Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 26 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 257

Onderwerp: Paspoort

  1. Top | #131

    Standaard Re: Reizen met kind: Paspoort?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Is dat nieuw?

    De info op de site van de US Ambassade meldt namelijk:
    precies dat had ik dus ook gelezen. En het lijkt me toch wel erg aannemelijk dat deze info klopt.
    gr Doobie

  2. Top | #132
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Paspoort

    Daarover staat alles beschreven in de Florida FAQ:
    Heb ik een visum nodig voor Amerika?
    Als Nederlander heb je géén visum nodig voor je vakantie naar Amerika, mits je niet langer blijft dan 90 dagen, je er niet gaat werken, je paspoort nog 6 maanden geldig is na terugkomst en je in het bezit bent van een retourticket. Nederland neemt nl. deel aan het zg. Visa Waiver Programma (Programma voor Visum Ontheffing) en als zodanig heb je dus geen visum nodig. Kijk voor meer informatie op: http://www.usembassy.nl/visa_waiver_program2.html
    En in diverse andere onderwerpen (bovenaan op zoeken klikken en "visum" invullen).

    Deze gaat op slot.

    Dit is de Waiver die je moet invullen:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-02-08 om 12:22.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #133
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: Reizen met kind: Paspoort?

    Toen wij vorig jaar incheckten hadden mensen ook hun kind in paspoort staan (en hadden wel een visa form) en daar was heel wat gezeik over want de douanemedewerker wou gewoon een paspoort, na heel wat gezeur en gezeik kwamen ze erdoor.

    Dan is dat paspoort toch veel makkelijker.

    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, denk ook eens aan als het kind bij vader of moeder staat ingeschreven en juist diegene moet vanwege ongeval of iets anders achterblijven, tja dan zit je daar mooi mee. Een paspoort lijkt mij gewoon veel handiger. Daarnaast betaal je voor een visa EUR 94,32. Dat is vee malen meer dan voor een paspoort waar je jaren lang wat aan hebt. Deze info heb ik van
    http://amsterdam.usconsulate.gov/how...types_niv.html


    Waarom denk je eerder aan een visa dan een paspoort?

    groet

    raygwencaith

  4. Top | #134

    Standaard Re: Reizen met kind: Paspoort?

    Hoi,
    ik denk niet niet aan een visum, dat heb je dan verkeerd begrepen.
    Ik had gelezen dat beide mogelijk was. Maar ik ga voor een paspoort.
    Het viel me alleen tegen dat ik het niet wist dat het zo moest. Voor hetzelfde geld had ik de link hier niet gevolgd en hadden we grote problem,en gehad op schiphol. Ik vind dat dat bij het boeken van een reis naar US toch wel even vermeld mag worden. Zeker als er kinderen bijgeboekt worden.
    Maar ik heb me niet voorniks aangemeld op dit forum. Heb er veel van opgestoken=D>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-03-08 om 16:05. Reden: quote eruit

  5. Top | #135

    Standaard Re: Reizen met kind: Paspoort?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saskiac1977 Bekijk Berichten
    Ja bij die van mij (4) staat "niet in staat tot ondertekenen" wij hadden al een paspoort voor onze kleine toen wij naar Brazilie afreisden dus het was al geregeld.........
    Zodra kinderen hun eigen naam kunnen schrijven op wat voor manier dan ook, mogen ze zelf tekenen. (mijn jongste schreef de S in spiegelbeeld en de rest van de letters helemaal uit proportie, aangezien hij groot begon en op het einde geen plaats meer over had). Over 5 jaar, wanneer het paspoort verlopen is, ziet 'hun geschreven naam' er natuurlijk weer heel anders uit. Dat geldt ook voor de foto, over 5 jaar, lijkt dat helemaal niet meer bij kinderen in de groei.

    Ik had vorig jaar paspoorten gehaald voor die vier van mij (rib uit ons lijf). Eentje van 9, 2 van 7 en eentje van 6 jaar. Allemaal zelf hun naam geschreven. Heel leuk.

    Ze worden overigens uitgeschreven uit je eigen paspoort (als ze daar ingeschreven stonden). Dan krijg je geloof ik een stempel met 'cancel' door hun foto's heen.

    Sandra

  6. Top | #136
    Regelmatige Bezoeker famdr's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    urk
    Berichten
    31

    Standaard Re: Reizen met kind: Paspoort?

    Wij hebben bij het reisburo gevraagd hoe of wat met reizen, dat leek mij logisch dat als je verder als de EU gaat er ook regels zijn met betrekking tot reizen. We moeten nu 4 paspoorten halen omdat ik alleen in de EU mag reizen en de kinderen bij mijn man bijgeschreven zijn. Het kost wel 200 euro maar dat heb ik er voor over als in schiphol staan met verkeerde reispapieren.

    Gr Astrid

  7. Top | #137

    Standaard Re: Reizen met kind: Paspoort?

    Stel je voor zo'n grote foto van Lara, crablegs aan het eten in Red Lobster

    Zo ziet het eruit, alsof ze nooit bestaan hebben



    en hier Steven's handtekening: 2 letters in spiegelbeeld, en het was overigens net andersom dan ik eerder schreef. Op het einde zag hij dat hij voldoende ruimte had en ging steeds groter schrijven



    PS. Ik liet Lara de 'void' foto zien en zei dat ze gezocht werd in Amerika!
    Vond ze niet leuk!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-02-08 om 02:24. Reden: persoonsgegevens in foto verwijderd ivm privacy

  8. Top | #138
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard Paspoort dient 3 maanden geldig te zijn?

    Ik hoorde dat je paspoort nog 3 maand geldig moet zijn als je naar Amerika gaat?!?!
    Voor zover ik weet moet het geldig zijn tot en met de dag van terugkomst, heeft iemand hier misschien over gehoord? Is er iets veranderd in de regels hiervoor??

    meisje

  9. Top | #139
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: paspoort

    Zie hier: http://thehague.usembassy.gov/useful_info_vwp.html

    Travelers that are citizens of nations participating in the VWP (see list at the end of this note) must have a machine-readable passport that is valid for six months after their expected stay in the US. A few countries, including the United Kingdom and the Netherlands, are exempt from this six-month rule. Their citizens can use their passports right up to the expiration date, as long as the passport is still valid when the traveler departs the United States.
    Veel reisburo's maken deze fout. Je paspoort dient gewoon gedurende je hele verblijf geldig te zijn.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #140
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Paspoort dient 3 maanden geldig te zijn?

    Ik ben daar het "levende" bewijs van. Mijn paspoort is geldig tot 4 april as. en ik ben gisteren zonder problemen de VS binnengekomen. Op zich eigenlijk vreemd, aangezien ik niet heb opgegeven wanneer ik weer vertrek en de visa-waiver toegang geeft voor max. 90 dagen.

    Ach, as long as it works.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •