Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 26 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 257

Onderwerp: Paspoort

  1. Top | #111
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    Ik spreek uit ervaring en neem van me aan, je eigen paspoort moet gewijzigd worden en het kost ook nog geld :x

    Jackie

  2. Top | #112

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    Let op dat je bij het aanvragen van een paspoort voor je kind met de hele family moet komen opdagen en bij het ophalen ook. en je oude paspoort (indien van toepassing) moet je inleveren. dus zorg dat je goed uitgerust op het gemeentehuis aankomt!

    nelleke

  3. Top | #113
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nelleke Bekijk Berichten
    Let op dat je bij het aanvragen van een paspoort voor je kind met de hele family moet komen opdagen en bij het ophalen ook.
    Da's niet nodig. Beide ouders moeten toestemming verlenen en er moet bij de aanvraag een geldig identiteitsbewijs van beide ouders worden getoond. Aanwezigheid van beide ouders is daarbij niet vereist.

    Daarnaast moet u schriftelijke toestemming van de andere ouder (ook als uw kind al in uw huidige paspoort staat!) en een legitimatiebewijs van de andere ouder kunnen overleggen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #114
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: reizen met kind en paspoort

    Ja het is wat omslachtig...maar ik kreeg van de gemeente het advies zo en zo het kind een eigen reisdocument te geven...we hopen nooit dat het gebeurd maar stel, het kind staat bij jou ingeschreven, en jij kan door bijvoorbeeld ziekte niet mee naar huis...heb je echt een probleem, kan je nog ff langs de ambassade, mocht het allemaal echt niet lukken kun je altijd nog een laissez pas aanvragen bij de Marechausee (noodpaspoort) binnen een paar uur klaar......maar zoals ik het nu zie red je het makkelijk.
    Succes.....en let goed op de fotos, ze worden om de haverklap afgekeurd (ondervond ik verleden week bij het verlengen van mijn rijbewijs), recht in de camera laten kijken en mond gesloten houden, bril indien aanwezig afdoen. Rechtstreeks of met overstap, maakt niet uit...

  5. Top | #115
    Vaste Bezoeker Saskia's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    landsmeer
    Berichten
    80

    Standaard Paspoort zoon en douane

    Hallo, bijna 4 jaar geleden zijn we naar Florida geweest en toen hebben de kids een eigen paspoort gehad. Nu gaan we weer en hebben ze nog steeds het zelfde paspoort. Alleen....... zoontje van 10 is inmiddels 14, bijna 2 meter lang en al een behoorlijke vent in tegenstelling tot het kind wat nog in het paspoort op de foto staat :-D.
    Weet iemand of je hier problemen mee krijgt bij de douane daar? Heeft iemand dit al eens mee gemaakt of zie ik weer problemen die er niet zijn?? Dochterlief is ook veranderd maar nog niet zo extreem dus dat geloof ik wel.
    Groetjes Saskia

  6. Top | #116
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: paspoort zoon en douane

    In principe zou je geen problemen mogen krijgen, maar ja, als de immigratieambtenaar moeilijk gaat doen...
    Je zou natuurlijk het risico uit kunnen sluiten en reeds dit jaar (dus één jaar te vroeg) een nieuw paspoort kunnen gaan halen.
    Dan heb je in ieder geval een zorg minder.
    Eric

  7. Top | #117
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: paspoort zoon en douane

    Ik zou lekker een nieuw paspoort halen al was het alleen maar voor het gevoel van zekerheid. Anders bel je toch even met de Amerikaanse Ambassade voor advies ?
    +31(0)70 310-2209

  8. Top | #118
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: paspoort zoon en douane

    Het kan een probleem worden.
    Wij hebben voor onze dochter een paspoort met een foto er op dat ze 4 maanden oud was. Nu 2 jaar later.... Kan je wel raden ze lijkt er niet meer op.
    Tijdens het inchecken bij Martinair op een vlucht naar kreta raakte ik in gesprek met de grond stewardess.
    Deze vertelde mij dat mijn dochter op dit paspoort wel in europa kan reizen.
    Maar als we naar Amerika hadden gegaan dan hadden we een probleem gehad.
    En waarschijnlijk had er dan eerst toestemming gevraagd moeten worden blah blah.
    Heel veel gezeur zou het worden.

    Dus als wij met haar naar Amerika zouden gaan, zullen we een nieuw paspoort moeten aanvragen.

  9. Top | #119
    Vaste Bezoeker Saskia's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    landsmeer
    Berichten
    80

    Standaard Re: paspoort zoon en douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mafo Bekijk Berichten
    Ik zou lekker een nieuw paspoort halen al was het alleen maar voor het gevoel van zekerheid. Anders bel je toch even met de Amerikaanse Ambassade voor advies ?
    +31(0)70 310-2209
    Nou dat was een goede tip! je moet er wel even tijd voor uittrekken en in je beste engels 3x je verhaal doen maar...... ik heb antwoord.

    Het is dus geen probleem, als het paspoort maar niet verlopen is. Ik denk dat we voor de zekerheid toch zijn ID kaart ook meenemen. Die is net nieuw en daar staat hij wel met recente foto op. Je weet maar nooit wat voor overijverige douane medewerker we treffen.

    Bedankt voor het mee denken.
    Saskia
    Laatst gewijzigd door Njit; 25-10-07 om 14:29. Reden: Quote gefixed

  10. Top | #120
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: paspoort zoon en douane

    Onze dochter heeft een paspoort van toen ze 6 maanden was, nu 3.5 dat ze naar Florida ging en totaal anders dan op de foto en het werd gewoon geaccepteerd.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •