Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 31 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 303

Onderwerp: Hurricane seasons 2004 t/m 2013

  1. Top | #1
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Hurricane seasons 2004 t/m 2013

    Update 16-9-2004: Ivan is zojuist aan land gegaan in Alabama, nadat hij iets was afgezwakt tot een categorie 3. Dit afzwakken zal verder door gaan naarmate de storm zich verder landinwaarts werkt. In Panama City, Florida zijn 2 doden gevallen door tornadoes veroorzaakt door hurricane Ivan. Intussen is er een nieuwe storm ontstaan, Jeanne. Zie voor meer info ook het nieuwe onderwerp in 'Florida Algemeen'.

    Update 14-9-2004: Ivan is intussen toch behoorlijk afgeweken van het eerder voorspelde pad. Cuba heeft Ivan zo goed als gemist, de Florida Keys heeft de evacuaties ongedaan gemaakt en de landfall lokatie is behoorlijk verschoven naar het westen. Op dit moment worden naast de staat Florida (de Panhandle) ook de staten Alabama, Mississippi en Louisiana (New Orleans) bedreigd. De voorspelling is wel dat hurricane Ivan de komende dagen wat gaat afzwakken.

    Update 12-9-2004: Orkaan Ivan is na Jamaica weer in sterkte toegenomen (cat. 5) en gaat nu naar de Cayman Islands en Cuba. Intussen zijn er al meer dan 150 mensen omgekomen door deze zeer krachtige orkaan. Op dit moment (zie plaatjes hieronder) ziet het er naar uit dat hurricane Ivan langs de westkust van Florida zal scheren, om vervolgens bij de Panhandle aan land te gaan. Vele mensen maken zich al op om te vertrekken uit de bedreigde gebieden. Zo zouden de Florida Keys al geevacueerd zijn, maar ook mijn ouders die in Clearwater wonen vertrekken vandaag meer landinwaarts. Het definitieve pad van Ivan is uiteraard nog lang niet zeker; we zullen het de komende dagen goed in de gaten moeten houden.

    -------------------8<-------------------------------8<-----------------------
    De ene hurricane is nog niet weg of de volgende dient zich alweer aan! Het heeft er alle schijn van dat hurricane Ivan ook de kant van Florida opgaat (http://www.crownweather.com/tropical.html). Florida krijgt het wel voor zijn kiezen dit seizoen, maar goed dat was al voorspeld (http://www.noaanews.noaa.gov/stories2004/s2282.htm). Laten we hopen dat de schade meevalt...

    Uiteraard zal ik op http://florida.pagina.nl deze storm ook volgen middels een aantal relevante links. Als jullie nog interessante links hebben, dan hoor ik het graag!

    Daniel

  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Het lijkt er nu (gelukkig) op, dat hij het overgrote deel van Florida gaat missen. Geen goed nieuws voor de "panhandle", maar ook niet voor ons in de mid-atlantic. We hebben hier ook niet meer regen nodig. Gaston heeft ons al onder water gezet, daarna Frances en nu weer Ivan! Ook al zijn er geen orkaankracht winden, de overblijfselen van de orkanen brengen ook heel veel schade en problemen in het binnenland met hun zware regens en Frances met haar vele tornado's, 12 in Virginia alleen!

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    15

    Standaard

    Bron: http://nu.nl
    "BILOXI/NEW ORLEANS - Langs de zuidkust van de Verenigde Staten is dinsdag een massale evacuatie op gang gekomen in verband met de komst van de tropische cycloon Ivan. Tienduizenden mensen hebben hun huizen moeten verlaten. Dat meldden Amerikaanse media. Het oog van Ivan, bijgenaamd de Verschrikkelijke, zal naar verwachting donderdag de Amerikaanse kust bereiken.

    Volgens de laatste prognose van het National Hurricane Center in Miami zal dat gebeuren ter hoogte van de grens tussen Alabama en Mississippi. De zuidelijkste districten van beide staten worden op last van de autoriteiten ontruimd. Ook in Louisiana ziet de bevolking de komst van Ivan met angst en beven tegemoet. De gouverneur heeft al bij voorbaat de noodtoestand uitgeroepen.

    De burgemeester van de laag gelegen stad New Orleans heeft zijn burgers opgeroepen de zware orkaan vooral zeer serieus te nemen. Hij wees erop dat de beduidend minder krachtige wervelstorm Betsy in 1965 meer dan honderd slachtoffers maakte en de stad achterliet onder een twee meter hoge laag water. "


  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    15

    Standaard

    NATIONAL WEATHER SERVICE NEW ORLEANS LA
    700 AM CDT WED SEP 15 2004

    ...TIME IS RUNNING OUT FOR LAST MINUTE EVACUATIONS...
    ...EXTREMELY DANGEROUS HURRICANE IVAN IN THE NORTHERN GULF
    OF MEXICO APPROACHING THE MOUTH OF THE MISSISSIPPI RIVER...
    ...HURRICANE IVAN EXPECT TO GRADUALLY TURN NORTHWARD TODAY...
    ...HURRICANE WARNING IS IN EFFECT FROM GRAND ISLE LOUISIANA
    INCLUDING THE GREATER NEW ORLEANS AREA EXTENDING EAST
    ALONG THE MISSISSIPPI COAST...
    ...HURRICANE WATCH AND TROPICAL STORM WARNING IS IN EFFECT FOR
    SOUTHEAST LOUISIANA FROM GRAND ISLE TO MORGAN CITY LOUISIANA
    INCLUDING THE BATON ROUGE AREA...
    ...A FLOOD WATCH IS IN EFFECT FOR EXTREME SOUTHEAST LOUISIANA AND
    MOST OF SOUTHERN MISSISSIPPI...

  5. Top | #5
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Hmm... :-k Ziet er naar uit dat Jeanne naar links wil. Het lijkt wel of Florida een magneet is voor Hurricanes ](*,)

    Overigens heeft Jeanne al de eerste doden op haar naam:

    Artikel op cnn.com
    Artikel op nu.nl

    Laten we hopen dat het hierbij blijft... :-#

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Wij krijgen eerst Ivan nog over ons heen. "Supercell" thunderstorms zijn nu net ten zuiden van ons. Iets zegt me dat Jeanne meer noordwest zal trekken en nog meer narigheid naar de Carolinas en Virginia zal brengen . De overstromingen hier zijn niet te geloven zo erg! Ik WIL geen orkanen/tropische stormen of hun overblijfselen meer (en met mij miljoenen van mijn landgenoten en inwoners van het Caraibisch gebied)! :evil: [-o<

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    15

    Standaard

    Hij lijkt nu wat af te zwakken. Als je naar het plaatje kijkt (die trouwens automatisch update dus misschien slaat dit bericht morgen nergens meer op :? ) zie je dat er geen H-tjes meer in de voorspelling staan (ofwel, het blijft een Tropical Storm en dus geen orkaan). Verder buigt hij niet meer af naar links zoals bij de vorige voorspelling en blijft Florida uit de baan.
    Helaas gaat hij zo wel rechtstreeks naar de kust van NC en VA,... dus eh,.. zet je schrap voor nog een storm Petra. We leven met je mee!

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Ik hoop het van harte. Wij hebben gisteravond een angstige avond doorgemaakt, tornado na tornado om ons heen. In de 20 jaar dat ik hier woon heb ik zulk weer nog nooit meegemaakt. Een tornado heeft het huis van mijn vader ternauwernood gemist.
    En vandaag krijgen we meer dan 10 cm regen, dus overstromingen.
    Ongelooflijk hoeveel "punch" Ivan nog heeft na zoveel dagen!

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    16

    Standaard Schade van de Hurricanes

    Hey mensen,
    Vraagje. Weet iemand wat de schade aan de disneyparken is m.b.t. de afgelopen hurricanes in florida. Ben van plan om volgend jaar Mei te gaan. Hoop wel dat alle schade dan weer weggewerkt is.

    Groet,
    Kefke Mouse
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-02-13 om 08:46. Reden: q
    Mei 2005 the magical month for me!!!!

  10. Top | #10
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Het lijkt er op dat deze Tropical Storm de meeste doden tot nu toe heeft gemaakt, ondanks dat hij niet veel land heeft gezien:

    'Mogelijk duizend doden in Haïti door Orkaan'



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •