Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 58

Onderwerp: Snorkelen in Florida (excl. Keys)

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    bij amsterdam
    Berichten
    76

    Standaard Re: Snorkelen en foto's nemen

    Heeft er iemand een tip waar ik een betaalbare onderwaterwegwerpcamera (leuk woord voor galgje ;-)) kan scoren? Vroeger verkochten ze die nog wel bij t kruidvat enzo maar daar heb ik hem niet meer kunnen vinden... Iemand andere suggesties? Een nieuwe camara die wel waterdicht is kopen, is geen optie daar ik al mijn gespaarde centjes nodig zal hebben in amerika zelf whahahahaha. Bovendien is mijn huidige camera nog geen 2 jaar oud...

    Hoor het graag.

    groetjes

  2. Top | #22
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    81

    Standaard Re: Snorkelen en foto's nemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sabine_1979 Bekijk Berichten
    Heeft er iemand een tip waar ik een betaalbare onderwaterwegwerpcamera (leuk woord voor galgje ;-)) kan scoren?
    Ik heb laatst een onderwatercamera bij de Lidl gekocht voor EUR 8,99. Maar volgens mij kun je ze ook bij de Wal*Mart kopen.

  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    29

    Standaard Re: Snorkelen en foto's nemen

    Op de site van theater of the seas staat wel een snorkel trip aangegeven dus ik neem aan dat ze die toch ook doen.

    Wat betreft onderwaterfotografie: als je tevreden bent over de camera die je al hebt, koop dan een onderwaterhuls. Je hoeft dan niet het toestel eerst nog te leren kennen maar weet gewoon wat je kunt verwachten.
    Een onderwatertoestel is ook goed maar let op dat je m goed afwast als je in zout water bent geweest. Zout tast de behuizing aan ook al is ie waterdicht.
    Een wegwerponderwatercameraatje krijg je bij iedere fotozaak en bij de kruidvat en volgens mij ook de Hema.

  4. Top | #24
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    25

    Standaard Re: Snorkelen en foto's nemen

    Heb een Fuji F31, en daar een Digipac onderwatercase voor gekocht:
    http://www.dicapac.com/new_eng/02_products/sub03.html

    Is een platsic "zakje" met een ziplock en een stug stuk met klittenband dat je daarna nog dichtrolt. Schijnt goed te werken volgens gebruikers op dpreview.com
    ...nog niet zelf kunnen testen.
    Op Ebay zijn ze voor +/- 20 euro inclusief verzenden te krijgen voor veel verschillende camera's.
    NYC 1995, 1997, 2000, 2003, 2007
    Westcoast 2005, Eastcoast 2007
    Florida 2002 Florida zomer 2008
    Japan 2009

  5. Top | #25
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    49

    Standaard Duiken en snorkelen

    Wij willen deze zomer naar Florida gaan. Mijn man is een fanatiek duiker en wij(ik en de kinderen) gaan liever snorkelen. Wat zijn leuke plekjes waar je kan duiken en snorkelen. We landen op Miami en willen een rondje maken langs de golf van Mexico naar Orlando en via de andere kan weer terug.:-?8-[

  6. Top | #26
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Duiken en snorkelen

    Duiken en snorkelen kan op meerdere plaatsen. Kijk o.a. maar eens hier, hier en hier.

    Verder is er ook een topic over snorkelen en duiken op de Keys:
    http://floridaforum.nl/showthread.php?t=92
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-02-11 om 17:30.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker edenanita's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Berichten
    32

    Standaard Re: paspoorten en snorkelen

    Hoi meisellen,

    kijk eens op deze link, hier heb je waterdichte etuis voor weinig

    http://www.tkbn.nl/readarticle.php?article_id=38

    Ed.

  8. Top | #28
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard snorkelen Golf van Mexico

    Wij zijn al vaker naar Key Largo gegaan om het snorkelen, ik heb begrepen dat in je Panama City ook goed kan snorkelen, ook zonder een boot te huren, heeft iemand daar ervaring mee?
    Of misschien andere plaatsen?
    Laatst gewijzigd door sunnyrojo; 08-08-15 om 12:55.

  9. Top | #29
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard TIP: Snorkelen in Fort Lauderdale

    Wij zijn inmiddels al een tijdje terug van onze trip naar Florida in juli van 2015 maar ik vond het toch nog leuk om dit 'verslagje' te delen (wie weet heeft iemand er nog iets aan!)

    Een van de vele dingen die ik voor mijn vakantie op het internet (Tripadvisor) had ontdekt was een snorkeltocht op een boat met een glazen bodem waarbij je ook langs de zogeheten 'Millionaires Row' vaart ( waar jachten van $82,000,000 liggen).

    Ongeveer halverwege de vakantie besloten wij deze trip te boeken, er zijn twee verschillende tijdstippen waarop je kunt snorkelen: 10:00 & 14:00, wij namen de boot van 14:00. (wees er op tijd bij, dit is een populaire excursie, ook onder de Amerikanen zelf.)

    De naam van dit bedrijf is 'Sea experience', het is gevestigd in het luxe Bahia Mar havengebied (hier dien je ook te parkeren, op het terrein van het Hilton.)

    Eenmaal aangekomen in het Bahia Mar by Hilton was ik blij dat ik wist dat er een afspraak was over een vast parkeertarief van $5 per dag als je met de boot mee gaat, het Hilton zelf vroeg $6 per uur.

    Nadat wij een contract ondertekende waarin wij aangaven dat zij niet aansprakelijk waren stapte wij op de boot, waar wij er achter kwamen de GoPro te zijn vergeten (vandaar dit verslag zonder foto's), de boot biedt ruimte voor ongeveer 40 mensen, en zat op het moment dat wij gingen goed vol. Wij werden begeleid door een duik-pro en een kapitein, beide heren waren enorm vriendelijk en vertelde tijdens het begin van deze tour door millionaires row allemaal leuke weetjes over dit gebied waaronder de specificaties van het jacht van Steven Spielberg van $82,000,00.

    Eenmaal op open zee krijg je +- 1,5 uur de tijd om te snorkelen. Voor een snorkel, flippers en een life vest (van goede kwaliteit) wordt gezorgd door Sea experience. Beneden zie je enorme aantallen verschillende vissen, ook had ik online gelezen dat iemand een zeeschildpad had gezien tijdens het snorkelen dus besloot ik te vragen hoe groot de kans was op zo'n bezichtiging. Het antwoord: ' They are here but you've got a better chance seeing one on Las Olas Blvd.' ...

    Na anderhalf uur gaat de boot in een wat rapper tempo terug naar de haven( ook leuk en het spatwater is heerlijk koel in juli;-) ) wij hadden ook nog de mazzel dat er een paar dolfijnen naast de boot kwamen zwemmen. Eenmaal terug in de haven kun je de auto laten staan op het terrein van het Bahia Mar tot middernacht voor dezelfde $5( ook een goede tip voor mensen die gewoon Fort Lauderdale willen bezoeken, je hoeft geen bewijs te overleggen van deelname aan deze tour voor dit parkeertarief, je moet er alleen van weten.)

    Cijfer voor deze trip: 10!
    Totale kosten van deze trip:

    $35 per persoon als je snorkelt, indien je alleen vanaf de boot kijkt $25.
    Water en snacks kosten $1, domestic beer $3 en bijvoorbeeld corona $4.

    TIP: Neem zonnenbrand mee!!!(spreek uiteraard uit ervaring....)

    Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft bij het bezoeken van Fort Lauderdale.
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  10. Top | #30
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    147

    Standaard Re: TIP: Snorkelen in Fort Lauderdale

    Bedankt voor de tip, neem ik mee!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •