Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 67

Onderwerp: Kleding kopen en meenemen

  1. Top | #11
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Kleren meenemen vanuit Florida

    Is eerder iets van een brandstofbesparende maatregel. De 1e, business en /of starclass mogen nog gewoon 32 kg per koffer meenemen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #12
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard Re: Kleren meenemen vanuit Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Is eerder iets van een brandstofbesparende maatregel. De 1e, business en /of starclass mogen nog gewoon 32 kg per koffer meenemen.
    Nee, ts echt een arbo regel. Een vriend van me werkt bij de KLM, "bagagedrager". Dit heeft te maken met de lichamelijke klachten waarmee veel mederwerkers lopen. Vooral rugklachten. Daarom mag je ook niet een koffer van 40kg en 1 van 6 meenemen, maar moet het netjes verdeeld zijn.

  3. Top | #13
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Kleren meenemen vanuit Florida

    Hallo,

    OP de site van Martinair zie ik toch echt staan dat de vluchten van Miami en Orlando een bagage vrijdom hebben van 32 kilo (per koffer, max. 2)
    Er staat geen klasse bij wel een vermelding dat het ook voor de comfort class is. De 23 kilo bestemmingen zijn alle bestemmingen excl. Miami/Orlando - San José.

    En in de krant las ik ook het stukje over de tax free verhoging naar 430 euro. Hier stond niet bij dat het nog goedgekeurd moet worden, dus denk ik dat het wel geldig is nu.

    Dat wordt sparen!!!

  4. Top | #14

    Standaard Re: Kleren meenemen vanuit Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjolijne Bekijk Berichten
    Hallo,

    OP de site van Martinair zie ik toch echt staan dat de vluchten van Miami en Orlando een bagage vrijdom hebben van 32 kilo (per koffer, max. 2)
    Er staat geen klasse bij wel een vermelding dat het ook voor de comfort class is. De 23 kilo bestemmingen zijn alle bestemmingen excl. Miami/Orlando - San José.

    En in de krant las ik ook het stukje over de tax free verhoging naar 430 euro. Hier stond niet bij dat het nog goedgekeurd moet worden, dus denk ik dat het wel geldig is nu.

    Dat wordt sparen!!!
    Martinair Economy class heeft 23 kilo mer koffer. (écht waar )
    De comfort class in geen stoelklasse maar een "ugrade service" en heeft ook 23 kilo per koffer.
    De enige die meer toelaat is de StarClass, maar die gaat verdwijnen vanaf wegwns volgend jaar.

  5. Top | #15
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Kleren meenemen vanuit Florida

    Zou het nu echt waar worden ? =D> :grin: :grin:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #16
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    179

    Standaard Re: Kleren meenemen vanuit Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Zou het nu echt waar worden ? =D> :grin: :grin:
    Laten we het hopen, maar ik geloof het pas, als het op www.douane.nl staat!

  7. Top | #17
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Kleren meenemen vanuit Florida

    hoi hoi,

    ik heb nog een vraagje, kan de douane zien, waar bepaalde merkkleding gekocht is, of waar het vandaan komt.
    bv. vorige week kwam ik terug uit turkije, ik had mijn echte Tommy H poloshirtje aan (wat ik ooit in orlando gekocht heb).
    in mijn koffer zaten ook nog 2 TH broeken (ook in orlando gekocht), maar ik schrok toch even, want veel mensen hadden van die nepspullen gekocht in Turkije, ik denk dadelijk worden mijn echte spullen nog in beslag genomen?
    groetjes Sylvia

  8. Top | #18
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    179

    Standaard Re: Kleren meenemen vanuit Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylly Bekijk Berichten
    hoi hoi,

    ik heb nog een vraagje, kan de douane zien, waar bepaalde merkkleding gekocht is, of waar het vandaan komt.
    bv. vorige week kwam ik terug uit turkije, ik had mijn echte Tommy H poloshirtje aan (wat ik ooit in orlando gekocht heb).
    in mijn koffer zaten ook nog 2 TH broeken (ook in orlando gekocht), maar ik schrok toch even, want veel mensen hadden van die nepspullen gekocht in Turkije, ik denk dadelijk worden mijn echte spullen nog in beslag genomen?
    groetjes Sylvia
    Volgens mij moeten zij(de douane) dan bewijzen dat het in dat land is gekocht.

  9. Top | #19
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Kleren meenemen vanuit Florida

    Het gaat er niet om waar de kleding gekocht is maar of je namaak kleding de grens over brengt, dat is n.l. verboden. De douane kent de verschillen tussen echt en namaak dus hoof je je alleen maar zorgen te maken als je namaak of teveel echt bij je hebt. In het eerste geval word de namaak in beslag genomen in het tweede geval is men redelijk soeppel.
    Harm

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker Melanie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    30

    Standaard Re: Kleren meenemen vanuit Florida

    Ik haal het ook nooit hoor 175 eurootjes..aahahahaha eerder het 3-voudige en dat is dan van mij alleen... ops:
    ik heb vorig jaar zelfs 2 winterjassen gekocht (jaja je leest het goed winterjassen in florida!!) en niks geen problemen hoor op Schiphol. :-\"
    Ik vlieg met Martinair en kan heel veel bagage mee nemen..rond de 23 kilo per koffer en je mag dan 2 koffers meenemen...dat is niet tegen dovemansoren gezegd...heb dan ook een koffer en een trolley waar genoeg in kan!!
    Wat ik daar koop draag ik ook voor dat ik weg ga en trek op de heenreis oude kleren en schoenen aan die ik daar wegggooi en kom in het nieuw thuis...scheelt alweer een paar schoenen broek tshirt en trui!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •