Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Reisschema Dana: Miami - Miami

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Tenerife, Canary Islands
    Berichten
    4

    Standaard Reisschema Dana: Miami - Miami

    Wij gaan in Mei voor 10 dagen naar Miami en hadden de volgende route uitgedacht:

    10/05 Vertrek Spanje naar Miami, aankomst in Miami tegen de avond
    11/05 Miami (aktiviteit: Miami Beach strand)
    12/05 Miami (aktiviteit: Stadstour)
    13/05 Miami - Key West tegen de avond
    14/05 Key West
    15/05 Key West
    16/05 Key West - Everglades
    17/05 Everglades - Sanibel
    18/05 Sanibel (aktiviteit: Captiva - Fort Myers)
    19/05 Sanibel (aktiviteit: strand) - naar Miami tegen de avond
    20/05 Miami (aktiviteit: Malls) - terugvlucht tegen de avond
    21/05 aankomst in Spanje

    Is dit te doen? Is Naples eigenlijk wel leuk, en is het gemakkelijk om onderdak te vinden onderweg? We wilden ons niet echt vastleggen aan voorgeboekte hotels, behalve bij aankomst omdat we niet goed weten of we ons wel aan dit plan gaan houden, mochten we iets leuks zien onderweg dan willen we graag de mogelijkheid openhouden om de planning aan te passen. Wat zijn de afstanden c.q. reistijden tussen de Keys en bijv. Naples?
    Bedankt!!

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema: Miami - Miami

    Programma is zeker goed te doen, Key West - Naples is 6 á 8 uur rijden, rest minder.
    Hotels is geen probleem, behalve in het hoogseizoen op Key West.
    Naples is zeker voor een dagje de moeite waard.
    Eric

  3. Top | #3
    Stamgast pieterpostma's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Burgum, The netherlands
    Berichten
    181

    Standaard Re: Reisschema: Miami - Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dana Bekijk Berichten
    Wij gaan in Mei voor 10 dagen naar Miami en hadden de volgende route uitgedacht:

    10/05 Vertrek Spanje naar Miami, aankomst in Miami tegen de avond
    11/05 Miami (aktiviteit: Miami Beach strand)
    12/05 Miami (aktiviteit: Stadstour)
    13/05 Miami - Key West tegen de avond
    14/05 Key West
    15/05 Key West
    16/05 Key West - Everglades
    17/05 Everglades - Sanibel
    18/05 Sanibel (aktiviteit: Captiva - Fort Myers)
    19/05 Sanibel (aktiviteit: strand) - naar Miami tegen de avond
    20/05 Miami (aktiviteit: Malls) - terugvlucht tegen de avond
    21/05 aankomst in Spanje

    Is dit te doen? Is Naples eigenlijk wel leuk, en is het gemakkelijk om onderdak te vinden onderweg? We wilden ons niet echt vastleggen aan voorgeboekte hotels, behalve bij aankomst omdat we niet goed weten of we ons wel aan dit plan gaan houden, mochten we iets leuks zien onderweg dan willen we graag de mogelijkheid openhouden om de planning aan te passen. Wat zijn de afstanden c.q. reistijden tussen de Keys en bijv. Naples?
    Bedankt!!

    Vorige week waren we er nog en hebben ook Keys - Naples gereden met een tussen stop voor een airboattoacht door de Everglades. Dus via de Tamiami trail en niet via de 92 die denk ik sneller is. Hoewel we op de 41 ook goed konden doorrijden. We waren zo'n 6 uur onderweg. Wij hadden niets geboekt maar onderweg was voldoende keus. Naples was een leuke stad, maar duur. Strand was oke. Wij verbleven in Old Trianon Naples. Zeker een aanrader. Wij betaalden hier 160 dollar per nacht.
    Succes.

  4. Top | #4
    Stamgast wippelgem's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Wippelgem
    Berichten
    136

    Standaard Re: Reisschema: Miami - Miami

    op mappy.com of randmcnally.com kan je goed de reistijden en afstanden tussen twee plaatsen berekenen!
    2000: New York + Washington 2002: West USA, 2006: Midden + West USA 2007: Florida 2009: juni 7 dagen eurodisney + 10 dagen spanje + Duitsland en Oostenrijk 2010: 2 x Eurodisney

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker aikonaina's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    20

    Standaard Re: Reisschema: Miami - Miami

    Heel veel plezier! Een andere route dan je bij veel mensen ziet, vooral de Disney-parken ontbreken, maar dat zul je best overwogen doen. Geniet er van!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieterpostma Bekijk Berichten
    Vorige week waren we er nog en hebben ook Keys - Naples gereden met een tussen stop voor een airboattoacht door de Everglades.
    Pieter, waar ben je gestopt voor de airboattour?

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Tenerife, Canary Islands
    Berichten
    4

    Standaard Re: Reisschema: Miami - Miami

    Inderdaad, we hebben de parken er bewust buiten gelaten aangezien ik zwanger ben en je dan in bijna geen enkele attractie mag, hetgeen voor mij dus een totale domper zou zijn. Dan heb ik liever een relaxvakantie met strand, natuur en familiebezoek, en daarbuiten vind ik die parken ook belachelijk duur en zou ik op zijn minst de helft van mijn vakantie ervoor moeten opofferen om het allemaal te kunnen zien en dat heb ik er niet voor over...Wat is de beste plek om te stoppen voor de kanotochten in The Glades? Heeft iemand nog tips voor overnachtingen in the Keys? En bedankt voor de tip over de afstanden, erg handig!!

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema: Miami - Miami

    Probeer eens een Bed & Breakfast, daar staat key West bekend om.
    gebruik de zoekfunctie van dit forum, en eventueel ook nog google, dan krijg je vast wel een goede tip.
    Ikzelf heb een paar keer gebruik gemaakt van het Best Western Ambassador, maar dat ligt niet in het centrum.
    Eric

  8. Top | #8
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Reisschema: Miami - Miami

    Wij hebben 3 x in het Southern Most Motel geslapen, perfecte ligging, gekozen voor een kamer met balkon en zwembadzicht. Je kunt er fietsen huren en kunt zo lekker Duvall Street affietsen. Je zit vlakbij een strandje, het Southernmost Point en het Hemingway House (vooral als je van katten houdt erg leuk). Het parkeren is er gratis en je zit eigenlijk gewoon in het centrum. Om naar Mallory Square te lopen is het toch de lange Duvall street aflopen, vandaar dat een fiets wel prettig is.
    Heel veel plezier daar!

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Reisschema: Miami - Miami

    Het Southernmost is inderdaad een prima keus, heb daar de eerste keer dat ik in Key West was geslapen.
    Het is echter in de drukkere periode erg duur, maar zeker de moeite waard om te kijken of je daar terecht kan.
    Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •