Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 26 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 257

Onderwerp: Paspoort

  1. Top | #51
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Berichten
    92

    Standaard

    Ik heb geen idee wanneer dat nieuw paspoort er moet komen Marisca.
    Volgens mij heeft B en Co een voornemen en heeft er een proef plaatgevonden.

    Ons Nederlanders kennende worden er na een proef eerst een aantal commissies gevormd die hun know-how gebruiken om de proef te evalueren. Een subcommissie zal deze evaluatie toetsen of de uitkomst inhoudelijk het beste gestalte geeft aan het nieuwe reisdocument.

    De kans dat Ajax in de tussentijd landskampioen wordt is behoorlijk groot. Maw het zal zijn tijd wel duren.

    groet,
    Trainspotters

  2. Top | #52
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    Als het goed is wordt eind oktober van dit jaar het nieuw paspoort verplicht (met de biometrische kenmerken).
    Helemaal 100% zeker weet ik dit niet meer, maar het duurt in ieder geval niet lang meer.

  3. Top | #53
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Inderdaad zou in oktober het nieuwe paspoort ingevoerd worden, tot zolang heeft Nederland namelijk uitstel gekregen, maar.....
    De proef twee jaar geleden was een mislukking volgens de ambtenaren die het kunnen weten.
    Het zal wel weer op uitstel uitdraaien, en hopelijk gaan de Amerikanen daar nog een keertje mee akkoord, anders moeten we ons allemaal maar tot Belg laten naturaliseren, die hebben namelijk wel een biometrisch paspoort !!

  4. Top | #54
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard

    Laten we maar hopen dat of het paspoort komt of dat we uitstel krijgen, want ik ga 2 november naar Orlando toe :?
    Als het paspoort eind oktober verplicht is, dan hoop ik toch wel echt dat hij een maand eerder al te krijgen is. Met die nieuwe manier van paspoort aanvragen kan ik helaas niet in die paar dagen een nieuw paspoort regelen.

  5. Top | #55
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard

    Tot nu toe is het zo.

    Als je al een machine leesbaar paspoort hebt, of dit jaar verlengt, dus ook voor het nieuwe bio paspoort, dan kun je gewoon met dat paspoort zonder visum naar de USA reizen.

    En uiteraard kun je met het nieuwe bio paspoort ook naar de USA reizen.

    Dit is zoals het nu is. M.a.w. het maakt dus niks uit wanneer ze dat paspoort gaan uitbrengen, zolang je maar een machine leesbaar paspoort hebt, kun je zonder visum naar de USA.
    Uiteraard moeten de kinderen WEL een eigen paspoort hebben.

    Jeroen
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  6. Top | #56
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Even ter verduidelijking:
    Waarschijnlijk krijgen we per oktomer een biometrisch paspoort.
    Wil je na die datum, en is je paspoort na oktober afgegeven dan MOET het een biometrisch paspoort zijn.
    Als je paspoort voor oktober is afgegeven, mag je tot de uiterste geldigheidsdatum van dat paspoort naar de USA, dus als je in septembet je paspoort laat vernieuwen, mag je 5 jaar gewoon de VS in zonder biometrisch paspoort !!!
    Eric

  7. Top | #57
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard

    Ik denk dat ik nu wat in de war ben. Ik had juist begrepen dat je per oktober (2005, en nu 2006) verplicht was een biometrisch paspoort te hebben als je naar de VS wilde reizen.

    Eric, heb jij misschien een site waar je je informatie vandaan hebt gehaald?

  8. Top | #58
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard

    Ik zeg precies hetzelfde, maar misschien zeg jij het inderdaad duidelijker
    De info kun je hier eventueel vinden : http://netherlands.usembassy.gov/passport_validity.html
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-03-11 om 18:31. Reden: fqe
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  9. Top | #59
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    ringfield
    Berichten
    23

    Standaard Kinderen met eigen paspoort naar Florida

    We gaan deze zomer met z'n alle naar Florida. Ook de kinderen. Nu lees je overal dat ze een eigen paspoort moeten hebben. Is het niet voldoende dat ze met pasfoto en al bij de moeder in het paspoort staan ?


    JONGENS EN MEISJES......BEDANK VOOR JULLIE ANTWOORDEN EN REACTIES. ALS HET IN FLORIDA NET ZO WARM IS ALS DEZE REACTIES DAN STAP IN IN MIJN SHORTS IN HET VLIEGTUIG!!

  10. Top | #60
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Berichten
    92

    Standaard

    Hallo joho,

    Het is vervelend maar sorry voor een bezoek aan de US is het noodzaak dat alle kinderen een eigen paspoort bezitten.

    Helaas is dit 1 van de ingevoerde (onbegrijpelijke) regeltjes sinds 9/11.


    groet,
    Trainspotters



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •