Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: [Reisverslag] pascalbrouwers: Florida 2007

  1. Top | #1
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard [Reisverslag] pascalbrouwers: Florida 2007

    Eindelijk, het is bijna zover……. We gaan naar Florida. De koffers zijn gepakt, de broodjes gesmeerd, de auto ingeladen en klaar voor de start. Vandaag gaan we eindelijk vakantie vieren, maar allereerst nog even afscheid nemen van onze lieve hond. Indy gaat ook vakantie vieren bij mij schoonmoeder. Dus eerst nog even langs in Geleen, om vervolgens door te stomen naar Schiphol. Vandaag vertrekken we nog niet echt, maar zal onze bestemming van der Valk bij Schiphol zijn. En Maandag omstreeks 10:30 uur zullen we de lucht ingaan, op weg naar Atlanta om vervolgens door te vliegen naar Miami. Maar vandaag eerst nog even de toerist uithangen in onze hoofdstad Amsterdam. We gaan zeker even naar de jordaan, waar een kennis van mij het geluid moet verzorgen voor de enige echte Maastrichtse Andre Hazes…… Waar we zeker nog even het glas zullen heffen op onze Queen.

    Als jullie zin hebben kunnen jullie ons reisverslag hier volgens,net zoals vorig jaar. http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1672 Hoop alleen dat we dit jaar geen ziekenboeg krijgen, zoals vorig jaar het geval was.
    De vakantie aftelkalender heeft zijn werk gedaan, vandaag het laatste plaatje eruit gehaald.

    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-06-09 om 10:36. Reden: regeleindes eruit
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  2. Top | #2
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Dag 1

    Was me gisteren het dagje wel :sad: Na een hele lange vermoeiende vlucht eindelijk aangekomen in Atlanta om vervolgens door te vliegen naar Miami. Omstreeks 18:00 uur geland, wagen gaan halen ( geen exuinox). en op naar het hotel. Wilde gisteren avond al even op het forum kijken, kwam ik toen tot de conclusie dat ik mijn wireless interenet kaart of kwijt ben of vergeten ben. Wat doe je dan op naar walmart. We slapen in het Fairfield in ( nabij Doral) waar je gratis gebruik kunt maken van 2 computers. Prima hotel voor de doorreis.
    Vandaag staat Key West op het programma. eerst even ontbijten en vervolgens on the road. Ik zal proberen om het verslag te vervolgend, zoniet dan moet dat maar als we weer thuis zijn.... Maar op 1 of andere manier zal het wel lukken. zal tevens las ik op internet kan foto's gaan toeveogen, maakt het toch iets leuker.

    Dag 2

    Vandaag aangekomen in Key West. Vanmorgen omstreeks 10:00 uur willen inchecken in het hotel. Echter de kamers waren nog niet gereed. De kleine van mij maakte dat echter niet zo veel uit. Zij had maar 1 ding in haar hoofd en dat was zwemmen zo gezegd zo gedaan, hebben we ons maar omgekleed in de restrooms vh hotel..... Het hotel is klasse, geweldige kamers, super mooi zwembad, gratis internet, een mooie bar bij de pool. Nou wat wil je nog meer. Nou ik weet het wel een kamer voor 3 personen --> 2 volwassen en 1 kind. Dat moet toch niet zo moeilijke zijn :sad: ze hadden waarschijnlijk niet goed op de reservering gekeken, i.p.v 3 persoonskamer kregen we 1 kingsize bed. en het mooie vh verhaal, er was in het hele hotel geen 1 persoonsbed te krijgen. Na wat stampij gemaakt te hebben, kregen we de kamer van iemand die morgen komt. Dus probleem opgelost, alleen niet voor de volgende..... Maar het hotel is en blijft mooi. Zie hier de pool( amerikanen blijven vreemd ). Morgen gaan we weer richting cemtrum.
    Voor de rest vd dag zijn we in Down Town geweest. Geweldig Bij sloppy Joe iets gegeten, heel Duval street afgelopen om te shoppen :x #-oOm vervolgens uitgeteld aan tekomen bij Duval beach. duval beach is een leuke plek, maar om daar nou iedere keer terug te gaan weet ik niet. De sunset gaan we morgen avond bekijken enkele foto's van key west:
    <<te grote foto's eruit gehaald>>

    Dag 3

    Gisteren zijn we s'morgens naar Zachary State park geweest. Zeker de moeite waard als je met kindeen bent. Persoonlijk ben ik niet zo'n strandganger. Ik zou meer kiezen voor Duvalclub. Ieder geval je moet er toch even geweest zijn.



    Sávonds weer naar de sunset gekeken We hebben afgelopen dagen niet veel gedaan. Gewoon lekker uitgerust, gezwommen, wat gewinkeld :cry: lekker gegeten en gedronken. Dat is voor ons ook het Key West gevoel. Volgende keer weer.
    En nu op weg naar de Everglades, om vervolgens door te rijden naar Ft Lauderdale. Dit weekend vind daar de jaarlijkse vliegshow plaats. Ben benieuwd hoe dit zal zijn. Heb nu al te horen gekregen dat mijn vrouwtjes daar niet zo veel zin in hebben :-({|= :-({|=

    Hi Folks back online again....... Toch maar even langs best buy gegaan, en hier zijn we weer \\/


    Dag 5
    Everglades toch maar niet gedaan. We zijn door gereden naar Miami Art Deco district. Hier hebben we een paar uurtjes in de zee gezwommen. Het gekke is, na 4 keer Florida is dit ook voor ons de eerste keer. We zijn er wel al vele keren geweest maar nog nooit in de zee gezwommen.
    S'middags doorgereden naar Bay Side, op zoek naar crocs ????? Zara-Faye wil ze zo graag hebben. Ik heb haar dit belooft, en iedere keer heeft ze pech.
    In Key West veel gezien, maar iedere keer niet de juiste maat of kleur. In de namiddag zijn we vervolgens vertrokken richting Ft Lauderdale. Daar aangekomen is duidelijk te zien dat er iets staat te gebeuren. Zaterdag en Zondag is de jaarlijkse vliegshow, gesponserd door Mac Donalds Deze vind plaats tussen Los Olas en Sunrise boulevard. Zaterdag gaan we er zeker heen, ben benieuwd hoe het zal zijn. Het moet ieder geval een oorverdovend lawaai zijn........


    Dag 6
    Vandaag heel vroeg opgestaan. We gaan eindelijk naar de everglades. We nemen de turnpike, en de dollars vliegen zo je beurs uit. Omstreeks 10:00 uur komen we aan bij de everglades alligatorfarm. De eerste show krijgen we alleen nog het laatste gedeelte van mee. Zara-Faye oog in oog met een grote python
    Mamma heeft hier niet zo veel zin in hahahahaha. Na de kennismaking met de python meteen door naar de airboot tour. Ik moet zeggen dit blijft geweldig.
    We hebben deze tour al 2 maal eerder gedaan, maar deze keer was het toch het mooiste. Normaliter gingen wij altijd in Juli, dan staat het water een stuk hoger. De laatste keer dat we daar waren, hadden we 1 hele aligator gezien. En nu kom je ogen tekort. Het water nivo staat zo laag dat je zo de bodem kunt raken ( toch maar niet met al die alligatortjes) Na de tour meteen door naar de alligator show. Leuke show die snel verloopt. De plaatselijke crocodile dundee gaat met croco om of het zijn vriendje is..... Wat Zara-Faye nog niet weet is dat je de alligators mag vasthouden, na afloop vd show. Op dat moment het hoogtepunt vd dag. Wat ze nog niet weet, dat er nog meer hogtpunten volgen .......maar dat voor later. Nu krijgen we gelukkig tijd voor iets te gaan drinken. De volgende show is ongeveer een uurtje later.
    Na wat slenteren en hele reeks foto's te hebben gemaakt van overijverige Alligators hoor ik ergens tussen de struiken een geluid. Na wat zoek werk zit daar een turtle, die ons wil komen begroeten. Hij (of zij) komt steeds korter bij, en laat zich zelfs aanraken. Wij zijn zo met dit leuke beestje bezig, dat we niet in de gaten hebben dat een alligator op de loer lag. Hij was ons geheel geruisloos benaderd tot wel op 1 meter afstand....... Ik draai mij om en....... hij schrikt zo dat hij de klo... op gaat. Toch maar goed dat er hekken zijn, anders denk ik dat we een lekkere maaltijd zouden zijn geweest.
    Om 12:00 uur begint het voeren vd alligators. Ook hier was het show gehalte hoog. De visjes vlogen door de lucht. Vroeger deden ze dit met kippen.... Leuke show. Na afloop gaan we richting het winkeltje waar we nog een paar kleine souveniertjes kopen. 1 alligator klauwenketting een een krabbertje voor je rug.
    Daar we toch in Homestead zijn rijden we meteen maar even naar Walmart.
    Hier volgt de tweede verassing voor Zara-Faye. Ze krijgt eindelijk haar beloofde fiets, en ze is helemaal in de wolken..... Na wat zoek werk vind ik 1 die bijna niet beschadigd is. Alleen het voorwiel heeft wat lakbeschadiging. ik zou ik niet zijn, als ik dit wel eventjes zou gaan oplossen. even naar de tool afdeling, Een ringsleutel gaan halen ( uit de verpakking gehaald), om de wielen van 2 fietsen te wisselen...... Staan me daar die gekke amerikanen wat raar aan te gapen... Van 2 fietsen 1 gemaakt, en op naar de uitgang..... Trots loopt Zara-Faye het de fiets aan de hand naar de auto.
    Vervolgens zetten we de reis voort naar Sawgrasmill. Ook daar weten de vrouwen wel raad met mijn Creditcard ( is instinct). Hier volgt dan eindelijk de laatste verassing, waarschijnlijk raden jullie het al, Zara-Faye vindt eindelijk haar lang verwachte Crocs. Oude slippers ( 2 dagen oud) uit en Crocs aan...
    Ook ik heb vandaag mijn eerste aankoop gedaan, enwel een Fossil horloge in de fossil outlet shop.
    Tevreden rijden we sávonds naar ons hotel. Aangekomen, wil Zara-Faye eerst nog even de fiets testen. Ok dan maar, dat kan ik haar natuurlijk niet onthouden. Trots als een pauw fietst ze onwennig op haar nieuwe fiets. Voldaan en moe gaat bijna iedereen slapen. Ik ga nog even naar de bar om een paar biertjes te drinken, met een paar gekke amerikanen die speciaal voor de vliegshow gekomen zijn.

    Hier nog enkele foto's:

    Een mooie boom in BaySide


    slangetje aaien in de glades




    <<te grote foto's eruit gehaald>>

    Dag 6

    Weer een dag voorbij. Voldaan liggen we allemaal in bed. Morgenvroeg gaan we richting orlando waar we de komende 2 weken gaan vertoeven. Vandaag wederom vroeg op gestaan. Zara-Faye stond als eerste naast haar bed. Binnen enkele seconden aangekleed en wel. Ze wilde maar 1 ding en dat was fietsen op haar nieuwe fiets :lol:

    Ik ben vervolgens bij publix een ontbijtje gaan halen, we zijn nu al zat van al dat overdadige voedsel. Ik verbaas mij er iedere keer weer over hoe die amerikanen zoveel weg geduwd krijgen.... Na het ontbijt ga ik even naar best buy. Mijn dochtertje weer fietsen met mamma =;
    Vandaag staat de jaarlijkse vliegshow op ons progamma. We wisten van te voren niet wat ons te wachten stond. Maar als je de mogelijkheid hebt om daar heen te gaan, moet je dit beslist gaan doen. Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel mensen bij elkaar gezien. En rotzooi vind je daar alleen in de vuilnisbakken. Hier mogen wij eens 1 voorbeeld aan nemen. We zijn echter niet de hele dag gebleven, maar tot een uur of drie. DE zon scheen volop op mijn ronde kop. Op de terugweg hebben we besloten om een taxi te nemen. Gat.

    <<te grote foto's eruit gehaald>>

    Dag 7
    Vanmorgen in allervroegte vertrokken vanuit Ft Lauderdale. De dames omtreeks 6:15 uur gewekt. De auto ingeladen, en omstreeks 7:50 vertrokken. Gelukkig, very bad hotel. Niet echt aan te bevelen --> Clarion hotel. Het ligt meteen aan het strand. Het bestaat uit 3 verschillende gebouwen, die er niet al te nieuw uitzien. Het is dat wij beslist naar fl wilden anders hadden we echt wel iets anders genomen. Alles was al maanden van te voren volgeboekt, i.v.m. de vliegshow.
    Vandaag stond Typhoon Lagoon op het programma. 10:00 uur ging het open, en om 10:05 uur kwamen wij aanrijden :-D Das pas timing. Alle belangrijke papieren meegenomen, en in een kluisje gedaan ( nog niet ingecheckt in het hotel). Kreeg vandaag echter nog een zeldzaam helder moment. Heb de sleutel vh kluisje niet ingeleverd. Kosten 5 Dollar en 5 Dollar borg. We gaan deze vakantie toch nog 2 maal er heen. Eens kijken of dit functioneert. Zoja spaar je iedere keer 5 dollar. Houdt jullie op de hoogte.
    Ben voor het eerst vandaag in de Crush 'n Gusher geweest. Geweldig een rollercoaster in het water. Hij is kort maar wel ontzettend leuk. Als je naar typhoon gaat ga er zeker een keer in. Voor de rest alle thrills gehad waar geen lengte restrictie op zat. En de wave is en blijft gewoon top. Zara-Faye is daar niet weg te slaan. Voor het eerst zonder bandjes op de hoge golven mee glijden :-D :-D Rond een uur of 3 begonnen zich enkele wolken boven typhoon lagoon te verspreiden. Zijn daarom maar omstreeks 16:00 uur naar het hotel gegaan. Achteraf een goede beslissing, want kwam me toch wat water uit de lucht.
    We zitten nu in Amerisuites. Mooie grote kamers, aparte zitkamer. Zwembad nog niet gezien, kwam me teveel water uit de lucht :-k We gaan zo meteen waarschijnlijk iets eten in Downtown. houdt jullie op de hoogte.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-06-09 om 11:13. Reden: samengevoegd en te grote foto's eruit
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  3. Top | #3
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    8 mei
    Heb ik net het verslag bijgewerkt. Valt de verbinding weg fu..:evil: :evil: :evil: Ieder geval heel kort gisteren mk gedaan maar eerst ontbeten bij chef mickey. Voorin gezeten in de monorail --> geweldig tipje vh forum Zara-fay voor het eerst in space mountain (en wel 3 keer). De licht parade is geweldig volgens mij een nieuwe show. en het vuurwerk is super nog nooit eerder zo iets moois gezien --> a wish comes true. Super leuke dag gehad. Het was koud, winderig.





    vuurewerk:




    10 mei
    We zitten al op de helft. Wat gaat dit toch snel he. Gisteren zijn we richting MGM gegaan. We hebben niet alle attracties gedaan. De stunt show vond ik geweldig, de vrouwelijke medereizigers vonden er niets aan. Ja en natuurlijk de lift ( tower of Terror) is en blijft super. De buren in het hotel hebben 2 kleine kinderen, die het hele hotel s'nachts hebben wakker gehouden :twisted: :twisted: :twisted: vandaar dat we eerder dan verwacht zijn weggegaan, Pascalle was te moe. Maar we gaan waarschijnlijk nog een keertje terug.
    S'middags zijn we voor het eerst gaan zwemmen in het zwembad vh hotel.
    Leuk zwembad met een waterglijbaan erbij. Na het douchen wilden Pascalle en Zara-Faye gaan shoppen Ze hebben zowat de hele GAP leeggekocht :-k
    Sávonds lekker gegeten bij Pondarosa, en vervolgens nog even door gereden naar Down Town Disney. Zara-Faye heeft er een "nieuwe hobby" (voor hoelang het duurt) bij. Ze is nu helemaal in, in pintrading. Dus gisteren de eerste pins gekocht, klein kapitaaltje. Maar goed, hoort er nu éénmaal bij.
    Gisteren avond begon het me toch te regenen :???: volgens de disney medewerkers zou dit gaan duren tot eind vd week. Nu 8:30 s'morgens schijnt het zonnetje weer. Ben echter wel benieuwd of het vandaag droog blijft.
    We wilden vandaag naar Typhoon Lagoon gaan, maar eerst nog even langs walmart.

    11 mei
    Weer een dag voorbij. Gisteren zijn we richting typhoon Lagoon gegaan. Even bij komen van al dat slenteren Aanvankelijk zag het er niet naar uit dat het droog zo blijven, maar de weer goden waren met ons =D>.Als je meerdere dagen hierheen wilt gaan, en een kluisje wilt huren geef dan als je het park verlaat de kluissleutel niet terug. Deze kun je bij je volgende bezoek weer gebruiken. Bespaart je bij ieder bezoek 5 dollar. Is niet veel maar toch.
    S'middags zijn we richting prime outstore's gereden. Even de creditcard plunderen. pascalle heeft een horloge gekocht bij Fossil, en Zara-Faye enkele pins in de Disney store.



    Voor alle pintraders die pas beginnen of nog moeten beginnen. Bij de disney outlet stores krijg je vaak goedkope pins ( 1,99 tot 3,99). Dit zijn meestal niet de mooiste, maar goed om te ruilen in de parken. Zo krijg je voor iets minder geld toch een leuke verzameling bij elkaar.

    14 mei
    Hier weer een updeetje van afgelopen dagen. We zijn vandaag vertrokken uit het Amerisuites om vervolgens onze koffers weer uit te pakken in het Best Western Lake side --> 6 km verder ??? Amerisuites = best een aanrader. Ligt heel gunstig t.o.v. de parken +/- 6 km van Seaworld en Disney. Nadeel is dat zij alleen in de lobby internet verbinding hebben ( en nogwel een slechte ook)
    Lakeside ligt ook gunstig = alleen verder van Seaworld en Universal vandaan. Kamers zijn simpel maar schoon. Het ligt op de 192 west marker 5. Op een paar minuten afstand ligt er ook nog een super walmart ( 27 ). Effin, Nu weer terug naar het géén wij afgelopen dagen hebben gedaan.

    Eergisteren zijn we richting animal kingdom gegaan. Leuk park met als topper ( voor ons) mount everest expedition. Zara-faye is er voor het eerst in geweest (meer dan 1 keer -->3 keer zelfs) Ze wil nu alleen nog maar rollercoasters. We hebben er tot omstreeks 16:00 uur rond getippeld. En in die tijd ook nagenoeg alle attracties kunnen doen.
    Ik vergeet haast te vertellen, dat we een disney diner kaart gevonden hadden. Deze zijn alleen te krijgen als je in een disney hotel slaapt. Dus vervolgens op naar een disney restaurant. Daar meteen voor ons drieen een lunch besteld, en betaald met de kaart. Je raadt het al het werkte ook nog HAHAHAHA. Bleek 30 Dollar op te staan. Moet zeggen eten smaakte toch even iets anders dan de overige dagen. Vervolgens zijn we doorgereden naar Epcot, om nog iets kleins te eten. Had ik het maar niet gedaan. Mamma wilde haar moederdag cadeau "hebben". Vorig jaar stond er iemand die sproeiers/ fontijntjes verkocht in de vorm van een zonnebloemen. Deze wilden we toen al meenemen. Nou vandaag ben ik maar overstag gegaan. Deze vriendelijke meneer heeft alles voor ons ingepakt. Extra noppenfolie meegegeven, zodat ik de stangen samen kan inpakken met de fiets. Volgens mij zal de douane blij met ons zijn.

    Gisteren zijn we naar Seaworld geweest. Het blijft gewoon een heel mooi park. Vind alleen de shamu show tegen vallen. Vorig jaar ook 2 keer gezien ( waarvan beide shows anders waren). Kan wat ons betreft toch iets meer spectakel in. Ondanks het hoge zoetsappige gehalte blijft de show toch mooi om naar te kijken. Zijn daar omstreeks 16:30 uur weggereden, om te gaan zwemmen in het zwembad vh hotel. Gisteren was het zo ontzettend warm, dat een zwembad eigenlijk de beste oplossing was. sávonds lekker gegeten bij Fridays. Had trek in een portie spareribs. Moet zeggen ze zijn daar zeker lekker, maar de mijne zijn beter. En die mijn ribs al eens gegeten hebben zullen dat zeker beamen.

    Vandaag zijn we maar eens richting Blizzardbeach gegaan. Na 2 keer Typhoon Lagoon wilden we toch even iets anders. leuk park, met vooral veel glijbanen.
    Zwembad valt tegen, kun je niet vergelijken met het zwembad in typhoon lagoon ( moet je ook niet gaan doen). Geweldig is de familie ride. Duurt lekker lang en heeft een paar leuke versnellingen erin zitten. Glijbanen zijn ook top, echter mijn voorkeur blijft uitgaan naar Typhoon Lagoon. Omstreeks 15:30 uur zijn we vertokken, om te gaan douchen en eten.
    Op weg naar de uitgang, hadden we even paniek. Zara-Faye weg. Wij hebben haar maar heel even uit het oog verloren, en weg was ze. Zij was ons aan het zoeken en wij haar. Helemaal over haar toeren is ze naar buiten gerend( en wij waren nog binnen). De medewerkers aan de uitgang probeerden haar nog te stoppen. Halverwege uitgang en auto heeft een medewerker haar te pakken gekregen, en haar rustig proberen te krijgen. Zij wilde naar de auto toe wist de disney medewerker ons te vertellen. Gelukkig was Pascalle heel snel bij haar.
    Alles heeft al met al maar enkele minuten geduurd. Zo zie je maar. We hebben zoveel afspraken, hierover gemaakt. Zowel met ons ( mamma/pappa) als met zara-Faye. Ondanks dat kan het nog steeds mis gaan, en dan pas weet je hoe iemand reageert.
    Vanavond hebben we in ieder geval lekker gegeten bij Los Amigos ( ligt op international Drive richting pointe de Orlando). Daarna nog even naar citywalk gegaan in Universal. Uitgeteld liggen we nu alle drie in bed, zodat we morgenvroeg vroeg kunnen opstaan. Morgen gaan we richting Universal.

    Moederdag cadeautje


    Seaworld shamushow:




    Mini en maxi


    dolfijntjes voeren..


    Dat andere disney waterpark...


    15 mei
    Zo weer een dag om. Vandaag universal onveilig gemaakt. s'morgens voor het eerst maar eens geen ontbijt genomen, maar bij 7 eleven een broodje. We hadden even genoeg van al die overdadige broodjes, donuts muffins waffels etc.
    Vanmorgen eerst de tickets gaan halen bij de ticket units. Ik had 2 verschillende tickets besteld. 1 met de uk aanbieding, kids free ( alleen voor uk inwoners hahahahaha \\/ \\/ En 1 met de gewone korting die je op de universal site krijgt. En ja hoor ook dit jaar werkt het weer. Normaal koste mij de tickets 3 maal 86 Dollar, en nu 1 maal 86 Dollar en 1 maal iets van 112 dollar ( aktie is nu voorbij). Scheelde toch de nodige euroos \\/
    Vanmorgen dus naar Islands of Adventure gegaan. Waar zijn toch al die mensen. We hadden het park bijna voor ons alleen ( iedergeval s'morgensvroeg). Begonnen met Cat in the Hat, vervolgens naar de Caroussel. Daarna zijn we meteen de ride gaan doen. Geweldige duik naar beneden. We zaten helemaal voorin, en totaal maar 7 mensen in het bootje. Na de drop waren we niet meer zo droog als bij het instappen, sterekr nog we waren zei. nat. Meteen door naar de Pteranodon Flyers. Deze leuke korte vlucht eindigde met een paar kleine traantjes :cry: Zara-Faye was haar Disney cap verloren bij de laatste bocht. Tranen met tuiten naar buiten gelopen. We werden vervolgens aangesproken door een attente jonge medewerker die één en ander had meegekregen. Hij attendeerde ons erop dat we dit moesten melden. Voordat ik het in de gaten had stonden er al 3 mederwerkers bij. Na de nodige telefoontjes om de cap terug te krijgen, kreeg Zara-Faye een tegoedbon om een hele nieuwe cap te gaan uitzoeken. De vrouwelijke medewerkster kon het niet aanzien dat kleine kinderen getraumatiseerd in Universal zouden rond lopen O O Zij met ons mee een cap uitzoeken. Nou het werd dus een cap en univeral T-shirt. Zoiets maak je bij ons toch niet al te snel mee. Geweldige service. Ik heb haar maar niet verteld dat mijn vrouw deze cap bij zeeman gekocht heeft voor 2,95 euro.
    Vervolgens zijn we lekker gaan lunchen. Na de lunch, achter één volgens spiderman ( geweldige 3D attractie morgen weer), Popeye & Bluto's Bilge-Rat Barges en Dudley Do-Right's Ripsaw Falls. Bij de laatste 2 attracties ben ik ongeveer 3 kilo zwaarder naar buiten gekomen. Totaal doorweekt en tot op het bot nat. En dat voor ons allebei. mijn vrouw wilde niet mee, die zag de bui al handen 8-[ 8-[ Vooral bij de laatste attractie hebben we krom gelegen vh lachen.
    Iedereen in de raft was helemaal nat geworden. Ben meteen naar de wc gegaan om even alle natte kleren uit te wringen. Daar kwam me toch een water uit. Ben de rest vd dag gewoon lekker nat gebleven. Zara-Faye had geluk, zij had die dag een nieuw t-shirt gekregen. Dus zij hoefde dit leed niet mee te maken :razz:
    We zijn vervolgens nog even in de studios geweest waar we de blues brother, beetlejuice en Jaws hebben gezien. Morgen doen we de rest.
    sávonds doorgereden naar Floridamall. Gegeten in het foodcourt. Gezocht naar schoenen voor mij. Helaas niets gevonden. Daar premiumoutlets toch op onze terug weg lag, daar maar even gestopt. En ja hoor 2 paar schoenen gevonden in de adidas outlet. 2 maal 35 dollar. En nu liggen we alledrie in bed. 1tje slaapt al, de andere ligt tv te kijken en ik wat op het forum te neuzen.

    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-06-09 om 11:14. Reden: samengevoegd en te grote foto's eruit gehaald
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  4. Top | #4
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    17 mei
    Nou vandaag was het dan eindelijk zo ver. we zijn naar discovery cove geweest. Kort samen gevat.

    Helemaal geweldig \\/ \\/ \\/

    Dit is een hele aparte ervaring. Het is duur maar je krijgt er ook een leuke ervaring en herinnering voor terug. s'morgens om 8 uur kun je het park in. Wij hadden het geluk, dat als 1 vd eerste aan de beurt waren met het dolfijnen zwemmen. En dat met dank aan de customer service medewerker van DC. Hij heeft dit geregeld tijdens het maken vd boeking. Ieder geval na het open gaan vh park krijg je een korte uitleg wat er alllemaal te gebeuren staat. Vervolgens ontbijt, en kort daarna konden wij gaan zwemmen met de dolfijnen. En na het zwemmen kun je de hele dag gebruik maken van alle faciliteiten vh park( oa zwemmen met rays, zwemmen in het koraalrif zwemmen in de lazy river ( niet zoals in typhoon lagoon) ertc etc).
    S'middags krijg je een uitgebreide lunch aangeboden. Je kunt nemen wat en hoeveel je wilt. Alles in overvloed. Heb vandaag zelf een paar dronken britten gezien:? :?
    Er worden door de fotograven vh park mooie foto's gemaakt. Zijn niet goedkoop, maar ze zijn mooier dan zelf gemaakte foto's. wij hebben een pakket met afgedrukte foto's, 2 sleutelhanger en cd genomen. kosten 135 dollar :| Als je zelf foto's wilt maken, is geen probleem, je kunt heel kort bij het bassin komen.
    Met een goede camera kun je hele mooie foto's maken. Maar zorg er dan wel voor dat als je met meerdere personen bent, niet in de zelfde groep zwemt. Je mag tijdens het zwemmen geen foto's maken. Voor iedereen die twijfeld om dit te gaan doen. Ga er beslist heen je krijgt er geen spijt van.

    hier nog een paar fotootjes:









    18 mei
    Hi Guys, Vandaag was het onze laatste dag. Vanmorgen maar weer eens vroeg opgestaan om ons klaar te maken voor de laatste vakantie stuiptrekkingen 8-) 8-)
    Eerst nog maar een keer naar walmart gereden, om toch nog maar even een paar dingen in te slaan. Ik heb voor de kleine nog maar een grote flos marple cyrup gekocht. oor ons een grote fles Magarita mix :-# \\/, en nog wat koekjes etc.
    Vervolgens door naar Typhoon Lagoon, ik moest nog een sleutel terug brengen (voor diegene die het verslag gevolgd hebben weten wel wel welke sleutel). Nog even een paar uurtjes lekker gezwommen en van de glijbanen geroetzt. Wat wel meteen opviel, het was ontzettend druk vandaag. De ene brit naar de andere brit. Er werd zelfs omgeroepen, dat er geen onnodige ligbedjes inbeslag genomen moesten worden. Er waren zoveel mensen in het park dat er geen bedjes meer over waren. nou omstreeks 1 uur zijn er 3 vrijgekomen, en zijn wij ons gaan douchen.
    Vervolgens op naar MK om nog een paar attracties over te doen. In het park maar meteen een fastpass gehaald voor zara-faye's favoriete achtbaan. Zara-Faye kreeg vandaag van een attente meneer een pin die gratis wordt uitgedeeld, i.v.m. wishes come true jaar. Ze delen de hele dag door fastpassen, hoedjes, pins etc uit. Nou op de allerlaatste dag heeft Zara-Faye ook iets gekregen --> leuk toch. Het grappige is,dat je 2 pins krijgt. 1 voor je zelf en 1 om iemand mee blij te maken. En Zara Faye was het blije meisje \\/ \\/ dat blij werd gemaakt. Tegen de avond nog wat souvenirs gekocht. Pascalle wilde al de hele vakantie een stitch koekjes pot hebben. Ook maar meteen het bijbehorende peper en zout stelletje meegenomen ( foto volgt) En op de valreep hebben we nog de parade en het vuurwerk gekeken ( dit blijft toch heel erg leuk, ook naar de zoveelste keer)

    Was vandaag een leuke afsluiting van een hele leuke vermoeiende vakantie. Ga mijn baas de volgende week om 2 weken extra vragen, zodat ik kan bijkomen van deze vakantie [-( De koffers zijn op een paar kleine dingetjes na ingepakt.
    Morgenvroeg kunnen we nog een paar uurtjes gaan shoppen of iets dergelijks. We twijfelen alleen over het tijdstip dat we de auto moeten gaan inleveren. De vlucht is om 14:30 uur, en we hebben geen zin om veels te vroeg op de luchthaven te gaan rondhangen. We vliegen eerst naar Atlanta, en vervolgens door naar Amsterdam. Auto halen bij van der Valk, en meteen door naar Maastricht. Maar eerst effe stoppen bij oma die de hele vakantie op onze hond ( Indy)gelet heeft. Wat zijn wij weer blij, als we haar weer bij ons hebben. Wie kan ons hier nog even een goede tip geven....... hoe laat we op de luchthaven van Orlando moeten zijn :-k

    We willen morgen zo wie zo nog even naar Floridamall en naar één of ander outlet center. En floridamall is maar even rijden van de luchthaven, dus dit is goed te plannen.

    19 mei
    Ja we zijn weer thuis. De eerste grote ergenis alweer achter de rug. Wat hebben wij Nederlanders toch een waardeloze rijstijl als je dit vergelijkt met de amerikanen. Wat is het daar toch relaxed rijden. Tijdens onze vakantie niert 1 keer hoeven te ergeren over roekeloze automobilisten. Zit je nauwelijks 10 minuten in de auto begint het weer. Alleen daar zou ik voor terug willen gaan.
    We waren overigens 2,5 uur van te voren op de luchthaven. We hadden volgens mij ook 1,5 uur van te voren kunnen komen. Al met al hebben we misschien een kwartier in de rij gestaan. Als dit altijd zo zou gaan was het toch een stuk prettiger.
    We zijn nu aan het uitpakken. Zometeen Zara-Faye wegbrengen, en op naar het eerste feestje vh weekend. Morgen hebben we er weer 2 (communiefeestjes). Dus van uitrusten komt weinig terecht :sad: :sad:

    Groet,
    Pascal

    hier nog een paar fotootjes:















    greetz,
    Pascal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-06-09 om 11:15. Reden: samengevoegd en te grote foto's eruit gehaald
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  5. Top | #5
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Tom tom werkt overigens wel goed. Ik heb niet de allerlaatste versie, maar dat maakt niet zo veel uit. Ben overal gekomen. Wat mij wel opviel, was dat de tomtom vreemd ging doen bij Marriotvillage. Dat was vorig jaar ook al. Hier raakt hij helemaal de kluts kwijt. Ik zij nog tegen Pascalle, ben benieuwd of hij hier werkt. Ik had de zin nog niet afgemaakt, of het was al zover. Ik zou ieder geval altijd zo'n hulpmiddel meenemen. Zeker op plaatsten waar je nog nooit geweest bent is het reuze handig. Had alles thuis geprogrameerd en je rijdt er zonder problemen naar je hotels. Zeker de eerste overnachting in Miami was dit geweldig. Je bent moe, en als je dan nog moet gaan zoeken. Wat ik wel heb ondervonden is dat de gprs ontvanger veel meer tijd nodig heeft om voor het eerst contact te maken met de satelieten. Minimaal 15 minuten voordat hij signaal krijgt.

    Ben niet de foto's aan het sorteren, om eventueel te laten afdrukken. Hier nog een paar aktie fotootjes :lol: :lol: Vooral de erste vind in Coooool...









    Nou we zijn weer enkele weken thuis, en eindelijk eens begonnen met het sorteren van al onze vakantie foto's van dit jaar. Tijdens deze sorteertocht :roll: kwam ik enkele foto's tegen van een python en een alligator. Deze python heeft geprobeerd om een heuze alligator op te eten](*,).Had hij beter niet kunnen doen, dit werd meteen zijn laatste avondmaal. De slang is na het verorberen van de alligator in tweeen gespleten.





    Hier het verhaal dat ik op internet gevonden heb:
    South Florida Natural Resources Center found the dead, headless python in October 2005 after it apparently tried to digest a 6-foot-long (2-meter-long) American alligator. The mostly intact dead gator was found sticking out of a hole in the midsection of the python, and wads of gator skin were found in the snake's gastrointestinal tract.

    The gruesome discovery suggests that the python's feisty last meal might have been simply too much for it to handle. An alternative theory will be put forth in a September 16 Explorer episode on the National Geographic Channel.
    (National Geographic News is part of the National Geographic Society, which is part owner of the National Geographic Channel.) An animated recreation of the python-alligator battle suggests that the python might have survived its massive meal but that a second gator came to the rescue and bit off the snake's head. The force of the tussle, the new theory says, is what caused the python to burst. But even scientists associated with the show aren't so sure the new theory holds water. Wayne King, reptile curator at the Florida Museum of Natural History in Gainesville, cites the relatively clean decapitation of the snake. "Alligators, they don't bite off a piece," he told McClatchey Newspapers. "They grab hold, then they roll and spin. If one grabs you by the arm, normally they wrench the arm off, or if they grab you by the buttocks, they'll rip away a chunk of meat." Clashes between alligators and pythons have been on the rise in the Everglades for the past 20 years. Unwanted pet snakes dumped in the swamp have thrived, and the Asian reptile is now a major competitor in the alligator's native ecosystem. (See "Huge, Freed Pet Pythons Invade Florida Everglades.") "Clearly if [pythons] can kill an alligator, they can kill other species," Frank Mazzotti, a University of Florida wildlife professor, told the Associated Press. "There had been some hope that alligators can control Burmese pythons. … This [event] indicates to me it's going to be an even draw."


    Deze foto's speciaal voor Monique. Kun je alvast een beetje in de stemming komen. Hier enkele fragmenten van wat je zou kunnen verwachten









    Jammer genoeg krijg ik de foto's niet groot, of eigenlijk gezegd ik krijg ze super groot dan heb je 4 schermen nodig om de foto's te kunnen zien.

    Have fun monique....
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-06-09 om 11:19. Reden: samengevoegd
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •