Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 14 EersteEerste ... 21011121314 LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 131

Onderwerp: Wassen in Florida

  1. Top | #111
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Wassen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lea Bekijk Berichten
    Inmiddels was aangezet en is goed gegaan maar wat een raar gezicht is dat die sloot water wat in die trommel komt.
    Ja geweldig die voorwereldse bakbeesten. Ze gebruiken onwaarschijnlijke hoeveelheden water en energie, laten je wasgoed extra snel verslijten en maken veel minder goed schoon als de modellen die wij kennen. Ze doen mij denken aan de wasmachine die mijn moeder had staan toen ik nog klein was, maar die ze toen al niet meer gebruikte omdat ze een "echte" had gekocht.

  2. Top | #112
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Wassen in Florida

    Toch vind ik het een goed idee om warm water in de machine te laten lopen.
    Het komt hier bij wijze van spreken zo uit de leiding. jaja, opgewarmd door gas, wat mijns inziens goedkoper en beter voor het milieu is, dan de hele machine electrisch te laten op warmen.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  3. Top | #113
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Wassen in Florida

    Mijn warme Floridawater komt uit een elektrische water heater... en de stroom uit een kolencentrale. Ja in Amerika kies je nog niet zo simpel voor groene stroom.
    Een beetje analoog aan de energielabels (A-E) in Europa hangt in Amerika een Energy Guide aan elk apparaat in de witgoedzaak: een lijn waarop links het verbruik van de zuinigste en rechts van de onzuinigste apparaten van dat soort staat. Mijn wasmachine daar is een voorlader en dus niet zo'n prehistorische bak als je meestal ziet - met warmwateraansluiting. Voor de Energy guide stond het pijltje nagenoeg helemaal links. De tobbes-met-slingeraar-modellen gebruikten over het algemeen zo'n 20x zoveel energie. Daar kan geen gasheater tegenop.


    (voorbeeld van zo'n energy guide. Deze is niet van een wasmachine)
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 01-06-10 om 21:35. Reden: plaatje erbij

  4. Top | #114
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard wasmachine in hotels

    Wij gaan een maand lang rond gaan reizen in Florida en het zuidoostelijk deel van amerika, en dat brengt een practisch
    probleem met zich mee: de was. Ten eerste hebben wij niet genoeg ondergoed en sokken om het een maand lang uit te houden, en ten tweede lijkt het me geen succes om vuile onderbroeken en sokken mee te gaan sjouwen. Daarom hebben we heel bewust een paar keer een hotel geboekt
    die wasmachines hebben voor de gasten. Kunnen we onderweg af en toe even wat huishoudelijke taken verrichten (ook goed tegen eventuele afkickverschijnselen).
    Mijn vraag nu: wie heeft er wel eens gewassen in een hotel, en hoe gaat dat met de wasmiddelen? Hebben alle hotels meestal ook zeep te koop?
    of moeten we dan bij de publix of Walmart de kleinste fles wasmiddel zien te vinden? Kunnen we eventueel vanuit nederland wastabs meenemen of werken de amerikaanse wasmachines daar niet goed mee?

    Ik hoor graag jullie tips, do's en dont's
    Laatst gewijzigd door Njit; 09-02-15 om 13:33. Reden: onderwerp samengevoegd met een langlopend onderwerp. Succes met wassen :)

  5. Top | #115
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Wassen in Florida

    Hallo, De meeste hotels met dit soort voorzieningen hebben ook wasmiddel te koop.
    Is meestal wel erg duur. Dan kun je beter een kleine fles wasmiddel kopen bij de Waltmart of zo.
    Kun je in je auto laten staan en gebruiken op het moment dat je het nodig hebt.
    Als wij een rondreis maken laten we meestal ook 1 koffer in de auto en doen in de andere de toilettassen ten wat kleding.
    Scheelt een hoop gesjouw.
    Wastabs weet ik niet of ze werken, de wasmachines in de hotels zijn in het algemeen allemaal bovenladers.

  6. Top | #116
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Wassen in Florida

    Ik neem meestal vloeibare tabs mee. De vaste tabs heb ik wel eens gehad dat ze niet volledig oplossen. Deze kun je in Nederland al kopen en meenemen in je koffer (in een hard bakje oid).
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #117
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    80

    Standaard Re: Wassen in Florida

    We kopen pods van Tide in de lokale supermarkten.
    Meestal hebben we aan een grootverpakking genoeg voor drie weken en ik was elke tweede dag. Het laatste wat ik wil is stinkende was in mijn koffer
    De eerste paar keren hebben we tablets meegenomen in onze koffer tot mijn zus er een controle kaartje bij vond. Vermoedelijk dachten ze dat het om drugs ging.
    Omdat ik graag van te voren weet waar er gewassen kan worden kijk ik altijd van te voren even bij Expedia. Daar staat of er wel of niet een wasgelegenheid is. Hoe duurder het hotel hoe meer een wasje kost.
    Voor munten kun je altijd biljetten wisselen aan de hotelbalie.

  8. Top | #118
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Wassen in Florida

    Ik was elke 7-10 dagen Dan heb je aan 3-4 pods genoeg... Vuile was gaat in een wastas (aka IKEA tas )
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #119
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Wassen in Florida

    Meestal haal ik wat tabs bij de Action, die werken prima.
    Wellicht eens kijken bij Dollar Tree in de USA
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  10. Top | #120
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Re: Wassen in Florida

    Uit jullie reacties begrijp ik dat de hotels over het algemeen geen wasmiddel er bij verkopen? Heb meen ik ooit eens van die kleine zakjes voor 1 wasbeurt gezien. Ik ga gewoon, wat Richie ook doet, naar de dollarwinkel (komen we toch vaak zat ) en haal daar een zakje pods of een kleine fles wasmiddel. En naar gelang het (over)gewicht van de koffers met terugvliegen neem ik het mee of laat het lekker bij de wasmachines achter voor de volgende klant of t personeel.
    De vorige reizen namen we een duffeltas mee om de vuile was in te verzamelen, die bleef dan in de auto, maar gezien de lengte van de vakantie deze keer hebben we besloten het toch maar anders aan te pakken.
    Fleurida: dat deden wij ook wel eens, alleen wat spulletjes in een trolley (in frankrijk zelfs een keer in een rugzak omdat we op de Mont Saint Michel zouden overnachten en dat is een flinke klim). Vooral motels waar we op de tweede verdieping terecht kwamen is even eea overpakken handiger.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •