden vanaf Kissimmee

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker Wicked Florida's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    73

    Standaard Re: st petersburg

    Wij vonden st Petersburg niet zo geweldig. Wellicht mede door de regenachtige dag deed het centrum nogal doods aan, evenals de pier.

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: st petersburg

    Wij vonden St. Pete best oke. We zijn in het Holocaust museum geweest en ik vond het erg indrukwekkend. Ze hebben er o.a. een originele treinwagon waarin de joden werden gedeporteerd, wat best speciaal is in de US. In die wagon hebben ze een ring gevonden die tussen planken verborgen was en ze hebben onderzoek gedaan naar de herkomst van die ring. Daarnaast wordt de tentoonstelling zeer indringend gepresenteerd. Wij hebben ook met suppoosten gepraat (waarvan sommigen de oorlog hebben meegemaakt). Zij zijn zeker bereid om over hun ervaringen van toen maar ook over het hedendaagse racisme en neonazisme te praten.
    In de buurt van het museum zijn restaurantjes en winkels, dus voor een dagje is het m.i. wel de moeite waard, het museum zeker!

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    19

    Standaard Re: st petersburg

    Ik zou persoonlijk eerder naar het Salvador Dali museum gegaan. De meest uitgebreide na die in Figueres in Spanje. Het Holocaust museum in Maimi schijnt indrukwekkender te zijn dan die in St. Pete. Heb er gisteren overnacht en de hotels in St Pete zijn erg slecht. Ik zou daardan ook niet overnachten maar in Clearwater (Beach).



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •