Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Even voorstellen: ronnyr

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: ronnyr

    Inmiddels al enkele maanden meelezend op dit forum nu maar de moeite genomen me even voor te stellen. Ronny is dus de naam en ik ben een geboren en getogen Brabander.

    Al een jaar of tien heb ik lopen verkondigen dat ik een keer naar Amerika wil en dan specifiek Florida of de Westkust. Het probleem zat echter in het feit dat in mijn vrienden- en kennissenkring geen andere liefhebbers te vinden zijn voor een tochtje naar Florida. Dit jaar eindelijk de knoop doorgehakt en besloten dan maar gewoon alleen op stap te gaan.

    Als eerste kennismaking besloten om me voor nu te beperken tot Orlando en me te vermaken in de parken van Disney en Universal. Gezien het feit dat ik me in Europa ook prima kan vermaken in attractieparken leek me dat een goed begin. En vooral eens ervaren of alles daar inderdaad mooier, groter en beter is.

    Inmiddels zijn vluchten en hotels geboekt, zijn de attractietickets onderweg en zit ik in mei 16 dagen in Orlando. Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen. Ik ben weliswaar wel eens vaker alleen op vakantie geweest maar voor de eerste keer in de States zal ook wel een beetje wennen zijn. En als dit goed bevalt kom ik zonder twijfel een van de komende jaren nog eens terug om Florida wat uitgebreider gaan te doen.

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: ronnyr

    Met zoveel pretparken op de vierkante kilometer heb je niet echt de tijd om je te vervelen. Alvast veel plezier gewenst met de voorbereidingen..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Florida Groupie Marjol's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    457

    Standaard Re: Even voorstellen: ronnyr

    Hoi Ronny,

    Ik wens je veel plezier! Ook met de voorbereidingen! Wanneer ga je precies in mei?

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Even voorstellen: ronnyr

    Welkom op dit leuke en gezellige forum!

    Geen slachtoffers gevonden om mee te gaan naar Florida?? Ze weten niet wat ze missen :wink:

    Voor een eerste keer bezoek aan Florida is Orlando & omgeving echt top! Je zult je inderdaad niet hoeven te vervelen.

    Heel veel plezier hier op het forum en succes met je voorbereidingen.

    Groetjes,
    Sonja
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  5. Top | #5

    Standaard Re: Even voorstellen: ronnyr

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marjol Bekijk Berichten
    Hoi Ronny,

    Ik wens je veel plezier! Ook met de voorbereidingen! Wanneer ga je precies in mei?
    Als het goed is land ik op 11 mei in Orlando. De voorbereidingen zijn eigenlijk al voor een groot deel achter de rug. Nu vluchten, hotels en park tickets geregeld zijn is het vooral nog bedenken wat je gaat doen als je niet in de parken bent en deze eerste keer in Orlando wil ik van de parken zoveel mogelijk zien. Ongetwijfeld zal er ook nog wel tijd over zijn om iets te shoppen of een bezoekje aan de city van Orlando zelf.

    De tijd tot aan mei zal dus vooral gevuld worden met wat informatie verzamelen over de directe omgeving van de hotels (I-Drive en LBV) zoals handige ontbijt- en dinerlokaties. Met wat zoeken op diverse fora kom je al een heel eind op weg en wie weet heeft iemand nog goede tips.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Even voorstellen: ronnyr

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronnyr Bekijk Berichten
    zal er ook nog wel tijd over zijn om iets te shoppen of een bezoekje aan de city van Orlando zelf.

    De tijd tot aan mei zal dus vooral gevuld worden met wat informatie verzamelen over de directe omgeving van de hotels (I-Drive en LBV) zoals handige ontbijt- en dinerlokaties. Met wat zoeken op diverse fora kom je al een heel eind op weg en wie weet heeft iemand nog goede tips.

    Ik zou persoonlijk de city Orlando overslaan.
    Ik ga ervan uit dat je het centrum van Orlando bedoelt.
    Daar zul niet veel spectaculairs aantreffen.
    Veel grote gebouwen.
    Vroeger had je churchstreet, waar veel kroegen,winkels en ander vertier was.
    Deze is afgebroken, en niets meer te doen.


    Om even iets anders te doen ( met name sávonds) zou ik een keertje naar Old Town gaan.
    http://www.old-town.com/

    Metname in het weekend is het er gezellig.
    Vrijdag en Zaterdag zijn er auto ( hotrod en oldtimer) parades.
    Ik vind het een aanrader.
    Verder heb je er leuke kleine gekke winkeltjes, je kunt er wat eten en drinken in 1 vd leuke bars.
    Verder zijn er nog de nodige attracties.

    Kijk maar eens op de site wellicht iets voor jullie.

    Groet,
    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  7. Top | #7
    Banned User
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    18

    Standaard Re: Even voorstellen: ronnyr

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronnyr Bekijk Berichten
    Als het goed is land ik op 11 mei in Orlando. De voorbereidingen zijn eigenlijk al voor een groot deel achter de rug. Nu vluchten, hotels en park tickets geregeld zijn is het vooral nog bedenken wat je gaat doen als je niet in de parken bent en deze eerste keer in Orlando wil ik van de parken zoveel mogelijk zien. Ongetwijfeld zal er ook nog wel tijd over zijn om iets te shoppen of een bezoekje aan de city van Orlando zelf.

    De tijd tot aan mei zal dus vooral gevuld worden met wat informatie verzamelen over de directe omgeving van de hotels (I-Drive en LBV) zoals handige ontbijt- en dinerlokaties. Met wat zoeken op diverse fora kom je al een heel eind op weg en wie weet heeft iemand nog goede tips.
    Hallo Ronny, Welkom op he Florida Forum, :grin: Waar heb je geboekt?

  8. Top | #8

    Standaard Re: Even voorstellen: ronnyr

    Even voor hen die wellicht geinteresseerd zijn: Ik ben vandaag weer veilig teruggekeerd van mijn eerste vakantie in Orlando. Zoals ik al vermoedde heb ik me in m'n eentje twee weken prima kunnen vermaken in alle Themeparks (Disney, Universal, Seaworld en Busch Gardens) en bleef er door de relatief rustige parken nog tijd over voor wat shoppen in de malls ( Premium, Prime, Florida en Millenia) en een bezoek aan Old Town. En dat alles was prima te doen zonder huurauto maar wel met handige shuttles vanaf het hotel voor Disney/Universal en I-ride voor Seaworld.

    Vooral als je s'morgens om 09.00 uur begon kon je met wat goede timing een aantal trekpleisters al vroeg doen zodat wanneer de drukte echt op gang begon te komen (vanaf 11.30) de Fastpass uitkomst kon bieden. De langste wachttijd welke ik zelf heb moeten ondergaan was 35 min bij Soaring in Epcot. Uiteraard waren de rijen van de echte trekpleisters gedurende de dag wel langer (oplopend tot zo'n 70-80 min.) maar s'morgens was dat als gezegd nog prima te doen.

    Zoals ik al verwachtte was dit geen eenmalige trip maar zal er de komende jaren ongetwijfeld nog wel een gaan volgen.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker Nicole's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    116

    Standaard Re: Even voorstellen: ronnyr

    JJJJJAAAAAAAA HOOR !!!!!! We hebben er weer 1tje bij. Als je eenmaal bent geweest. ;-)

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker Almereontour's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    64

    Standaard Re: Even voorstellen: ronnyr

    Welkom thuis Ronny.
    Blij te lezen dat je je vermaakt hebt.
    Je verhalen zullen in de toekomst waarschijnlijk de oorzaak worden dat één van je vrienden besluit om mee te gaan. Al heb je in je ééntje natuurlijk wel meer vrijheid.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •