Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 26 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 257

Onderwerp: Paspoort

  1. Top | #101
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    14

    Standaard reizen met kind en paspoort

    hallo,

    ik heb gisteren tickets geboekt bij vliegtarieven .nl voor 2 volwas. en 1 kind 2.5 jaar.
    ik krijg het volgende bericht van ze:

    " Reist u met kinderen naar (of via) de VS dan dient ieder een eigen paspoort hebben, kinderen en zuigelingen mogen NIET ingeschreven staan bij de ouders in het paspoort. Dit geldt ook als u alleen een overstap maakt in de VS.
    Het machinaal leesbare gedeelte in het paspoort (MRZ = machine readable zone) betreft in de regel uitsluitend de houder van het paspoort. In het paspoort bijgeschreven familieleden kan de toegang tot de V.S. in zo'n geval geweigerd worden"

    ik vlieg 8 november 2007 naar orlando , moet ik een aparte paspoort aanvragen voor de kleine?

    mensen met ervaring?
    ik ga voor het eerst en wist dit niet.

    groet,
    MAS

  2. Top | #102
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    Nou veel ervaring hoef je daar niet voor te hebben. Iedereen moet zijn eigen paspoort bezitten.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  3. Top | #103
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    Ja een paspoort voor je kind is echt noodzakelijk hou er rekening mee dat het aanvragen van een paspoort een week in beslag neemt. Ook voor de pasfoto van je kind geld dat de foto moet voldoen aan de nieuwe pasfoto eisen dus laat het wel doen door een fotograaf.

  4. Top | #104
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    Inderdaad heeft je kindje een eigen paspoort nodig en als hij/zij nu in een van jullie paspoorten staat, let er op dat dit dan ook gewijzigd moet worden.

    Jackie

  5. Top | #105
    Vaste Bezoeker Nicole's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    116

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    Ja ook dan moet een kind een eigen paspoort hebben. Iedereen die aankomt in America moet een eigen paspoort hebben. Dit is niet alleen voor overstap maar iedereen die in aanraking komt met de americaanse grond.

  6. Top | #106
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    weet je zeker dat als je kind in jouw paspoort staat en je vraagt voor hun een paspoort aan dat jouw paspoort ook veranderd moet worden?
    ik heb het na gevraagd bij afd burger zaken en daar werd mij verteld dat aan mijn paspoort niks veranderd hoefde te worden.

    ingrid

  7. Top | #107
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    En anders heb je altijd nog de spoedprocedure. Kost wel meer maar dan heb je hem wel binnen 2 dagen..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #108
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    Geen paspoort = geen toegang.

    Dat geldt voor iedereen, leeftijd is daar geen item in.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #109
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    Ik dacht dat het 40 euro extra kost om een paspoort met spoed aan te vragen. Misschien zit er wel verschil in gemeentes wat betreft de hoogte.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  10. Top | #110

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ietie Bekijk Berichten
    weet je zeker dat als je kind in jouw paspoort staat en je vraagt voor hun een paspoort aan dat jouw paspoort ook veranderd moet worden?
    ik heb het na gevraagd bij afd burger zaken en daar werd mij verteld dat aan mijn paspoort niks veranderd hoefde te worden.

    ingrid
    Ik heb het net even nagekeken in het paspoort van mijn man, daar zijn de fotootjes van de kinderen "gestempeld" met vervallen, cancelled, annule.
    (Heb zelf vorig jaar een nieuw paspoort gehaald en daar staan ze sowieso niet meer in)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •