Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 31 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 303

Onderwerp: Hurricane seasons 2004 t/m 2013

  1. Top | #31
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Slecht weer in Florida? Ach hier en daar een wolkje................


    ps. Geen trucage foto. De foto heb ik genomen op weg naar Key West, een paar jaar geleden!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-02-13 om 08:52.

  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Van zulke foto's heb ik er ook zoveel! Echt mooi.

    Maar zoals Eric zegt: Meestal prachtig mooi weer, ... maar 's middags eigenlijk vaste prik een late middag/avond onweersbui die vrij gauw afgelopen is, en waarvan je na een halfuur alweer niets van merkt.
    En tsja,.. de zomer is nu eenmaal orkanenseizoen, en het schijnt dat dit jaar niet anders zal zijn. Maar daar kun je niet alteveel rekening mee houden: ze zijn onvoorspelbaar, veranderlijk en teveel van elkaar verschillend om er iets betrouwbaars over te zeggen. Ik zou me er niet druk om maken.

  3. Top | #33
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Ach, het blijft een tropische bestemming, met tropisch weer en dus ook de tropische buien. Voordeel van buien in Florida is dat het gewoon lekker warm blijft.

    Het kan soms behoorlijk tekeer gaan zoals op deze foto van 19 juli 2004:


    Maar daar kun je je op kleden zoals mijn zoon op 29 juli 2004 toen we stonden te wachten op de vuurwerkshow Fantasmic (die na de bui gewoon doorging):


    En het houdt vanzelf wel weer op:


    Waarna je nog heerlijk door de plassen kunt rennen op de Pier in St. Petersburg:


    En mooie plaatjes kunt schieten, zoals hier bij de huurvilla in Westridge, Davenport:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    102

    Standaard

    Stukje over Dennis die nu actief is..

    http://hurricane.accuweather.com/hur...eather&myadc=0

  5. Top | #35
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Ik heb een paar jaar geleden Floyd in Orlando meegemaakt.
    Hij stond toen pal over Orlando "geplot" en voor de eerste keer in zo'n 30 jaar ging Disney dicht.
    Gelukkig is alles toen goed afgelopen, maar het was een speciale ervaring.
    Hotelpersoneel met zuidwesters en laarzen. De I4 van oost (KSC) naar west(Tampa) 4 rijen dik file en omgekeerd een enkele auto. Benzine tegen woekerprijzen. Geen tol. Geen restaurants open. Winkels gingen dicht.
    Geluk bij een ongeluk was, dat we op onze 4-daagse Disneypas 1 dag overhielden. Een mooie reden om volgend jaar weer te gaan, was toch zonde om die dag niet te gebruiken. :wink:
    Vorig jaar hebben we alleen de schade gezien, was toen net 1 week geleden.

    Maar je kunt maar beter mooi weer treffen. Niet in de laatste plaats voor de bewoners, want naar ik begrepen heb, zijn velen niet of nauwelijks verzekerd tegen dit natuurgeweld.

    Groeten
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-02-09 om 10:53. Reden: full quote eruit

  6. Top | #36
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Eehh... ik denk niet dat het veel zin heeft om nu al bang te worden. Misschien heb je er niet eens mee te maken, maar je zit wel nog in het orkanenseizoen. Orkanen zijn niet erg voorspelbaar, zeker niet op lange termijn, dus huiverig worden: neh. Rekening houden met: jep.

    Of het meevalt als je er daadwerkelijk eentje meemaakt ligt aan de categorie van de orkaan, en waar je op dat moment zit. Een vier is zwaarder dan een 1, en de randjes zijn vaak minder erg dan als de oog recht over je vakantieplaats raast.

    Ik zou me er maar nog niet echt druk om maken, je merkt het wel als je er bent.

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    21

    Standaard Info over hurricane

    gezien we vrijdag as echt gaan vertrekken stel ik me de vraag of iemand een pagina weet op internet waar ik kan zien wanneer er nieuwe depressies of stormen op komst zijn die eventueel kunnen uitgroeien tot een orkaan. van dennis hebben we tegen vrijdag geen last meer denk ik he. maar zijn er al volgede in aantocht?

  8. Top | #38
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Nolleke,

    Deze pagina geeft je alle info die je wilt weten over Hurricanes - Daniel heeft hem zelfs speciaal Sticky gemaakt

    Hurricane Season 2005

    Dit soort stormen kunnen ze wel zien ontstaan en volgen maar er is niet echt een maandelijkse voorspelling te maken waar er een nieuwe zal ontstaan. Gewoon het nieuws goed in de gaten houden dus..

    Deze pagina geeft je ook goede overzichten: http://www.wunderground.com/tropical/



    ps, dit forum heeft ook een zoek-functie. Daarmee kun je dit soort infomatie ook eenvoudig zelf vinden
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #39
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    Bij ons bezoek aan Florida vorig jaar leek er ook niks aan de hand, maar het eerste wat we in onze huurauto op de radio hoorde was de ontwikkeling van tropische depressie Frances. Dat was best schrikken, zeker toen deze depressie verder uitgroeide tot orkaan en bleek het vasteland van Florida te gaan betreden.
    Gelukkig is de nieuwsvoorziening erg goed en 24 uur per dag op alle kanalen. Uiteindelijk bleek de orkaan voor ons een gunstig pad te volgen en hebben we er relatief weinig last van gehad.
    Goed het nieuws te volgen scheelt...

  10. Top | #40
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    Het is misschien wat sensatiebelust, maar een webcam op Duval street Key West doet het nog. Kan je een aardige indruk krijgen van de orkaan omstandigheden.
    Het oog schijnt nog een uur van Key West verwijderd te zijn...
    http://www.liveduvalstreet.com/live-duval-cam.htm



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •