Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 31 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 303

Onderwerp: Hurricane seasons 2004 t/m 2013

  1. Top | #71
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    De verwachting is nu dat Wilma op Zuid Florida afstevent, maar die verwachting is nog erg onzeker. In de tweede helft van deze week zal dat meer duidelijk worden.

    Als Wilma recht over WDW gaat, dan heb je er zeker last van. Ga er vanuit dat de parken minstens 2 dagen dicht zullen zijn en Pleasure Island nog langer. Bij een voltreffer wordt je geadviseerd om in je hotelkamer te blijven. Sommige laag gelegen gebouwen in Caribbean Beach Resort en geheel Fort Wilderness Campground zullen ontruimd worden en de gasten worden dan in andere gebouwen onder gebracht.

  2. Top | #72
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard



    Daar gaan we weer, een dag eerder orkaan dan verwacht, zal weer wel eens een major cat 4+ kunnen worden.
    Weer lekker TV kijken en maar afwachten.
    Maar ook nu zie je dus weer dat we dus nu al weten dat het rommelt in ons paradise, voor ons is er dus tijd genoeg om jezelf in veiligheid te stellen, en dat mis je dus gewoon met een aardbeving.
    Ik ben zelf wel iemand die altijd wacht met evacueren tot ongeveer 12 uur voor een eventuele landval, dit werkt voor mij perfect.
    Tijdens een mandatory evacuation van Key West is het verkeer stoppen en stilstaan naar Miami en in de 12 uur voor landval rijdt het allemaal soepel.
    Het enigste gevaar is natuurlijk een ongeluk zoals 3 weken geleden een tankwagen afgebrand op de 7 miles bridge dat er voor zorgde dat er 16 uur geen verkeer van en naar de lower Keys kon.
    Maar ja het leven is niet geheel zonder risico's.

  3. Top | #73
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    Wilma zal inderdaad voordat ze Florida bereikt iets in kracht afnemen (is de verwachting) maar erg veel zal het niet zijn aangezien ze een 'grote' cat. 5 is.
    Een zuidelijkere koers over Florida verwachten ze niet, eerder iets Noordelijker.
    Het enige wat we nu nog kunnen is er het beste van hopen.

    Voor de mensen die er zeer binnenkort naartoe vertrekken, hou er rekening mee dat de hotels nu heel snel vol zitten met mensen die gevlucht/geëvacureerd zijn!

  4. Top | #74
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Echt angst om te gaan hoef je zeker niet te hebben.
    Wat er gebeurd is in New Orleans betrof alleen de armere mensen, die niet de gelegenheid hadden om te vluchten.
    Houd er wel rekening mee, dat je het programma wat moet aanpassen, en dat het iets moeilijker kan zijn om een hotel te vinden.
    Vergeet niet: Florida heeft ieder jaar wel een aantal grote orkanen en is er helemaal op ingesteld.
    Dus: Laat je niet bang maken, volg goed de tv en aanwijzingen van de overheid, en heb toch een leuke vakantie !!
    Eric

  5. Top | #75
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    De kans is zeer reëel dat Orlando in ieder geval een zeer nat weekend gata krijgen. Als het pad een beetje ongunstig uitvalt, dan zal Orlando Airport ook tijdelijk dicht gaan. Ook al arriveer je pas zondagavond, dan is de kans op vertraging of omleiding nog steeds vrij groot. Blijf de voorspellingen en de nieuwsberichten dus in de gaten houden.

    Een orkaan moet je serieus nemen. Honderdduizenden mensen zullen geëvacueerd worden, veel hotelkamers zullen bezet zijn met vluchtelingen en de kans op een huurauto is minimaal. Zit je in een (goed) hotel tijdens een orkaan, dan loop je niet heel veel risico, zeker niet als dit landinwaards is gelegen. Veel is ook afhankelijk van de snelheid waarmee de orkaan over land trekt; Charlie ging vorig jaar in ca. 1.5 uur over heel Florida heen, terwijl Frances (die ik "live" heb meegemaakt) er eerder 15 uur over deed. Ga niet naar buiten tijdens de orkaan (m.n. gevaarlijk vanwege rondvliegende stukken hout e.d.) en pas op in de buurt van bovengrondse electriciteitsleidingen, óók na afloop van de orkaan.

  6. Top | #76
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Als ik naar de laatste voorspelling kijk, dan vertraagt Wilma iets. Pas vanaf maandag bevindt Wilma zich weer op de Atlantische Oceaan.


  7. Top | #77
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    11

    Standaard

    Hoi FrankS,

    fijn dat je Wilma goed in de gaten houdt en het ook even aan ons laat zien, ik heb niet zo heel veel verstand van al die grafieken die je ondertussen ziet op internet.
    Wordt echt helemaal gek gemaakt door alles en iedereen met verschillende berichten, ik weet dat het moeilijk is om mijn vraag te beantwoorden en misschien is het ook wel koffiedik kijken,maar denk je dat het mogelijk is om zaterdag te landen op Orlando? Mijn kids zijn bloedjenerveus om nu nog te gaan vliegen, dus misschien kan ik ze nog enigzins geruststellen.....
    Alvast bedankt voor je moeite.
    Je leeft maar een keer............

  8. Top | #78
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Wellicht valt het effect voor Orlando mee:

    Wilma Path May Continue To Shift South
    Wilma Weakens To Category 4 Storm

    ORLANDO, Fla. -- Several computer models showing the projected path of Hurricane Wilma have the storm clipping the Yucatan Peninsula and taking a more southerly path when it turns toward Florida, according to Local 6 meteorologist Michele Cimino. "It looks like we are on that trend that will take the storm farther south, but only time will tell," Cimino said.
    Wilma was a Category 4 storm early Thursday with winds near 150 mph. The Hurricane Center still believes the storm will move by the Yucatan Peninsula and eventually take a turn toward the east and Florida on Saturday. The storm is then expected to make landfall south of the Fort Myers, Fla., area Sunday and exit the state around West Palm Beach, Fla., by Monday. However, if Wilma hits the Yucatan, the paths could once again shift south, according to Cimino. "If it does hit land, and you can see this with the different computer models, it will just stall and then begin to weaken before moving into the Gulf of Mexico," Cimino said. Some computer models are pulling the storm as far south as the Florida Straits early Thursday. "I would not be surprised if the Hurricane Center does not start to shift this path to the south if the computer models stay as they are," Cimino said. "The models show that the storm is making landfall on the Yucatan and then catching westerly winds farther south."
    The storm continued to slow early Thursday. "Because it is moving slower, we don't anticipate it making landfall in Florida until sometime on Sunday," a day later than previously forecast, hurricane center meteorologist Jennifer Pralgo said. "We expect it to be a Category 2 at landfall" in Florida, Pralgo said. Category 2 hurricanes have 96-110 mph winds. At 5 a.m. EDT, forecasters said Wilma was about 195 miles southeast of Cozumel, Mexico, and 466 miles south-southwest of Key West, Fla. It was heading west-northwest toward the Yucatan Peninsula near 8 mph, forecasters said.

    Central Florida Effects
    On its current path, parts of Central Florida can expect heavy rain from Hurricane Wilma with the strongest winds south of Orlando. Gusts are expected to be at least 40 mph, Local 6 meteorologist Tom Sorrells said. "The track is still very much uncertain so you have to watch it," Sorrells said.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-02-13 om 08:57.

  9. Top | #79
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Wilma

    Goedenavond allemaal.
    Ik kom net vandaag terug vanaf Miami (via Atlanta).
    Het heeft voor onze Orlandogangers die momenteel in Miami zijn geen zin om proberen een vlucht te krijgen, vandaag op de luchthaven was alles volgeboekt.
    Een veel beter advies is volgens mij: Blijf waar je bent (behalve als je op de lower Key's zit) en zoek een modern en dus stevig hotel niet aan de kust. Daat zit je altijd goed, al zou de orkaan recht over Miami heengaan !!
    Eric

  10. Top | #80
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Wilma is een beetje langzamer aan het verplaatsen. Volgens TV station WESH, de weerafdeling, komt hij zeker niet voor Maadagmiddag aan land bij de Keys en is dan afgezwakt tot kracht 2. De (verplichte)evacuatie van de locals is voor onbepaalde tijd uitgesteld. De toeristen moesten Woensdag al verplicht weg, maar behoudens wat regen is het op dit moment rustig op de Keys. Dus is het zuur voor Ikku dat ze al weg geadviseerd zijn. Wij vertrekken ook a.s. Zondag, maar zitten aan de andere kant van Orlando, dus zal het met de drukte wel meevallen.
    En het weer is hier (Daytona) nog steeds schitterend, al heeft Wilma wel de luchtvochtigheid opgeschroeft tot 87% :? .
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •