Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 75

Onderwerp: Restaurants op The Keys

  1. Top | #1
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Restaurants op The Keys

    Aangezien er al veel mensen op dit forum naar Key West zijn geweest en bij velen favoriet is, heb ik de volgende vraag voor jullie: Wat zijn jullie favoriete bars en restaurants op Key West en wat is daar dan (aan eten of drankje) aan te raden? Ik benieuwd naar jullie reacties. Misschien dat er nog leuke tips bij zitten die ik in mijn vakantie (over 6 weken) kan gebruiken.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Favoriete restaurants of bars in Key West

    Ik kan je in ieder geval wat AFraden, we hebben vorig jaar in Duval street op een terrasje wat er niet al te toeristsch uitzag gegeten, en zijn alle drie ziek geworden...Waarschijnlijk van de vis !!
    Aan de andere kant, zit er wel een tentje in Duval waar we bijna iedere dag gaan ontbijten, en wel Croisants de France. je kan het niet missen, zo'n beetje halverwege aan de rechterkant vanaf Mallory.
    In datzelfde stukje zit ook een heel goede, maar dure Italiaan.
    Veder zit aan de haven een heel goed visrestaurant, ik weet de naam niet zo gauw, maar het zit op de eerste etage met uitzicht op de vissersboten.
    En verder heb je natuurlijk de ketens, waarbij TGI Friday's mijn persoonlijke voorkeur heeft.
    Smakelijk eten, Eric

  3. Top | #3
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Favoriete restaurants of bars in Key West

    Het visrestaurant aan de haven heet A & B lobsterhouse, moet je zeker een keertje proberen, ik zou wel reserveren, zit iedere dag vol !!
    Eric

  4. Top | #4
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Wij hebben heerlijk (en goedkoop) oesters gegeten bij de Half Shell Raw Bar: http://www.halfshellrawbar.com/

    TIP1: Fried Oyster Po' Boy
    TIP2: Peel 'n Eat Shrimp

    Veel plezier!

    Daniel

  5. Top | #5
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Een bijna verplicht nummer is (old) Sloppy Joe's, het stamcafé van Hemmingway. De laatste keer dat wij er waren heette het Captain's Cave (geloof ik) en het was er minder gezellig dan een paar jaar eerder, want erg uitgebreidt. Met duizenden visitekaartjes en bankbiljetten aan de wanden als decoratie (het nieuw aangebouwde gedeelte had dit nog niet, dus vandaar iets minder gezellig). Het ligt een meter of 50 in een zijstraat van Duval.
    Er is ook een "nieuwe" Sloppy Joe's aan Duval, maar die gaf toch een wat Hard Rock Café (lees commercieel) gevoel.

    Ook bar The Bull, als die nog bestaat, was altijd erg gezellig en zeer ruim in zijn openingstijden. Met een beetje geluk en een ijzeren gestel kun je zowel "sunset" als "sunrise" vanaf het terras volgen :wink:.

    Hog Breath's Salloon was de eerste keer ook leuk, maar is ook al weer tot een keten verworden, en dat is erg te merken.

    Conclusio; voor een hapje en een sapje kun je op veel plaatsen terecht op Key West :lol: en heel vaak met live muziek 8).
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #6
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Hoi Ta2 Gerrit,

    De bar die jij bedoeld en waar Ernest Hemmingway vroeger graag kwam heet Captain Tony's. Hog Breath's Saloon, Sloppy Joes, Hard Rock Café, dat zijn de typische toeristische café's en eettentjes. We komen al een tijdje in Key West en ik was benieuwd of er nog, voor ons, onbekende restaurantjes bij zaten die wij nog moeten uit proberen. Wij zijn eigenlijk meer op zoek naar goede restaurantjes en bars waar de grotere massa niet zo vaak komt. Lekkere visrestaurants of restaurants die geliefd zijn bij de locals. Heeft er al iemand een bezoekje gebracht aan Louie's Backyard. Dit restaurant willen we binnenkort bezoeken. Iedereen bedankt voor de tips en ik hoop er nog meer te lezen.

  7. Top | #7
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Ik zie Hog Breath’s Sloppy Joes, langs komen. Erg commercieel dus. Maar Jimmy Buffet zie ik nergens. Nou is de zanger hier niet erg bekend maar als je er een keer gegeten hebt vergeet je hem niet meer. Wij vonden het niet om over naar huis te schrijven.
    Harm

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Maar JImmy Buffet is ook erg commercieel. Ik heb een bezoek gebracht aan zijn zaak in Las Vegas. In mijn ogen is het net zo commercieel als Sloppy Joes en Hog Breaths
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ieder succesvol restaurant in de Verenigde Staten droomt meteen van een keten van oost naar west........
    Maar dat een restaurant een keten wordt, hoeft toch niet altijd te zeggen, dat het daarom minder wordt? Of vergis ik mij daarin ?
    Eric

  10. Top | #10
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Het restaurant van Jimmy Buffett is inderdaad niet spectaculair. Ik had er een "Cheeseburger in Paradise" genomen. Het was zoals het liedje zegt: "Medium rare with mustard... onion slice... lettuce and tomato... Heinz 57 and french fried potatoes...” Het winkeltje waar je zijn merchandising kan kopen is bijna net zo groot als het restaurant zelf. Zijn muziek, die vinden wij helemaal geweldig. De teksten gaan soms nergens over, maar het blijft leuke muziek. Als ik zijn muziek hoor, en ik doe mijn ogen dicht, dan waan ik me op Key West. Zijn muziek is "laid back" en het vertegenwoordigt het eiland gevoel van de Keys, tenminste dat vinden wij. Zijn er nog meer liefhebbers van Jimmy of zijn wij de enige? Wat wij ook een goed en gezellig restaurant vinden is The Grand aan Duval Street. De mensen zijn er supervriendelijk en het eten is er heerlijk. (de man die dit met zijn vrouw runt komt trouwens uit Nijmegen, maar woont al heel lang op Key West) Bij de visitorcenter op Key West lagen vorig jaar nog discountcoupons o.a. voor dit restaurant. Het gaf je recht op een "frozen cocktail" of een dessert. Het is wel wat in de duurdere prijsklasse. Onze favoriete drankjes op de vakantie zijn toch wel the "frozen cocktails" zoals een frozen Margarita, Pina Collada of een Mudslide. Bij de Flying Monkey heb je hele lekkere. Overdag lunchen we graag bij de Duval Beach Club. Een gezellig strandtentje waar je lekker kan lunchen met uitzicht op strand en zee. We liggen daar ook altijd op het strand.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •