Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 30 van de 31 EersteEerste ... 2028293031 LaatsteLaatste
Resultaten 291 tot 300 van de 303

Onderwerp: Hurricane seasons 2004 t/m 2013

  1. Top | #291
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Florida
    Berichten
    43

    Standaard

    Yep, heeeeeeeel veel regen! En flink onweer. Gisteren op de snelweg reed iedereen met emergency flashers aan en de gemiddelde snelheid was zo'n 30 mph terwijl het normaal gesproken 80 mph is. De limiet is 70 maar de meeste mensen doen minstens 10 over...of 10 onder, dus als je naar het gemiddelde kijkt houdt men zich hier keurig aan de regels

    Veel straten onderwater en hier en daar zagen we auto's vast staan in het water. Onze straat is gelukkig niet overstroomd en het water in de tuin kwam gelukkig net niet het huis binnen. De airco unit heeft het ook overleefd ondanks dat die in het water stond. Een vriendin met een gigantische Toyata...weet even niet meer welk model maar dat ding is groot en log! Anyway, ze had moeite met de straat uitkomen en moest een beetje lange route naar huis nemen omdat er tussen ons huis en haar huis meerdere wegen onder water stonden.

    Maar al met al viel het mee, we hadden ons ingesteld op een tropische storm en waren gewaarschuwd dat het zelfs een lichte orkaan kon worden. Dus een 'beetje' regen was niet zo heel erg.

    Wij wonen in Broward County. Vandaag is het weer gewoon lekker weer. Wel nog ontzettend veel water naast de wegen en parkeerplaatsen. Dat is dus ook de bedoeling, er zijn overal stukken gras die lager gelegen zijn dan de huizen en wegen en daar loopt het water naartoe. Als het te hard regent kan het water niet snel genoeg weg en de grond is nu zo'n beetje verzadigd maar het helpt toch om het water af te voeren. Wel goed oppassen met kleine kinderen want dat water kan onverwacht diep zijn. Plekken waar m'n kinderen met mooi weer door het gras kunnen rennen om de 'mountain' te beklimmen moet ik ze nu weg houden omdat er een klein meertje is. En onze tuin is een moeras dus de kinderen kunnen alweer niet buiten spelen

    Edit:
    Ugh, schreef ik een paar uur geleden nog dat het vandaag meeviel met het weer en yep, nu zitten we met een 'rivier' in de tuin die tot aan het huis komt en het regent nog steeds. De front porch staat deels onder water maar gelukkig valt het bij de achterdeur mee, maar een heel ondiep laagje water in huis wat niet over de speciale drempel komt. Nu maar hopen dat het niet veel langer blijft regenen want anders komt het over de drempel.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-05-14 om 23:49. Reden: 1+1

  2. Top | #292
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Hurricane season 2013

    Ah, de Fort Lauderdale area dus. Aangezien jullie een speciale drempel hebben ga ik er vanuit dat dit niet ongewoonlijk is. Hoe ziet de weersverwachting er bij jullie uit voor de komende week?

  3. Top | #293
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Florida
    Berichten
    43

    Standaard Re: Hurricane season 2013

    Lol, die speciale drempel ziet er voor mij gewoon uit als een gewone schuifdeur naar de tuin maar dan wat lager in de vloer geplaatst met een hoog randje aan de binnenkant. Ik dacht eerst dat de schuifdeur gewoon niet netjes geinstalleerd was. Dit huis is echt knudde, er zijn zo veel gebreken zoals een parketvloer die verkeerd gelegd is waardoor de vloer boven beweegt als je rondloopt, de trapleuning die met verkeerde verf geverfd is waardoor alles afbladderd, de badkuip in de master suite die scheef geplaatst is waardoor het water niet wegloopt, aanrecht met waterschade waardoor de wasbak wiebelt enz enz enz enz enz. Dus ik nam aan dat de vreemde drempel bij de schuifdeur ook gewoon geklungel was. Tot de eerste storm, toen kreeg ik te horen dat het speciaal ontworpen is om het water buiten te houden. Werkt vreemd genoeg redelijk goed. Er staat bij erge regen wel altijd een laagje water in maar het is dus alleen het gootje voor de deur, en tot nu toe nog nooit overstroomd (knock on wood!). Blijkbaar is het onmogelijk om schuifdeuren te maken die het water buitenhouden dus daarom is dat gootje/hoge drempel ontworpen.

    Dat snap ik dus niet helemaal want m'n ouders in Nederland hebben ook een schuifdeur naar de tuin en in Nederland kan het toch ook flink regenen en ze hebben nog nooit water binnen gehad via de schuifdeur.

  4. Top | #294
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Hurricane season 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orangecowgirl Bekijk Berichten
    en in Nederland kan het toch ook flink regenen...
    Nou, niet als in Florida. Hier in onze wijk staat verplicht elk huis op een terp van 2 voet minimaal.

    Chantalleke heeft hier ook heel wat water gedumpt, ik moest uit het zwembad van mijn zwager 10 centimeter water wegpompen. Vandaar naar Kelly Park geweest, prachtig weer, kom ik hier terug, nou het moet hier gespookt hebben... Er stond 10 centimeter water in mijn lege prullenbak, die mijn zoon hier zo gaat omkeren.

  5. Top | #295
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Hurricane season 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orangecowgirl Bekijk Berichten
    Yep, heeeeeeeel veel regen! En flink onweer. Gisteren op de snelweg reed iedereen met emergency flashers aan.
    "..Using hazard lights in downpours is illegal, and most people don't know it .."


  6. Top | #296
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Florida
    Berichten
    43

    Standaard Re: Hurricane season 2013

    Ja, daar verbazen wij ons dus ook nog steeds over. Mensen hier gebruiken hun flashers ook als ze extra snel gaan en verwachten dan blijkbaar dat iedereen aan de kant duikt. Gaat dus echt om gewone auto's met hun emergency flahsers, niet om unmarked police cars. Maar ik verbaas me er ook nog steeds over dat zo ontzettend veel mensen hun lichten NIET aan doen als het zo loeihard regent. Meestal zie je ongeveer de helft van de auto's met hun flashers aan en de andere helft zonder licht. Met Chantal viel het me op dat zo goed als iedereen de flashers aan had.

    Maar sowieso heb ik het idee dat Floridians zich niets aantrekken van verkeersregels en wetten. Toen we hier aankwamen dacht ik dat ik never nooit hier op de snelweg zou durven rijden, nu heb ik er weinig moeite meer mee. Lol, maar de laatste keer dat ik in Nederland was dacht ik ook "hoe heb ik hier in hemelsnaam op de snelweg durven rijden?!" terwijl ik m'n rijbewijs in Amsterdam heb gehaald. Het went allemaal als je het maar vaak genoeg doet eh?

  7. Top | #297
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Hurricane season 2013

    Erin ontwikkelt zich boven de Atlantic


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #298
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Hurricane season 2013

    Gabrielle is net een tropical storm geworden, ... en buigt alweer richting noorden voordat er ook maar Amerikaans land in zicht komt.

    Het hurricane season is dit jaar één grote verrassing (of: desillusie) voor de voorspellers. Van de voorspelde 17 stormen-met-een-naam komt niets terecht.
    Als "schuldige" voor het lage aantal stormen wordt met name een gebied met relatief droge lucht gezien, dat vanaf het afrikaanse continent naar de atlantische oceaan is gedreven. Voor de ontwikkeling van tropische stormen / hurricanes is blijkbaar veel vochtige lucht nodig. Maar of dat nu de enig en belangrijkste reden is ... de kenners zijn het er nog niet over eens.

    Lees zelf verder: http://bit.ly/1ehuX9W

    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-09-13 om 11:15.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #299
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Hurricane season 2013

    Gabrielle is back! Eerst uit elkaar gedreven en nu weer een tropische storm geworden in de buurt van de Bermuda's.
    Waarschijnlijk geen invloed op het vasteland van de USA.
    Filmpje: https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater

    En de eerste Atlantische hurricane van dit seizoen is ook een feit: Humberto.
    Die bereikt hurricane-windsnelheden maar is nog lang niet in de buurt van amerikaans land.
    Filmpje: https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater



    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-09-13 om 13:18.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #300
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Hurricane season 2013

    Humberto blijft krachtig, en ook ver weg van land. De route gaat verder noordelijk op de Atlantische oceaan.


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •