Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 14 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 131

Onderwerp: Wassen in Florida

  1. Top | #1

    Standaard Wassen in Florida

    Ik heb een vraagje betreffende een "leuk" onderwerp: de was :-&
    Aangezien ik niet voor 3 weken kleding en ondergoed mee wil en kan nemen, moeten we dus wel eens een was gaan doen.
    We zitten niet in een villa, maar in verschillende hotels, die eigenlijk altijd wel beschikken over wasmachines (naar ik heb begrepen).

    Mijn vraag is: hoe werken deze apparaten over het algemeen? Met muntjes, krijg je er waspoeder bij en hebben ze over het algemeen ook een droger erbij? Misschien wel een beetje suf, maar ik weet liever van te voren waar ik aan toe ben met dat soort apparaten..... ops:
    Alvast bedankt voor de antwoorden!!

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Bijna alle lage- en middenklasse hotels hebben wasmachines staan, met meestal ook een droger erbij. Soms staan ze verspreid over het gebouw, soms is er een laundry-room. In veel gevallen kun je daar of bij de receptie wasmiddel kopen. Maar handiger is om aan het begin van je vakantie in een supermarkt een grote fles vloeibaar wasmiddel te kopen (Tide of zo) en dat te gebruiken, da's ook nog eens veel goedkoper. Amerikanen gooien er tijdens de was vaak nog "bleach" (Chlorox) bij, aangezien het water niet erg zuiver is en ze zo toch een mooie witte was krijgen. Heb ik zelf overigens nooit gedaan, wasmiddel is genoeg.

    De wasmachines werken meestal op "quarters", een stuk of 6 tot 8 van die kwartjes per was- of droogbeurt. Zorg dus dat je er voldoende van hebt. Die stop je in een soort houder die je dan ineens naar binnen drukt.

    De wasmachines zijn bijna altijd bovenladers met zo'n draaiend ding met schoepen in het midden, waar je het wasmiddel gewoon bij de was gooit. Dan stel je het programma in (meestal staan er verschillende stofsoorten en de soort bevuiling van je kleren in het programma) en de temperatuur. Na een half uur tot drie kwartier is je was klaar.

    Let wel op: in het hoogseizoen als het hotel vol is kan het wel eens druk zijn bij de wasmachines.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Paar plaatjes erbij gezocht.

    Een voorbeeld van een washer:


    Zo ziet er bijvoorbeeld een programmakeuzeknop er uit:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    En nog een leuke studenten-instructie voor het wassen afkomstig van www.collegeview.com:

    Chapter 12: Laundry

    From College 101 by Guy Stevens



    Laundry is one of the lows of college life. You've been given all this freedom and responsibility. However, at laundry time it's time to pay the piper. Avoid doing laundry as long as possible! It is my belief that you shouldn't have to do laundry more than every two weeks. However if you're one of those people who doesn't live all that far from home, by all means take it home every weekend!

    When doing laundry always bring lots of quarters. The last thing you need is to run out of change! Find out ahead of time the cost of doing a load in the washer and dryer. Many campuses allow students to use debit cards for laundry, in which case, make sure you have ample credit.

    Before even attempting to do laundry, find out when is the best time. Chances are that everybody else in your dorm has to use the same set of machines. There are going to be times when the laundry room gets really busy. Often the best time to do laundry is late at night and in the wee hours of the morning. Avoid weekends. Everybody does laundry on weekends. If a break or vacation is coming up, take the laundry home; don't bother giving the school any more of your money.

    To do laundry, you will need to invest some time. It takes approximately 26 minutes to complete a washing cycle. It takes another 45 minutes for the dryer. Total time to do a load is about one and a half hours. Never leave clothes in the machines! People will remove them when they need a machine. You could end up losing clothing that way! Sometimes people even put the clothing on the floor and get them dirty again! (This happened to me!)

    When you are getting ready to use the washing machine, put whites with whites. Set the knob to the position marked WHITES. Put colors in a separate load. Set the knob to PERMANENT PRESS. DO NOT MIX LOADS. Never overstuff the washing machine. One frugal student decided to put all his laundry in one load. He started the permanent press cycle and walked away. A few minutes later the machine began to buck and bolt like a bronco! His clothes were covered in smoke! The smell was horrendous.

    When choosing a washing machine, keep in mind that these machines have been used and abused. Determine which machines are running better than others. I remember one washing machine that was so off balance that I had to sit on top of it to get my load finished.

    Before even attempting to use a dryer, open it up and remove the lint from the lint guard. Otherwise you're going to spend significant time removing lint from your clothing! Spread out the load. Jeans take the longest time to dry. Never put more than two pairs of jeans in a single load in a dryer. Use multiple dryers with small loads in order to have your clothes dry quicker. If you end up putting larger loads into a single dryer, you may need more then one 45-minute cycle to get everything dry.

    Fold T-shirts, socks, and underwear as soon as they come out of the dryer, then place them into your laundry basket. Take pants, and put them on a hanger immediately. Do the same with button shirts, this way you won't have to iron them.

    As for detergents, I recommend using a liquid because liquids are easier to measure than powders (you just fill the cap). Also liquids come concentrated, so you can do more loads with less detergent.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Ha eindelijk begint iemand eens over mijn favoriete vakantie-onderwerp, de was! :lol:

    Wat mij altijd opvalt aan de Amerikaanse wasmachines is dat ze lekker snel klaar zijn (komt doordat ze het water niet zelf opwarmen maar zelf warm water nemen), en dat ze je was altijd zo laten slijten. Die schoepen die Michael beschrijft gaan niet bepaald zachtzinnig om met je was, dus je mooiste spulletjes zou ik er niet in gooien, want de wasmachines zijn een stuk fanatieker dan de onze, is mijn ervaring.

    Bai,

    Maartje

  6. Top | #6
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Als ik wil wassen in Florida ga ik ook nog wel eens naar een laundromat, een wasserette die toch meestal wel in de buurt zitten (Yellow pages), daar hebben ze veel wasmachines en drogers zodat je de hele boel er in 1 keer in kunt gooien en alles is tegelijkertijd klaar. Bij de hotels zijn er maar 2 of 3 machines en ze zijn ook meestal allemaal bezet.

  7. Top | #7

    Standaard

    @Petra Dat is ook een goede oplossing als die automaten zo vaak bezet zijn!! Het verbaasd me ook dat die wassen zo snel klaar zijn; na 3 kwartier heb je hier net de voorwas gedaan!! :lol: :lol:

    @Maartje Dus mijn zijden pyjama ( :lol: :wink: ) kan ik beter even op de hand doen? "Toch ook maar een tubetje handwasmiddel in de koffer doen dan! :wink:

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Toen ik er nog woonde, en als ik er 'szomers ben, gooien we gewoon alles in de wasmachine...

    Maar misschien zijn onze prullekes niet zo mooi

    Wat me wel opviel: onze witte was blijft daar witter, en de kleuren daar kleuriger, dan hier. En ze zijn idd sneller schoon en droog, en makkelijker te strijken. Maar misschien is dat wel een denkbeeldig iets, omdat ik de was doen vaker doe bij m'n vader dan thuis.

  9. Top | #9
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Niet dat ik er veel verstand van heb, maar ik heb goed opgelet ops: hoe mijn vrouw in de weer is met de wondermachines. Ze worden gevoedt met warm water uit de boiler en dat scheelt al snel een 20 à 30 minuten met de koudwaterjongens van hier. Voor de delicate was gebruikt ze altijd een apart waszakje en dat komt er goed uit.
    Zo zie je maar weer dat je onderuitgezakt op de bloemetjesbank in Kissimmee toch nog wat kunt leren :wink: .
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 23:49. Reden: full quote eruit
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #10
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    11

    Standaard

    Het is misschien ook handig om een droogrekje of zo iets mee te nemen.
    Want niet alle was kan de droger in. En je was krimpt meestal van de droger.
    Het is idd wel ideaal dat de wasmachines in Amerika zo groot zijn!!!! Kan je gelijk alles in 1 gooien.
    Wij gaan in september voor 3 weken naar amerika. We zijn van plan om app. te huren ipv een hotel.
    Heeft er iemand ervaring mee met app huren en hoe is het gegaan en bevallen.
    We zijn erg benieuwd!!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •