Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 11 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 110

Onderwerp: Daytona Bike Week / Biketoberfest

  1. Top | #71
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Daytona Bike Week

    Bedankt gerrit,

    Als onze bazen meewerken en we kunnen gaan, dan weet ik al waneer !
    Overduidelijk het laatste weekend.

  2. Top | #72
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Daytona Bike Week

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Zondag is de grote parade op Ocean Avenue.
    Daarna gaat iedereen zo snel mogelijk weg en breekt zijn tent of stand af.
    Beetje troosteloos die zondag, wij gaan er nooit heen die laatste dag

  3. Top | #73
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Daytona Bike Week

    Same here, dan zijn wij meestal op het airport. Maar die Zaterdag wil ik niet missen :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #74
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Daytona Bike Week

    Tot nu toe nog geen toestemming voor verlof gekregen grrrrrrrr

  5. Top | #75

    Standaard Re: Daytona Bike Week

    Volgend jaar zijn we in oktober in Florida en nu blijkt dat dan ook het Biketoberfest is op Daytona Beach.
    Mijn man is een echte motor liefhebber en de vrienden waar we mee op vakantie gaan ook.
    Nu weten we dat de data voor 2010 14 t/m 17 oktober zijn maar hebben geen idee wat de must see en must do dingen zijn.

    Heeft iemand wat tips over welke dagen de echte aanraders zijn.

    Alvast bedankt voor de info.

    Groetjes Lucy

  6. Top | #76
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Daytona Bike Week

    Ik heb het maar even gekopieëerd uit mijn reisverslag van komende Bike Week;

    Hallo John, ieder zijn eigen ding, maar hier zijn de must see's volgens onze ervaring;
    in totaal willekeurige volgorde,
    - Destination Daytona, the hottest spot in town in Ormond Beach I95/USA1A.
    - Main Street, Daytona Beach met daarbij de HD Factoryshow in Ocean Center.
    - Rat's Hole Choppershow, laatste Zaterdag, Daytona Lagoon, naast Ocean Center.
    - Daytona Speedway, met op het evenemententerrein de meeste bekende motorbouwers.
    - North Beach Street, Daytona met de lokale HD Dealer en ook heel veel stands.
    - Orlando Speedworld, Bithlo met de All Harley Dragraces, onze favoriet

    Verder vindt je aan de A1A, behalve Miller's Custom Parts met zijn vele kramen in Daytona, ook nog diverse camping/feestterreinen in o.a. Ormond Beach en New Smyrna Beach met veel stands en muziek met bekende en klinkende namen zoals Iron Horse, Broken Spoke en Boothill Saloon.
    Heel veel is terug te vinden op de officiële website www.officialbikeweek.com

    En HD of Orlando, aan de I4 (The old Factory) is een bezoekje zeker waard.
    Wil je nog meer weten ? Vraag of PB gerust, ik kan er uren over praten :mrgreen:

    De Rat's Hole show is met Biketoberfest bij Destination Daytona.
    Helaas zijn er geen AH Dragraces tijdens Biketoberfest.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #77

    Standaard Re: Daytona Bike Week

    hoi ta2 gerrit bedankt voor je reactie op mijn vraag en natuurlijk heb ik nog veel meer vragen want ben echt aan het aftellen maar is alles vrij toegangkelijk? behalve speedway denk ik en bestaat er ook een agenda wat wanneer wat te doen is? en zou ik daar een bepaalde tijd op de 26ste moeten zijn om uberhaupt niks te missen van de opening als die er officieel er is?
    nogmaals bedankt

    gr john

  8. Top | #78
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Daytona Bike Week

    In principe is alles vrij toegangkelijk, behalve de Rat's Hole, die kost een paar dollar, en de naastgelegen parkeergarage, waar je 10 dollar per dag voor betaald.
    Die zou ik gebruiken, want hij ligt erg centraal, en verder is er geen gratis parkeren, want iedere oprit en grasstrook is dan plotseling betaald parkeren, tegen hetzelfde tarief, of meer. De lokale bevolking pikt zo zijn graantje mee :-).

    Bij Destination is parkeren gratis, zo lang er plek is, helemaal achter op het terrein, en je wordt met een trammetje naar de festiviteiten vervoerd.
    Bij de Speedway moet je alleen betalen als er races zijn, verder kun je zo gratis onder de tribunes door naar het middenterrein, ook als er trainingen zijn. en leuke belevenis.

    Een echte opening is er niet, vooral omdat alles, in tegenstelling tot bijv. Sturgis, zo ver uit elkaar ligt. Wat eerst de Bike Week was, is langzamerhand uitgegroeid tot een Bike 10-daagse, en komt inmiddels zelfs al een paar dagen voor de officiele datum op gang. Wel is er een echte afsluiter, de parade op Ocean Avenue, de laatste Zondag.
    Maar dan zitten wij i.h.a. al weer in het vliegtuig, of er dicht bij, op weg naar huis.

    Het exacte programma (of een benadering daarvan)staat in de agenda op de website.
    Verder kun je bij alle winkels, het Welcome Center (waar wel een soort van officiele opening wordt uitgevoerd) en veel stands een handig zakboekje(s, er zijn twee versies) krijgen met het complete programma.
    En op de Amerikaans HD site staat het programma van Harley zelf.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #79

    Standaard Re: Daytona Bike Week

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Ik heb het maar even gekopieëerd uit mijn reisverslag van komende Bike Week;
    Gerrit heel erg bedankt voor je antwoord.
    Ik had je verslag wel gelezen maar dat was niet van het Biketoberfest.
    Ik wist niet dat er zoveel overeenkomsten zijn tussen de twee Bike weken.

    Ik had ook je verslag van afgelopen oktober gelezen en het viel me op dat je op donderdag en zaterdag daar heen bent gegaan en op vrijdag niet.
    Toch handig om te weten waarom een ervarings deskundige deze keuze maakt.

    Zaterdag lijkt ons in ieder geval ook heel leuk met de Rat´s Hole Choppershow.

    Jammer dat er geen AH Dragraces tijdens het Biketoberfest zijn maar je kunt niet alles hebben zeg ik altijd maar.

    En HD of Orlando, aan de I4 (The old Factory) is een bezoekje zeker waard.
    Hier komen we ook zeer regelmatig!:grin:

    Vorig jaar hebben mijn man en mijn vader twee Harley's gehuurd bij de Harley Dealer in Jacksonville.
    Ze vonden het helemaal geweldig om in de prachtige natuur van Noord Florida te rijden!

    Wanneer we nog vragen hebben zal ik je zeker een PB sturen en voor nu nogmaals bedankt voor de antwoorden.

    Groetjes Lucy
    Laatst gewijzigd door disney fan; 20-12-09 om 08:45.

  10. Top | #80
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Daytona Bike Week

    Biketoberfest en Bike Week komen inderdaad erg overeen, alleen de aantallen (dus ook de standhouders) verschillen met een factor 1:3. Maar beiden zijn erg leuk.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •