Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Bosbranden

  1. Top | #1
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Bosbranden aan de oostkust

    Momenteel (8 mei) zijn er flinke bosbranden op 2 locaties aan de oostkust van florida. Onder Titusville (route 50), en zuidelijker, bij New Smyrna Beach. Het zijn hot topics in de tv journaals. Stukken van I-95, tussen route 44 en 50 worden vaak afgesloten voor alle verkeer. Het gaat om Volusia en Brevard counties.

    Een trip die richting op is niet verstandig, al was het alleen maar om de verraderlijke rookontwikkeling, die al voor menig ongeluk heeft gezorgd.
    Gelukkig heeft de westkust ook mooie stranden.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  2. Top | #2
    Florida Groupie kol's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    319

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Jeetje is het weer zover met de bosbranden!! Wij hebben het in mei 2001 meegemaakt. Wij sliepen in CBR in disney toen s'nacht opeens het brandalarm afging. Toen we naar buiten keken kon je geen hand voor ogen meer zien. Er bleek een brand te zijn 70 kilometer ten zuiden van Orlando. De rookontwikkeling is dus echt heel erg. Er heeft nog dagen een ernorme rook en rooklucht gehangen. Ik hoop dat ze het snel weer onder controle hebben.

    Nicole

  3. Top | #3
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Er is ook een bos- brand vlak bij Tampa en de I-75 is ook afgesloten terplaatse.


    Het is veel te droog hier en we hebben echt regen nodig, stuur maar wat vanuit Nederland.

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker Wicked Florida's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    73

    Standaard

    Hier heerst ook de droogte, en de 1e kleine bosbrandjes zijn ook een feit
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 19:11. Reden: full quote eruit

  5. Top | #5
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Vanaf vandaag, 9 mei, worden er "isolated thunderstorms" voorspeld voor de komende 3 dagen. Ik heb al een eerste bui gehad hier in west Kissimmee. Wat weer betreft is Florida een staat van uitersten.
    Bye bye bosbranden (for now..)
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker MR. T's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    43

    Standaard

    het is wel te hopen voor de natuur en de mensen daar dat er toch een paar stevige buien vallen.

    Iemand nog nieuws voorhanden. Natuurlijk het liefst van iemand ter plaatse.

    Groeten,

    Thijs

  7. Top | #7
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Hoi Mr T, ik zit niet echt ter plaatse, maar het nieuws hier in Kissimmee/Clermont gaat bijna over niets anders.
    Er is inmiddels wel iets regen gevallen aan de oostkust, maar te weinig om het voorheen kurkdroge gebied brandvrij te maken. De I-95 wordt nog dagelijks afgesloten. De reden dit keer zijn de verzwakte bomen (de wortelstructuur is ernstig aangetast) die mogelijk kunnen vallen op langsrijdende auto's. Ik heb het over het gebied ten zuidwesten van Daytona. Het verkeer wordt omgeleid via route 1 en dat betekent langere reistijden voor iedereen want route 1 is zowiezo geen snelweg en leidt door bewoond gebied. Dus als je daar niets te zoeken hebt, vermijdt het dan maar zou ik adviseren.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Rond de I-95 is het ook weer bal:

    May 30, 3:02 PM EDT

    I-95 reopens in Brevard Co., but smoke could close it again

    TITUSVILLE, Fla. (AP) -- Blinding smoke from brush fires and morning fog continue to disrupt Interstate 95 and other east-central Florida roads.

    Sections of I-95, State Road 520 and State Road 50 were closed several times between Sunday and Tuesday due to heavy smoke and fog. All three roads were open Tuesday afternoon, but authorities made no promises they would stay that way.

    "All we're telling people is to expect delays," Florida Highway Patrol trooper Kim Miller said. "We're not taking any chances. As soon as visibility drops, we shut it down."

    Visibility problems are worst between 6 a.m. and 9 a.m., she said.

    Sections of I-95 have been closed intermittently for weeks because thick smoke from several fires mixed with morning fog, making it impossible to see the road and causing dozens of accidents. Four people have died in smoke-related car wrecks across the state.

    Firefighters reported progress Tuesday in containing the main 1,400-acre blaze near Titusville. The fire was started by a lightning strike on Sunday.

    More than 2,800 wildfires have burned about 110,000 acres in Florida since Jan. 1, according to the state Division of Forestry.
    Bron: St. Petersburg Times

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Bosbranden

    Op dit moment zijn er zo'n 300 bosbranden in Florida, waardoor op heel veel plaatsen last van de rook is. Ook de Disney-omgeving moet er inmiddels aan geloven, getuige de volgende foto:


    Is het inderdaad zo erg? Wie van de huidige Florida-gangers kan er meer over zeggen?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    68

    Standaard Re: Bosbranden

    Gistermorgen (woensdag 9 mei) was het inderdaad zeer goed merkbaar. Je rook een sterke brandlucht en het leek wel of er laaghangende (dunne) mist was. We hadden het al gezien op tv maar dit was voelde zo "close" dat we het toch maar even gevraagd hebben bij de receptie. Daar wist men te melden dat we 150 mijl van de dichtsbijzijnde branden zijn.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •