Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 26 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 257

Onderwerp: Paspoort

  1. Top | #121
    Vaste Bezoeker Petr@'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    71

    Standaard Re: paspoort zoon en douane

    Bij onze kinderen was het ook geen probleem.
    Het zou ook eigenlijk te gek zijn als dit wel zo was. Amerika wil zelf dat ieder kind/baby een eigen paspoort heeft. Dan moeten ze ook niet zeuren als het kind er drie jaar later anders uit ziet!
    Trouwens, grappig detail: op Schiphol werd mijn pasfoto uitgebreid bekeken en ineens die man: "Je bent ook naar de kapper geweest!" Ja hallo: wel vaker dan 1 x, dat paspoort is 4 jaar oud!!
    2005: California + Nevada (http://letsgousa.punt.nl)
    2007: Florida (http://letsgoflorida.punt.nl)
    2007: New York

  2. Top | #122

    Standaard Reizen met kind: Paspoort?

    Onderstaande kwam ik tegen toen ik een link volgde hier van het forum.

    Mijn dochter is 9 jaar en staat bij mij op het paspoort. Moet ik een eigen paspoort voor haar aanschaffen???
    Wie heeft er enig idee.


    Paspoort

    Let alstublieft op het volgende:
    • Alle reizigers naar de VS dienen in het bezit te zijn van een optisch leesbaar paspoort.
    • Baby’s en kinderen moeten een eigen paspoort hebben aangezien zij niet op het paspoort van hun ouders mogen meereizen.

  3. Top | #123
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: paspoort

    Yep,

    Onze dochter was 6 maanden toen ze haar eigen paspoort kreeg, vonden wij gewoon makkelijk. Afgelopen jaar (3.5 jaar) was het voor de douane toch wel moeilijk kijken want ze was toch wel erg verandert, maar ja dat heb je als je voor kids een eigen paspoort moet aanschaffen.

    Haal je paspoort wel op tijd want het duurt zo ie zo een week voordat je hem krijgt.

  4. Top | #124
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Reizen met kind: Paspoort?

    Re: paspoort
    Ja, inderdaad, wij hebben hem vorige week ook voor Michael, onze zoon van bijna acht aangevraagd, en vandaag opgehaald.
    "Wil je hier even een handtekening zetten? Waarop hij antwoordde: Wat is dat??
    Ja bij die van mij (4) staat "niet in staat tot ondertekenen" wij hadden al een paspoort voor onze kleine toen wij naar Brazilie afreisden dus het was al geregeld.........

  5. Top | #125
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    319

    Standaard Re: Reizen met kind: Paspoort?

    Ik vroeg me inderdaad al af hoe ze dat doen met babies en peuters/kleuters. Hij heeft netjes zijn voornaam geschreven. Hij is links en schrijft niet even netjes, maar dit heeft hij toch best wel mooi gedaan.

  6. Top | #126

    Standaard Re: Reizen met kind: Paspoort?

    Ik heb begrepen dat een visum ook voldoende is. Ik ga zeker volgende week het paspoort regelen is net zo makkelijk. Ik baal er wel van dat dat door het reisburo niet doorgegeven wordt. Als ik het topic hier niet gevolgd had hadden we een fijne verassing gehad op schiphol.

  7. Top | #127
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: Reizen met kind: Paspoort?

    Nee hoor Visum is niet voldoende. Iedereen (dus ook babies, peuters, kleuters, jeugdigen, tieners enz) die voet zet op USA bodem moet een eigen paspoort hebben.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-03-08 om 16:05. Reden: quote eruit

  8. Top | #128
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reizen met kind: Paspoort?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raygwencaith Bekijk Berichten
    Nee hoor Visum is niet voldoende. Iedereen (dus ook babies, peuters, kleuters, jeugdigen, tieners enz) die voet zet op USA bodem moet een eigen paspoort hebben.
    Is dat nieuw?

    De info op de site van de US Ambassade meldt namelijk:
    The Visa Waiver Program (VWP) enables citizens of participating countries to travel to the U.S. for tourism or business for 90 days or less without obtaining a U.S. visa.
    The Netherlands participate in the VWP, so most Dutch citizens do not need a visa to travel to the U.S. They will need their own Dutch passport, however. Children included in their parent's Dutch passport need a visa, or must get their own passport in order to travel without a visa.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #129
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Paspoort

    Misschien stond deze vraag al elders . Maar ik heb gehoord dat je geen visum meer hoeft voor amerika is dit waar? Mijn vriendin gaat in maart 1 week naar miami en ze zegt dat er geen visum meer voor moet enkel je paspoort . Zelfs op het reisbureau zeiden ze ons dat een visum nodig is weet hier iemand meer van

  10. Top | #130
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: paspoort

    Je hebt inderdaad geen visum nodig met een Nederlands paspoort, dat is al jaren zo. Je moet in het vliegtuig of bij aankomst een Visa Waiver invullen en die wordt dan in je paspoort geniet. Bij vertrek moet je deze weer in leveren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •