Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 23 van de 31 EersteEerste ... 132122232425 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 230 van de 303

Onderwerp: Hurricane seasons 2004 t/m 2013

  1. Top | #221
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Hurricane season 2010

    Over de namen van de hurricanes:
    Hurricanes are named alphabetically from the list in chronological order. Thus the first tropical storm or hurricane of the year has a name that begins with "A" and the second is given the name that begins with "B." The lists contain hurricane names that begin from A to W, but exclude names that begin with a "Q" or "U."
    There are six lists that continue to rotate. The lists only change when there is a hurricane that is so devastating, the name is retired and another hurricane name replaces it. Thus, the 2010 hurricane name list is the same as the 2004 hurricane name list although four hurricane names were retired after the devastating 2004 hurricane season so on the 2010 list Charley was replaced by Colin, Frances was replaced by Fiona, Ivan was replaced by Igor, and Jeanne was replaced by Julia.
    Bron

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #222
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard

    Colorado State University onderzoekers denken dat er 6 tot 8 orkanen komen, waarvan 3 tot 5 grote orkanen (categorie 3 en hoger).
    Daarnaast verwachten ze in totaal 11 tot 16 stormen (een tropische storm krijgt ook een naam en dan is het nog geen orkaan, en de 6-8 orkanen zitten natuurlijk al in deze totaalcijfers). Daarnaast verwachten ze een kans van 64% dat tenminste één grote orkaan de kustlijn bereikt.

    Al met al verwachten ze dus een bovengemiddeld seizoen. We gaan het zien. Ik ga net als jij in juni, dat is het begin van het seizoen, meer activiteit is er verderop in het seizoen, al wil het natuurlijk niet zeggen dat je al meteen in juni kan prijsschieten. Ik ga me pas druk maken als er een grote rechtstreeks op Florida af komt. Onthoud in elk geval dat je vaak bij scholen kunt schuilen, als er eentje recht over de plaats waar je verblijft bent. Op de Keys heb je ook diverse bordjes met 'Hurricane shelter', maar in de regel moeten toeristen ver van te voren van de Keys af.
    Gelukkig neemt een orkaan boven land in kracht af, maar bij de Keys is dat natuurlijk anders, ik zou daar niet midden in willen zitten.

    Echt te voorspellen is het zeker niet. Orkanen voorspellen is denk ik hetzelfde als voorspellen hoe Nederland uit de WK komt in Zuid-Afrika deze zomer.

  3. Top | #223

    Standaard Re: Hurricane season 2010

    vorig jaar zijn wij in mei/juni in florida geweest en was het behoorlijk onstuimig af en toe.
    Volgens de deskundigen was dat een teken van een druk seizoen, er zouden vele orkanen volgen.
    Nou, dat is wel gebleken lijkt me.
    Met andere woorden, zoiets is volgens mij gewoon niet te voorspellen.
    Dat ze komen is zeker, alleen hoeveel en wanneer is in mij ogen onmogelijk om te voorspellen.

  4. Top | #224
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Hurricane season 2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door derrobbie Bekijk Berichten
    vorig jaar zijn wij in mei/juni in florida geweest en was het behoorlijk onstuimig af en toe.
    Eind mei had je inderdaad tropical depression 'one'. Die vormde zich alleen een heel stuk boven de bahama's (eigenlijk denk ik ter hoogte van de staatsgrens van Florida naar Georgia (en dan nog 300km uit de kust van Jacksonville), die trok naar het noordoosten weg. Dus wat jij aan onstuimig weer had meegemaakt had eigenlijk nog niets met de stormen te maken gehad en was gewoon 'slecht' Floridiaans weer.

    In augustus kreeg je TS Ana, dus eigenlijk begon het echte seizoen vrij laat. Vorig jaar was echt rustig ja. Hoop dat het nu in juni ook even lekker rustig blijft met de standaard afternoon showers (want deze laatstgenoemde liet het ook vaak afweten vorig jaar toen wij er waren).


    Wat betreft de voorspellingen, die hebben ze in april 2009 toen nog aangepast naar een lager aantal. Maar eigenlijk nog boven wat er volgde. Alhoewel, NOAA had het over 9-14 stormen. Op Wikipedia kan je veel van dit soort gegevens ook terugvinden incl. wat elk onderzoeksteam voorspelde voor dat jaar. De Colorado State University heeft vorig jaar dus vaker gegevens bijgesteld.

  5. Top | #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Dus wat jij aan onstuimig weer had meegemaakt had eigenlijk nog niets met de stormen te maken gehad en was gewoon 'slecht' Floridiaans weer.
    Weet echt wel wat een hurricane is hoor. In 2008 hebben we Fay, Hanna, Gustav & Ike meegemaakt. Toen Ike voorbij kwam waren we net opweg met de Carnival Valor richting o.a. St. Maarten.
    En ondanks dat zo'n schip enorm is, is het verbazingwekkend hoe zo'n schip dan nog heen en weer beweegt.:-&:-&:-&

    Echter, mijn punt is, dat die hurricane's gewoon verdomd moeilijk te voorspellen zijn. En als je alsmaar gegevens gaat bijstellen heeft de voorspelling in de eerste plaats als helemaal geen zin gehad. Mensen willen gewoon graag weten waar ze aan toe zijn, echter is dat soms gewoon niet te voorspellen.
    Wat betreft de voorspellingen, die hebben ze in april 2009 toen nog aangepast naar een lager aantal. Maar eigenlijk nog boven wat er volgde. Alhoewel, NOAA had het over 9-14 stormen.
    Nou, ik heb de diverse NOAA deskundigen anders zelf nog eind mei allemaal een voorspelling horen en zien doen, gewoon live op de TV. En de aantallen liepen uiteen van 7 tot 25, afhankelijk van de deskundige. Dat zegt al genoeg, lijkt me

    >>vond nog een klein filmpje gemaakt op de Carnival Valor. Wel heel apart om met zo'n weer te zonnen, maar ach, je bent op vakantie he:sun::sun::sun:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Maargoed, we zullen wel zien hoe 2010 gaat lopen...
    Zo is het maar net.
    Alleen hoop ik wel dat we dit keer wel 'iets' beter weer hebben dan afgelopen jaar.

    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-12-11 om 17:41. Reden: 1+1+1

  6. Top | #226
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Hurricane season 2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yftie Bekijk Berichten
    Worden er vaak vluchten geschrapt tijdens orkaanseizoen? ... Ik veronderstel dat men de parken niet snel sluit bij slecht weer?
    Ik zou me er maar niet zo veel zorgen om maken, vliegtuigen landen liever niet als het noodweer is en ze stijgen zeker niet op. Maar ja, wanneer is het noodweer..... We hebben wel eens een paar uurtjes op een vliegveld zitten wachten tot de bui was weggetrokken. En dan duurt het ook weer even voor de boel is opgestart en soms worden vluchten gecombineerd. Ja, dat hoort bij het reizen maar om nu te zeggen dat het vaak gebeurt........

    Parken worden niet zo snel gesloten, maar attracties en shows gaan gewoon niet door bij 'inclement weather'. Indien er gevaarlijk weer dreigt (Tornado's of zeer zware thunderstorms) wordt er wel eens een park ontruimd. Tijdens het hurricane season moet je niet alleen bedacht zijn op hurricanes. Florida is een subtropisch gebied, dat betekent gewoon dat er gedurende een aantal maanden per jaar langdurig (denk aan dagen) hele forse buien kunnen vallen. De meest forse bui is een hurricane. Voor de dagelijkse regenbui kan je wel even schuilen, maar als er een stormsystem overtrekt, is het niet aan te bevelen om naar een park te gaan, ook al zijn ze open.



  7. Top | #227
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Hurricane season 2010

    Hurricanes en de iets mindere vormen daarvan trekken betrekkelijk weinig over het land. En dan nog maar een beperkt deel van de VS of Florida. Wat natuurlijk niets zegt over de periode als jij gaat, want je kunt het nou eenmaal niet voorspellen.

    Zoals Teleton al aangeeft heb je meer kans last te krijgen van de veelvoorkomende regen- en onweersbuien.

    Regenen doet het in de maanden juli/augustus eigenlijk bijna elke dag wel, de beroemde middagbuien van 15-45 minuten. Er komt dan in korte tijd een enorme hoeveelheid water uit de lucht die net zo snel weer verdwenen is. Vluchten gaan meestal gewoon door (kleine vertragingen komen wel voor) en de attractieparken draaien ook gewoon door.
    In de ruim 10 jaar dat ik nu naar Florida ga heb ik het pas één keer meegemaakt dat het meerdere dagen achter elkaar de hele dag regende. Voordeel in Florida is dat de temperatuur gewoon goed blijft (in de zomer) en je gemakkelijk je programma aan kunt passen; er is voldoende binnen te doen.

    Anders is het bij onweer. Florida heeft ook wel de naam de lightning-capital te zijn van de wereld (of de USA, daar wil ik vanaf zijn), met het meeste aantal blikseminslagen. Zodra er bliksem wordt gesignaleerd is men uiterst alert, terecht. In zwemparken worden alle bezoekers gesommeerd het water te verlaten, en als het lang duurt wordt de boel helemaal gesloten. In attractieparken sluiten direct de attracties die blikseminslaggevoelig zijn, zoals rollercoasters, waterattracties en zo. Pas als het zeker weer veilig is gaan die weer draaien.

    In tegenstelling tot wat Teleton zegt kan het tijdens een langdurige regenperiode juist wel eens gunstig zijn om een attractiepark te bezoeken. Het is dan vaak een stuk rustiger en de wachttijden korter. Da's tenminste mijn ervaring. Wel steeds een regencape aan of met een plu sjouwen, maar dat vond ik geen probleem.

    Kortom: Hurricanes zijn afschrikwekkend, maar komen niet vaak voor. Andere extreme weersomstandigheden wel vaker, maar daar is goed mee om te gaan. Als de temperatuur en je stemming maar goed zijn!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #228
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Locatie
    Vianen
    Berichten
    16

    Standaard Re: Hurricane season 2010

    Dit is wel een leuke link om het hele pad van orkanen en stormen te volgen
    http://www.wesh.com/hurricanetracker/index.html

    Je kan hier ook alle "legendarische" orkanen vinden

  9. Top | #229
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Hurricane season 2010

    FWIW: http://news.yahoo.com/s/nm/20100602/...canes_forecast men voorziet een intensivering van het orkaanseizoen. Conclusie van de schrijver: "The Gulf Coast may see a repeat of the 2005 season".

  10. Top | #230
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Hurricane season 2010

    Als je in de VS in het nieuws wilt komen, dan is een dreiging van een onheil de beste manier. Mensen bang maken = nieuws.

    Als ze hadden gezegd dat het wel mee zou vallen dit jaar, dan was er niets over geschreven, of alleen maar een klein berichtje ergens achteraf. Grote kans dat die berichten er wel zijn, maar die zie je dus niet, worden niet groot gebracht.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •