Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 26 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 257

Onderwerp: Paspoort

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Saskia's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    landsmeer
    Berichten
    80

    Standaard Paspoort of rijbewijs afgeven

    Hoi,

    Ik heb gezien dat je bij fietsen, tubes e.d. huren je pas of rijbewijs moet afgeven en dat je die dan terug krijgt als je de spullen weer inleverd. Ik voel hier toch weinig voor. Is er een andere oplossing zodat ik mijn pas en rijbewijs bij me kan houden?? Hoe doen jullie dat :?:
    Groetjes Saskia

  2. Top | #2
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Wij hebben in Florida een speed-boot gehuurd en daarvoor vroegen ze borg middels de creditcard.
    Ze maken een copie van je credit-card en als het misgaat gaan ze je 'chargen'. Als er niets gebeurd (geen schade, alle spullen ingeleverd zonder schade enz) verscheuren ze het copie van de creditcard.

    Paspoort nooit afgeven :!:

  3. Top | #3
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: paspoort of rijbewijs afgeven

    Ik maak van te voren altijd een paar kopieen van mijn belangrijke papieren (ook tegen verlies0 en als ik bv. jetski wil huren, geef ik zo'n kopie af, als dat echt moet.
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-11 om 13:44. Reden: fqe

  4. Top | #4
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: paspoort of rijbewijs afgeven

    Ons is bij het huren van een fiets bij Shark Valley gevraag om een rijbewijs of paspoort achter te laten. Aangezien we dat jaar wat geld uitgegeven hadden aan een int. Rijbewijs hebben we die maar achter gelaten. Bij het tubben in het Ichetucknee Spring State Park vroeg men niet eens om borg. Ze verwachten niet dat je een grote ouwe autoband jat.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-11 om 13:45. Reden: fqe

  5. Top | #5
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Er staat mij zelfs iets bij, dat je paspoort niet eens MAG afgeven, behalve aan officieele organisaties zoals de politie.
    Eric

  6. Top | #6
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Het paspoort is niet jouw eigendom het is nog steeds eigendom van de staat der Nederlanden. Je mag het alleen maar gebruiken en er dus voor betalen. Als je het afgeeft voor het huren van een fiets en het is weg dan zit je met een probleem. Je mag het alleen maar afgeven als het wettelijk verplicht is. Het huren van een fiets zal daar b.v. niet onder vallen. Zie voor verdere info je paspoort.
    Daarom Als het moet is moeder de vrouw de klos met het rijbewijs. Die vind het maar niks in zo’n grote bak met automaat en CC te rijden. Die rijd alleen als het nodig is. Het is ook makkelijker een nieuw rijbewijs dan een paspoort aan te vragen.
    Harm
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-11 om 13:46. Reden: fqe

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Yep, je hebt volkomen gelijk, want zonder rijbewijs kun je wel terug naar Nederland, en zonder paspoort zit je echt in de problemen, je komt het vliegtuig NIET in !!

    Dus mensen: NOOIT je PASPOORT afgeven !!

    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-11 om 13:46. Reden: fqe

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    23

    Standaard Paspoort / Visumplicht

    Europeanen die naar de Verenigde Staten reizen, zullen vanaf 25 oktober hoogstwaarschijnlijk een visum moeten aanvragen.
    Uitstel
    Door een nieuw controlesysteem accepteert de VS dan geen paspoorten meer zonder een chip. Veel Europese landen zijn daar nog lang niet klaar voor. Europa heeft de VS onlangs om uitstel gevraagd, maar de Amerikaanse senaat heeft nu laten weten dat verder uitstel onwaarschijnlijk is.

    Chip
    Brussel studeert nog op de gevolgen. De VS wil dat paspoorten voorzien zijn van een chip waarop gezichtskenmerken staan opgeslagen. Het is nog niet duidelijk welke EU-landen de datum wèl halen. De EU erkent dat het aanvragen van een visum 'tijdrovend en omslachtig' is. Een visum kost doorgaans enkele tientallen euro's en moet afgehaald worden bij een ambassade of consulaat.

    Brief
    Europees Commissaris Frattini van Justitie had vorige week per brief gevraagd om uitstel tot augustus 2006. Hij stelt dat EU-landen hard werken om aan de Amerikaanse eis te voldoen, maar dat de technische specificaties nogal laat beschikbaar zijn gekomen.
    Weer extra rompslomp erbij dus binnenkort om naar de VS te kunnen

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Maar ik snap niet, dat die biometrische paspoorten niet gewoon worden ingevoerd. Ik heb vorig jaar al aan een test meegedaan, en dat verliep prima. Als we dat hier snel zouden invoeren, loop je in Amerika veel sneller door de immigration. Even langs de camera, vinger erop en je mag doorlopen.
    Waarom kunnen de Belgen het wel voor elkaar hebben, en moeten we hier weer uitstel aanvragen?
    Zijn de Belgen soms toch slimmer dan wij?
    Eric

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Wordt vast wel weer uitgesteld, maar voor hoelang?
    De VS-autoriteiten zullen redelijk snel inzien dat het handhaven van deze eisen tot grote vertragingen zal leiden, en een heleboel slechte publiciteit. Met name bij toeristen. En laat een staat als Florida nou net bijna volledig van het toerisma afhankelijk zijn .....

    Voor zover het verhaal al waar is, want wat voor datum is het vandaag ook alweer? Toevallig dat dit verhaal net vandaag verschijnt .....

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •