Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 19 van de 31 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 190 van de 303

Onderwerp: Hurricane seasons 2004 t/m 2013

  1. Top | #181
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Marcel, hoe deed je het dan met Katrina en Wilma in 2005? Weet niet hoe ver het oog langs Key West ging of hoe krachtig ze op dat moment waren.... van die cones ga ik gewoon uit van het gemiddelde van de cone en die staat nu toch wel op de keys, ook al kan hij dan inderdaad nog alle kanten uit, maarja, het blijft dichtbij.
    Normaal evacueer ik in de laatste 16 uur en heb dan een open weg tot Miami.
    Katrina en Wilma waren zo 100 miles hier vandaan, ben toen hier gebleven.
    Katrina overstroomde ons niet te erg, ongeveer 1/2 cm water in de huizen.
    Wilma was de klapper, de surge nadat de storm gepasseerd was en gaf ongeveer 1 meter water in de huizen.


    Dit was Wilma en was mijn auto, de auto stond verhoogd op een stoep.

    Zoals je ziet gelukkig niets aan de hand met de klompen die bij de voordeur hangen.
    Laatst gewijzigd door Marcelg; 05-09-08 om 20:57.

  2. Top | #182
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Het laatste nieuws, alle touristen moeten de Keys verlaten niet later dan zaterdag ochtend.
    Alle bewoners moeten weg beginnend Zondag ochtend en Maandag tussen de middag.
    Dit is officieel.

    Nog 1 foto'tje na Wilma.

    Als het zo door gaat zal ik binnenkort wel wat nieuwe foto's hebben.

    Laatst gewijzigd door Marcelg; 05-09-08 om 23:07.

  3. Top | #183
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    onze taxichauffeur en zowel de mevrouw van onze disneystore in het hotel vertelden ons dat de bevolking ongerust word over de orkaan Ike , deze zou recht op orlando afkomen , toen we zeiden dat we volgende week woensdag weer naar huis zouden komen wisten ze zelfs niet zeker of dat wel zou doorgaan moest de orkaan er dan al zijn... afwachten in spanning dus

  4. Top | #184
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Orlando zal denk ik wel een berg regen krijgen hoor, je wil niet weten hoe groot zo'n regenfront kan zijn. Zelfs de regen van wijlen Gustav hangt nu nog boven midden Amerika. Ik weet niet of je Google Earth hebt, maar als je die hebt, zet de optie 'weer' maar eens aan, alle groene 'wolken' zijn regenwolken. Van Hanna is nu bijvoorbeeld een vlak van +/- 700km een groot regengebied.

    Maar ik zie idd ook dat ze 'm steeds meer naar het zuiden berekenen, recht over Cuba heen, maar dat zijn gemiddelde berekeningen he, hij kan alle kanten nog steeds uit, zoals Marcel al aangaf over flink gebied. En eigenlijk kan je nog weinig zeggen wat zo'n ding over 5 dagen doet. Maar zoals het er nu uitziet, ziet het er wel steeds 'beter' uit voor Florida.

    @ChantalM: over 20 dagen is Ike allang verdwenen, maar wie weet wat er dan speelt. Ike in elk geval al lang niet meer.

  5. Top | #185
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Orlando begint erg goed met Ike, er gaan heel veel evacuees naar Orlando dus ze zullen zeker niet klagen over de inkomsten.
    Key West is inmiddels heel erg rustig aan het worden, zondag ochtend om 5.00 wordt de mandatory evacuatie herzien omdat er inderdaad een kans is dat Cuba de orkaan op zich zal nemen met de mogelijkheid dat hij zelfs afzwakt tot een Cat1 voordat hij langs Key West loopt.
    Dit is voor ons erg gunstig en de ellende voor andere.
    Je gunt het niemand, maar ik zie hem ook liever niet hier dus wat moet je er van denken.

  6. Top | #186
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    43

    Standaard Annulering hotel ivm orkaan (waarschuwing)

    Ik ga in oktober onder andere naar Key West (3 nachten)
    Ik heb al voor dit hotel alles vooruitbetaald.
    Als er nu in die periode dat ik er ben een hurricane warning is voor Key West en ik besluit om op het laatste moment niet te gaan, kan ik dan wel mijn geld terugkrijgen van het hotel (direct betaald aan hotel) of heb ik dan pech en ben, in mijn geval 375 dollar, kwijt??

    Iemand ervaringen met annuleren van hotel(s) in een gebied waar een hurricane warning is??

  7. Top | #187
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Annulering hotel ivm orkaan (waarschuwing)

    Dat verschilt per hotel en/of reisorganisatie. Het beste kun je dus even zelf kijken bij de voorwaarden van het hotel of de reisorganisatie waar je geboekt hebt.

    Veel hotels hebben een hurricane-policy waarin staat dat je in geval van een evacuatie je geld terug krijgt, maar dat is niet altijd zo. Dus: vraag het na.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #188
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Annulering hotel ivm orkaan (waarschuwing)

    Ik denk dat je in de voorwaarden moet kijken die je gekregen hebt van het hotel c.q. even op de site van het hotel moet kijken voor deze info.
    Ik heb wel eens iets gelezen over een hurricane-policy maar ik neem aan dat daar nog bepaalde voorwaarden aan zijn verbonden....

    Aanvulling: Michael66 was me net even voor

  9. Top | #189
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Annulering hotel ivm orkaan (waarschuwing)

    Wij gaan 25 september richting Key west, en bij onze boeking van het hotel, die we ook gelijk betaald hebben, stond een hurricane-insurance. Wij verbaast, maar het is inderdaad zo dat als de autoriteiten de toeristen evacueren, je dan je geld terug krijgt.

    Als ik jou was, zou ik even bellen naar het hotel, wellicht kun je alsnog zo'n verzekering nemen.

    Wij betalen iets van 18 dollar voor een verzekering van 2 nachten

    groetjes Sylvia
    Laatst gewijzigd door Syllvia; 08-09-08 om 11:42.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  10. Top | #190
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    81

    Standaard Re: Annulering hotel ivm orkaan (waarschuwing)

    Wij hebben in augustus ook ons hotel moeten annuleren op Key West i.v.m. Fay. Op Key Largo werden we gewoon een dag eerder het hotel "uitgezet" en bij beide werd er niks meer verder in rekening gebracht.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •