Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 44

Onderwerp: Hotelervaring: Dorchester Hotel, Miami Beach

  1. Top | #11
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    11

    Standaard Dorchester

    Dit jaar zijn wij onze rondreis door Florida geeindigt in het Dorchester Hotel(april 2006). De entree was veelbelovend (veel marmer maar meubels die echt niet bij elkaar passen) maar de toestand van de slaapkamers was minder! Wij hadden met ons reisgezelschap twee mifruikende kamers, oude badkamers waarvan de deuren niet op slot gingen, sterker nog, je kon ze niet eens dichtmaken! Ook de ruimte viel tegen. Als je met vier personen op deze slaapkamers moet verblijven heb je toch problemen met je koffers!
    Buiten is alles prima, zwembad, tuinruimte met mooie stoelen en tafels, een prachtige 'Banyantree' en parkeerplaats(helaas was die vol, dus moesten wij naar een parkeergarage).
    Ook op het ontbijt is niets aan temerken, prima!
    Het begin van onze rondreis zijn wij begonnen in het Marseille Hotel aan de overkant en dan valt het Dorchester flink tegen!
    Tijdens ons verblijf in het Dorchester werd er flink gesleept met nieuwe matrassen, wij hadden de indruk dat men aan een opknapbeurt begonnen was. Ook voor de Lobby en Lounch is dit echt wel nodig!
    Toestand van de ramen op de slaapkamers was ook niet al te best. Aangezien wij op de begane grond kamers hadden is het wel een veilig gevoel als je de ramen op slot kunt doen! Dat was helaas niet altijd mogelijk!
    Samengevat: bij een volgende reis door Florida verblijven wij liever in het Marseilles Hotel!

  2. Top | #12

    Standaard

    Wij hebben 2 keer geslapen in het Dorchester.Ook een keer gelopen door het Marseilles maar dat leek ons niet veel.

    De kamers in het Dorchester zijn niet groot nee, maar dat komt denk ik door de ruimte in Miami Beach.Wij hebben in NY in een nog kleinere kamer geslapen.Toen wij in 2002 in het Dorchester waren waren ze alles aan het verven.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  3. Top | #13
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    11

    Standaard

    Als ik dit zo lees, dan denk ik dat het Marseilles net een opknapbeurt gehad heeft en het Dorchester er nog aan moet beginnen. Het Marseilles heeft een prachtige entree, lounche, receptie, binnenbar, zitruimte met een gróóóte tv, nog een zitruimte daarachter en buiten ook nog veel zit-en ligruimtes, buitenbar en palmenstrand met hangmatten. Daarachter een toegangspoort naar boulevard, strand en zee.
    Het Dorchester steekt daar dan een beetje negatief tegen af met een lounche met zelfspelende piano, een kleine buitenzit .
    De zwembaden waren bij beide hotels mooi en verwarmd, personeel erg vriendelijk, ontbijt goed.
    Het Marseilles ligt echter net iets dichter bij het strand en via de wandelboulevard achter het hotel ben je zo bij Ocean Drive. Ook zijn de kamers in het Marseilles groter en luxer. Het Dorchester had geen koffiezetapparaatje,en dat hebben we ook wel gemist.
    Beiden hadden internet voor algemeen gebruik. In het Marseilles moest je dit betalen, bij het Dorchester was dit gratis. Wij hadden twee laptops bij ons en in beide hotels werkte een wel en een niet!

  4. Top | #14
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard Re: Hotel The Dorchester (Miami Beach)




    Wij zijn in augustus 3 maal in het Dorchester geweest en vonden het een goed middenklasse hotel.
    Ze hebben, zo goed en zo kwaad als het kon het geprobeerd te renoveren, wat niet altijd even goed gelukt is maar proberen bij klachten het gelijk op te lossen.
    Het ontbijt vonden we schrikbarend duur, daar moet je wel goed opletten wat voor soort ontbijt je neemt. Dit kan nl. vele dollars schelen.
    Parkeren wel erg duur, 18 dollar per dag.
    Wij hadden een probleem met de kamer maar na een klacht werden we gelijk overgeboekt naar een zeer luxe suite met alles erop en eraan, gigantisch bed, royale badkamer, superkeuken met koel-vriescombinatie, magnetron, koffiezetapparaat etc. etc.
    Grote woonkamer met t.v., dvd speler, stereo en twee heerlijke banken en aparte eetkamer(dit was natuurlijk een gelukje voor ons)
    We hadden twee kamers geboekt omdat de kinderen 16 en 18 zijn en met zijn vieren op één kamer vonden we geen optie.
    We zijn zeer tevreden over het Dorchester, ook omdat we het voornamelijk gebruikte om te slapen en ja je weet: alle waar naar zijn geld.
    Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel,
    gr. Paula

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    25

    Standaard Re: Hotels in Miami

    Heeft het Dorchester hotel ruime 4 persoons kamers ? Wij zijn namelijk met 4 volwassenen. Kinderen van 19 (meisje) en van 16 jaar ( jongen ) moeten namelijk in 1 bed, (wordt nog leuk)

  6. Top | #16
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard Re: Hotels in Miami

    Hier staat nog meer over het dorchester hotel
    Hotel The Dorchester (Miami Beach) ‎( 1 2 3)
    Heb ik ook wat foto's geplaatst alleen niet van de slaapkamers.
    Ik weet niet of ze vierpersoonskamers hebben, je kan ze altijd even een mailtje sturen maar wij hebben vorig jaar dus ook 2 kamers genomen omdat we dat probleem ook al voorzagen en de kinderen ook want die wilden ook niet bij elkaar in bed slapen wat ik me wel goed kan voorstellen (toen 18(jongen) en 16(meisje))
    gr. Paula
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-10-08 om 04:43. Reden: full quote eruit

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker Almereontour's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    64

    Standaard Re: Hotels in Miami

    Ik heb voor a.s. zomer ook het Dorchester geboekt.
    Als het goed is een kamer voor vier personen. Al zijn hier wel twee "kinderen" bij van 9 en 13.

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    25

    Standaard Re: Hotel The Dorchester (Miami Beach)

    Weet iemand iets over de 4 persoons kamers in hotel Dorchester ?
    Iedere reactie is welkom.

    Groetjes

  9. Top | #19

    Standaard Re: Hotel The Dorchester (Miami Beach)

    Wij zijn in dec 2006 in dit hotel geweest en vonden het vreselijk tegenvallen. Na een rondreis van 14 dagen en een hotel/motel of 8 was dit toch wel het slechtste hotel. Wij begonnen op Miami Beach Noord in een resort met strand, zwembad en topontbijt. Daarna via Keys richting Everglades en rest van Florida. Terug in Miami naar Dorchester.
    Het is een NET NIET hotel. Het ligt net niet in het Art Deco District. (lees bijv. de reisgids van Capitool erop na), zwaar in de verbouwing, muffe kamers, zwembad aan een drukke weg en bovenal slecht gelegen.

    Kom je voor het Art-Deco district, ga dan in het Art Deco zitten, dan kan je alles te voet doen.

    We mochten gebruik maken van de faciliteiten van het Marseille-Hotel, wat er qua uitstraling 10x beter uitzag. Betere zwemfaciliteiten, direct aan het strand, dus ook voor wat rust een beter hotel.

    Ontbijt in Dorchester is eenvoudig, goed en zeer duur. Bij het Marseille Hotel was het ontbijt ook uitermate prijzig.

    Dorchester was voor ons : Net niet.... we waren en zijn beter gewend

  10. Top | #20
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Hotel The Dorchester (Miami Beach)

    Hoi,

    Wij hadden dit hotel ook eerst willen boeken maar toen was het al volgeboekt, en dacht toen, dat zal wel komen omdat het goed is!??
    Maar we hebben toen het RUI geboekt, een stukje verder gelegen op collins road. Toen we gingen verkennen kwamen we het Dorchester tegen en waren blij dat we voor wat meer geld er toch beter bij zaten. Maar ja het is maar wat je zelf het waard vind en of je van luxe houd of het simpel ook goed genoeg vind. Misschien qau prijs verhouding is het wel goed, dat weet ik dus niet!

    succes er mee hoor!

    Gr. monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •