Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Blue Spring State Park

  1. Top | #1

    Standaard Blue Spring State Park

    Het Blue Springs State Park is gelegen bij Orange City aan de US 17-92 ongeveer 40 km ten noorden van Orlando. Het is een prachtig park, dat vooral bekend is als winter rustplaats voor manatees (zeekoeien). Deze manatees zoeken in de winter een vlucht vanuit het koude water van de St. John River in het constant warme bronwater van de Blue Springs ( 22 graden Celcius). Vanaf plankiers kan je vanaf november tot in maart deze enkele meters lange rustige giganten in het heldere water van dichtbij heel goed bewonderen. Wij zagen er eind december meer dan 15 stuks.
    Ook zie je er vele aalscholvers, schilpadden e.d.
    De geschiedenis van de Blue Springs o.a. als rivier haven wordt in een voormalige woning uit 1870 gepresenteerd.
    Een aanrader voor groot en klein!

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Blue Springs State Park

    Wel rekening houden met dit :
    To provide a safe warm water refuge for manatees during the winter season, the spring and spring run is closed to all water related activities including swimming, snorkeling, scuba diving and boating from November 15 through March 1.

    Bron :http://www.floridastateparks.org/bluespring/default.cfm

  3. Top | #3

    Standaard Blue Spring State Park

    Heeft iemand ervaring met het bezoeken van het Blue Spring state Park (boven Orlando)?? Wij gaan in december (HOERA) en gaan niet naar de Disney parken, dit lijkt wel heel mooi!

  4. Top | #4
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: Blue Spring State Park

    Nicky,

    Net als veel bronnen is ook Blue Springs erg mooi. Mooier dan bijvoorbeeld Deleon Springs en het dichterbij gelegen Wekiwa Springs. Maar..... Kelly Park (Rock Springs Run) is zeker zo mooi en veel dichterbij.....

    MVG

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Blue Spring State Park

    Ik vond Blue Spring zeker de moeite waard. Erg rustige sfeer en net als de meeste parken in de US erg goed onderhouden. Je ziet veel vissen e.d. maar verder hebben wij alleen eekhoorns gezien.....maar het is er prachtig. Ik heb geen ervaring met Kelly Park, maar als ik het zo lees is dat ook de moeite waard

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    12

    Standaard Re: Blue Spring State Park

    Blue Spring is bij ons nu echt uitgegroeid tot iets wat we welk jaar doen, je vermaakt je er zeker een halve dag, je kunt er heerlijk zwemmen (al weet ik niet of dit ook kan in December..), een boottocht maken of gewoon in het gras liggen, en het is bovenal erg mooi. Je ziet dieren als otters en alligators, en hoewel ze, volgens hun, maar een keer per jaar komen, hebben wij tot twee keer aan toe manatees ontdekt. Echt een aanrader. Een andere optie is mogelijk Wekiwa Springs, ook erg mooi.

  7. Top | #7
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Manatees zoeken het warme water van Blue Spring State Park op

    Net gezien in de Orlando Sentinel dat er zich een grote groep manatees heeft verzameld in Blue Spring State Park waar het water momenteel warmer is dan elders. Hier is de link naar een prachtige fotoreportage daarvan:
    http://www.orlandosentinel.com/trave...1.photogallery
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Jacksonville
    Berichten
    28

    Standaard Re: Blue Springs State Park

    Heeft iemand ervaring met het boeken van een cabin in Blue Spring State Park ?
    Ik ben erg benieuwd wat ik me van deze accomodatie voor moet stellen. Is het erg spartaans ?
    Een duidelijke beschrijving kan ik nl niet vinden. Wel dat ze via deze site te boeken zijn.
    http://www.reserveamerica.com/

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker probits's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    duffel , Belgie
    Berichten
    60

    Standaard Re: Blue Springs State Park

    ik lees op de site dat je vanaf maart terug mag zwemmen en snorkelen...weet iemand of er dan nog manatees zitten?
    Ik ben er vorig jaar rond februari geweest en toen waren er heel veel ...dit jaar ben ik er pas in april....iemand een idee of ik er dan nog ga kunnen zien??

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    475

    Standaard Re: Blue Springs State Park

    Wij zijn begin februari in Blue Springs State park geweest en hebben heel veel manatees gezien. Er staan borden dat het van november tot april verboden is te zwemmen, tuben etc.
    zie ons reisverslag http://tomenanita-orlando2011.blogsp...boardwalk.html

    Dus ik neem aan dat de manatees in april weer verdwenen zijn uit het park.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •