Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 36

Onderwerp: [Reisverslag] Mickey99: WDW + Disneycruise, apr/mei 2007

  1. Top | #21
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: WDW 2007 14-04 t/m 06-05

    ops: Bedankt voor alle complimentjes van de verslagen! Ik word er helemaal verlegen van... ;-) Het is voor mij de eerste keer dat ik een verslag maak en ik vind het zelf ook leuk om later nog eens terug te lezen en ik ben natuurlijk ook blij te lezen dat ik jullie er ook allemaal een plezier mee doe.

    Voor wat betreft het boeken van de Disneycruise:
    Wij hebben hem geboekt bij Amercian Vacations (Teo heeft erg zijn best voor ons gedaan en dat waarderen we heel erg). We hebben de cruise voor een gunstige koers kunnen boeken bij hem en hij heeft een upgrade voor ons kunnen regelen.

    In principe is aan boord alles inclusief (maar dit is vooral het eten) maar de alcoholische drankjes niet. Verder als je naar het theater gaat of bij het zwembad ligt komen er obers langs die je drankjes willen halen voor je maar als je bij hun softdrinks besteld moet je die wel betalen (je krijgt dan wel "echte" cola uit een blikje ipv een pomp) maar je kunt net zo goed even naar dek 9 daar staan een paar frisdrankapparaten waar je zo bekers kunt vullen en die dan mee kunt nemen waar je heen gaat. Bij ontbijt, lunch en diner zijn softsrinks die bij je gebracht worden wel allemaal inbegrepen in de prijs.

    Wij zijn niet echt van de alcohol dus voor ons waren alle drankjes inclusief maar als je van een wijntje houdt of een biertje dan komen deze kosten er nog bij.

    Op dek 9 is een soort van snackbar waar je de hele dag door hotdogs, ijs en nog veel meer lekkere dingen beschikbaar hebben en dit is ook inclusief. De ontbijt- en lunchbuffetten zijn echt van zeer goede kwaliteit en zeer uitgebreid (je weet echt niet wat je ziet) en voor wat betreft de diners; het is net of je in een sterrenrestauarant eet. De aankleding op je bord en de verschillende gerechten en smaken.... overheerlijk!

    Voor ons was het in ieder geval zeer zeker voor herhaling vatbaar. Zodra ik weer terug ben in Nederland zal ik ook weer foto's plaatsen.

    Groetjes,
    Sonja
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 02-05-07 om 00:44.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  2. Top | #22
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: WDW 2007 14-04 t/m 06-05

    Hier alvast een voorproefje van een aantal foto's van de eerste dagen van onze fantastische cruise. De rest zal ik volgende week plaatsen als ik weer thuis ben (gaat toch wat makkelijker en sneller dan hier ;-) ).

    Tijdens het inchecken:



    Door de Mickey-oren heen ga je aan boord van het schip:

    Onze hut (stateroom):






    De oefening met de reddingsvesten:


    Uit de 1e Disneyshow op de boot:


    's Avonds vindt je je hut heel anders terug dan dat je hem 's middags hebt achtergelaten:


    De muurschildering in Lumieres (kandelaar uit Beauty & the Beast) het restaurant van ons 1e diner aan boord:


    Het diner:











    In de lobby:




    Saladebuffet lunch:


    Toetjesbuffet lunch:


    Bijna aangekomen op Key West:


    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-12-08 om 01:23.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  3. Top | #23
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: WDW 2007 14-04 t/m 06-05

    Meteen maar even het vervolg van het verslag ;-)

    Dinsdag 1 mei:
    's Morgens hebben we ontbeten in het hotel (pancakes en french toast) en daarna zijn we naar een presentatie geweest van de Disney Vacation Club. We hebben hier al vaak een stand of iets dergerlijks van zien staan en van de week toen we op Downtown Disney aan het winkelen waren hebben we eens staan bladeren in wat boeken die bij zo'n stand lagen. De Disney Vacation Club (DVC) is een soort van Timesharing maar dan van Disney. Onze tafelgenoot op de cruise (Sarah) is lid van DVC en zij was samen met haar dochter op cruise met gebruik van haar punten van de DVC. Wij hebben ons er nooit zo in verdiept omdat als je het woord Timesharing hoort wij altijd meteen denken aan hoop geld en verplichtingen enz.. Toen we dus van de week bij de stand op Downtown Disney stonden raakten we in gesprek met de medewerkster bij die stand en die vertelde ons al in het kort iets meer over de DVC. Je stapt in met een minimum van 160 punten en je betaald hier eenmalig (of in 10 jaar) een bedrag van iets meer dan $ 16.000 voor en vervolgens kun je dan 50 jaar gebruik maken van de faciliteiten van de resorts van DVC. De DVC heeft hier in Walt Disneyworld 9 resorts (het zijn meestal vrij luxe resorts) en wereldwijd nog heel veel andere resorts en hotelpartners waar je in kunt verblijven. Je betaald je verblijf in deze resorts dan met je gekochte punten (minimaal 160 per jaar). Kortom we waren toch wel nieuwsgierig geworden en hebben toch een afspraak gemaakt om eens precies te horen wat er allemaal bij zo'n lidmaatschap komt kijken.

    We hadden de afspraak om 10.00 en we werden om 9.40 (was afgesproken) opgehaald met een busje en naar het nieuwste resort van DVC (Saratoga Spring) gebracht. Toen we binnenkwamen werden we ontvangen met koffie, thee, jus 'd orange en verschillende lekkernijen. We hadden net ontbeten dus we hebben hier geen gebruik van gemaakt. We werden apart genomen (we waren namelijk niet de enigen die een afspraak hadden gemaakt) want voor elke familie was een aparte medewerker beschikbaar. De medewerker die ons verder zou informeren was Bill. Bill begint met een koetjes en kalfjes praatje en vraagt ons hoe vaak we al in WDW geweest zijn en wij zeggen 13 keer. Hij roept WOW! en nog steeds geen lid van de DVC?? Nou, als ik het aan jullie niet kan verkopen kan ik het aan niemand verkopen... Grapjas, we zijn net binnen :-)
    Hij legt uit wat het precies inhoudt met die punten maar vraagt meteen hoe lang we hier meestal op vakantie komen. Ja, wij komen hier natuurlijk niet voor een paar dagen (zoals Amerikanen die maar weinig vakantiedagen hebben of een lang weekendje komen) dus wij zeggen dat we meestal 3 weken naar Florida komen.

    Hij begint meteen dat de 160 punten voor ons dan niet genoeg is en dat we waarschijnlijk tussen de 200 en 300 punten nodig hebben en dan kost instappen geen ruim $ 16.000 meer maar tussen de $ 20.000 en $ 30.000. Daarnaast verteld hij dat je per jaar ook tax, onderhoud en schoonmaakkosten moet betalen en dat kost bij de "lage" instap van $ 16.000 (noem het maar laag hahahaha) ongeveer $ 700 per jaar en bij de hogere instappen van $ 20.000 zo'n $ 1000,= en bij $ 30.000 kost het $ 1200,= per jaar.
    Deze kosten gaan trouwens elk jaar een klein beetje omhoog, hoeveel is niet van te voren te zeggen omdat dit niet vast staat. Deze kosten lopen voor de duur van je lidmaatschap door dus 50 jaar. Als je dat alleen al uitrekend komt er nog een gigantisch bedrag bovenop de instap-contributie. Bill weet ons te vertellen dat je deze kosten sowieso altijd betaald als je een hotel reserveert maar ik kan me niet herrineren dat wij ooit een bedrag van ruim $ 700,00 hebben betaald aan tax en schoonmaak.... Je kunt met de punten van de DVC ook de cruise boeken en wij waren erg benieuwd hoeveel punten je nodig hebt om een cruise van een week (zoals onze afgelopen cruise) te maken. Hij zegt dat dat in het laagseizoen 200 punten per persoon is maar als we dit op het puntenschema wat wij van hem krijgen nakijken blijkt de 200 punten voor een binnenhut (zonder raam of balkon) te zijn. De hut die wij hadden komt op 273 punten per persoon.

    Alle getallen en bedragen duizelen ons een beetje en Bill zegt dat het tijd is voor een rondleiding. Hij laat ons voorbeeldkamers zien van het resort van de DVC en die zien er erg mooi en verzorgd uit. De studio (wat genoeg is voor 2 personen) is iets groter dan de hotelkamer die we nu hebben alleen zit er ook een keukentje in. Deze studio's kosten in het laagseizoen 95 punten per week. Daarna laat hij ons appartementen met 1 en 2 slaapkamers zien en ook deze zien er mooi uit en deze zijn ook voorzien van 1 of 2 badkamers en hebben een wasmachine en een droger. Bill zegt dat we die ook kunnen reserveren als we bijvoorbeeld met vrienden of familie willen gaan en als klap op de vuurpijl laat hij ons een "huis" zien waar je met 12 personen kunt logeren. Hier 4 slaapkamers waarvan 2 met 2 persoonsbedden, 3 badkamers met een douche 1 badkamer met een jacuzzi en een megagrote huiskamer en eetkamer. Leuk om te zien maar beetje ruim voor 2 personen (of je moet verstoppertje willen doen hahaha) Daarna laat hij ons de rest van het resort zien. Er zijn 3 zwembaden en bij de hoofdpool 2 jacuzzi's en ook dit ziet er allemaal erg mooi uit. Daarna gaan we terug naar de kamer waar we eerst zaten en vraagt hij wat we er van vinden. Ja, mooi natuurlijk! Kan haast niet anders. Hoeveel punten hebben we in ons hoofd vraagt hij? Tja, zo'n beslissing neem je niet in 1 uurtje toch? Hij zegt dat het echt een heel mooi moment is om in te stappen en er zijn eigenlijk alleen maar voordelen. Hij zegt dat hij even weggaat zodat wij kunnen overleggen. We kunnen een nummer bellen als we klaar zijn met overleggen en dan komt hij terug. We hebben het er even over maar zien ons toch niet vandaag gaan tekenen. Vooral de jaarlijkse kosten (voor 50 jaar!) is een fiks bedrag en dit loop ook per jaar op. Nu staat de dollar vrij gunstig ten opzichte van de euro maar hoe is dat de komende 50 jaar? Wat als je een periode niet op vakantie kunt? Je kunt de punten 2 jaar opsparen en dan in het 3e jaar gebruiken. Als je ze dan niet gebruikt vervallen ze enz enz... Van de jaarlijkse kosten van ongeveer $ 1000, -$ 1200, zitten we nu ongeveer 2 weken in een hotel (weliswaar een value resort maar toch, wat zit je nu op je kamer?). We besluiten om sowieso vandaag helemaal niets te tekenen en Bill kan wat ons betreft terugkomen. Als ik hem bel komt hij na 2 minuten de kamer in en zegt: Zo, hoeveel punten? (deze zin heeft hij van een Nederlandse collega zegt hij). Wij zeggen dat we deze beslissing niet vandaag gaan nemen en dat we er nog even over na zullen denken maar dat we het waarschijnlijk niet gaan doen. Hij roept meteen dat we een unieke kans laten liggen omdat er nu nog punten van vorig jaar weggegeven worden en we $ 10,= per punt korting krijgen en als we wachten om lid te worden deze voordelen allemaal weg zijn. We blijven bij onze beslissing en willen eventueel ook nog in Nederland kijken hoe het belasting-technisch in elkaar steekt (kun je misschien iets van voordeel via belastingdient of iets dergelijks regelen als 2e huis of vakantiehuis ofzo???) allemaal vragen waar we op dit moment geen antwoord op hebben en dat laten we hem weten. Hij vraagt om een vervolgafspraak voor donderdag omdat hij weet dat we zaterdag naar huis gaan. Hij zegt dat we dan in kunnen tekenen voor $ 500,00 (via creditcard) en eventueel na 10 dagen de inschrijving ongedaan kunnen maken als we het e.e.a. in Nederland hebben uitgezocht. Om hem een beetje tevreden te stellen maken we de vervolgafspraak maar en die zeggen we dan later wel weer af (het leek er op of hij een beetje in paniek raakte dat wij toch niet meteen gingen tekenen en dacht misschien weer even aan zijn eigen uitspraak ¨Als ik het jullie niet kan verkopen kan ik het aan niemand verkopen¨...). Dus vooruit dan maar een afspraak gemaakt voor donderdagochtend 10 uur.

    Na deze bijeenkomst krijgen we allebei een giftcard van $ 15,00 die we in de Disneywinkels of restaurants kunnen besteden als dank je wel voor het bijwonen van de presentatie) we konden ook kiezen voor een fastpass van 4 populaire Disney attrakties maar geef mij de giftcard maar! Die $ 30,00 komt wel weer op ;-) . Na ongeveer anderhalf uur staan we weer buiten en worden we met een busje teruggebracht naar ons hotel. We hebben een mooi boek meegekregen waarin veel informatie staat en een overzicht van alle resorts. Om 12 uur zijn we terug in het hotel en daar hebben we maar meteen gelunched. Na de lunch even naar de hotelkamer gegaan en online gegaan. Daarna zijn we weer gaan winkelen in Lake Buena Vista outlet stores en in de Premium Outlets. Toen hebben we de gekochte spullen teruggebracht naar de kamer en zijn we gaan eten bij Outback. Ik had de biefstuk met gebakken champignons en Jan had lamsvlees. Daarna al weer winkelen op Downtown Disney en we hebben meteen de giftcards van DVC uitgegeven! Nog leuker shoppen zo! Morgen maar weer naar een presentatie?? Hahahaha
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 07-05-07 om 10:35.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  4. Top | #24
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: WDW 2007 14-04 t/m 06-05

    Woensdag 2 mei 2007:
    Jan heeft de afspraak van morgenochtend met Bill van de DVC afgebeld. Bill vond het (natuurlijk!) erg jammer en liet Jan weten dat we wel heel veel voordelen misliepen. Daarna zijn we gaan ontbijten bij Denny's. We hebben samen een ontbijt wat uit pannenkoeken, hashbrown, worstjes, bacon, omelet gedeeld en er alleen toast (2 geroosterde boterhammen) als extra bij besteld. Zo'n ontbijt (zonder de toast) kun je bijna niet alleen opeten. Het was meer dan genoeg voor ons tweeen. Na het ontbijt (wat waarschijnlijk ook meteen onze luch was) zijn we naar Disney's Epcot gereden. Dit is het enige pretpark van Disney wat we nog niet gedaan hebben deze vakantie.

    Het is weer erg mooi weer en de zon schijnt volop. Het is dan ook al aardig warm als we rond 11 uur Epcot inlopen. In deze periode is er het Flower & Garden festival en dat wil zeggen dat er in het hele park prachtige planten en bloemen te zien zijn. Normaal gesproken zijn de planten en bloemen in de Disneyparken al erg mooi maar nu zijn er nog meer mooie dingen te zien. We hebben als eerste een fastpass voor soarin gehaald omdat daar al aangegeven was dat er een wachtrij was van 45 minuten. Op de fastpass is te zien dat we tussen 2.27 en 3.27 terug mogen komen. In de tussentijd kunnen we dus andere dingen gaan bekijken. We lopen vanuit The Land door naar de nieuwste attraktie Nemo & Friends. De wachtrij hier is maar 10 minuten. Als je naar binnen loopt is het net of je al onder water (de zee) loopt en de attraktie is erg leuk gemaakt. Je ziet wat voor soort vissen er naast Nemo nog meer in zee zijn en ziet de characters uit Nemo (op film) voorbij komen. Daarna naar nog een nieuwe (voor ons dan) attraktie: Turtle Talks. De grote waterschildpad uit de film Nemo, Crush, is hoofdfiguur in deze leuke attraktie wat meer een show is. Het publiek in de zaal wordt live ondervraagd en Crush maakt hier leuk gebruik van de antwoorden die worden gegeven. Toen de show was afgelopen besluiten we om naar Testtrack te lopen en onderweg komen we Julian & Mary (onze Engelse tafelgenoten van de cruise) tegen! Wat een toeval! Als je weet hoe klein de kans is dat je in zo'n grote keus uit parken en attarkties elkaar spontaan tegen te komen is..... We vinden het echt heel erg leuk om ze weer te ontmoeten en dat vonden hun ook, dat zeiden ze tenminste ;-)
    We hebben ongeveer een half uurtje staan kletsen en het was weer erg gezellig en veel lachen! Wat een aardige mensen!!

    Daarna alsnog naar Testtrack gelopen en de wachtrij daar is 30 minuten. Er is echter ook een single riders line en daar is de wachtrij slechts 10 minuten. We besluiten om deze rij te nemen. We kennen de attraktie toch al en het maakt ons niet uit dat we misschien apart komen te zitten. We lopen naar binnen en er was helemaal geen wachtrij! We lopen zo door naar de "testfilm". Na het filmpje naar de rij en als we aan de beurt zijn komen we uiteindelijk toch in dezelfde auto terecht! Erg grappig!! Hij was weer erg gaaf en heftig en blijft leuk! Vanuit Testtrack zijn we naar de vlindertuin gelopen en dit was ook erg leuk en mooi om te zien. Na de vele vlinders zijn we op de foto gegaan met Mickey, Minnie, Pluto, Goofy, Knabbel & Babbel en hierna was het al tijd voor Soarin'. Soarin' is één van mijn favoriete attrakties van Disney. Je vliegt over verschillende landschappen heen zoals de Rocky Moutains en de sinaasappelvelden in Florida met de bijbehorende geuren. Echt erg gaaf gemaakt! We hebben toen nog wat rondgelopen en zijn rond 4 uur naar de uitgang gegaan. Het was nog steeds erg warm en bij de auto aangekomen stond de thermometer op 105 graden (ruim 40 grden celcius!!)! Zo warm is het nog niet geweest in de auto. We gaan even terug naar het hotel en nemen onderwerg een overheerlijke aardbeienmilkshake mee bij de grote M. Even lekker afkoelen :-)

    Op de kamer even liggen relaxen en lezen (ben in een spannend boek bezig) en daarna al weer tijd voor het diner. We besluiten vandaag Mexicaans te gaan eten bij Chevy's waar we in de 1e week ook al een keer gegeten hebben. Het is gelukkig niet zo druk en we hebben meteen een tafeltje. We hebben weer erg lekker gegeten (Jan de chicken quesedilla en ik de chicken fajitas) en na het eten zijn we even naar Macy's in de Florida Mall gereden om te kijken voor truitje voor mijn zus (had ze van de week van mij gezien en heeft heel lief gevraagd of ik er ook 1 voor haar mee wilde nemen ;-) ) en ze had mazzel want er waren er nog maar 3 waarvan ik er dus 1 heb meegenomen voor haar. Hopelijk gaan de koffers nog dicht...
    Daarna nog even naar de Wal*Mart voor een paar boodschapjes en toen terug richting hotel. Al met al een leuke/mooie dag.
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 07-05-07 om 10:36.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  5. Top | #25
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: WDW 2007 14-04 t/m 06-05

    Donderdag 3 mei

    's Morgens hebben we ontbeten op de kamer met crossaintjes en banaan die we gisteren bij de Wal*Mart hebben meegenomen. We besluiten daarna om vandaag een dagje naar het strand te gaan. We rijden richting Clearwater en na ongeveer een uurtje zijn we aangkomen op het strand. We parkeren de auto voor $ 1,00 per uur (is nog eens wat anders dan de parkeertarieven in Zandvoort!) en gaan daarna het strand op. Het strand is best wel breed (of moet je diep zeggen?) dus het is nog een stevige wandeling naar de kustlijn door het "zware" zand. Het is inmiddels ook al aarig warm maar er staat wel een lekker windje. Het is niet zo druk op het strand en we vinden nog een mooi plekje met 2 ligstoelen en een parasol. Ik vraag aan de verhuurder wat zo'n set kost om te huren en hij zegt $ 15.00 voor de hele dag (ook dit zijn dus andere tarieven dan in Zandvoort!). We nemen zo'n set voor de hele dag en een paar minuten later liggen we heerlijk te genieten van de mooie blauwe zee, het witte zand en het lekker windje! We moeten het er nu nog even van nemen want over 2 dagen gaan we al weer naar huis..... We zijn hier de hele middag blijven liggen, af en toe even onder de parasol en dan weer even lekker in de zon en dan weer even afkoelen in het water zo komen we de dag wel door.

    Aan het einde van de middag gaan we weer richting WDW maar dit duurt iets langer dan de heen weg. We hebben namelijk een toeristische route genomen en ruim 2 uur later zijn we terug in het hotel. Daarna een koele douche om al het zand weg te spoelen en dan kijken waar we gaan eten. We rijden naar Downtown Disney en gaan naar Wolgang Puck Express om daar te gaan eten. In de 1e week hebben we een keer bij Wolfgang Puck Café gegeten en dat is echt een restaurant en de express versie heeft minder keus maar wel lekker eten en geen uitgebreide tafelservice. Jan heeft een Honey roasted turkey sandwich gegeten en ik een pizza met peperoni en champignons. Daarna een rondje Downtown gedaan en nog wat spulletjes gekocht. Ik had gisteren in Epcot trouwens een leuke nieuwe pin gezien die 1 mei was uitgekomen maar ik dacht die neem ik van de week wel mee. Helaas was er maar een oplage van 500 en was ie inmiddels uitverkocht op Downtown Je kunt niet alles hebben he? Toch nog wat andere pins gekocht en een DVD van de Disney cruiseline, altijd leuk om nog wat mooie beelden terug te zien als we eenmaal weer thuis zijn.

    Morgen de volle laatste dag hier want zaterdag vertrekken we al vroeg (11.40) vanuit Orlando!
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 07-05-07 om 10:33.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  6. Top | #26
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: WDW 2007 14-04 t/m 06-05

    Vrijdag 4 mei 2007

    Vanmorgen ontbeten in het hotel met de nog overbebleven crossaintjes van gisteren en een bakje frootloops met melk. Fruitloops zijn een soort van gekleurde cornflakes maar dan lekkerder! Ik had ze op de cruise al 2 x bij het ontbijt gegeten en nu dus ook in het hotel. Ik heb ze in een Mickey-hoofdje gedaan waardoor het nog gezelliger eet (die kleurtjes eet al gezellig maar in een Mickey dus nog gezelliger ).

    Na het ontbijt rijden we naar Animal Kingdom. De vorige keer toen we hier waren was het erg druk en nu zijn we weer niet de enige! Het is al weer behoorlijk druk en na binnenkomst lopen we direct door naar de safari. De wachtrij is inmiddels al opgelopen tot 45 minuten en we nemen dus een fastpass. We kunnen na een uurtje terugkomen en besluiten we in de tussentijd om naar Pangani Forest te gaan. Hier zie je verschillende dieren zoals nijlpaarden, vogels, vissen, verschillende soorten herten en gorilla's. Bij de gorilla's aangekomen zijn er 4 bachelor gorilla's (er zijn 2 verschillende groepen gorilla's de 1e is een familie; vader, moeder en de kinderen en de 2e groep bestaat uit 4 mannetjes) elkaar aan het uitdagen. Aangezien het 4 volwassen mannetjes zijn vertonen ze tegenover elkaar soms haantjesgedrag weet een medewerkster van het Animal Kingdom te vertellen. Ze willen elkaar dan weer even laten zien wie de baas is en wie de sterkste is. Ze rennen achter elkaar aan en eentje sloopt een dikke tak van een bamboeboom af en rent daarmee naar een ander en dat gaat zo even door. Voor het "publiek" erg leuk om te zien en er worden dan ook veel foto's gemaakt. Op een gegeven moment komen er 2 andere medewerksters aan en die gaan een soort trainig te doen en ze rinkelen met een stok met allerlei bellen en de gorilla's gaan allemaal naar hun "eigen" plek (verspreid over de grote vlakte) en krijgen daar een soort van beloning in de vorm van een maiskolf. Inmiddels is het uur om (tijd vliegt als je leuke dingen doet en ziet) en is het tijd voor de safari. We lopen naar de rij voor de fastpass en hier is het ook aardig druk. We hebben toch nog een klein kwartiertje in de rij gestaan en dan zijn we aan de beurt. De safari is ook 1 van onze favorieten van Disney. Je waant je voor 18 minuten (zo lang duurt de safari) in Afrika en je ziet verschillende dieren in een zo mooi mogelijk nagebouwde omgeving van waar ze oorspronkelijk leven. We zien zelfs de baby giraffe die een paar weken geleden is geboren, erg leuk! Daarna hebben we nog een rondje park gedaan en de temperatuur loopt aardig op! Wat een verschil met de 1e week!!! In één van de vele winkeltjes kom ik toch nog de pin tegen die gisteren uitverkocht was (er hingen er in het winkeltje in Animal Kingdom ook nog maar 3) en die heb ik dus toch nog kunnen scoren! Daarna zijn we naar de uitgang gelopen omdat we het heeeeeeel erg warm kregen en we alvast gingen kijken om de spullen vast een beetje in te pakken. We gaan namelijk morgen al om 11.40 vliegen vanaf Orlando (met een tussenstop in Washington) en morgenochtend hebben we dus niet zo veel tijd (of we moeten nog vroeger op). Mochten we constateren dat de spullen niet in koffers passen hebben we vanavond nog om eventueel een grote tas ofzo te kopen die we dan als handbagage mee kunnen nemen. We hebben op weg naar het hotel een tussenstop bij Mc Donalds en nemen hier een hamburger mee voor de lunch.

    Met een beetje passen en meten gaan alle spullen in de koffers dus dat is mooi. De koffers zijn qua gewicht allemaal goed want dat hebben we kunnen controleren met de meegebrachte weeghaak. Vanavond zijn we voor het laatste diner naar Olive Garden gereden en we hebben daar weer erg lekker gegeten. Vooraf weer de overheerlijke gevulde champignons en als hoofdgerecht had Jan Chicken Alfredo en ik Chicken Vino Bianco. Na het diner ook voor de laatste keer naar Downtown Disney en daar weer even rondgewandeld. Het is nog steeds erg warm, tegen het benauwde aan (wat een verschil met de 1e week). Ik heb weer een paar leuke pins weten te ruilen Morgen vroeg op want we willen rond half negen op de luchthaven zijn omdat we geen gereserveerde stoelen hebben en weer willen proberen 2 plaatsen naast elkaar bij het raam willen zien te krijgen. Dit was het laatste stukje vanuit Orlando en een verslagje van de laatste (reis)dag zal ik plaatsen als we weer terug zijn in Nederland!

    Groetjes,
    Sonja
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 07-05-07 om 10:33.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  7. Top | #27
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: WDW 2007 14-04 t/m 06-05

    Zaterdag 5 mei 2007 / Zondag 6 mei 2007:
    Vandaag gaan we terug naar Nederland en we hebben de wekker al vroeg gezet. Om 7 uur zijn we op en na en laatste douche in het All Star resort pakken we de laatste spullen in en zijn we klaar voor vertrek. Op naar het vliegveld. We hadden gisteren al een beetje gekeken naar de bezinevoorraad en als het goed is zouden we het met de nog bijna lege tank naar het vliegveld gaan redden. Onderweg ging er echter een lampje branden en kwam de melding "bijvullen" op het display. We moesten toen nog 10 mile dus ik vond het toch wel spannend :-) We hebben de auto "all inclusive" gehuurd wat inhoudt dat je de auto met een lege tank mag inleveren maarja dat lukt natuurlijk nooit. Het is wel een sport om hem zo leeg mogelijk in te leveren natuurlijk want Alamo is je natuurlijk dankbaar als je er veel benzine in laat zitten. Gelukkig hoeven we eenmaal in de garage aangekomen niet meer naar boven te rijden en komen we bij het inleverpunt aan. De dame die alles controleert vraagt of we problemen hebben gehad met de auto of dat er andere bijzonderheden zijn. Jan zegt dat alles in orde is maar dat alleen de benzine bijgevuld moet worden. De dame kijkt op de meter en geeft met een knipoog aan dat we het heel goed gedaan hebben en dat je hem zo hoort in te leveren.

    Inmiddels is er al een medewerker van de luchthaven met een grote bagagekar naar ons toegelopen en hij vroeg of we hulp nodig hadden. Nou, heel graag! We hebben 4 koffers en 3 stuks handbagage en naar de incheckbalie is nog wel een stukje lopen. In ieder geval de garage uit, de weg over en dan met de lift naar een andere verdieping. Alle babage pas op de kar en de medewerker vraagt met welke maatschappij we vliegen. Hij loodst ons in enkele minuten naar de incheckbalie van United. Bij de balie aangekomen gaan de koffers eerst allemaal op een weegschaal (dus vóór je daadwerkelijk de rij ingaat) en de 1e koffer weegt 49.9 lbs (koffers mogen 50 lbs = 22.5 kilo wegen) de medewerker van United lacht en geeft ons een complimentje en zegt: Die is goed! De 2e koffer weegt 50.6 lbs, oeps! We hadden ze nog zo goed gechecked.... De medewerker lacht en zegt: Die is ook goed! Pfff. De 3e koffer weeg 49.7 lbs en mag ook door en de 4e koffer (is eigenlijk een grote tas die je uit kan ritsen tot kofferformaat) hoeft niet eens op de weegschaal. Hij zegt dat zie ik zo wel, die is goed. We lopen nu door naar de balie met onze paspoorten naar de inchekbalie. BIj de balie aangekomen vraag ik of het mogelijk is om voor de 2e vlucht (Washington-Amsterdam) mogelijk is om 2 stoelen bij het raam en naast elkaar te krijgen. Gisteren hebben we namelijk geprobeerd om on-line in te checken maar dit ging niet goed. We waren op 2 verschillende rijen geplaatst (rij 17 en rij 42) en na 2 telefoontjes naar United zeiden ze dat ze de online check in niet konden zien en dat eventuele wijzigingen op de luchthaven geregeld moesten worden. De medewerkster aan de incheckbalie scant onze paspoorten en er draaien automatisch instapkaarten uit. Ik op rij 42 en Jan op rij 17. Ik vertel haar van het online inchecken en dat het niet goed was gegaan en ze moet lachen en zegt jullie zitten inderdaad een eind bij elkaar vandaan. Ze verscheurd de instapkaarten en heeft, gelukkig voor ons, nog 2 plaatsen naast elkaar en ook nog bij het raam zegt ze. Ze wenst ons goede vluchten en zegt verder dat de bagage allemaal geregeld wordt tijdens de overstap en dat wij onze koffers pas weer terugzien in Amsterdam. Erg vriendelijk en zeer goede service!

    Als ik de instapkaarten bekijk zie ik dat we voor de 2e vlucht de volgende stoelen hebben, rij 30 H en J... Dat komt bekend voor dit zijn de stoelen die we op de heenreis ook hadden met de zee van beenruimte. Hopelijk is het inderdaad een zelfde toestel en kunnen we op de nachtvlucht lekker de beentjes strekken. De vlucht naar Washington wordt uitgevoerd door Ted (net als de heenreis) en we worden om 11.10 verwacht bij gate 42. We hebben nu dus nog even de tijd voor een ontbijtje. We gaan naar Mc Donalds en nemen daar allebei 3 pannenkoeken en ze smaken goed (eens een keer niet naar Mc Donalds net als de burgers enz). Daarna zijn we in de grote hal gaan zitten en hebben we ook nog wat winkeltjes bekeken (niet eens wat gekocht, knap he?). Allebei nog een café latte gedronken en daar door de security en de monorail naar de andere kant van de luchthaven. Het is inmiddels al 11 uur en over een paar minuutjes gaan we instappen. We beginnen inderdaad keurig op tijd met het instappen en het toestel zit weer helemaal vol. Precies op tijd vertrekken we richting Washington en de joviale captain verteld ons dat de vliegtijd 1 uur en 48 minuten zal bedragen. Het was een hele goede vlucht met vrijwel geen turbulentie en om even over half 2 plaatselijke tijd landen we op Washington Dullas. We zijn blij dat we de beentjes weer kunnen strekken en lopen door de lange gangen en langs de verschillende winkeltjes. We halen een heerlijke footlong (die we delen) met tonijnsalade, sla, tomaat, augurk en komkommer bij Subway en nu is het wachten tot de volgende vlucht. Ik heb alvast een stuk van dit verslagje zitten typen en een paar spelletjes free cell gedaan.

    Om kwart voor 5 gaan we instappen en als het goed is vliegen we op tijd. We vliegen net als de heenreis met een boeing 777 en we zitten inderdaad precies op dezelde stoelen met de super beenruimte! Vóór onze stoelen is een ruimte voor de nooduitgang en daarna staat er 1 stoel (achteruit) voor een stewardess en dan beginnen pas weer rijen met stoelen (economy plus, maar die heb je op rij 30 dus niet nodig ;-)). Het instappen verloopt erg soepel en we zouden om 17.35 vertrekken opeens komt er een supervisor van United aan boord want het blijkt dat er een mannelijke passagier agressief is geweest tegen een stewardess. De passagier (een Nederlandse man) was niet tevreden met zijn toegewezen stoel omdat hij gevraagd had om een gangpad stoel en hij nu in het midden van een rij zit. Het toestel is vrij vol en hij verwacht van de stewardessen dat zij aan andere reizigers gaan vragen om met hem te ruilen. De discussie gaat verder en gebeurd precies naast ons (omdat daar veel ruimte is...). De supervisor verwijst de man naar zijn stoel en zegt dat hij gaat overleggen. We zitten 1e rang en kunnen het overleg letterlijk volgen. De supervisor overlegt met 2 stewardessen en de mannelijke purser over het gedrag van de man. De purser mag beslissen of de passagier nog mee mag vliegen en die geeft aan dat hij het met de piloot wil overleggen omdat hij weinig zin heeft om bijvoorbeeld weer na 1 uur in de lucht alsnog problemen met de passagier te krijgen (die passagier was inmiddels wel een beetje gekalmeerd). Uiteindelijk mag hij toch aan boord blijven en krijgt hij toch ook nog een andere plek dus iedereen tevreden. De supervisor geeft nog wel aan dat indien de man alsnog lastig gaat doen aan boord dat hij dan bij aankomst in Amsterdam aangehouden kan worden.

    We vertrekken uiteindelijk 10 minuten te laat uit Washington en de piloot deelt mee dat de vliegtijd 6 uur en 30 minuten zal bedragen. Eenmaal in de lucht komen de stewardessen na een half uurtje met de eerste drankjes langs. We zijn net helemaal gesetteld (koptelefoontjes op voor een muziekje, drankje en onze boeken erbij) als er in ene paniek uitbreekt! Er klinkt gegil vlak achter ons en de stewardess komt terug rennen met haar kar vol met drankjes en roept of er een arts aan boord is. het blijkt dat 4 rijen achter ons een vrouw onwel is geworden en ziet lijkbleek. We dachten even aan het ergste omdat één van haar kleindochters heel erg aan het gillen is. De purser vraagt door de intercom nogmaals of er een arts aan boord is (in het Engels en het Nederlands) in verband met een noodgeval en er komen 2 vrouwen en 1 man aanrennen die zich als arts bekend maken. De vrouw is inmiddels buiten bewustzijn en wordt in het gangpad neergelegd (haar echtgenoot heeft haar ook extra zuurstof toegediend d.m.v. mond op mond beademing) en het zag er allemaal erg heftig uit. De stewardessen proberen de familieleden van de vrouw te kalmeren en roepen dat ze nog wel ademt. Er werd overleg gepleegd en de piloot kwam uit de cockpit om de stand van zaken op te nemen. Achteraf bleek dat de vrouw een kalmeringsmiddel had ingenomen en daarna wat drank had genuttigd wat waarschijnlijk de oorzaak was van haar aanval. Het was een soort van hartritmestoornis geweest en 2 van de artsen zijn toch wel een half uur met haar bezig geweest. Er is naar land gebeld om te vragen wat de werking was van de medicijnen die de vrouw had geslikt en uiteindelijk is de vlucht wel gewoon verder gegaan. Al met al een hoop commotie. De vlucht zelf verliep gelukkig voorspoedig met af en toe een heel klein beetje turbulentie. We hebben geen film gekeken maar lekker zitten lezen. De maaltijden (1 diner en 1 ontbijt) waren prima en om 6.25 uur Nederlandse tijd kwamen we aan op Schiphol. Onze wederzijdse ouders stonden ons op te wachten en daar waren wij erg blij mee. De koffers lieten even op zich wachten maar gelukkig bij de douane geen problemen en we konden zo doorlopen. Rond een uur of 8 waren we thuis en de katjes waren ook erg blij dat we er weer waren (en wij waren natuurlijk ook blij om hun weer te zien). Zo het reisverslag zit er op. Ik zal van de week nog foto's plaatsen als alle was enz weer weggewerkt is ;-)

    Groetjes,
    Sonja
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 07-05-07 om 10:32.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  8. Top | #28
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: WDW 2007 14-04 t/m 06-05

    Hier de alvast foto's van onze stop op Key West (de rest volgt later):

    Aangemeerd in Key West:








    Key West:












    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  9. Top | #29
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: WDW 2007 14-04 t/m 06-05

    Een "oudje" van inmiddels 4 jaar: Sony DSC-P71 3.2 mega pixels.

    Hier nog een paar mooie plaatjes van de boot/hut. Elke dag ligt er een ander dier op je bed (of hangt er boven). De medewerkers van housekeeping maken echt elke dag een feestje van:






    Een diner in Animators Palate; het restaurant is bij binnenkomst zwart/wit en naar mate de avond verloopt krijgt alles kleur en zelfs Mickey kwam even langs:




    De mooie lobby:








    Leuke liften:



    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  10. Top | #30
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: WDW 2007 14-04 t/m 06-05

    En daar kom je nu mee bij mijn laatste verslagje..... :?
    Ik zal er voor de leesbaarheid alsnog wel ruimtes tussenmaken.

    Hier nog meer moois aan boord:

    Het Walt Disney Theatre:


    The Golden Mickey’s één van de vele prachtige shows in het Walt Disney Theatre:


    Formal night:


    Eén van de lange gangen met hutten aan boord:


    Een heerlijk zwembad met een lekkere whirlpool (er zijn trouwens 4 zwembaden aan boord):




    Een leuke veiligheidsinstructie op de binnenkant van de deur van je hut:


    Met Mickey:


    Onze “Funny table”:


    En onze aardige serveersters Leasa en Rebecca:


    Grand gala dessert:












    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •