Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 31 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 303

Onderwerp: Hurricane seasons 2004 t/m 2013

  1. Top | #171
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Dit jaar geen enkele schade tot nu toe, wij kijken momenteel vooral uit naar Ike, dat kan wel eens een behoorlijke orkaan worden, tegen het weekend zullen we hier een beter beeld van hebben.

    In 2005 hebben wij enorm veel schade gehad, overstroomd, Wilma bracht de Atlantische Oceaan en de Golf van Mexico te samen over het midden van Key West, oeps, daar gaan je meubels, auto etc.

    Je weet dat het kan gebeuren en ik heb eigenlijk zoiets van je weet dat het nog een keer gebeurd, wanneer?

    Ik denk wel dat het goed is geweest dat we in 2006 en 2007 niets hebben gehad wat mij voldoende tijd gaf om te herstellen.
    Je kunt het je niet voorstellen, maar er zijn hier echt mensen die er nog niet van hersteld zijn, zeker financieel niet.

    Er is overal wel wat en je weet het, zelfs in Nederland zijn er volgens mij plaatsen die behoorlijk kunnen overstromen en toch wonen daar ook mensen.

    Je leert er elke keer weer van, tegen woordig breng ik de auto's weg voor een storm, de auto die ik verloor was wel verzekerd, maar als je ziet wat je er weer allemaal voor moet doen om het geld te krijgen pfffffff.
    Beter de auto veilig wegzetten.
    Boot of jetski los op de aanhanger, touw om de boom, overstromen we kun je er zo mee weg varen, dat was nog wel een leuke ervaring tijdens de ellende van Wilma, jetskieen op straat.(heel langzaam om geen golven te veroorzaken en de mensen nog meer ellende aan te doen.

    Wat ik ook nooit zal vergeten is dat toen de oranje bussen, de bussen van de conch train firma met touristen er in door de buurten kwamen om de ellende te bekijken, zij werden al snel bekogeld met van alles en dat was dus snel afgelopen.
    Er zullen wel mensen zijn die zeggen dat moet toch kunnen, ik ben zelf niet aan het gooien geweest, maar begrijp de reacties wel als je overnacht kwijt bent waar je je leven lang voor gewerkt hebt, niet alleen financieel.

  2. Top | #172
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Ike is inmiddels een orkaan. Was ook wel te verwachten.

    Dat bussen bekogelen, ik geef ze groot gelijk en zal vast wel hebben meegedaan als ik daar woonde en er van alles van mij kapot was. Ramptoeristen... net zo dom als kijkersfiles als er een ongeluk is gebeurd aan de andere kant van de snelweg. Welke idioten gaan er nou langzamer rijden om even een glimp op te vangen van andermans ellende... gewoon doorrijden.

    Wat betreft Nederland; vandaag nog in het nieuws dat er veel geld moet worden gepompt in het verhogen van dijken etc. want het is allemaal niet voldoende. En mensen vertrekken ook niet uit de gebieden waar het kán overstromen.

  3. Top | #173
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Ike is al een cat 4 orkaan, nu dus echt hopen dat die hier niet komt, zal weinig van Key West overblijven.

    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-02-13 om 09:15.

  4. Top | #174
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Nieuwste update.
    Ike nog cat 4, verwachting is dat hij zal afzwakken tot een cat 2 zodra hij op de plaats aankomt waar Hanna zolang heeft rond gehangen en een heleboel energy heeft opgenomen.
    Daarna verwachten ze dat hij snel weer toe zal nemen tot cat 3.

    Momenteel lijkt het een aanval op zuid Florida te worden (Tussen Key West en West Palm), let goed op het woord lijkt.
    Ik denk dat we tegen of net in het weekend een goed beeld gaan krijgen voor Florida.
    Ik hoop dat net als in het verleden gebeurde ze ineens een andere kant op gaan.
    Alhoewel ik wel moet zeggen dat de voorspellingen over de jaren door het Nationale hurricane center erg nauwkeurig zijn geworden, ohhhh wat hoop ik dat ze het mis hebben met Ike.
    Ike is een kanjer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. Top | #175
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Stel dat we ooit zo getroffen worden als New Orleans dan zou ik dat zeker overwegen.
    Alhoewel ik bang ben dat ik na een paar weken Nederland toch terug hier naar toe zou willen.

    Nog wat grappigs, ik kom oorspronkelijk uit Akersloot, nu zit er in Key West een koffiehuis/internet cafe met een Nederlandse eigenaar.

    Nu dus na 10 jaar zijn er vrienden van mij die me vertelden dat Theo mij wilde ontmoeten, ik daar naar toe, blijkt hij uit limmen te komen, 3 km vanaf Akersloot en hij had vrienden uit Akersloot die ik dus ook ken.
    Hij is hier al meer dan 20 jaar en zijn Nederlands is echt slecht, hij had het alles amerika forum gevonden en iets gepost, hij was op zoek naar mij, want hij zag dat er dus een lid uit KW was.
    Zijn post is verwijderd en hij kreeg te horen dat hij niet op het forum mocht omdat hij geen Nederlands meer sprak.

    Sorrie zomaar een babbeltje tussen de stormen door, moet kunnen hoop ik, dit kwam uit mijn reactie op Lutjebroek.
    28 Oktober lekker twee weekjes naar Nederland, Gezelligggggg.

  6. Top | #176
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Hier vind je ook nog een mooi plaatje van de situatie: http://www.tampabay.com/specials/200...hurricane-map/

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #177
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Ik denk dat iedereen die volgende week vliegt het wel in de gaten kan gaan houden, ik denk dat als een cat 4 orkaan 100 miles vanaf Miami langs komt dat de kans groot is dat er geen vliegtuigen kunnen komen of vertrekken.

    Moet je dus zien als een orkaan over Middelburg, schiphol dicht.

    Ik heb nog steeds hoop, het is wel minder aan het worden, zodra je in de drie daagse cone gaat vallen, dan krijg je slecht weer, heel erg slecht weer.
    Het was ook weer veranderd naar een cat4 voor landval in plaats van cat3.

  8. Top | #178
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    57

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Als Ike nou precies het pad gaat volgen zoals aangegeven en met CAT 4 over de Keys raast en vervolgens ook nog eens kracht gaat opdoen in de Golf van Mexico dan kunnen ze dus weer beginnen te pakken in New Orleans, lijkt me, ik kijk slechts alleen de plaatjes zoals ze voorhanden zijn.

    Wat een drama als het echt allemaal tegen gaat zitten.

    http://blogs.tampabay.com/weather/20...uld-force.html
    ------------------------------------------------
    Nog tot onze eerste Florida Trip...Pfff, nog zó lang!? [-o<
    ------------------------------------------------

  9. Top | #179
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Even een kleine uitleg over de plaatjes.

    Je ziet de cone, ze verwachten dat het oog van de orkaan ergens door de cone loopt, kijk je bijv naar 5 daagse cone, op het wijdste punt is een verschil van 500 mile (800) km.
    Zo zie je dat je dus absoluut niets zeker weet, hij komt dan ergens tussen =Amsterdam en Zuid Frankrijk=

    Zoals je ziet zit Key West ergens in het midden, dus de kans is groot dat hij binnen 250 mile langs loopt.
    Ik heb het al eerder aangegeven, je kunt je niet voorstellen wat voor impact het heeft als je binnen de 100 mile van af het oog zit.

    Stel dat hij halverwege de Keys loopt, dan krijg je een ramp, vanaf Key West zeker t/m Miami.

    Ik kan niet wachten tot morgen avond, ik denk dat het allemaal behoorlijk duidelijk zal worden en tijd om beslissingen te gaan nemen.

  10. Top | #180
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Hurricane season 2008

    Het begint er slecht uit te zien, om 1500 uur hier is er een meeting van city officials en de kans is groot dat er een mandatory evacuatie komt voor Zondag.

    Dit betekend alles en iedereen moet weg, je kunt niet rekenen op hulp instanties en de shelters zijn dicht.
    Een vriend van mij houdt me op de hoogte, zie dit dus niet als officieel advies.
    Ik dacht dat het wel aardig was voor jullie om te zien hoe wij hier mee omgaan en je wat nieuws krijgt voordat het officieel is.
    De Keys zijn getroffen door een cat4 meer dan 70 jaar geleden, onze generatie heeft er geen idee van wat ons staat te wachten.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •