Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 16 van de 26 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 257

Onderwerp: Paspoort

  1. Top | #151
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Krimpen aan den IJssel
    Berichten
    20

    Standaard Re: Reizen met kind: Paspoort?

    bij onze gemeente is het paspoort-tarief in de winter goedkoper dan in de zomer.
    Onze zoon heeft z'n paspoort vanaf zijn 1e jaar, daarmee zijn we nu 3 (of 4?) keer in USA geweest. De aanschaf is echt de moeite waard geweest.

  2. Top | #152
    Vaste Bezoeker Veronique maastricht's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    100

    Standaard Re: Paspoort dient 3 maanden geldig te zijn?

    Dag allemaal,

    Sorry late reactie, ik heb die "wijsheid" van de papieren van mijn vakanties en uit mond van een douane beambte in USA zelf. Dus als ik moet kiezen, kies ik deze dan wat hier gezegd wordt. Minimaal nog 6 maanden geldig na terug keer in NL. Maar ieder moet dat voor zich weten uiteraard, doe je het niet ook prima, ik doe het wel!

    Groetjes,
    Veronique
    September 2013 voor de 3x keer naar Florida!

  3. Top | #153
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Paspoort dient 3 maanden geldig te zijn?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veronique maastricht Bekijk Berichten
    Minimaal nog 6 maanden geldig na terug keer in NL. Maar ieder moet dat voor zich weten uiteraard, doe je het niet ook prima, ik doe het wel!
    De gemeente Maastricht zal je dankbaar zijn. Maar je hebt gelijk. Als jij je er beter bij voelt, dan moet je dat gewoon doen. Overigens hebben ze het Immigration ook niet altijd bij het rechte eind (heb regelmatig discussie over mijn reisdocumenten). Dus als de Immigration Officer zegt dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn bij vertrek uit de US, dan wil dat nog niet zeggen dat het ook zo is. Het is ook maar een mens.

  4. Top | #154
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Paspoort dient 3 maanden geldig te zijn?

    Toen ik op 28 feb. jl. in Orlando aankwam was mijn paspoort nog anderhalve maand geldig. De Immigation Officer vroeg wanneer ik terug naar NL zou gaan en toen ik aangaf 10 maart weer te vertrekken kreeg ik een droog "OK" en "You have to renew your passport then". "Yes, I know. I'll show it to you when I come back in July" was mijn reactie. Met stempels op alle documenten namen we lachend afscheid.

    "Next!"

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #155
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    78

    Standaard Re: Paspoort dient 3 maanden geldig te zijn?

    Mijn man kreeg, toen hij een paar weken geleden naar Amerika vertrok, op Schiphol van een douanier te horen dat zijn paspoort na terugkomst uit Amerika nog 6 maanden geldig moest zijn.

    Voor de zekerheid nemen wij nu dus nieuwe paspoorten.

    Je zou toch denken dat ze bij de douane op Schiphol de regels kennen?

  6. Top | #156
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Paspoort dient 3 maanden geldig te zijn?

    Zeiden ze dat??

    Da's een BS verhaal...

    Paspoort dient gewoon gelidig te zijn tot 1 dag ná terugkomst in Nederland.
    Die ene dag heeft te maken met het geval dat je evt. 1 dag vertraging zou kunnen hebben.

    :mrgreen:
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #157
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    6 maanden is helemaal belachelijk veel. Je mag maar 90 dagen in de USA blijven met een Visa Waiver.
    Dus waarom zou het dan 6 maanden geldig moeten zijn??? :shock:](*,)

    Ze moeten nodig een keer bijgeschoold worden blijkt wel..

    Ik merkte dat de link in mijn post het niet meer deed.
    Hier een nieuwe link: http://amsterdam.usconsulate.gov/vis..._program4.html

    11. My passport is not valid for six months. May I still travel visa free?
    • With the exception of passport holders of Andorra, Brunei, and San Marino, the requirement that a passport be valid for six months beyond the holder's stay in the United States does not apply to citizens of countries eligible to travel under the Visa Waiver Program, such as the Netherlands. If your passport is valid for less than 90 days, you will be admitted into the United States until the date on which the passport expires.
    Edit: aantal posts eerder werd deze genoemd: http://amsterdam.usconsulate.gov/passport_validity.html
    Die is nog beter
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-03-11 om 18:35. Reden: 1+1
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #158
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Paspoort dient 3 maanden geldig te zijn?

    Ik doe ook even een duit in het zakje...
    Op 28 april 2008 zijn wij naar de VS gereist.
    Het paspoort van mijn vriend is geldig tot 23 juli 2008.
    Bij het inchecken ontstond er dus een hele discussie, over de geldigheidsduur van het paspoort.
    Ik had er dus ook de ambassade over opgebeld...maar ze wilde echt niet luisteren.
    Wij werden door de Stewardess naar bureau Nooddocumenten gestuurd, alwaar wij dus inderdaad ook te horen kregen dat voor Nederlandse staatsburgers geen extra geldigheidstermijn geldt (voor de meeste europeanen trouwens).
    Het probleem ligt bij het feit dat luchtvaartmaatschappijen met een systeem werken wat TIM heet.
    Op zich een heel goed systeem, maar de uitzonderingen staan dus op een volgende pagina en daar kijken ze gewoon niet naar.
    Wij waren de 7de al die ochtend...en toen was het dus 06.00 uur!!!!!!
    Dus mocht een stewardess zeggen dat het paspoort niet in orde is...even heel vriendelijk lachen...en vragen of ze de uitzonderingen even door wil lezen. Scheelt je weer een rit naar bureau nooddocumenten.
    De man van de mareschaussee zou hier wel contact over op gaan nemen met zijn meerdere zodat er iets aan gedaan kon worden......

  9. Top | #159
    Newbie Eugenie's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    14

    Standaard Nieuw paspoort of niet?

    Hallo allemaal,

    Vorig jaar moesten wij overstappen op Washington. Mijn man en nog een aantal andere mensen van onze vlucht werden eruit gepikt door de Douane. We moesten aansluiten in een rij waar de bagage uitgebreid met handschoentjes aan gecontroleerd werd. We zagen de bui al hangen... dahag aansluitende vlucht.

    Toen moesten we allemaal weer uit de rij en op een rij stoelen plaatsnemen met de mededeling dat we moesten wachten. Ze wilden/konden ons geen info geven, maar we waren "zo weer weg". We hebben er meer dan een uur gezeten voordat mijn man eindelijk werd opgehaald. Hij kreeg een heel gesprek; wie was hij, wat voor werk deed hij, waarom had hij een nieuw paspoort, waar was het oude paspoort etc. Afijn, we kwamen als allerlaatsten het vliegtuig binnenstormen (net als in de film :wink. Achteraf hoorden we van andere mensen die ook "verhoord" werden dat dit komt omdat je een net nieuw paspoort hebt.

    Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar je mist bijna je vlucht. Ook nog geen ramp, maar met een kind van 6 iets minder leuk.

    Nu ben ik aan de beurt voor een nieuw paspoort. We komen 9 augustus terug en 25 augustus verloopt mijn paspoort. Normaal zou ik een nieuw paspoort aanschaffen (stel dat er iets gebeurd en je kunt niet weg uit Amerika), maar nu twijfel ik. We hebben wat meer overstaptijd (we stappen over in Chicago), maar we landen uiteindelijk pas om half 9 's avonds in Orlando. Heb weinig zin om dan ook nog een vlucht te missen en nòg later aan te komen. Dat trek ik nauwelijks laat staan onze dochter van nu 7.

    Wij hebben een dergelijke controle nog nooit meegemaakt. Wat is jullie ervaring met een paspoort dat net nieuw is? En dan overstappen in Chicago?

    Groetjes,
    Eugenie
    93 94 95 99 06 07 08 10 11 Fl 99 11 Washington 99 05 06 11 NYC




  10. Top | #160
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: Nieuw paspoort of niet?

    Mijn man had per 2-11-2007 een nieuw paspoort en wij vlogen 27 december 2007 naar Orlando via Chicago. Hij is niet ondervraagd of iets dergelijks.

    Wat je eventueel kan doen is het oude paspoort meenemen zodat ze kunnen zien dat het gewoon verlopen is.

    Jackie



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •